Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Help help help

hallo allemaal 
Ik heb een lastig verhaal 
Al 6 maanden neem ik geen anticonceptie 
Meer , delaatste 3 maanden zijn ze plots onregelmatig wat ik niet gewoon ben 
06-03-2022 heb ik delaatste keer mijn menstruatie gehad . Nu 06-04-2023 geen menstruatie te bespeuren wel enkel dagen voor ik mijn menstruatie moest hebben had ik wat bloed bij het afvegen na de seks . Tot op heden vandaag alleen maar negatieve zelftesten . Bloedonderzoek bij huisarts ook negatief . Wel heb ik enorme opgezette en pijnlijke borsten mijn aders zijn enorm zichtbaar . 
heeft iemand dit ook al gehad ? 


Ja toen werd ik gewoon iets later ongesteld. En een andere keer werd ik een maand of 9 niet meer ongesteld en toen ineens was daar een zoon.

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

18-04-2023 om 11:38

Wanneer je meer dan een jaar niet ongesteld bent geweest en ook niet zwanger bent zou ik de huisarts met een bezoekje vereren.

RoodCapje schreef op 18-04-2023 om 11:38:

Wanneer je meer dan een jaar niet ongesteld bent geweest en ook niet zwanger bent zou ik de huisarts met een bezoekje vereren.

Boven de 35 mag je na 6 maanden al naar de huisarts. 

Typfoutje die 2022? 
ik heb wel eens een veel latere menstruatie gehad, door een cyste die de boel verstoorde, dat konden ze op een echo zien. 

als jij enorm zit te wachten op je menstruatie, of stress heb om andere redenen , dan is dat van invloed op je cyclus.   Dan zou het zomaar kunnen dat het een week of twee later komt

KillerQueen schreef op 18-04-2023 om 11:42:

[..]

Boven de 35 mag je na 6 maanden al naar de huisarts.

Ik denk dat Roodkapje doelt op de OP waar de laatste menstruatie meer dan een jaar geleden is. Maar ik denk dat dat een typefout is en TO 2023 bedoelt waar ze 2022 schrijft.

Verder aan TO. Je schrijft dat je onregelmatig menstrueert. Hoe onregelmatig? En wat is je normale cyclus? Ben je wel eens eerder 2 weken 'te laat' geweest? Als testen negatief zijn en ook bij de huisarts negatief zou ik nog even wachten. 

Ik heb wel eens een cyclus 'overgeslagen'.  Thuistesten negatief, via huisarts bloed geprikt ook negatief. Daarna weer gewoon iedere 4 weken regelmatig. 

En misschien kun je de titel van je topic veranderen? Ik dacht dat er ergens een noodsituatie was…
Verder, hoe lastig ook, geduld is een schone zaak. Je schrijft dat je geen anticonceptie meer neemt, daaruit concludeer ik dat je de pik slikte. Als je daarmee stopt heeft je lichaam wat tijd nodig om weerin het normale ritme te komen. Ik herken dat de periodes steeds langer worden. Pas  toen ik een keer na 40 dagen nog niet ongesteld was bleek ik in verwachting. Dus ik duim voor je dat jij ook binnenkort positief test!

Ik zou me hier nog niet direct zorgen over maken. Ik menstrueer al vanaf het begin onregelmatig en heb ook wel eens een cyclus overgeslagen.
Het komt geloof ik wel vaker voor dat testen niet direct positief zijn, maar zowel alle zelftesten als bloedonderzoek zijn negatief bij jou, dus ik zou het nu gewoon even afwachten. Hormonen zijn gekke dingen.

Engeltje schreef op 18-04-2023 om 13:41:

En misschien kun je de titel van je topic veranderen? Ik dacht dat er ergens een noodsituatie was…
Verder, hoe lastig ook, geduld is een schone zaak. Je schrijft dat je geen anticonceptie meer neemt, daaruit concludeer ik dat je de pik slikte. Als je daarmee stopt heeft je lichaam wat tijd nodig om weerin het normale ritme te komen. Ik herken dat de periodes steeds langer worden. Pas toen ik een keer na 40 dagen nog niet ongesteld was bleek ik in verwachting. Dus ik duim voor je dat jij ook binnenkort positief test!

Tja, dat is idd ook een vorm van anticonceptie.

🤣🤣🤣 ow wat errug! Maar idd wel een hele grappige en toepasselijke vertieping!

Poezie schreef op 18-04-2023 om 13:51:

[..]

Tja, dat is idd ook een vorm van anticonceptie.

Engeltje schreef op 18-04-2023 om 13:57:

🤣🤣🤣 ow wat errug! Maar idd wel een hele grappige en toepasselijke vertieping!

Het is je vergeven, heb er hardop om gelachen 

het kan heel lang duren voor dat je lichaam weer op de rit is na het stoppen met de pil en dus de hormonen. Dus dit na 6 maanden stoppen is op zich niet verontrustend, eerder gebruikelijk. 

Best een belangrijke vraag. Gebruik je wel andere voorbehoedsmiddelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.