Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geweldig!

Manda wat een super nieuws! Helemaal geweldig voor jullie!
Ik duim mee dat het gewoon allemaal goed mag gaan en je straks en of meer gezonde babies vast mag houden!
Gefeliciteerd!!

Groetjes van nog een meelezer.

krin

krin

06-11-2008 om 20:44

Goed!

Echt gaaf om te lezen dat het gelukt is! En dan te bedenken dat je een tijd geleden het gevoel had dat je het alleen maar ging doen om ervan af te zijn. Zo zie je maar weer, je schiet op de raarste momenten raak.
(Ook fijn dat de kat weer thuis is, trouwens).

Bedankt !! en juliette

allemaal voor jullie ontzettend lieve reacties !

Juliette, hoe snel wist jij dat jouw meiden met zijn tweetjes kwamen ? Heb je een echo gehad of bleek het uit iets anders ?

Manda...

ik ben toch zo blij voor je! Ik laat het gewoon nog een keertje weten...je ligt vast zo meteen helemaal hyperdepieper in bed!

Joepie!!

Groetjes van Purk

Van harte gefeliciteerd!

Fantastisch Manda, wat een ontzettend leuk nieuws!!!!

Merry, elke, lean

Merry, ik blijf dagelijks kijken hier en ik duim mij rot voor jullie cryo. Dat je maar snel zwanger mag zijn, lijkt mij geweldig om jou in de draadjes in 'zwanger' tegen te komen.

Elke, succes met dat wat allemaal gaat komen, hopelijk waren de uitslagen van je vriend goed afgelopen donderdag.

Lean, veel sterkte en beterschap ! Misschien kan je er nu nog niet aan denken vanwege het herstel, maar mochten jullie weer verder gaan met ivf dan hoop ik op een prachtige baby (of 2 .

Ya, bedankt voor de bemoedigende woorden !!!!

Lievemanda

ik wou je bedanken voor je bemoedigende woorden, we zullen je hier wel missen, hou je ons ook op de hoogte?
maandag heb terugplaatsing van mijn cryootje. als hij goed ontdooit, dat is dus nog even afwachten, en hopelijk deelt hij nog door in de tijd dat ie uit de vriezer is gehaald. nu ik jou verhaal elke keer heb gelezen...heb ik toch weer hoop gekregen oooh wat wil dit graag, zou me zo graag voelen zo als jij je nu voelt.
lean, kan je het allemaal aan?? hoe is het met de pijn?? en de dove plekken?? gaat het de goede kant op?? ik hoop het voor je.
liefs merry

Hedda

Hedda

07-11-2008 om 10:18

Manda rijn

Nog een keer gefeliciteerd! Ga lekker genieten waar je zo lang van hebt gedroomd. Heerlijk gevoel zal je hebben en ik gun je het ook met heel mijn hart. Ik hoop dat je ons hier een beetje op de hoogte houdt. Ik ben zo benieuwd naar je 1e echo!!

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

07-11-2008 om 10:21

Merry

Spannend Merry!

Ik hoop dat de cryo goed ontdooit en dat het nog lekker gaat verder delen en verder groeit als een prachtige wolk van een baby die je dan in je armen mag sluiten over 9 maanden. Wat zou dat mooi zijn!!

De wonderen zijn de wereld niet uit en hoop doet leven.

Ik duim alvast voor je.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

07-11-2008 om 10:25

Lean/ya

Lean; Heel veel beterschap, hopelijk ga je je gauw weer beter voelen.

Ya; Ik ken je nog van toen ik nog de naam Buddha droeg maar die heb ik geskipt. Bracht me toch niet het geluk waar ik zo op hoopte. Ik wens voor jou nog hetzelfde wat ik me zelf ook nog zo wens...

Liefs Hedda

Meelezer voor manda rijn

Hier ook mijn hartelijke felicitaties voor jouw Manda. Ik hoop op een hele voorspoedige zwangerschap voor jullie. Och meid, de tranen staan mij in de ogen.
Groeten Lieuwkje.

Manda

Fantastisch, ik gun het je zo joh!

ayla

ayla

07-11-2008 om 15:01

Wauuuwwwww

Manda, wat een heerlijk nieuws, heb hier een brok in mijn keel. Weet nog precies hoe het aanvoelt. Meid geniet evan de komende 8 maanden je hebt er hard genoeg voor moeten werken en lang genoeg op moeten wachten

houtsnip

houtsnip

07-11-2008 om 15:52

Manda: yes we can!

O, Manda,
Van harte, harte gefeliciteerd. Voor jezelf, je dochter, je vriend en het nieuwe leven dat zich in je buik bevindt. Jouw zwangerschap beschouw ik als een enorme opsteker. Het is mogelijk! Ook al loop je weet ik hoe lang te kloten en moet je allerlei preken en tegenstrijdige diagnoses van artsen aanhoren...
Die positieve test van jou is mijn houvast om door te zetten. Het maakt mijn Yes We Can-gevoel van deze week helemaal compleet.
Groeten,
Houtsnip

Mayte*

Mayte*

07-11-2008 om 16:05

Blij voor jullie!

