Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Hele lichte streepjes en negatieve testen

Nick90 schreef op 15-07-2026 om 12:43:

[..]

Oneens.

7 testen achter elkaar nemen vind jij een gezonde reactie?

FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 11:41:

Maar we zijn het toch allemaal mee eens dat TO's houding omtrent haar mogelijke zwangerschap niet gezond is.

Wat bedoel je daarmee, dat die houding niet “gezond” is? 
ik kan me voorstellen dat je haar reactie overdreven vindt, bedoel je dat?

FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 14:18:

[..]

7 testen achter elkaar nemen vind jij een gezonde reactie?

Geen mening over, ik maak me ook niet zo druk om wat anderen doen met hun lijf of geld, als iemand 7 testen a 2,50 per stuk doet vind ik daar weinig van, moet ze zelf weten, not my problem. Ik vind ook weinig van andere kinderen en hun opvoeding/ouders. Dus als iemand tig testen doet vind ik het wel best. 

Diezijnvanmij schreef op 15-07-2026 om 15:25:

[..]

Wat bedoel je daarmee, dat die houding niet “gezond” is?
ik kan me voorstellen dat je haar reactie overdreven vindt, bedoel je dat?

Dat en dat je obsessief 7 testen achter elkaar doet. Dat komt voor mij als erg neurotisch over.

FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 15:31:

[..]

Dat en dat je obsessief 7 testen achter elkaar doet. Dat komt voor mij als erg neurotisch over.

Allerlei topics over andere kinderen en hun ouders  en hun opvoeding openen vind ik ook wat apart. 

Nick90 schreef op 15-07-2026 om 15:34:

[..]

Allerlei topics over andere kinderen en hun ouders en hun opvoeding openen vind ik ook wat apart.

Tot zo ver 'ik maak me ook niet zo druk over wat anderen doen'?

Joszy schreef op 15-07-2026 om 18:30:

[..]

Tot zo ver 'ik maak me ook niet zo druk over wat anderen doen'?

Agg iets van balk en splinter

maar heeft TO al weer gereageerd 

FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 15:31:

[..]

Dat en dat je obsessief 7 testen achter elkaar doet. Dat komt voor mij als erg neurotisch over.

En dan? Ik snap niet zo goed waarom je TO daarop wilt veroordelen.

Wel/niet zwanger zijn is voor heel veel mensen even heel spannend. Daar gaat iedereen op z’n eigen manier mee om. Ze doet niemand kwaad… 

Het is dan toch veel helpender om TO gerust te stellen ipv haar mentale (?) gezondheid te beoordelen vanachter een scherm op basis van 3 Posts.

Poezenmeisje schreef op 14-07-2026 om 13:22:

Wat leren ze tegenwoordig nog wél op school?
🙄

Dat is zeer beslist niet iets dat ik op school heb leren uitrekenen. Wel een filmpje van een eisprong gekeken. Werd daar onwel van. 

Maar gelukkig heb je een bijsluiter bij de test en een internet boordevol informatie omtrent dit onderwerp.

Je zult maar graag wel of niet willen, begrijp ook niet waarom dat "ongezond of neurotisch" zou zijn?

Zeespiegel schreef op 15-07-2026 om 22:14:

[..]

Dat is zeer beslist niet iets dat ik op school heb leren uitrekenen. Wel een filmpje van een eisprong gekeken. Werd daar onwel van.

Maar gelukkig heb je een bijsluiter bij de test en een internet boordevol informatie omtrent dit onderwerp.

Alleen maar van een eisprong?

Wij kregen in Mavo2 een VHS te zien van een bevalling (vermoedelijk van de vrouw van de biologieleraar).

Geen serene EO-beelden, maar 'the full thing'. In zwart-wit, maar het bloed, smurrie, gekrijs waren zo al indrukwekkend genoeg.

Op onze school is niemand (zichtbaar) zwanger geworden. Dit is pas sexuele voorlichting... 🤢

Poezenmeisje schreef op 15-07-2026 om 22:47:

[..]

Wij kregen in Mavo2 een VHS te zien van een bevalling (vermoedelijk van de vrouw van de biologieleraar).

Geen serene EO-beelden, maar 'the full thing'. In zwart-wit, maar het bloed, smurrie, gekrijs waren zo al indrukwekkend genoeg.

Op onze school is niemand (zichtbaar) zwanger geworden. Dit is pas sexuele voorlichting... 🤢

Ik keek vroeger De Bevalling. Was ook prima anticonceptie. 
on topic: wanneer zou je normaliter ongesteld moeten worden TO?

Poezenmeisje schreef op 15-07-2026 om 22:47:

[..]

Offtopic: je zal maar getrouwd zijn/een relatie hebben met een biologieleraar die films van jouw bevalling laat zien in zijn klassen 😱

EmmaT schreef op 16-07-2026 om 07:19:

[..]

Offtopic: je zal maar getrouwd zijn/een relatie hebben met een biologieleraar die films van jouw bevalling laat zien in zijn klassen 😱

Ze was in elk geval onherkenbaar in beeld, we zagen maar één onderdeel van haar en dat zie je gewoonlijk niet. En al helemaal niet in deze toestand.

🤢

Na zulke videobeelden ga je eerder het klooster in dan achter de jongens aan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.