Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Elke

Elke

24-09-2008 om 23:36

Info over ivf

Hallo dames,

We zijn gisteren bij de gyneacoloog geweest voor uitslagen van mijn bloedonderzoek en het zaadonderzoek van mijn vriend. Nu is het zaad van mijn vriend niet goed. Te weinig, te langzaam, slecht qualiteit.... Wij gaan de medische molen van IVF. Heb gebelt en we hebben op 8 oktober een afspraak voor een intake.

Graag zou ik wat informatie willen hebben en persoonlijk verhalen horen over wat we kunnen verwachten.

Alvast bedankt.

Groetjes Elke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ya

Ya

25-09-2008 om 09:51

Elke

Hoi Elke,

Hierbij een ervaring van mij. Vragen kan je altijd stellen hoor.
Ik heb in totaal 6 keer iui gehad en 13 ivf-behandelingen. Dit lijkt natuurlijk heel veel. Is het ook wel hoor, maar ik heb erdoor 2 kinderen gekregen. Ook twee miskramen hoor, maar die had ik wellicht ook zonder ivf gehad.
Ik heb het nooit als heel erg ervaren. Begrijp me niet verkeerd hoor, liever geen ivf en gewoon zonder problemen, maarja dat is nou eenmaal niet zo. Spuiten vond ik persoonlijk niet erg. Punctie is wel pijnlijk, maar goed door te komen. Ook dit is persoonlijk natuurlijk. Voor mijn dochter hadden we 5 ivf pogingen nodig en voor onze zoon 3. Nu heb ik net weer de 5e achter rug voor een derde kindje. Niet gelukt dus en nu stoppen we er ook mee.
Ik zou het zo ook allemaal weer doen.
In ons geval ligt het "probleem" aan mij, dus maar afwachten of het innesteld. Bij een aantal vriendinnen lag het aan de man en als je dan eenmaal emb. hebt om terug te plaatsen, dan is je kans iets groter. Je man zijn zaad zal nog redelijk zijn, anders doen ze wel icsi.
Is bij jou wel alles goed? Dat zou heel mooi zijn voor je kansen.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust hoor. Ik ben helaas ervaren. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes van Ya

ayla

ayla

25-09-2008 om 11:52

Ervaring

ik heb 4 IUI pogingen en 1 ICSI poging gedaan, de laatste heeft geresulteerd in een prachtige zoon. Het spuiten vond ik goed te doen, terwijl ik echt een fobie voor spuiten heb. Bijwerkingen viel mee behalve hoofdpijn. De punctie was ook goed te doen, bij ons wordt je helemaal gedrogeerd zodat je compleet lachend de punctie doorstaat. Het ergste zijn de 2 wachtweken erna, niet lichamelijk zwaar maar geestelijk uitputtend.

Hoe iemand een IVF behandeling ervaart is echt verschillend, die ene vind het zo zwaar dat ze na 1 poging al stoppen, de ander doet er rustig 6 of 7.

Ik zou het meteen weer doen, het is alles dubbel en dwars waard.

Zaadonderzoek

ik zou als ik jullie was even een maand wachten en nog een keer het zaad testen. Als hij naar de sauna gaat en te heet badderd kan het zin hebben om hier direct mee te stoppen.

Mijn vriend had in het begin van alle onderzoeken ook slechte zwemmers, na deze aanpassingen (wekelijks sauna afschaffen) was de kwaliteit 3 maanden boven gemiddeld goed.

Ook een griepje of hoge stress kan de kwaliteit drastisch naar beneden halen, de incubatie tijd is 3 maanden. Dus als hij 3 maanden geleden ziek is geweest dan is zijn zaad nu heel slecht. Ik zou dus zeker na de intake nog een keer het zaad laten onderzoeken.

Verder heb ik in september mijn 1e ivf achter de rug gehad, het was heftig, vooral emotioneel waren de 2 wachtweken vele maten erger dan alle medische handelingen. Dat is mijn ervaring geweest. Bij ons is het niet gelukt ondanks 2 goede embryo's en mijn leeftijd (33). We gaan volgende maand op voor de 2e poging.

Veel succes en mocht je meer willen weten dan laat je het maar weten !

Elke

Elke

25-09-2008 om 22:23

Super bedankt

Heej dames,

Kei bedankt dat jullie je ervaringen hebben willen vertellen. Ik heb wel in de gaten dat dit een heftige behandeling kan worden.

Ik wil nog wel even ingaan op het zaad van mijn vriend. Het is 2 keer getest over een periode van begin juni (eerste test) en begin september (tweede test). Tussen de 2de test zijn er geen gekke dingen gebeurt. We zijn alleen op vakantie geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan gelegen zou kunnen hebben. Hij is niet ziek geweest en heeft geen stressvolle baan.

De gyn heeft wel aangegeven dat het zaad nog verder onderzocht moet worden om te kijken of we gaan voor IVF of IVExie(?)

Ik ben alleen bang dat het weghalen van mijn eitjes erg pijn doet...

Groetjes Elke

Icsi

www.freya.nl

Ga maar googlen en ontdek 'de wondere wereld van ivf'. Hier op het forum in het archief rondsnuffelen is ook een goede. Vergeet niet dat ivf geen wonderbehandeling is, je investeert gigantisch voor een kleine kans (ongeveer 30% per poging als je jonger bent dan 36).

Ja de punctie (wegzuigen van de eitjes) doet pijn, maar zelfs daar kijk ik niet meer tegenop. Het engste en ergste is of het wel of niet gelukt is.

Elke

Elke

29-09-2008 om 11:22

En de wachtlijsten

Heej dames,

Ik heb nog één vraagje. Heeft er iemand enig idee hoe lang de huidige wachtlijsten zijn??

Wij gaan opgesprek in het groot ziekengasthuis in Den Bosch en de behandelingen worden gedaan in het Elisabethziekehuis in Tilburg. Weet iemand dit? Of is dit op internet op te zoeken of moeten we gewoon afwachten?

Ik merk wel dat ik er nu heel erg mee bezig ben. Alles opzoeken op internet en praat er best veel over met mijn moeder en vriendin.

Hoop dat jullie er iets van weten.

Liefs Elke

Internet

de wachtlijsten zijn op te zoeken op internet of anders bel je het ziekenhuis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.