Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lean1

Lean1

08-01-2009 om 10:11

Adoptie

Ik heb er ook stevig over nagedacht en sta er ook positief tegenover. Alleen heb ik begrepen dat er niet meer dan 40 jaar tussen de leeftijd van de jongste ouder en de leeftijd van het te adopteren kindje mag zitten. En dan nog een procedure die wel 5 jaar kan duren.. Dan ben ik al eind 40 en te oud. Zeker als we een jong kindje zouden willen.
Voor ons gaat dat dus niet meer door.
Jammer, wat ons huis en ons hart staat open...

Onze kans zit toch nog in een laatste ICSI poging, of blij en tevreden zijn met z'n 3tjes.

Groet,
Lean

deze keer annie.

deze keer annie.

08-01-2009 om 11:06

Even een inbraakje

Jullie hebben het over adoptie. Hebben jullie ook weleens aan pleegzorg gedacht ? Daar zijn ook vaak baby's die een plekje zoeken en ook best vaak langdurig ( tot ze meederjarig zijn ) Je mag bij pleegzorg ook opgeven waar je voorkeur naar uit gaat, en wat het best bij je gezinssituatie past. En geen wachttijd van jaren. Wij hebben ons kleine gezinnetje; man, vrouw, zoon uitgebreid met een pleegbaby die nu al 2 jaar bij ons woont en ook blijft.

Lean1

Lean1

09-01-2009 om 13:02

Hallo annie

Ik heb ook gedacht aan pleegzorg en hier ook het een en ander aan info over opgezocht.Ook in mijn werk heb ik het een en ander aan ervaring met pleegzorg.
Ik sta ook hier niet negatief tegenover,maar leanman wil onze dochter niet blootstellen aan een kindje wat misschien snel weer weggaat en dan ook nog (terug)
naar een situatie waarbij je van te voren aan ziet komen dat het niet goed zal gaan. Ja, ik weet dat dit in lang niet alle gevallen zo zal zijn, maar pleegzorg is in principe tijdelijk dus de kans dat een kindje weer weg zal gaan is veel groter dan de kans dat een kindje bij ons zal blijven. Dit willen wij onszelf niet aan doen.

Ik wil ook een gezin van mijzelf/ons en als ik voor pleegzorg zou gaan moet dat in eerste instantie zijn om een kind te helpen en niet omdat ik zelf vind dat mijn gezin niet compleet is. En op dit moment zou dat voor mij zo zijn. Voor ons is dat nu geen goede keuze.

Maar fijn dat jullie je huis openstellen en dat jullie pleegbaby bij jullie mag blijven.

Groet, Lean

Denk het zelfde als lean

ik sluit mij eigenlijk wel helemaal aan bij de woorden van lean. alleen hebben wij geen kindje die wij eraan blootstellen.
ik ben vreselijk bang dat als er een kindje bij ons zou komen, dat ik geen afscheid kan nemen als dat zou moeten. ik vind het geweldig dat er gezinnen zijn die een kindje welkom heten in hun huis. maar ik zelf ben er nog niet aan toe..wie weet over een aantal jaar.
Meiden hoe is het verder met jullie?? het is wat stil op het draadje.
liefs merry

Stil hier

idd, wie zijn er in de race ?

Heel stil hier, maar ik ben weer in de race

ben vandaag weer bij de arts geweest voor de eerste echo, in totaal 12 follikels, aan beide kanten 6. maar nog erg klein dus ben vanaf vandaag aan de puregon.ik heb laatst een 24 uurs urine onderzoek gehad, en daar blijkt uit dat mijn schildklier niet helemaal goed werkt. dus krijg nu medicijnen daarvoor. het betekende dat mijn hormonen te snel afgevoerd worden, dus kan dan ook niet makkelijk zwanger worden (maar daar waren we al achter, nu we al 6 jaar bezig zijn)dus aan de medicijnen en dan maar zien wat het allemaal gaat doen.
donderdag weer echo. dus ben volop in de race.
hoe is het met de rest??
liefs merry

He merry

misschien is dat altijd wel 'the missing element' geweest en lukt het nu met die opgepimpte schildklier wel.

En 12 follikels is super ! Mooi dan kan ik weer gaan duimen voor je. Hoeveel puregon moet je spuiten per keer, 150 ?

Manda

ik hoop dat dat het is, the missing element.
ik moet 2 x 50 puregon spuiten. omdat ik telekens meer follikels aanmaak, maar dat ze niet groeien moet het wat rustiger aan gaan dan normaal.
hoe gaat het met jou manda?? groeit je buikje al lekker?? oooh als ik aan jou denk (aan elke zwangere vrouw), ben ik altijd zo benieuwd hoe het voelt om een kindje in je buik te hebben. meis geniet ervan!!!!
ik hoop dat ik snel het ook mag voelen,ik heb goede hoop!!!
liefs merry

Ik heb

ook hoop, je bent zo'n doorzetter dat zal toch een keer beloond worden !

