Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Iemand bekend met deze testen

• ik heb deze test gedaan van de kruitvat ik zie streepjes overal staan maar ik twijfel soms. Kunnen jullie mee kijken misschien en.hoe was jullie ervaring met deze testen. Help kan geen afbeelding toevoegen

Als je de test goed hebt gedaan en afleest binnen de aangegeven afleestijd kan er (althans is mijn ervaring) met de kruidvattest niets mis gaan.

Bij mij ging het ook prima. Maar er stonden niet overal streepjes. Dus dan denk ik dat er iets mis is gegaan. Er stond gewoon één streepje in het controlevenster en één streepje in het testvenster. Als er bij jou overal streepjes staan dan zou ik de test nog eens doen (zitten er toch 2 in de verpakking, toch?)

Een vaag streepje is ook een streepje.

Ik denk dat TO een test bedoelt met wekenindicatie. Die heb ik online weleens voorbij zien komen. Ik vond ze er maar ingewikkeld uitzien. Dan liever de ClearBlue digitale wekenindicator. Of een gewone simpele test zonder wekenindicator en als je naast de controlestreep een teststreep ziet: de verloskundige bellen. Zij zal je helpen met schatten hoeveel weken je zwanger bent. Een echo wijst dan uit hoe ver je daadwerkelijk bent.

afrodite05 schreef op 18-09-2025 om 16:34:

Ik denk dat TO een test bedoelt met wekenindicatie. Die heb ik online weleens voorbij zien komen. Ik vond ze er maar ingewikkeld uitzien. Dan liever de ClearBlue digitale wekenindicator. Of een gewone simpele test zonder wekenindicator en als je naast de controlestreep een teststreep ziet: de verloskundige bellen. Zij zal je helpen met schatten hoeveel weken je zwanger bent. Een echo wijst dan uit hoe ver je daadwerkelijk bent.

Overigens zijn die tests met wekenindicator ook niet helemaal betrouwbaar. Sommige vrouwen maken nu eenmaal meer of minder HCG aan dan gemiddeld. Dan lijk je langer/korter zwanger dan je eigenlijk dacht, wat voer is voor stress. Ik zou het dus bij een "gewone" test houden, maar dat is persoonlijk. 

Hoe moet ik meekijken zonder foto? Als de test volgens de bijsluiter positief is, dan ben je zwanger. Meer vertelt een test met wekenindicator ook eigenlijk niet. Maakt ook niet zoveel uit. De termijnecho is toch uiteindelijk leidend. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.