Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Icsi

Daar gaan we dan...
Mijn man is sterk verminderd vruchtbaar verklaard en nu mogen we in oktober naar het ziekenhuis voor ICSI.
Wat is het? Hoe lang duurt het? Wat gaat er door je heen?
Pas in oktober hebben we een eerste afspraak en ik wordt gek van alles wat er door me heen spookt!
Kan iemand me kort wat over het gevoel uitleggen?
(de theorie is me bekend..)
Groetjes Tulpie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ook

Hai Tulpie,
Hier nog iemand die eind dit jaar gaat beginnen met icsi. Bij mij waren er veel emoties toen de onderzoeken liepen en alles bekend werd. Nu heb ik dat even kunnen parkeren tot over een paar maanden. Dan zal het vast weer een emotionele achtbaan worden! Ik probeer maar te blijven denken: misschien ben ik over een paar maanden wel zwanger!
X

tulpie

tulpie

18-08-2010 om 19:23 Topicstarter

Spannend

Wat prettig dat er nog iemand is die in hetzelfde schuitje zit..
Het is superspannend.
Bij ons was het een zeer grote verrassing dat mijn man zwaar verminderd vruchtbaar bleek te zijn.. Onze wens was altijd een groot gezin en nu gaat dat beeld weg...
Ik zie ook OVERAL zwangere vrouwen.. gek word ik er van!

Ik hoop dat we in contact kunnen blijven en elkaar op de hoogte kunnen houden..
Groetjes

tulpie

tulpie

18-08-2010 om 19:43 Topicstarter

Even archief gespit (regien?)

Hai,
Ik zie dat jij ook met het draadje van Regien en Notje hebt meegelezen!
Jeempie..
Het is me allemaal wel wat.
Het zou misschien wel wat zijn als we met z'n drieeen (anderen altijd welkom..) onze ervaringen kunnen delen...

Ivf

Wij zijn vandaag bij een professor geweest in Genk na een jaar behandelingen (Clomid, Pregnyl, IUI)zonder gewenst resultaat.
We zijn doorgestuurd door onze eigen gyneacoloog.

Eerst worden er nu allerlei onderzoeken gedaan: bloed geprikt, hysteroscopie, uitgebreide echo en ook het sperma en bloed van mijn man worden onderzocht. Hierna worden alle onderzoeksresultaten naast elkaar gelegd en besloten of we aan de ivf procedure kunnen/mogen beginnen. Een aantal onderzoeken zijn al eens eerder gedaan maar willen ze toch opnieuw doen.

Komende vrijdag heb ik de hysteroscopie al en het bloed is vandaag geprikt. De echo heb ik over 2 weken, mijn mag gaat in de tussentijd voor zijn spermaonderzoek. Het gaat allemaal dus heel snel nu.

Ik ben er nog erg van ondersteboven moet ik eerlijk zeggen. Veel informatie, een kaart vol afspraken en een boekje met uitleg.

Omdat de vruchtbaarheidsproblemen bij mij liggen is voor ons icsi niet aan de orde. Icsi is eigenlijk exact hetzelfde als ivf behalve dan dat ze bij icsi een goed bewegende spermacel die ook nog de juiste vorm heeft injecteren in een eicel. Bij ivf laten ze het sperma zijn werk zelf doen.

Kortom Tulpie, wij gaan hetzelfde traject in. Het lijkt me fijn om elkaar op de hoogte te houden en ervaringen uit te wisselen!

Groetjes,
Regien

Zeker

Lijkt me zeker fijn wat contact te houden zo. Ik ga nu eerst drie weken op vakantie, kom hier daarna weer terug! Sterkte met het verwerken van alles!

Sonne1

Ik wens jou een fijne vakantie! Geniet er maar lekker van!

Ik 'spreek' je graag als je terug bent...

Groetjes,
Regien

tulpie

tulpie

19-08-2010 om 19:01 Topicstarter

Zo snel

even een 'uitlaatklep' opgezet!
Wat fijn!
Fijne vakantie! geniet ervan!
Fijn dat we hier zo kunnen delen.
Ik heb het er wel over in mijn omgeving maar zij hoeven het niet mee te maken..
Nu kunnen we ervaringen delen.
Regien, jij hebt al heel wat doorgemaakt!
Heftig allemaal joh!
Op deze manier 'kruipt' een jaar voorbij..
'Notje' is wel een prachtig voorbeeld om aan vast te houden..
Groetjes

notje

notje

20-08-2010 om 20:32

Ha dames!

