Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

29-12-2008 om 15:52

Elke

Ik weet nog dat ik een test deed omdat ik er van overtuigd was dat ik ongesteld ging worden want net als jij buikkramp. Ik deed de test zodat ik de hoop uit mijn hoofd kon zetten. En wat bleek: zwanger!! En in januari wordt ze alweer 3!!

Ik hoop op alle goeds voor jou!

Lean

Dat is niets

Elke, dat zijn gewoon wat dingen, ach als ik er op let voel ik ook de hele dag van alles. Kan je baarmoeder zijn die nu wat omhoog gaat staan nu er van alles in gebeurt.

Elke

nou nog een keer gefeliciteerd meid, helemaal geweldig meis.
liefs merry

Hedda

Hedda

30-12-2008 om 09:22

Alles rustig

Poging weet ik veel om zelf zonder iets zwanger te worden maar helaas weer ongesteld geworden. 2009 een jaar wat zal het worden???

Hoop is er nog wel maar soms moeilijk te vinden. Aankomend jaar beslis ik om te stoppen met dit hele proces want uiteindelijk moet je toch stoppen want dat is beter voor mezelf.

Nog 1 of 2 iui en dan onze laatste vergoede poging voor icsi.

Ik wens iedereen een heel gezond en vruchtbaar 2009.

Liefs Hedda

Gerdina

Gerdina

30-12-2008 om 13:50

Hedda

Meid voor jou even een dikke knuffel. Ik hoop zo dat in 2009 jullie wens in vergoeding mag gaan!
Ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar wij hebben bij het draadje langer dan een jaar een tijdje samen geschreven. Jij was toen nog een jongetje
Liefs,
Gerdina

Elke

Elke

30-12-2008 om 14:16

Hedda

Heej hedda,

Wat rot voor je! Weet niet of het helpt, maar ik laat wat hormonen voor je achter!

Een dikke knuffel van mij!

Liefs Elke

Lean1

Lean1

30-12-2008 om 15:54

Hedda

ook voor jou en je partner hoop ik op een andere uitkomst volgend jaar.
Hopelijk gaat jullie wens volgend jaar wel in vervulling.

Groet van Lean

Bloedonderzoek gehad

en vanochtend de uitslag....negatief. ben nog niet ongesteld geworden en heb ook niet gevoel dat ik dat moet worden. maar ik neem toch aan dat een bloedonderzoek, genoeg laat zien. eigenlijk met mijn gezonde verstand, weet ik dat het voorbij is voor deze poging. maar aan de andere kant heb ik stiekum hoop omdat ik nog niet ongi ben. ik word echt gek hier...*&*^*&^zooi.
dus op naar het volgende jaar hopend dat het dan wel mag lukken. we gaan straks het 7de jaar in met gedokter, en heb nog nooit een positieve test in mijn handen gehad.maar geef de hoop niet op
meiden een fijne jaarwisseling.
liefs merry

Hedda

Hedda

31-12-2008 om 09:00

Gerdina

Ja ik ken je nog wel. Grappig dat je nog weet wie ik ben ondanks mijn naam wijziging. Waarom ik dat doe is omdat ik dan denk dat de naam me ongeluk brengt ofzo Haha. Hoe gaat het met jou? Schrijf je nog ergens op een draadje?

Dank voor je goeie wensen. Voor jou ook een goed en vruchtbaar jaar want volgens mij is die wens er toch ook nog steeds voor jullie?

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

31-12-2008 om 09:08

Merry

Wat vervelend nu weer Merry! Ja die bloedonderzoeken zijn zo secuur dat die echt aantonen dat je niet zwanger ben, heel begrijpelijk dat je de hoop nog houdt, dat heb ik ook elke keer. Ik weet niet of je progesteron gebruikt maar die houden ook de ongesteldheid tegen. Jammer genoeg.

Wat lang alweer. 7 jaar. Pfffff. Ik leef met je mee want we zitten echt in hetzelfde schuitje alleen jij een jaar langer. Het is een gek idee en behoorlijk killing dat we ook nog nooit zwanger zijn geweest. Is dat een slecht teken? Liever wel dit dan miskramen hoor daar buiten gelaten maar is de kans er wel om zwanger te worden met dit lichaam of is het er niet voor gemaakt??? Bleeehhhhhhh.

