Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Huis gekocht, twijfels en sombere gedachten


Nova1987

Nova1987

30-09-2021 om 19:36 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 30-09-2021 om 19:06:

Ik vraag me wel af wat je verwachtingen waren. Je niet thuis voelen is niet leuk, maar je lijkt te vallen over allerlei kleine dingen. Mijn ouders woonden op jouw leeftijd in een flatje met gaskachel op 4 hoog zonder lift... met twee kinderen. Er zijn maar weinig mensen die op jouw leeftijd een droomhuis hebben. Probeer bepaalde dingen wat los te laten. Wat maakt het uit dat je geen nieuwe luxe badkamers hebt. Als een badkamer veel voor je betekent dan kan je er voor sparen.
Ik zou als ik jou was ook proberen te achterhalen wat er nu echt aan de hand is. Als je denkt dat je ongelukkige gevoel echt puur door het huis komt, dan misschien wat meer je best doen om zelf die vergunning te regelen en het naar je zin te maken.

Nou, dat is ook zeker zo. Weinig mensen die hun droomhuis hebben gevonden op deze leeftijd en ik ben trots dat we huiseigenaren zijn in een tijd waarin het niet makkelijk is om ertussen te komen. Het is een nieuw huis, een nieuwe plek en natuurlijk een keuze die ik vaak heroverweeg - ook al weet ik feitelijk dat er niets opnieuw te kiezen valt. Ik denk niet dat ik me zo voel door een huis maar dat er meer onder zit, wat er een vorige reactie werd gezegd over projectie. Voor nu geen idee wat dat zou zijn maar misschien kom ik daarachter met de hulp van de psycholoog. 

Ons spaargeld is voor een groot gedeelte weggegaan aan de inrichting van het huis en alle kosten die erbij komen dus het huis beter aankleden kan maar nog niet nu. Een half jaar geleden ben ik gestart in een nieuw team (zelfde bedrijf) en dat is ook een heftige verandering geweest. Ik heb me toen lichamelijk even niet goed gevoeld, destijds niet wetende waardoor het kwam. In ieder geval is er veel anders dit jaar waardoor ik me misschien overweldigend ben gaan voelen, niet op een positieve manier. Ik hoop dat het me lukt om de dingen weer wat positiever te bekijken, ook voor mijzelf. 

Het voorbeeld met het lampje staat voor een takenverdeling waarbij mijn vriend dingen (lang) laat liggen en ik alles wil aanpakken (het liefste meteen)..

To de laatste zin van je laatste post geldt bij ons nog steeds.......na meer dan veertig jaar huwelijk

Bij ons ook. Maar meestal komt het toch wel een soort van goed.
Ik zit nu al weken zonder garagedeur. En het is niet dat ie er niet mee bezig is, maar het gaat zo traaaag.

Nova1987

Nova1987

30-09-2021 om 19:44 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2021 om 19:23:

Ik begrijp uit de OP dat je vriend wat minder aan het klussen geslagen is dan je had verwacht? Is hij wel een dhz-er? Of een wannebee? Dat kan namelijk eventueel wel problemen gaan geven. Misschien eens een eerlijk gesprek over hebben met hem.
Ik sluit me wel aan bij de rest. Ga nog niet voor een baby als je je zo voelt. Een pasgeboren baby hebben is zwaar, heel zwaar. Zelfs als alles top is kan dit je nog volledig uitputten dus voorzichtig met die beslissing.
Sterkte, het komt vast allemaal goed.

Hi, mijn vriend is inderdaad minder aan het klussen geslagen dan ik dacht.. Soms stoor ik me daaraan. We hebben witte trappen in huis en je zag wat krassen hier en daar toen (verder no big deal). Hij vond het blijkbaar nodig om erover heen te verven maar heeft dit met een andere witte kleur gedaan (zomaar, zonder dit even te bespreken). Nu zitten er dus vlekken op veel treden en het is echt lelijk. Dat is nu ongeveer drie maanden geleden gebeurd en ik heb het al best vaak gezegd maar hij fixt het niet. Ook had hij andere houders voor de trapleuningen gehaald, die leuningen zijn uit de muur gevallen omdat het gips te zwak was dus nu hebben we geen leuningen meer en zie je ook weer vlekken in het midden.