Jullie gaan een draadje starten.Ik ga héél hard voor jullie duimen.Jullie mogen me als voorbeeld nemen,maar ik ben natuurlijk één van de geluksvogels,en wel een héle grote.
Tulpie:Wat je vraagt over gevoelens,daar is natuurlijk geen eenduidig antwoord op te geven.Zoveel mensen zoveel emotie's.Ik heb het letterlijk over me heen laten komen.Instappen dames in de achtbaan!Hij gaat bijna vertrekken!
Ik weet niet meer wie het vroeg,ik geloof Sonne.Of we open waren naar de omgeving toe.Mijn antwoord is ja,heel open.Vooral omdat mensen toch nog wel eens een k*t opmerking willen maken van wanneer er nou eens kinderen komen.Zo is het voor iedereen duidelijk dat het niet altijd vanzelf gaat.Maar wij bleken ook niet de enigen te zijn.Mijn schoonzus, en een neef van mijn man zaten in hetzelfde schuitje.
Ook nu ben ik heel open,ook tegenover mijn kinderen.Sommige mensen moeten gewoon even met hun neus op de feiten gedrukt worden dat je kinderen krijgt en niet neemt.En ze niet bij iedereen aan komen waaien.
Ik ga jullie in ieder geval alle geluk van de wereld toewensen!
Ik ben nu even thuis en ga volgende week nog even tussenuit.Als ik terugkom wil ik natuurlijk wel een hééééle lange draad zien
liefs Notje

Hysteroscopie

De kop is er af!

Vanmorgen ben ik in Genk geweest voor een hysteroscopie (baarmoederfoto). De arts heeft me een 'goed cijfer' gegeven voor mijn baarmoeder. Daar was ik natuurlijk al erg blij mee!
De uitgebreide uitslag van de foto, het bloed, de staal van mijn man en de uitgebreide echo krijg ik 6 september. Dan horen we ook of we in aanmerking komen voor ivf of icsi. Tot die tijd even niets.

Wanneer beginnen jullie? Hebben jullie alle onderzoeken al gehad?

Groetjes,
Regien

tulpie

tulpie

22-08-2010 om 19:31 Topicstarter

Goed nieuws!

Goed om te horen zeg!
maar 'tot die tijd even niets'is ook lastig. Ik merk dat ik er elke dag wel mee bezig ben..

Zeker nu ik net weer een hele leuke vacature heb gezien..
Komt natuurlijk niet heel handig uit.
Aan de andere kant..
we hebben 12 oktober een afspraak bij de IVF arts en voordat je dan werkelijk met de hormonen gaat starten hoe ver ben je dan??

Allemaal lastig..

Notje.. leuk dat je meeleest en je adviezen zijn wat mij betreft van harte welkom!
Fijne vakantie

Groetjes

Tulpie

Is de arts waar je in oktober heen gaat een andere dan waar je tot nu toe geweest bent?
Als dat zo is denk ik dat ze eerst starten met een paar onderzoeken bij jou en je man. Als ze de uitslagen daarvan hebben zullen ze (net als bij mij nu) een plan voorleggen.

Je kan misschien bij jullie (omdat het 'probleem' bij de man ligt) ook ivf doen met je eigen cyclus. Dit betekent dat je geen hormonen hoeft te nemen voor de eicelrijping (omdat er waarschijnlijk iedere maand een eitje rijpt bij jou??).
Het moment van de eisprong moet wel bepaald worden zodat ze op het juiste moment het eitje bij jou weg kunnen nemen, hiervoor krijg je pregnyl. Als je wel (meer) je eitje(s) wilt laten rijpen moet je na de menstruatie al starten met hormonen.

Maar goed, hoe of wat zal de arts aan de hand van jullie gegegevens en uitslagen met jullie samen bepalen.

Nog wel lang zeg half oktober, jeetje!

Groetjes,
Regien

tulpie

tulpie

23-08-2010 om 18:57 Topicstarter

Dat klinkt alweer voor mij een stuk aangenamer..
ik wist niet dat dat kon.
Vooralsnog gaan ze ervan uit dat het bij mijn man ligt en dat het allemaal met mij prima gaat.
Het enige wat we tot nu toe hebben ondernomen is 2 maal een zaadonderzoek..
daaruit is dan gebleken dat zijn zaad erg slecht is.. Hoe nu verder weet ik dus niet. Aan de ene kant ga ik direct graag in oktober al aan de slag, aan de andere kant heb ik net gesolliciteerd.
Als dit positief uitpakt dan mag het voor mij nog rustig aan.. Ik volg namelijk ook nog een opleiding tot december..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.