Lieve Manda,

Ik zit hier stiekum al een paar dagen mee te lezen. Wat een spannende dagen! Maar wat heeeeeeeeeeeerlijk dat je nu zwanger bent. Ik hoop met heel mijn hart dat het allemaal goed gaat en je straks 1 of zelfs twee mooie wezentjes erbij krijgt. Ik kan me nog goed herinneren dat je ooit eens schreef over de prachtige ervaring die je had bij de geboorte van je dochtertje. Het is je zo gegund om deze onnoemelijke vreugde nogmaals mee te maken.

Liefs, Mayte

Lean1

Lean1

07-11-2008 om 17:30

Manda

Meid wat geweldig!!!!!!!Het werd ook wel tijd voor wat goed nieuws op dit draadje!!!!

Ik gun het je zo en ben zoblij voor jullie, en dan ook noG jullie dochtertje die grote zus gaat worden. Meid wat fijn!!!

Heel erg gefeliciteerd van Lean!!!

(Die stiekem een traantje wegpinkt om haar eigen situatie en haar eigen kleine meisje die waarschijnlijk nooit grote zus zal gaan worden....)

Hartelijk dank

voor al die lieve meelevende reacties en felicitaties, jeetje wat ontzettend bijzonder, ik heb net alle reacties opnieuw gelezen, ongelovelijk lief !

Nou ik hoop echt dat ik over pakmbeet 8 maanden hier dan kan melden dat mijn dagdromen uit zijn gekomen, dat ik dan MIJN/onze baby(s) met donker haartjes, glimmende oogjes en kleine handjes kan vasthouden.

Pfff het voelt alsof ik de jackpot gewonnen heb, dat er opeens 10 miljoen bijgeschreven is, het is overweldigend groots dat ik het niet kan bevatten, na zo lang wachten na zo veel gezeverzeur onderweg, uren in de wachtkamer, teleurgesteld naar huis, huilen op de wc. Elke dag die voorbij gaat ben ik 1 dag langer zwanger, elke dag dichter bij de droom.

Ja Houtsnip, yes we can !

Juliëtte

Juliëtte

07-11-2008 om 19:42

Manda antwoord

Hi Manda,

Ik kreeg met 8 wkn zwangerschap (dus 6 wkn na de test) een eerste echo en toen zagen we dat het er 2 waren. Het vermoeden was er al want met 6 wkn zwangerschap gingen mijn broeken al niet meer dicht

Ons zhs deed de echo pas rond 8 wkn omdat er dan zeker hartaktie te zien moet zijn. Sommige zkhs doen al een echo met 6 wkn maar als het hartje dan niet klopt dan kan het of mis zijn of nog net te vroeg (en dat het hartje 1/2 dgn later wel klopt). Vandaar dus dat 'mijn' zkhs de echo met 8 wkn deed.

Juliette

dank voor je antwoord.

Ik heb met 6,5 week (sinds 1e cyclusdag) een echo bij de ivf kliniek, daarna word ik 'ontslagen' en moet ik een gyn of een vk zoeken denk ik ? Ik wil graag zsm weten of het er 2 zijn, mijn gevoel zegt van wel, die vroege positieve test versterkt dat natuurlijk.

Juliëtte

Juliëtte

08-11-2008 om 11:31

Manda

Manda, hou er rekening mee dat als het er 2 zijn, dat het altijd een ziekenhuis-bevalling word en de meeste vrouwen dan direkt al naar de gyn worden doorverwezen ipv de verloskundige.

Er moet nl wel redelijk snel worden vastgesteld bij een tweeling of het 1 of 2-eiig is. Een 1-eiige tweeling loopt nl risico op bepaalde ernstige complicaties. Hoogstws zal het wel 2-eiig zijn mocht je idd er 2 verwachten maar goed, helemaal zeker weet je dat niet. Wie weet is er 1tje wel gedeeld in een tweeling en is de andere niet aangeslagen, of is ie wel aangeslagen en heb je nu een 3ling bij je

Anyway, mocht het een 2ling zijn dan moet goed worden vastgesteld hoe het zit met 1 of 2-eiig en in geval van 1-eiig hoe het zit met de vruchtzakken. Maar das van latere zorg, eerst maar de echo. Heb je het zkhs al gebeld ??

Juliette

Joepie manda

Hoi meiden,
ik dacht laat ik eens gaan kijken hoe het met manda is en jahoor, ik lees dat je zwanger bent!
super, heel erg gefeliciteerd, heel veel geluk gewenst.

groetjes,annemieke

Merry

spannend, heel erg spannend morgen ! Ik hoop dat het cryo'tje het helemaal super goed gaat doen. Ja ik duim voor HET gouden cryo'tje. Dat je over 2 weken net als ik mag verhuizen naar de volgende rubriek en dan samen klagen over alle zwangerschapspijntjes

Heel veel sterkte voor morgen als de zenuwen door je lijf gieren, hou de moed erin hoor, ik wens jullie vooral heel veel geluk want dat is gewoon simpelweg wat je nodig hebt.

