Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

ICSI • IVF 2025

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 06:51:

👋 Dag mensen,

Nou nog 1 berichtje dan mag ik zo naar huis slapen...
Ik heb ook een lijstje gemaakt van tips en dingen die je kan eten en drinken die de terugplaatsing zou kunnen bevorderen. Of het waar is weet ik niet en of het helpt weet ik ook niet, maar ik ga het zeker zelf wel proberen. Het is gezond dus alles wat kan helpen gaan we gewoon proberen. Ik kan het schema ook mailen of appen.

Twee weken schema na de terugplaatsing :

07:00 : OPSTAAN - 250ML KOKOSWATER WATER & 250ML WARM WATER

09:00 : 2 VOLKOREN BOTERHAMMEN (of crackers) MET BOTER EN KAAS - 250ML THEE

12:00 : 2 EIEREN (HARD GEKOOKT) - 250ML THEE

15:00 : 2ST FRUIT - 250ML WARME MELK

18:00 : AVOND ETEN - 250ML ALOE VERA DRINK (GROENE BLADGROENTE)

20:00 : MEDICATIE INNEMEN & SPUITEN

21:00 : 1 AVOCADO & HANDVOL WALNOTEN - 250ML WARME MELK

22:00 : SLAPEN - 250ML WARM WATER

- VOLDOENDE SLAAP (8 UUR) EN GENOEG BEWEGING
- ONTSPANNING EN POSITIVITEIT (GEEN STRESS)
- MASSAGE VOETEN EN BUIK (BAARMOEDERMASSAGE)
- WARME : VOETEN - HANDEN - ONDERRUG
(KRUIK OF PITTENZAK)
- DIKKE SOKKEN EN DEKENTJE
- 2 LT WARM DRINKEN : WATER/THEE/MELK/KOKOS/ALOE VERA
- NIET TOT ZEER WEINIG PROBEREN TE SNOEPEN
- 1 MAAL IN DE WK VIS (ZALM/MOSSELEN/MAKREEL/HARING/KIBBELING)
- GEEN : RAUW VLEES & VIS : ALLES GOED DOOR GEBAKKEN
- NIET KOUD ETEN EN DRINKEN !! ALLES KAMERTEMPERATUUR OF WARMER
- GEEN : SUIKERS - CAFEINE - ZOUT

Groet Samantha

Mij hielp het juist tijdens de behandeling om los te laten en op de artsen te vertrouwen  , het zal voor ieder verschillend zijn maar ik vind deze (dieet)adviezen wel erg ver gaan heb hier ook niets van gehoord van mijn artsen of zo'n lijst meegekregen

Sorry voor mijn eerdere negatieve bericht. Bij het plaatsen van een eerste bericht tijdens schoolvakanties midden in de nacht, kreeg ik mijn twijfels maar ik neem mijn woorden terug. 

Succes en sterkte 

☘️

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 05:22:

[..]

Ja dat is ook een ding... we waren in 2024 al bij het radboud om te beginnen. mijn man heeft toen de TESE operatie gehad en toen we aan de balie kwamen om een vervolgafspraak te plannen zei de dame dat we automatisch een afspraak ingepland zouden krijgen en daar op moesten wachten.

We hebben dus een jaar netjes afgewacht en we dachten dat er misschien wel een wachtlijst zou zijn en het niet eerder kon. Na een jaar vond ik het wel erg lang duren en belde ik op. Toen zei de dame dat ik een nieuwe verwijsbrief moest aanvragen bij de dokter omdat ze niets van ons hoorde en de aanvraag hierbij na een jaar automatisch gesloten werd. Dus wij in februari gelijk de dokter gebeld en nu in april beginnen... Helaas een jaar voor niets gewacht.

Oh dat is wel ontzettend balen. Verder geen ervaring met jullie traject (alleen met tese). Hoop voor jullie dat het in de eerste ronde al lukt, succes! 

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 06:51:

👋 Dag mensen,

Nou nog 1 berichtje dan mag ik zo naar huis slapen...
Ik heb ook een lijstje gemaakt van tips en dingen die je kan eten en drinken die de terugplaatsing zou kunnen bevorderen. Of het waar is weet ik niet en of het helpt weet ik ook niet, maar ik ga het zeker zelf wel proberen. Het is gezond dus alles wat kan helpen gaan we gewoon proberen. Ik kan het schema ook mailen of appen.

