Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Therese

Therese

15-03-2009 om 14:05

Hoe lang positieve test na miskraam?

Ruim 5 weken geleden ben ik gecurreteerd en zit nu met een hele lichte positieve test voor mijn neus. Het is niet helemaal de bedoeling dat ik zwanger ben ivm nieuwe onderzoeken naar herhaalde miskramen, waarvoor ik drie maanden niet zwanger mag zijn geweest. Alleen dat weten we pas sinds afgelopen week en de week daarvoor hebben we wel onveilig gevreeen. De weken daarvoor niet doordat ik heel lang nog navloeiden. Ik voel me overigens helemaal niet zwanger, terwijl ik dat de vorige keren wel heel duidelijk had en ook al heel vroeg. Is het mogelijk dat dit nog wat rest-hcg is van de miskraam? En zoja duurt dat dan niet erg lang? Ik herken het niet van mijn vorige miskramen, maar het vrouwelijk lijf is wel vaker wonderlijk. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu weer mee moet.

Therese

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

Maar heb je al meer duidelijkheid?
Ik zou denken dat het hcg na 5 week wel uit je lichaam is na een curretage. Maar heb totaal geen idee. Anders zou je het ziekenhuis even moeten bellen om te vragen.

Sterkte

Dees 68

Dees 68

18-03-2009 om 23:05

Kan hoor...

Hoi Therese,

Bij mijn zus heeft het zeker twee maanden geduurd voordat alle zwangerschapshormonen uit haar lichaam verdwenen waren. En mischien nog wel langer. Precies weet ik het niet meer (is al een aantal jaren geleden), maar ik weet wel dat het bij haar niet met een maandje bekeken was, maar veel veel langer duurde voordat alle waardes weer normaal waren.

Vervelend voor je. Ik hoop dat alles gauw weer normaal word en dat er iets concreets, eenvoudigs en makkelijk te verhelpen uit de onderzoeken gaat komen!

Dees

Hieke

Hieke

22-03-2009 om 12:15

Och therese

Daar zit je dan met je test. Ik zou het niet weten of het zolang na curetage nog + kan zijn. Maar inmiddels zijn we een week verder en weet je vast al wel meer. Als je zwanger zou zijn zou de test nu vet moeten zijn. Is hij dat niet dan verwcaht ik dat het oud hcg is.
Sterkte.
Ik had het allemaal zo graag anders gezien!

hieke

Therese

Therese

22-03-2009 om 15:37

Mysterie opgelost...

in ieder in zoverre dat ik niet zwanger ben, want ik ben een paar dagen geleden ongesteld geworden. Wie weet was het nog oud hcg? Wat zou betekenen dat ik geen eisprong gehad en nu dus een ontrekkingsbloeding heb. Of er was iets heel prils wat niet goed gegaan is? Geen idee, maar het is ook niet belangrijk. Eigenlijk ben ik opgelucht dat ik ongesteld ben geworden en weet dat mijn lichaam nog steeds werkt na de laatste curretage. Het blijft toch elke keer weer spannend. Een nieuwe zwangerschap was emotioneel toch iets teveel van het goede geweest momenteel.
De volgende cyclus krijg ik de vervolgonderzoeken en daar kijk ik naar uit. Er gebeurt weer wat en hopelijk wordt het grootste mysterie (waarom gaat elke keer mis?) eindelijk opgelost. De komende weken nog even van elkaar genieten, zodat we uitgerust de achtbaan weer in kunnen stappen.

Meiden bedankt voor de reacties.

Liefs Therese

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.