Als ik dit nu op schrijf word ik weer boos eigenlijk. Het huis was in mooiere staat toen we het kochten.. 

Dan denk ik ook, ach hij probeert iets?! Dat is goed bedoeld. Maar ergens ook irritatie..

Sluimert er geen onbehagen over je relatie dat gestalte krijgt in de vorm van onvrede over het huis? Kijk je wel eerlijk naar je relatie? Je wilt niet te lang wachten met kinderen krijgen want anders te oud, zou dat ook meespelen? Dat je heel graag het mooie plaatje hebt van huisje boompje beesje en al die jaren die je in deze relatie gestoken hebt dat wil je ook niet graag verloren laten gaan. Misschien dat ik de plank mis sla maar ik zou toch je gevoelens over je relatie goed onderzoeken.

Nova1987

Nova1987

30-09-2021 om 19:46 Topicstarter

En ja, ik ga zelf die trappen opnieuw verven maar ik heb al veel geverfd en gedaan dus dan voelt dat ook een beetje oneerlijk ofzo.. 

Nova1987 schreef op 30-09-2021 om 19:44:

[..]

Hi, mijn vriend is inderdaad minder aan het klussen geslagen dan ik dacht.. Soms stoor ik me daaraan. We hebben witte trappen in huis en je zag wat krassen hier en daar toen (verder no big deal). Hij vond het blijkbaar nodig om erover heen te verven maar heeft dit met een andere witte kleur gedaan (zomaar, zonder dit even te bespreken). Nu zitten er dus vlekken op veel treden en het is echt lelijk. Dat is nu ongeveer drie maanden geleden gebeurd en ik heb het al best vaak gezegd maar hij fixt het niet. Ook had hij andere houders voor de trapleuningen gehaald, die leuningen zijn uit de muur gevallen omdat het gips te zwak was dus nu hebben we geen leuningen meer en zie je ook weer vlekken in het midden.

Als ik dit nu op schrijf word ik weer boos eigenlijk. Het huis was in mooiere staat toen we het kochten..

Dan denk ik ook, ach hij probeert iets?! Dat is goed bedoeld. Maar ergens ook irritatie..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je irritatie hierover wel begrijp. Ik zou daar ook van balen.

Toch een keer goed over praten.

Nova1987 schreef op 30-09-2021 om 19:46:

En ja, ik ga zelf die trappen opnieuw verven maar ik heb al veel geverfd en gedaan dus dan voelt dat ook een beetje oneerlijk ofzo..

Dus in plaats van dat je iets fixt waar je je aan ergert ga je stampvoeten dat het oneerlijk is. Gaat leuk worden met een baby straks als je relatie er zo voor staat nu. 

Vavoom schreef op 30-09-2021 om 19:49:

[..]

Dus in plaats van dat je iets fixt waar je je aan ergert ga je stampvoeten dat het oneerlijk is. Gaat leuk worden met een baby straks als je relatie er zo voor staat nu.

Nou ik begrijp dat wel hoor. Het is wel de bedoeling dat ieder zijn taak goed en naar alle eerlijkheid uitvoert natuurlijk. "Dan doe je het toch zelf" vind ik te makkelijk. Je kunt niet àlles zelf.

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2021 om 19:51:

[..]

Nou ik begrijp dat wel hoor. Het is wel de bedoeling dat ieder zijn taak goed en naar alle eerlijkheid uitvoert natuurlijk. "Dan doe je het toch zelf" vind ik te makkelijk. Je kunt niet àlles zelf.

Dan gewoon lekker blijven mokken over een trap. Agree to disagree 

Kan je zelf dat lampje niet kopen?
En ik zou even wachten met een baby maken.

En het is geen forum maar een topic. En het is niet kunnen maar kennen.