Hier een bol buikje, ik voel mij eigenlijk al vanaf week 6 belabberd. Maar ik ben nu week 13 voorbij dus het gaat ergens op lijken Het leukste van zwanger zijn is dat er een eind aan komt en dat je dan een prachtig resultaat hebt, daar focus ik mij op want het zwanger zijn zelf is niet zo heel fantastisch (vind ik). Dat vond ik overigens de 1e keer ook (toen was ik ook moddervet geworden en had toen last van mijn bekken), maar je hebt ook vrouwen die het wel fantastisch vinden en zich heel goed en fit voelen.

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 08:36

Merry

Wat een mooi aantal en nu maar hopen dat ze een beetje door willen groeien. Ik heb er alle vertrouwen in. Jij krijgt ook net als ik pilletjes voor de schildklier. Ik had ook een afwijking, wel heel licht maar het kan het net even zijn... Hopelijk werpt het straks voor jou zijn vruchten af. Ik duim voor je.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 08:49

Mandarijn

Alweer 13 weken.. De tijd vliegt.
Je voelt je gelukkig weer beter maar was je heel erg misselijk?

Hier alles zijn gangetje, ga aankomende ongesteldheid weer beginnen met een iui poging tevens de laaste denk ik en dan als dat niet is gelukt onze laatste poging met icsi. Hoop dat het nog gaat lukken voor ons.

Liefs hedda

Hallo

het kan echt heel verschillend zijn hoe iemand zich voelt bij de zwangerschap, een vriendin van mij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als toen ze zwanger was. zelfs toen ze op het laatst liep voelde ze zich nog helemaal geweldig, ik hoop daar natuurlijk ook stiekum op hihihi.
ik ben verder wel blij met wat minder hormonen, ik voel me een stuk beter dan toen ik nog in het ziekehuis liep. ben minder sjaggie, dus dat is wel fijn voor mijn hubbie hihih.
hedda ik hoop dat deze laatste iui poging eindelijk mag lukken, het is je gegund, wanneer moet je ongeveer weer aan de slag met de hormonen?
liefs merry

Hedda

Hedda

13-01-2009 om 13:24

Merry

Ik moet de dokter bellen als ik ongesteld wordt en dan gaan we bespreken hoe we het gaan doen. Misschien dat hij wel zegt om met icsi te starten. Nog 9 dagen en dan is het (hopelijk niet) weer bingo en dan zullen we zien. Ik hoop dat we nog een keer iui mogen doen maar als hij er geen heil in ziet dan gaan we echt voor de icsi in Dusseldorf...

Ja fijn niet zoveel hormonen voel je je ook niet zo'n olifant. Tenminste ik had dat wel met ivf 150 e puregon. Alsof je zo de lucht in kan gaan.

Lean1

Lean1

13-01-2009 om 14:40

Hallo

hoewel niet in de race ben ik er nog steeds. Nog geen idee of en wanneer wij weer gaan beginnen...
Moet zeggen dat ik door de goede resultaten van Elske en Manda wel weer de kriebel voel om te beginnen. Als anderen zwanger kunnen worden met het bij ons toch ook kunnen... Wat natuurlijk nergens op slaat, want ieder is weer anders en spiegelen aan anderen word je over het algemeen niet gelukkiger van is mijn ervaring.

Merry, wat een mooi aantal eicelletjes! Dat is toch een veelbelovend begin, nu de rest nog. Ik sla maar weer aan het duimen.
Hier heb ik na de operatie een cyclus van bijna 40 dagen gehad, heel lang voor mijn doen, vandaar dat ik bijna hoop kreeg. Daarna een cyclus van 26 dagen, aan de korte kant voor mijn doen, nu wacht ik af wat er gaat gebeuren.
Met mijzelf gaat het langzamerhand echt beter. Doe braaf elke dag mijn oefeningen en naar de fysio. Die oefeningen zijn echt zwaar voor mij, het is maar 20 minuten per dag, maar ben echt kapot als ik klaar ben.
Je moet er iets voor over hebben!

Groeten, Lean

Fijn lean

dat je al wat meer hersteld bent, wel pittig zeg ! Heb je nog behandelingen die je kan doen, ik bedoel krijg je nog een poging vergoed ?