Maar Merry we geven niet op en we gaan er positief tegen aan in 2009. We zijn in goeie handen bij de dokter en die gaat ons helpen om zwanger te worden en hopelijk zitten wij volgend jaar kerst met allemaal baby kleertjes onder de kerstboom om uit pakken. Ik ga er voor! Doe je mee?

Een goed en vruchtbaar 2009 ook voor jou.

Liefs Hedda

Elke

Elke

31-12-2008 om 10:34

Ooh merry

Ik weet eigelijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Gvd! Niet leuk (op zijn zachtst gezegt)

Heel veel sterkte... en een dikke knuffel van mij!

Liefs Elke

Merry

Ach wat een klotenzooi, weer een jaar voorbij zonder positieve test, zonder zwangerschap en baby.

Veel sterkte en vooral heel veel succes gewenst, gewoon die ene keer wel geluk, ik hoop het voor jullie. Fijne jaarwisseling en een geweldig 2009 gewenst met een positieve test en een dikke buik.

2009

En natuurlijk wil ik nogmaals iedereen hier in het draadje een heel gelukkig en vruchtbaar 2009 wensen. Ik zit hier nog steeds elke dag verwonderd te kijken naar mijn steeds dikker wordende buik en ik gun dit iedereen !

Fijne jaarwisseling, tot volgend jaar !

Lean1

Lean1

31-12-2008 om 12:02

Merry

Wat spijt mij dat nu voor je!!

Ik hoop ook voor jou op beter nieuws volgend jaar!!

Lean

Allemaal

ik hoop voor iedereen die nog niet zwanger is, dat we een vruchtbaar jaar krijgen. we gaan er weer voor.
ik ben nog steeds niet ongi, en ik gebruik utrogestan, nu heb ik dit al een aantal keer gebruikt, zelfs meer als nu en daar brak mijn ongi gewoon doorheen. ooh men dit is killing, nog steeds een sprankje hoop die ik eigenlijk niet meer durf te hebben, moeilijk hoor bah.
hedda we gaan er voor bij onze geweldige dokter waar ik heel veel vertrouwen in heb.
meiden allemaal een heel goed en vruchtbaar nieuw jaar, ik wens jullie al het goeds van de wereld.
liefs merry

Hedda

Hedda

02-01-2009 om 12:00

Voor iedereen

Een heel gelukkig en vruchtbaar 2009!

Liefs Hedda

Elke

Elke

02-01-2009 om 18:11

Hallo!

Heej meiden,

Iedereen een heel gelukkig en vruchtbaar 2009!!

Vandaag het evaluatie gesprek gehad met de verpleegkundige en nogmaals de bevestiging gekregen dat we zwanger zijn! En wel 4 weken en 5 dagen. Wat kort nog... hahaha, maar het begin is gemaakt.

15 januari hebben we onze eerste echo. Spannend!!

Liefs Elke

Gerdina

Gerdina

02-01-2009 om 21:17

Hedda

Ik hoop maar, dat deze naam je het geluk zal brengen wat je nodig hebt! Ik schrijf niet echt meer op een draadje mee, af en toe reageer ik eens hier en daar.
Hier gaat het goed. Wij hebben het geluk gehad dat we bijna vier maanden geleden een zoon gekregen hebben. Onze wens is dus vervuld. En dat gun ik jou toch ook zo! Je hebt er nu wel lang genoeg op gewacht.
Ik wens je een heel goed en gelukkig 2009.
Liefs,
Gerdina

Elke

Elke

03-01-2009 om 20:58

Wie wil:

een handig dingentje om de pregnyl buisjes mee open te maken. Dan kun je je ook niet snijden aan de glazenbuisjes

Deze heb ik van Manda gekregen en wil ik nu graag aan iemand anders geven.

Ik hoor het wel!