Verder is geen huis perfect en blijft er altijd aan eigen huizen wat te klussen of te wensen. De kunst is om het in etappes te doen, te sparen en weer wat aan te pakken en verder leuk in te richten. Van een huis een thuis maken kost tijd en liefde. Misschien eens een styliste mee laten kijken? Hoeft niet duur te zijn en die kan werken met wat je al hebt.

Verder geen ruzie maken om dingen als traptreden. Doe het zelf of vraag wat vriendinnen. Is echt in een half dagje klaar. Mokken erover duurt langer. Je kan ook, doe ik vaak, een klusdag inlassen en gewoon beginnen en hem er in betrekken. Hier werkt dat goed. Ik maak een plan en begin en hij maakt het af

Zelf verven/lampje halen: bij zulke gevallen waarbij er één actief persoon en een luier persoon in een relatie zit, wordt daarmee de meest luie persoon steeds luier, want hoe meer afstel, hoeveel te groter de kans dat de ander het dan wel oppakt.

Ik krijg als ik het lees vooral het gevoel dat je niet happy in je relatie bent. Zou dat kunnen kloppen?

Je vriend vond dat het huis groot moest zijn en jij wilde ook best kleiner. Het is nu groter om schoon te maken en daar lijk jij voor op te draaien. Je vriend doet minder dan je had gedacht en daardoor duurt het je te lang. Weet je zeker dat dit vooral om het huis gaat? En niet vooral over dat de verwachtingen die je van je vriend had niet worden waar gemaakt?

Nova1987

Nova1987

30-09-2021 om 20:08 Topicstarter

Salomewinterqueen schreef op 30-09-2021 om 19:55:

Kan je zelf dat lampje niet kopen?
En ik zou even wachten met een baby maken.

En het is geen forum maar een topic. En het is niet kunnen maar kennen.

Verder is geen huis perfect en blijft er altijd aan eigen huizen wat te klussen of te wensen. De kunst is om het in etappes te doen, te sparen en weer wat aan te pakken en verder leuk in te richten. Van een huis een thuis maken kost tijd en liefde. Misschien eens een styliste mee laten kijken? Hoeft niet duur te zijn en die kan werken met wat je al hebt.

Verder geen ruzie maken om dingen als traptreden. Doe het zelf of vraag wat vriendinnen. Is echt in een half dagje klaar. Mokken erover duurt langer. Je kan ook, doe ik vaak, een klusdag inlassen en gewoon beginnen en hem er in betrekken. Hier werkt dat goed. Ik maak een plan en begin en hij maakt het af

Heerlijk om te lezen, zou daar aan willen werken, gewoon zelf doen zonder te zeuren en hem op een leuke manier laten meedoen. Toch denk ik ook dat er grenzen zijn, je kunt inderdaad niet alles zelf doen. 

Ik ben best creatief dus wil die styling zelf doen maar valt nu niets te doen want nul geld en de rest is inmiddels al af. Ga weleens naar kringloopwinkels en vind daar heel af en toe een schat, dat doe ik altijd wel.. 

Maar zal de volgende keer een plan maken en hem er een beetje in betrekken en het zo leuk mogelijk maken, wie weet dat meneer ineens ijverig helpt .

Nova1987

Nova1987

30-09-2021 om 20:11 Topicstarter

Jillz schreef op 30-09-2021 om 20:06:

Ik krijg als ik het lees vooral het gevoel dat je niet happy in je relatie bent. Zou dat kunnen kloppen?

Je vriend vond dat het huis groot moest zijn en jij wilde ook best kleiner. Het is nu groter om schoon te maken en daar lijk jij voor op te draaien. Je vriend doet minder dan je had gedacht en daardoor duurt het je te lang. Weet je zeker dat dit vooral om het huis gaat? En niet vooral over dat de verwachtingen die je van je vriend had niet worden waar gemaakt?

Nou, dit klopt wel. Heb het gevoel alsof ik op draai voor zijn wens om groot te wonen. Zelf hoef ik niet groot te wonen, ik vind kleiner wonen veel gezelliger. En dan dat onderhoud, had veel meer tijd over in vorige huisje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.