Iedereen

ja wat je zegt hedda...een olifant, dat heb ik dus nu gelukkig niet, scheelt echt ik kan het nu ook beter volhouden.
lean, wat duurt het lang he dat herstel. ik ben dus vorig jaar geopereerd aan zo'n kreng en het ging heel erg goed dit jaar. maar sinds een paar maandjes heb ik weer last van mijn been weer dat vervelende gevoel, dus toch maar even na laten kijken bij de huisarts (fysio was ik al geweest) en beide dachten toch weer richting een nieuwe hernia, dus volgende week donderdag heb ik weer afspraak bij de neuroloog! bah ik hoop dat het loos alarm is, ik wil niet weer zo lang uit de running zijn.
ja ik ben blij met de twaalf follikels, ben benieuwd wat er van over blijft, vorige keer had ik er ook zo iets en er is er één van over gebleven de rest bleef te klein (wonderlijk lijf heb ik ook, het gaat altijd anders dan anders)morgen weer een echo. weer even zien wat de puregon doet.
hedda ik hoop dat je niet weer hoeft en dat het gelukt is op de normale manier. ik blijf voor je duimen. lean ik hoop dat je snel weer mag.de zwangere dames geven ons toch weer hoop, en die hoop moet je houden.succes allemaal
liefs merry

Lean1

Lean1

14-01-2009 om 17:03

Hoi manda

Ik krijg volgens mijn verzekering nog 2 pogingen vergoed omdat de 1e niet mee telt. Daar is geen terugplaatsing uitgekomen en dus telt deze niet mee. Dus wat verzekering betreft nog 2 pogingen, maar ik denk dat het ziekenhuis niet heel meewerkend zal zijn. Daar kunnen we er nog wel 1 poging uitslepen denk ik, maar dan is het wel op.
Ze gooien daar namelijk toch alles op mijn leeftijd, 41 ben ik nu. Dat het grootste probleem elders ligt, daar hebben ze het niet over tenzij ik ze daar, nogal agressief als ik Leanman mag geloven, op wijs.
Zoals je kan lezen zit daar noal wat frustratie bij mij....

Alles goed met jou en de kleine? Ben je al lekker bol aan het worden?

Lean

Lean1

Lean1

14-01-2009 om 17:07

Merry

Het zal toch niet waar zijn!!! Ik hoop echt dat je gewoon een beetje spit hebt of zo!
Toen wij bezig waren met de IVF had ik ook echt veel meer last van mijn rug. Het schijnt dat de hormonen toch het een en ander aan vocht aantrekken wat de druk van de hernia vergroot. Volgens mijn kraker toen moest ik echt koelen met een icepack.Dat hielp wel wat voor de pijn, misschien een tip? Van koelen neemt de zwelling af, dus het kan geen kwaad.

Ik hoop echt dat je een prachtige oogst aan celletjes krijgt een dan natuurlijk ook de rest zonder een pijnlijke rug en been. DUIMDUIMDUIM!!!

Lean

Lean

het klopt wel dat als je bezig bent met de hormonen, dat het dan erger wordt, dus ga het even proberen wat je zegt het zal altijd wat verlichten (prettig )
ik heb vandaag de hele dag op mijn benen gestaan te werken, en nu heb ik wel erge last van mijn onderrug en zeurende benen bah bah bah. maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat er weer een nieuwe hernia zit, en dat ik gewoon naar de fysio moet. maar ik wil wel weer een nieuwe mri scan, toch uitsluitsel.
nou morgen eerst maar weer voor echo, ben benieuwd, of de eitjes aan het groeien zijn.
lean ik hoop zo voor je dat je weer een beetje snel mag beginnen, en dat je er weer helemaal klaar voor bent, en dat het goed mag gaan met je rug.
liefs merry

Achteraf praten

nu een paar maanden na de 2e poging ben ik helemaal niet meer met ivf bezig, ik kom hier in het draadje en verder heb ik het met niemand meer over het is uit mijn systeem. Ik praat nu met vriendinnen over de verloskundige en babydingen. Het lijkt al zo lang geleden dat ik die spuiten zette en het is niet meer van belang voor de zwangerschap. Ik ben nu net als een 'normale vrouw gewoon' zwanger. Ook de medicijnen zijn eindelijk het huis uit, het Freya magazine beland ongelezen in de oud papierbak.

In die zin, ALS het lukt dan ben je die ivf ellende heel snel weer kwijt, tenminste zo voelt het voor mij. Maar ik had er denk ik anders in gezeten als het niet was gelukt, maar goed ik was denk ik zelf door gegaan tot de laatste poging.

