Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Huis gekocht, twijfels en sombere gedachten


Ik herken je issues wel. Door social media zie je dat iedereen het zo goed op orde heeft (dat lijkt alleen maar zo), waardoor je ook sneller die dingen projecteert op je eigen leven. Een huis is nooit af, dus het is niet raar dat niet alle plinten er direct netjes uit zien. Dat is bij veel mensen niet zo, is alleen niet zo sexy om te delen op social media. Kijk liever naar de dingen die wel zijn gelukt en focus je daarop. 

TO, hoe is het nu met jou / jullie ? Heb je de positieve vibe van laatst kunnen doorzetten?

Nova1987

Nova1987

04-11-2021 om 12:50 Topicstarter

Hobbelster schreef op 21-10-2021 om 12:18:

TO, hoe is het nu met jou / jullie ? Heb je de positieve vibe van laatst kunnen doorzetten?

Hi! Leuk dat er naar vraagt.

Het gaat best goed merk ik! Ik weet niet of het komt door het openen van het forum maar er is iets waardoor ik beter in mijn vel zit de afgelopen maand. 

Voel me vrolijker en het lukt me beter om naar de goede dingen te kijken die we hebben (opgebouwd) tot nu toe. Ook ben ik liever tegen mijn vriend en dat doet de relatie natuurlijk veel goed. Het advies om dingen in stukjes aan te pakken heeft me geholpen; ik kijk nu per kamer wat er moet gebeuren - tweede kamer, badkamer etc. Dat maakt het zoveel overzichtelijker. 

Donderdag start ik bij de psycholoog en wil ik het hebben over hoe perfectionistisch ik kan zijn en hoe lastig ik het soms vind dingen los te laten. Verder ben ik net een traject gestart bij een loopbaancoach waarbij we natuurlijk ook kijken naar mijn karakter. 

En wat er hierboven wordt gezegd is ook helemaal waar; het lijkt overal zo perfect maar dat is het vaak totaal niet. 

Goed bezig Nova!

Wat fijn om te lezen Nova, leuk dat je nog even komt updaten en ook heel erg fijn dat je iets hebt gehad aan de tips die er gegeven zijn. Een psych en loopbaancoach kunnen je ook veel brengen, is mijn ervaring, mits je zelf ook hard je best doet. Maar zo te lezen sta je er erg voor open. En idd, beter leren omgaan met je perfectionisme (en evt. andere eigenschappen die soms wat minder handig zijn / in de weg staan van gelukkig / tevreden voelen) dat gaat je de rest van je leven gewoon nog veel kunnen brengen. Dus zo goed dat je daar nu aandacht en tijd voor maakt! Top bezig!!

Ik heb een tijdje niet gekeken hier, maar fijn dat je er hulp bij hebt Nova! Hoe gaat het nu? Heb je de afgelopen lockdown een beetje goed overleefd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.