Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Hele lichte streepjes en negatieve testen

Kampeerder schreef op 13-07-2026 om 06:31:

Ooit toen testen best duur waren deed je pas een test als je menstruatie echt overtijd was. Niet een paar uur maar een paar dagen. Was de test negatief dan was je niet zwanger en wachtte je je menstruatie af. De generatie van mijn ouders moest naar de dokter voor een test en die van mijn oma had nergens een test beschikbaar.
.

Arme kikkers... 🐸

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/van-kikker-tot-predictor/

De term kikkerproef was jarenlang synoniem met zwangerschapstest. Door gebruik te maken van de eigenschap van kikkers om bij hormonale veranderingen van kleur te veranderen, werd de test nog efficiënter en goedkoper. Zo ging het: bij een gewone groene kikker werd de hypofyse verwijderd, waardoor het beest een geelwitte kleur kreeg. Een inspuiting met urine van een zwangere vrouw bracht de groene kleur terug. Zo kon de Leidse huisarts J.H. Pleiter in de jaren vijftig en zestig ‘s ochtends een flesje urine insturen naar het instituut Rana (Latijn voor kikker), waarop hij dezelfde middag telefonisch de uitslag kreeg. Het kon vanaf zes weken na de conceptie en het kostte tien gulden, herinnert Pleiter zich.

Wow . Doe effe chill . Wil je zo graag zwanger worden?
Of juist niet 

als je te lang wacht met uitlezen is t misschien anders, maar ik heb beide zwangerschappen een aantal keer negatief getest terwijl ik wel zwanger bleek te zijn, dit schijnt vaak voor te komen, maar inderdaad de eerste keer met een heel baag streepje de huisarts assistente gebeld en die zei dat je geen streep krijgt als je niet zwanger bent, ook al is het een hele lichte. Dat klopte bij mij in elk geval wel (al gebeurde dit pas terwijl ik achteraf al bijna vier maanden zwanger was)

Nou ik heb wel eens een licht streepje gehad toen het niet de bedoeling was dat ik zwanger werd. Ik had een koperspiraal dus het zou in theorie een bevruchting zonder innesteling geweest kunnen zijn, maar er is in ieder geval geen baby gekomen. Anders was hij welkom geweest hoor, maar destijds was ik toch wel blij toen ik weer ongesteld werd

Je bent al een keer zwanger geweest?
Je hebt ongeveer 7 jaar een spiraal gehad?
Je bent 25 (gebruikersnaam)?
Wil je wel of niet zwanger worden?
Vanwaar die stress?
Zoals alle anderen ook zeggen: chill!!

#lastvandewarmte

haha, na het lezen van '+/- 6 jaar en 10 maanden' wist ik eigenlijk al; o ow enigszins neurotisch. Daarna kwamen allemaal vage klachten die al een paar weken bestaan. Dusdanig uitvoerig beschreven dat TO ze kennelijk erg serieus neemt. En dan die meer dan 10 zwangerschapstesten. Jeetje. Stel je voor dat het een jaar duurt om zwanger te worden. Dat ga je niet overleven joh. Je zwangerschapskwaaltjes zijn deze ronde al begonnen nog vóór een eventuele bevruchting plaats had kunnen vinden. Dat kan helemaal niet. Wil je zó graag? Mss eerst even inlezen in hoe zwanger worden werkt? Behalve 'actief zijn' is het mss voor je eigen 'rust' wel fijn om iets te weten over hoe een cyclus werkt, ovulatie, bevruchting enz. 

Obsessief, niet gezond, doe normaal, neurotisch, je zou moeilijk zwanger worden niet overleven... "We listen but we don't judge" is hier niet van toepassing. Hartverwarmend weer jongens!

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 10:39:

Obsessief, niet gezond, doe normaal, neurotisch, je zou moeilijk zwanger worden niet overleven... "We listen but we don't judge" is hier niet van toepassing. Hartverwarmend weer jongens!

Je hebt gelijk. Ik ben ook niet erg vriendelijk. Tegelijk is deze OP wel heel extreem. Ik hoop eigenlijk dat het een grap van een verveelde tiener is. Als je denkt dat je zwangerschapskwaaltjes kunnen beginnen vóór een eventuele zwangerschap en je vervolgens meer dan 10 testen gaat doen... Ik vind het oprecht moeilijk om daar een 'listen don't just' houding tegenover te hebben. 

Maar om antwoord te geven op de vraag van TO. Nee, met deze hitte moet je niet stoppen met water drinken, dat is erg ongezond. En over een paar dagen kun je nog een test doen, maar nog beter is het om een week te wachten. 

biochemische zwangerschap denk ik. 

Meesje schreef op 14-07-2026 om 11:43:

[..]

Je hebt gelijk. Ik ben ook niet erg vriendelijk. Tegelijk is deze OP wel heel extreem. Ik hoop eigenlijk dat het een grap van een verveelde tiener is. Als je denkt dat je zwangerschapskwaaltjes kunnen beginnen vóór een eventuele zwangerschap en je vervolgens meer dan 10 testen gaat doen... Ik vind het oprecht moeilijk om daar een 'listen don't just' houding tegenover te hebben.

Ik denk dat veruit de meeste mensen, mannen en vrouwen, niet weten hoe je bevruchting en zwangerschap moet uittellen. Het zou je sieren als je daarover uitleg geeft ipv je minachting kenbaar maakt.

Wat leren ze tegenwoordig nog wél op school?
🙄

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 12:50:

[..]

Ik denk dat veruit de meeste mensen, mannen en vrouwen, niet weten hoe je bevruchting en zwangerschap moet uittellen. Het zou je sieren als je daarover uitleg geeft ipv je minachting kenbaar maakt.

Sinds wanneer wordt er op dit forum niet gejudged?

En doe je nu niet precies hetzelfde dan? 

Poezenmeisje schreef op 14-07-2026 om 13:22:

Wat leren ze tegenwoordig nog wél op school?
🙄

lezen en schrijven en dan ook nog rekenen, blij wezen als ze dat kunnen!

Dweedledee schreef op 14-07-2026 om 13:33:

[..]

Sinds wanneer wordt er op dit forum niet gejudged?

En doe je nu niet precies hetzelfde dan?

Nee, mijn post bevat geen oordeel over die forummer. Ik zeg "het zou je sieren". Daar kan jij zelf aannames op loslaten, maar het oordeel staat er niet.

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 14:08:

[..]

Nee, mijn post bevat geen oordeel over die forummer. Ik zeg "het zou je sieren". Daar kan jij zelf aannames op loslaten, maar het oordeel staat er niet.

Oh. Dus minachting slaan we voor het gemak even over? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.