Manda

jouw verhaal lijkt me een goed vooruitzicht hihih. ik denk dat iedereen dat wel heeft als het zo ver mag komen. ik zou het ook weer snel vergeten ook al ben ik er 7 jaar mee bezig. ik heb weer zo'n hoop voor deze keer, maar zie nu al op tegen de wacht weken. het spuiten en de echo's doen me niks maar die akelige wachtweken pffff. maar ik heb het er voor over.
nou ik zal in de kleren, op naar de echo.
spreek jullie
liefs merry

Hedda

Hedda

15-01-2009 om 08:17

Merry

Veel succes vandaag. Hopend op een wonder voor jullie.

Hedda

nou opzich was de uitslag van de echo zoals ik dacht, de follikels groeien maar een beetje, er zijn er nu drie follikels afgevallen, dus heb nu vier aan de ene kant en vijf aan de andere kant. maar voor iui is dat natuurlijk niet erg. de arts heeft nu de puregon met een tikje verhoogd. omdat het bij mij altijd heel traag gaat, en ineens als ik een soort drempel over ben dan gaat het ineens explosief groeien. dus zaterdag weer echo. nu begon hij al wel over icsi of ivf, ben ik minder blij mee, want dat betekent dat hij de iui niet zo meer ziet zitten, dus heb er wel een rot gevoel aan over gehouden (en ben wat huilering door de hormonen)
nou ja we zetten door, positief blijven.
liefs merry

Merry

wat het ook wordt, ivf of iui, ik hoop dat het deze keer gaat lukken. Adem inhouden en duiken maar weer, oh ja die vreselijke wachtweken, oh die zijn echt het allerergste, ik duim voor jullie !

Hedda

Hedda

16-01-2009 om 10:31

Merry

Hij zal daar echt zijn goeie redenen voor hebben. Langzaam begon hij er daar met ons ook over en daar was ik toen ook niet echt blij mee. Maar nu een paar weken verder ben ik er toch weer anders over gaan denken. Icsi is het misschien wel voor ons en denk er echt over om het binnen nu en een half jaar te gaan wagen. Onze laatste poging, op de iui na dan. Wel beangstigend dat we het dan moeten gaan afsluiten maar dat is dan maar zo en wie weet gaan we onze grens wel verleggen en betalen zelf nog een poging. Ach ik weet het niet. Ik hoop voor ons dat het nou eens klaar is en dat we moeder mogen worden in 2009. Ik wens je alle geluk Merry, echt waar en hoop op dat wonder!

Ik denk dat de dokter misschien nog meer heil ziet in icsi omdat de kansen groter zijn en hij ziet ons als vrouwen die een hele grote wens hebben en hij wil graag dat het gauw lukt.

Liefs hedda

Hedda

bij ons zou het ook de laatste poging zijn, we hebben in het ziekenhuis al twee pogingen gehad. ik vind het helemaal niet erg dat het icsi zou worden maar wel het feit dat de pogingen op raken dus je hoop wordt ook telkens kleiner. nu willen wij ook een vierde poging zelf betalen (ben al aan het sparen hihih)ik ben gewoon niet bereid om te stoppen, dus heb er alles voor over. ik denk en geloof nog steeds dat het gaat lukken!!!
ik hoop ook voor jou dat het snel gaat lukken en dat je zwanger mag raken van de iui, en anders toch maar op naar dusseldorf. maar ik hoop nog meer dat je nu al zwanger bent!
liefs merry

Het is weer bijna zover

vandaag weer voor echo geweest, ziet er goed uit. in totaal 5 follikels die mee doen in de race. zoals het er nu uitziet wordt het vrijdag of zaterdag voor een inseminatie. begin vandaag met ovulatietesten, en als ik dan ovuleer (wat ik niet denk) dan moet ik pregnyl spuiten. maar ik denk dat ik donderdag gewoon nog een keer voor een echo moet, en dat we dan zaterdag mogen. en dan weer die ellendige wachtweken. pfff daar zie ik nu al tegenop.
hoe is het verder, dames?
liefs merry

Merry

wordt het dan toch iui deze ronde ?

Manda

ja het wordt iui. we hebben het er wel even over gehad, als het nog niet lukt deze keer, dan wil hij in het voorjaar een keer ifv/icsi proberen. als dat ook nog niet zou lukken kunnen we weer terug op iui, ben daar wel blij mee, want dat betekent dus niet het einde van de behandelingen (dit gaat dus echt heel anders dan in het ziekenhuis, snap er soms ook niet alles van hihi)we gaan gewoon voor deze keer, en als het niet zou lukken zien we het dan wel weer.
liefs merry

Spanned merry

en zo slopend, och wat een weg hebben jullie al afgelegd, dat je nu maar snel beloond wordt voor al dat wachten.

Veel succes !

Liefs

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.