Twee weken schema na de terugplaatsing :

07:00 : OPSTAAN - 250ML KOKOSWATER WATER & 250ML WARM WATER

09:00 : 2 VOLKOREN BOTERHAMMEN (of crackers) MET BOTER EN KAAS - 250ML THEE

12:00 : 2 EIEREN (HARD GEKOOKT) - 250ML THEE

15:00 : 2ST FRUIT - 250ML WARME MELK

18:00 : AVOND ETEN - 250ML ALOE VERA DRINK (GROENE BLADGROENTE)

20:00 : MEDICATIE INNEMEN & SPUITEN

21:00 : 1 AVOCADO & HANDVOL WALNOTEN - 250ML WARME MELK

22:00 : SLAPEN - 250ML WARM WATER

- VOLDOENDE SLAAP (8 UUR) EN GENOEG BEWEGING
- ONTSPANNING EN POSITIVITEIT (GEEN STRESS)
- MASSAGE VOETEN EN BUIK (BAARMOEDERMASSAGE)
- WARME : VOETEN - HANDEN - ONDERRUG
(KRUIK OF PITTENZAK)
- DIKKE SOKKEN EN DEKENTJE
- 2 LT WARM DRINKEN : WATER/THEE/MELK/KOKOS/ALOE VERA
- NIET TOT ZEER WEINIG PROBEREN TE SNOEPEN
- 1 MAAL IN DE WK VIS (ZALM/MOSSELEN/MAKREEL/HARING/KIBBELING)
- GEEN : RAUW VLEES & VIS : ALLES GOED DOOR GEBAKKEN
- NIET KOUD ETEN EN DRINKEN !! ALLES KAMERTEMPERATUUR OF WARMER
- GEEN : SUIKERS - CAFEINE - ZOUT

Groet Samantha

Vrouw, laat dit aub los, hoor. Als het goed zit, zit het goed. En als het niet goed zit.. Dan gaat een volkorenboterham of een avocado ook niet het verschil maken. 

Enige wat belangrijk is om aan te houden: elke dag foliumzuur (begin daar al mee) en geen alcohol. Verder 'gewoon' gezond leven. 

TO sorry van mijn opmerking over het feit dat je 4 kinderen hebt en ik daar blij mee zou zijn. Gezien je hele verhaal snap ik nu wel waarom jullie toch nog graag een 5e zouden willen krijgen. Sterkte met het traject!

Mijn verhaal:
Al jarenlang een kinderwens. Door ziekte en medicatie van mij aan het dokteren gekomen in 2013, 2014 en 2015 met als diagnose 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'. Op het moment dat we eindelijk voor IVF in aanmerking zouden komen werd man ziek. Kinderwens toen even op een laag pitje gezet en na 5 maanden spontaan zwanger geworden wat eindige in een miskraam met 13week 4dagen, dus net nadat we het iedereen verteld hadden omdat we dachten 'veilig' te zijn.
Ondertussen is man steeds zieker geworden, heeft 2x op randje dood gelegen dus hadden eigenlijk al afscheid van kinderwens genomen.
Nu heeft man weer toekomstperspectief en is klaar met revalidatie. Nu er toekomst is kwam ook onze kinderwens weer naar boven.
Maar ik ben nu dus 42. In januari onderzoeken gehad en bij mij lijkt alles prima. Semen onderzoek was deze keer niet goed. We zijn doorverwezen op ons eigen verzoek naar het academische ziekenhuis waar man bekend is. 
Zouden rond april aan de beurt zijn voor een afspraak.
Toen we eind maart nog niets gehoord hadden, heb ik zelf gebeld en bleek ons dossier doorgestuurd naar een andere afdeling met een wachttijd tot augustus. Daar ook weer achteraan gebeld. Nu onderzoeken in mei staan en dan de uitslagen in juni. Hopelijk dan snel weer verder.

Al die eetdingen enz. doe ik niets mee. Na ja, niet niets. Wij eten en drinken gewoon altijd al gezond. Veel groente en fruit, zoutloos en geen alcohol, niet roken en matig met koffie en frisdranken.

Allemaal sterkte gewenst!

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 15:35 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 25-04-2025 om 10:18:

[..]

Mij hielp het juist tijdens de behandeling om los te laten en op de artsen te vertrouwen , het zal voor ieder verschillend zijn maar ik vind deze (dieet)adviezen wel erg ver gaan heb hier ook niets van gehoord van mijn artsen of zo'n lijst meegekregen

Hi Anoniemvoornu,
Ja het gaat best ver 🫣 ik heb 2 dames op het werk die IVF hebben gedaan en die gaven mij deze tips mee dus heb ik ze samen gevoegd in een lijstje en dacht ik vind het allemaal heerlijk om te eten en drinken dus hou ik dit eetschema maar aan tot de test. (Mocht er een terugplaatsing komen) En een extra massage van m’n man is ook niet slecht haaaahaah.. 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 15:36 Topicstarter

Yumi schreef op 25-04-2025 om 10:51:

Sorry voor mijn eerdere negatieve bericht. Bij het plaatsen van een eerste bericht tijdens schoolvakanties midden in de nacht, kreeg ik mijn twijfels maar ik neem mijn woorden terug.

