Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Hele lichte streepjes en negatieve testen

Jonagold schreef op 17-07-2026 om 19:48:

[..]

Als doktersassistente zou ik ook zeggen, wacht nog even een week. En TO zou best een test mogen komen doen, maar die is niet anders dan de Predictor oid. Ik zou haar zeker geen afspraak geven, daar is de tijd van de huisarts te kostbaar voor.

Ze hoeft toch alleen maar een potje pis in te leveren en af te rekenen? 

Nick90 schreef op 17-07-2026 om 21:58:

[..]

Afrekenen bij de huisarts?

Poezenmeisje schreef op 17-07-2026 om 22:56:

[..]

Afrekenen bij de huisarts?

Ja hier kost dat een tientje

Poezenmeisje schreef op 17-07-2026 om 21:25:

[..]

Mijn vader heeft daar bijna de boel verbouwd toen die mij de pil hadden voorgeschreven.

"Meneer, wat heeft u liever? Uw dochter aan de pil of opa worden?"

Wat een vreemde, agressieve reactie van je vader. Hoe haalt die het in zijn hoofd om zijn beklag te doen bij de huisartsenpraktijk Hoe is die er eigenlijk achtergekomen? Hopelijk was hij niet agressief naar jou toe. De huisarts mag zoiets absoluut niet vertellen aan de ouders. Voor eventuele meelezers: je huisarts zal op verzoek altijd een anticonceptiemiddel voorschrijven en mag daarover nooit iets zeggen tegen wie dan ook. 

ToetieToover schreef op 18-07-2026 om 06:35:

[..]

Wat een vreemde, agressieve reactie van je vader. Hoe haalt die het in zijn hoofd om zijn beklag te doen bij de huisartsenpraktijk Hoe is die er eigenlijk achtergekomen? Hopelijk was hij niet agressief naar jou toe. De huisarts mag zoiets absoluut niet vertellen aan de ouders. Voor eventuele meelezers: je huisarts zal op verzoek altijd een anticonceptiemiddel voorschrijven en mag daarover nooit iets zeggen tegen wie dan ook.

Zo'n pil stripje op een plek, waar je het tegenkomt wanneer het tijd is om het in te nemen valt wel op natuurlijk. En veel kinderen zijn ook gewoon eerlijk tegen hun ouders.

Verder verschijnt van alles op het vergoedings overzicht van de verzekering. Tegenwoordig werken die met codes, maar die zijn ook op te zoeken.

Zeespiegel schreef op 18-07-2026 om 07:49:

[..]

Zo'n pil stripje op een plek, waar je het tegenkomt wanneer het tijd is om het in te nemen valt wel op natuurlijk. En veel kinderen zijn ook gewoon eerlijk tegen hun ouders.

Verder verschijnt van alles op het vergoedings overzicht van de verzekering. Tegenwoordig werken die met codes, maar die zijn ook op te zoeken.

Maar dan moet je wel gemachtigd zijn door je 12+ plusser bij de verzekering om dat overzicht in te zien.

Ja 12! 

Het verhaal van de boze vader ging over de Rutgerstichting, niet over de huisarts.

Ysenda schreef op 18-07-2026 om 08:09:

[..]

Maar dan moet je wel gemachtigd zijn door je 12+ plusser bij de verzekering om dat overzicht in te zien.

Ja 12!

Voor mijn 18e wist ik vagelijk dat ik een zorgverzekering had, en dat dat noodzakelijk was. Maar mijn ouders handelden de post af. Vanaf 18 jaar moest ik op een eigen polis, dus toen hebben mijn ouders het wat meer aan mij overgedragen. Dan kan de wet wel een grens bij 12 leggen. 

Nick90 schreef op 17-07-2026 om 21:58:

[..]

Kan wel met iets meer respect opgeschreven worden Nick

ToetieToover schreef op 18-07-2026 om 06:35:

[..]

"Daar" was bij het Rutgershuis. Volgens mij was dat ooit van de Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming.

https://www.nvsh.nl/

Nick90 schreef op 17-07-2026 om 23:13:

[..]

Dan is dezelfde thuistest goedkoper en even betrouwbaar. Hiervoor hoef je echt niet naar de huisarts. 

Nick90 schreef op 17-07-2026 om 23:13:

[..]

Dan is dezelfde test ineens duur betaald.

Soccer-Mom schreef op 18-07-2026 om 14:34:

[..]

Dan is dezelfde thuistest goedkoper en even betrouwbaar. Hiervoor hoef je echt niet naar de huisarts.

Gezien het TO aan bepaalde kennis ontbreekt, zou naar de huisarts gaan voor goede begeleiding hierin niet verkeerd zijn.

Zeespiegel schreef op 18-07-2026 om 21:56:

[..]

Gezien het TO aan bepaalde kennis ontbreekt, zou naar de huisarts gaan voor goede begeleiding hierin niet verkeerd zijn.

Of de NVSH.

https://www.nvsh.nl/seksuele-informatie/seksuele-voorlichting/menstruatie/

TO; ik hoop dat je niet bent weggejaagd want ik ben heel benieuwd of je zwanger bent 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.