Liefs Elke

Het is weer voorbij

toch een dag overtijd (dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, ja alleen door bepaalde medicijnen) gisteren ongi geworden. desondanks dat ik het wel wist, wakkerde de hoop wel wat aan, doordat ik overtijd raakte. gisteren onder mijn werk gebeurde het, ik was zo ontzettend over mijn toeren dat ik naar huis ben gestuurd. leuk begin van het nieuwe jaar. waarom nou weer?? waarom is het ons nou niet gegund??
maandag weer beginnen met clomid dus volgende ronde staat alweer voor de deur, oooh hoe lang kan ik dit nog aan???
liefs merry

Nog steeds een dosis medicatie hier in de koelkast

ik zou het weg gaan brengen naar de apotheek maar ik vind het zo zonde. De kliniek in Leiderdorp kan het wel gebruiken maar ik kom daar dus niet meer, om er naar toe te rijden is ook weer zo wat.

Kan ik die medicijnen ongekoelt in een pakketje op sturen of is het dan niet goed meer ? Ik zal het wel even na bellen maandag.

Hedda

Hedda

04-01-2009 om 14:03

Merry

Wat ontzettend naar weer voor jou. Bah! Ik leef met je mee meid en pink een traantje met je weg.
Het is en blijft oneerlijk dat vind ik ook. Hou de moed er in, want het gaat je lukken. Dat moet!

Je mag alweer beginnen met de clomid? Dat is snel. Had je dit alweer afgesproken met de dokter? Ik moet eerst weer even wachten op de volgende ongesteldheid. Dat duurt nog wel 14 dagen. Zitten er alweer 2 maanden tussen maar dat is ook wel lekker hoor. Ik merk wel dat je het bezig blijft houden ondanks dat je niet met een poging bezig bent. Je sexleven wordt het er niet beter van. Ik heb gewoon vaak geen zin meer. Alleen met de dagen die vruchtbaar zijn en dat is al helemaal niet meer spontaan. Ik zeg al tegen mijn man we moeten straks in therapie voor ons sexleven. Ik weet ook even niet hoe ik het weer een beetje leuk kan maken. Bleh!

Sterkte met deze mislukte poging en ik hoop dat je de hoop weer kan krijgen voor de volgende poging.

Liefs Hedda

Merry

ik snap er ook helemaal niets van, waarom mag het niet gewoon lukken, jullie zij al zo lang bezig.

Ik heb het al eens eerder gevraagd, adoptie is dat niets voor jullie ? Ik had liever zelf geadopteerd, maar partner was niet zo positief als ik en ik vond mezelf met mijn adoptieverleden ook niet zo'n geschikte kandidaat. Anders was ik dus nooit met ivf begonnen.

Hedda manda

ik heb dat alweer afgesproken dat we meteen weer doorgingen, vooral omdat dit een testronde was, nu weet hij hoe mijn cyclus werkt en kan dus meteen weer aan de slag.pff ik zie er wel een beetje tegenop om alles weer op te pakken. al die echo's al die hormonen, pff ik wordt al raar bij de gedachten, maar ik wil ook heel graag weer. wil geen tijd verspillen.
ik ken dat gevoel hedda, ons sexleven is ook prut, zelfs rond de periode van vruchtbaarheid. omdat ik wel weet dat het toch niet natuurlijk gaat lukken. ten tweede vindt ik het zelf ook niet prettig als ik in de ochtend met de benen in de hoera stand lig bij de dokter, en dan vervolgens met mijn mannetje aan de slag kan. ik ben ook wel rijp voor therapie.
manda wat betreft adoptie ik zou wel willen, maar mijn man absoluut niet. komt ook omdat we het beiden nog niet hebben opgegeven, we hebben beide toch het gevoel dat het ooit gaat lukken, ik weiger te geloven dat het niet gaat lukken. maar ik zou dus best wel willen adopteren, maar mijn man is daar nog niet aan toe. en dat moet ik respecteren, kan hier moeilijk mijn zin in door drijven (wat ik wel vaak doe in andere dingen hihih) wie weet als we weer verder zijn in het traject dat hij er anders over na gaat denken.
liefs merry

Merry

dat begrijp ik. Ach ik hoop zo dat het geluk een keer jullie kant op staat dit jaar.