Succes en sterkte

☘️

Hi Yumi,

Dank je wel 🙏🏼 Ik snapte je twijfels. 

Groet Samantha 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 15:49 Topicstarter

Nick90 schreef op 25-04-2025 om 11:27:

[..]

Oh dat is wel ontzettend balen. Verder geen ervaring met jullie traject (alleen met tese). Hoop voor jullie dat het in de eerste ronde al lukt, succes!

Hi Nick,

Dank je wel 🙏🏼 de TESE is ook geen pretje… mijn man heeft een tijdje wijdbeens gelopen 🫣

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 18:11 Topicstarter

Lotus_ schreef op 25-04-2025 om 12:01:

[..]

Vrouw, laat dit aub los, hoor. Als het goed zit, zit het goed. En als het niet goed zit.. Dan gaat een volkorenboterham of een avocado ook niet het verschil maken.

Enige wat belangrijk is om aan te houden: elke dag foliumzuur (begin daar al mee) en geen alcohol. Verder 'gewoon' gezond leven.

Ja je hebt gelijk… ik vind het “laat het los” toch best lastig… Het traject is erg spannend en voelt als een beetje alsof je moet presteren. Ik weet dat mijn lichaam het wel kan maar dit is een totaal ander manier omdat je er toch elke dag wel mee bezig bent. Ik ga het proberen meer los te laten. En andere dingen zoeken die me bezig kunnen houden… 😊

Er zijn wel voedingsmiddelen die ik zal eten zoals vette vis omdat dit wel bewezen goed is voor de ontwikkeling van de baby mochten we een terugplaatsing krijgen en Foliumzuur slik ik al 2 mnd en drink niet.. dank je wel voor je berichtje 🙏🏼

Groet Samantha 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 18:16 Topicstarter

Groenebroek schreef op 25-04-2025 om 12:33:

TO sorry van mijn opmerking over het feit dat je 4 kinderen hebt en ik daar blij mee zou zijn. Gezien je hele verhaal snap ik nu wel waarom jullie toch nog graag een 5e zouden willen krijgen. Sterkte met het traject!

Mijn verhaal:
Al jarenlang een kinderwens. Door ziekte en medicatie van mij aan het dokteren gekomen in 2013, 2014 en 2015 met als diagnose 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'. Op het moment dat we eindelijk voor IVF in aanmerking zouden komen werd man ziek. Kinderwens toen even op een laag pitje gezet en na 5 maanden spontaan zwanger geworden wat eindige in een miskraam met 13week 4dagen, dus net nadat we het iedereen verteld hadden omdat we dachten 'veilig' te zijn.
Ondertussen is man steeds zieker geworden, heeft 2x op randje dood gelegen dus hadden eigenlijk al afscheid van kinderwens genomen.
Nu heeft man weer toekomstperspectief en is klaar met revalidatie. Nu er toekomst is kwam ook onze kinderwens weer naar boven.
Maar ik ben nu dus 42. In januari onderzoeken gehad en bij mij lijkt alles prima. Semen onderzoek was deze keer niet goed. We zijn doorverwezen op ons eigen verzoek naar het academische ziekenhuis waar man bekend is.
Zouden rond april aan de beurt zijn voor een afspraak.
Toen we eind maart nog niets gehoord hadden, heb ik zelf gebeld en bleek ons dossier doorgestuurd naar een andere afdeling met een wachttijd tot augustus. Daar ook weer achteraan gebeld. Nu onderzoeken in mei staan en dan de uitslagen in juni. Hopelijk dan snel weer verder.

Al die eetdingen enz. doe ik niets mee. Na ja, niet niets. Wij eten en drinken gewoon altijd al gezond. Veel groente en fruit, zoutloos en geen alcohol, niet roken en matig met koffie en frisdranken.

Allemaal sterkte gewenst!

Hi Groenebroek,

Geen probleem ik snap de reactie 😁 dank je wel. Jeetje wat een heftig verhaal !! Ik hoop voor jullie dat jullie erg snel na de uitslagen het goede nieuws mogen krijgen te beginnen met een traject 🙏🏼 Bedankt voor je verhaal en jij ook sterkte en succes !!  Leuk als je zou blijven schrijven over de ontwikkelingen.