Ik duim !!!!

He manda

bedankt voor je steun, ik hoop dat ik je ook snel mag tegenkomen in het volgende draadje. ik hoop zo dat de cryo goed ontdooit, en dat we morgen om kwart voor vier een terugplaatsing hebben. en dan die twee moeilijke weken, maar ik heb het er allemaal voor over en blijf positief.
he manda zit je nog lekker op je roze wolk?? heb je nog veel sokjes gekocht??

liefs merry

Merry

het gekke is dat we sinds de eerste shock niet zo heel blij zijn, we hebben allebei een flinke reserve lijkt wel. Eerst zien dan geloven, zoiets is het. Misschien door al die jaren van teleurstellingen willen/durven we niet toe te geven eraan. Ik denk wel dat we allebei in janken uitbarsten als over 2 weken er een kloppend hartje (of 2) te zien is, een soort ontlading want er is nu nog weinig uit ons gekomen, allebei hebben we het trouwens. Ik heb nog geen symptomen, ik hoop dat die komende week komen, dat zou een goed teken zijn. Dus het is niet zo dat we op een roze wolk lopen, we zijn allebei bang dat er nog een dikke donderwolk langs komt en onze droom weer aan diggelen is.

Ik heb wel heerlijk 2 paar sokjes gekocht, blauwe met ruitjes (kak) en groene met oranje bloemetjes (retro). En ik mag maandag weer wat van mijzelf kopen. Ik heb nu ook alle positiekleding die ik afgelopen jaren bij elkaar ge-ebayed ben opgehangen, heel bizar. En ook de 2 curverboxen met nieuwe merkkleding is doorgespit, de winterkleding in maatje 50 en 56 heb ik nu op ebay gezet. Ook heb ik op zolder in verhuisdozen de oude dekentjes en lakentjes van mijn dochter gevonden, dat was even heel bijzonder.

Ik denk dat ik het pas echt durf te geloven als ik over 8 maanden een kindje in mijn armen heb.

elsje78

elsje78

10-11-2008 om 20:26

Manda

Hier nog even een late reactie...Gefeliciteerd!! Ik zit zelf in het draadje bovenaan maar lees elke dag alle draadjes hier. Wat een lange weg hebben jullie afgelegd, daar word ik erg nederig van bij de 3e ronde!!

Ik steek een kaarsje voor je op dat deze blijdschap 9 maanden en nog veel langer mag duren!!!

X Elske

Merry

ik heb vanmiddag rond 4 uur hier zitten duimen, positieve gedachten, mooi embryo'tje zien splitsen en innestelen.

Ik hoop dat het goed is gegaan, dat je nu die 2 lange wachtweken in mag gaan.

Teruggeplaatst

een 8 cellige cryo is teruggeplaatst, ik mag over twaalf dagen testen. ik heb er niet een geweldig gevoel over, het is er maar één en hij is ingevroren geweest. en aangezien de twee verse van vorige keer ook niks hebben gedaan, denk ik dat het weinig kans maakt. eigenlijk durf ik dit niet zeggen, ben bang dat ik het over me zelf afroep dat het mislukt. de arts zei toch ook dat het niet heel veel kans maakte, al hadden ze net bericht gehad dat er twee vrouwen zwanger waren van een cryo, dus het kan wel. dus zoals gewoonlijk het kan twee kanten op. dus maar weer wachten.
liefs merry

En toch

toch kan het opeens zomaar raak zijn inderdaad, zomaar zonder dat je er nog in gelooft is het dan opeens goed. Ik hoop dat het deze keer goed zit, na al die jaren wordt het ook wel eens tijd dat het geluk jullie kant op staat.

Lean1

Lean1

11-11-2008 om 22:30

Merry

Meid, ik hoop zo dat je het positieve nieuws op dit draadje voortzet. Ook jou gun ik het heel erg!! Een mooi embriootje is teruggeplaatst, dat is toch al heel erg goed nieuws!!

groeten van Lean

Dank jullie wel

lieve meiden,
bedankt voor de lieve berichtjes, hihi ik krijg zo wel weer wat meer hoop. het rare is ook met deze medicijnen je hebt helemaal geen gevoel dat er wat is gedaan. normaal krijg je pregnyl en daar krijg je wel wat verschijnselen van, door deze medicijnen heb je helemaal geen gevoel daarvan.aan de ene kant makkelijk, want je gaat gewoon door. aan de andere kant wil je stiekem ook vanalles voelen (ook al zegt het vaak weinig) we wachten rustig af.
hoe is het bij jullie??
liefs merry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.