Hedda

Hedda

05-01-2009 om 12:52

Adoptie

Ik vind dit best een eng idee om het zo in de groep te gooien maar ik zit echt te denken aan adoptie alleen weet niemand hier wat van af. Ik ben er best wel mee bezig en ik heb het al een aantal keren laten vallen bij mijn man. Hij is er niet helemaal voor maar ik merk wel dat hij er best over wil nadenken als we niet meer door gaan met behandelingen. Van de verzekering mag ik nog 1 keer icsi wat helaas dit jaar terug is gegaan van 5 naar 4 pogingen. Ik wil nog 2 keer met de iui het proberen en dan echt de laatste poging. Een heel eng idee...

Even een vraag aan jullie. Misschien dat jij het weet Mandarijn. Ik ben 36 eind deze maand 37 maak ik nog wel kans om te adopteren? En als ik ga adopteren dan wil ik het liefste direct 2. Is dat gek? Om direct 2 te willen? Wie kan me wat vertellen over de procedure. Ik kan wel googlen maar ik hoor liever een persoonlijk verhaal. Alvast bedankt.

Liefs Hedda

Hedda

ik ben geadopteerd en wou dus zelf ook altijd graag (de 2e) adopteren. Uiteindelijk bij het invullen van het aanvraagformulier realiseerde ik mij dat ik met mijn eigen verleden wellicht helemaal niet geschikt was omdat er een grote kans was op projectie en ik heb toen dus met pijn in mijn hart besloten er niet verder mee te gaan. Voor mij was de cirkel rond geweest als ik zelf ook een kindje had geadopteerd en dat gaf voor mijzelf aan dat het dan geen zuiver uitgangspunt was.

Je moet gewoon de info gaan aanvragen, er zijn brochures en die kan je inlezen, er zijn diverse sites die je stap voor stap uitleggen hoe het een en ander werkt. http://www.adoptie.nl/

Hedda

ik heb zelf ook al rond gekeken op verschillende sites om informatie te vinden over adoptie, op freya.nl staat ook wel veel. het is dat ik mijn man niet zover krijg (op dit moment), anders had ik ook al stappen ondernomen voor adoptie. ik kan het me heel goed voorstellen dat je hier mee bezig bent, hedda. het speelt mij wel telkens vaker door het hoofd, maar zoals ik al zei, het kan mij niet aan het verstand dat het niet gaat lukken bij ons, ik wil het nog niet opgeven, en ja er moeten twee partners achter de beslissing staan.anders zou ik gewoon doorgaan met de behandelingen en tegelijkertijd proberen te adopteren
liefs merry

Hedda

Hedda

07-01-2009 om 09:44

Nog niet opgegeven

Mijn man wil er nu ook nog niet over denken maar ik bereid hem er al wel op voor om aan het idee te wennen. Ik heb even gekeken op freya en daar staat inderdaad nuttige info. Ben nog niet zo dapper geweest om de aanvraag formulieren te laten komen.
Ik wil het liefst nu ook al beginnen met de procedure.... Maarja er zijn inderdaad 2 voor nodig.

Gisteren zat ik te kijken bij Unive maar wordt de iui niet meer vergoed? Dat was wel zo. Ik zal eens even bellen.

Fijne dag verder.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

07-01-2009 om 09:53

Mandarijn

Je wordt bloot gelegd aan allerlei persoonlijke dingen, dat is nodig maar wel lastig omdat je al zo bezig bent met dingen die niet vanzelf gaan.

Hoe oud was jij toen jij werd geadopteerd?

Ik zou het liefst een kleine baby willen adopteren. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit maar ik zou het baby gebeuren zo graag willen mee maken en omdat ik graag 2 zou willen dan een broertje en of zusje erbij dan zijn ze niet zo alleen als ze komen naar Nederland. Nouja waar heb ik het nu over het ligt nog te ver van mijn bed. Wel jammer voor jou dat het niet van adoptie is gekomen maar je bent in ieder geval zwanger en dat is natuurlijk je mooiste wens die is uitgkomen.

Liefs hedda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.