Groet Samantha 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 20:26 Topicstarter

👋 Dag mensen,

Ik heb zojuist mijn eerste Decapeptyl geïnjecteerd en ik heb even 5 minuten met de injectie in mijn hand bang gezeten, kijkend naar de naald en mijn buik 😂 Maar toen heb ik het maar in 1 keer gezet. Het viel reuze mee en kijk niet meer op tegen mezelf injecteren de aankomende weken. 🙏🏼🥳

Ik zou absoluut geen massages laten doen. Die kunnen juist verkeerde drukpunten aanzetten. Professionele masseurs geven bijvoorbeeld helemaal geen massages aan zwangere vrouwen. Of alleen speciale zwangerschapsmassages na 3 maanden. Ik heb bijvoorbeeld een voetreflexmassage gehad om de bevalling op te wekken. Ik zou absoluut geen ongeschoolde persoon iets laten masseren. Zeker niet in de eerste 3 maanden. 

SamanthaJane

SamanthaJane

26-04-2025 om 00:35 Topicstarter

Izza schreef op 25-04-2025 om 22:37:

Ik zou absoluut geen massages laten doen. Die kunnen juist verkeerde drukpunten aanzetten. Professionele masseurs geven bijvoorbeeld helemaal geen massages aan zwangere vrouwen. Of alleen speciale zwangerschapsmassages na 3 maanden. Ik heb bijvoorbeeld een voetreflexmassage gehad om de bevalling op te wekken. Ik zou absoluut geen ongeschoolde persoon iets laten masseren. Zeker niet in de eerste 3 maanden.

Hi Izza,

Bedankt voor je berichtje 🙏🏼
ik wist niet dat een voetmassage zoveel impact konden geven… ik dacht is gewoon lekker en relaxend en goed voor de doorbloeding. Goede tip en informatie. Dank je.

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 18:11:

[..]

Ja je hebt gelijk… ik vind het “laat het los” toch best lastig… Het traject is erg spannend en voelt als een beetje alsof je moet presteren. Ik weet dat mijn lichaam het wel kan maar dit is een totaal ander manier omdat je er toch elke dag wel mee bezig bent. Ik ga het proberen meer los te laten. En andere dingen zoeken die me bezig kunnen houden… 😊

Er zijn wel voedingsmiddelen die ik zal eten zoals vette vis omdat dit wel bewezen goed is voor de ontwikkeling van de baby mochten we een terugplaatsing krijgen en Foliumzuur slik ik al 2 mnd en drink niet.. dank je wel voor je berichtje 🙏🏼

Groet Samantha

Ik breek heel effe in. Mijn arts zei aan het begin van mijn traject destijds (iui); "mensen gaan zeggen dat je los moet laten. Maar dat hoeft niet hoor. Er is geen nadelig effect bekend van niet loslaten. En het lukt toch niet gezien de impact van zo'n traject. En dan heb je weer stress omdat het niet lukt om los te laten." 

Dat voedingspatroon lijkt me ook wat ver gaan. Stel dat je 6 maand of langer bezig bent, dat is toch geen doen. Maar mentaal 'loslaten', dat is ook geen doen.

Oh en wbt de leeftijd. Is het niet zo dat als je al in behandeling bent ze wel doorgaan na je 43e? Je mag dan alleen niet meer starten.

Meesje schreef op 26-04-2025 om 07:38:

[..]

Ik breek heel effe in. Mijn arts zei aan het begin van mijn traject destijds (iui); "mensen gaan zeggen dat je los moet laten. Maar dat hoeft niet hoor. Er is geen nadelig effect bekend van niet loslaten. En het lukt toch niet gezien de impact van zo'n traject. En dan heb je weer stress omdat het niet lukt om los te laten."

Dat voedingspatroon lijkt me ook wat ver gaan. Stel dat je 6 maand of langer bezig bent, dat is toch geen doen. Maar mentaal 'loslaten', dat is ook geen doen.

Oh en wbt de leeftijd. Is het niet zo dat als je al in behandeling bent ze wel doorgaan na je 43e? Je mag dan alleen niet meer starten.

Mentaal loslaten hielp mij wel, ik had alles gedaan wat ik kon en voor mij gaf het" rust " niet te blijven googlen en maar boeken te lezen over het onderwerp zwanger worden enz. Ik praatte er liever ook niet over want goedbedoelde adviezen als heb je dit pilletje van de kruidvat al geprobeerd enz maakte me juist verdrietig en tijdens mijn zwangerschap al helemaal, ik had pittige complicaties en verhalen daarover  waren niet bemoedigend. Gelukkig een gezond kindje mogen krijgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.