Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Apk keuring

zal eerst naar de neuroloog voor mijn rug, daarna door naar de arts voor weer een echo, dus een echte apk keuring voor mij vandaag.ben naar beide erg benieuwd, ik hoop dat mijn rug meevalt en dat het niet weer een hernia is pfff moet er niet aan denken. en de echo zal vandaag wel uitwijzen wat er gaat gebeuren, het is vandaag al donderdag dus als er een inseminatie gaat gebeuren zal het wel zaterdag worden, morgen lukt niet meer (ivm pregnyl)
nou ik zal er heen, bah.
meiden een fijne dag.
liefs merry

Lean1

Lean1

22-01-2009 om 13:34

Merry

ik duim duim duim duim duimduim enz......

Hoop zo voor je dat het geen hernia is en dat verder alles helemaal geweldig gaat..

Lean

Apk gehad nog niet helemaal goed gekeurd

nou ik moet over een aantal weken door de mri scan, want ze vertrouwen het toch niet helemaal, baal baal baal.
morgen heb ik inseminatie (toch wel had het niet verwacht) heb vier follikels er zitten die mee doen jiehoee veel voor mijn doen. zolang ik niet weet of ik zwanger ben mag ik niet door de mri. dus we wachten af.
ik stond vanmiddag te kletsen met een jongetje van drie jaar. die zegt ineens tegen mij, waar is jouw kindje? ik zeg dat ik geen kindje heb. jawel zegt ie een jongetje, is ie thuis? nou jaaa, ik moest wel lachen, ik hoop dat hij in de toekomst kan kijken hihih.grappig he hoe open kinderen kunnen zijn.
liefs merry

Hedda

Hedda

22-01-2009 om 19:38

Merry

Dat is inderdaad balen Merry!

Heel veel succes morgen met inseminatie. Ik hoop op dat wonder voor je.

Ik bel morgen met de kliniek. Vandaag ongi geworden. Ik ben benieuwd wat we gaan doen.

Liefs Hedda

Lean1

Lean1

23-01-2009 om 10:54

Merry

succes met de inseminatie! Hopelijk lukt het allemaal en mag je zeker een maandje of 9 niet door de MRI en is dat ook helemaal niet nodig omdat je op wolken loopt want je bent zwanger.

groet, Lean

Eerste inseminatie gehad

morgen weer een keer, en in de avond moeten we het nog even gezellig maken van de dokter hihi. gisteren zagen we vier follikels zitten en nu zaten er vijf, superrr.
dan over tien dagen bloed laten testen....spannend.
ik hoop dat ik niet door de mri mag, zou geweldig zijn.
hedda heb je al gebeld met de kliniek? weet je al wat meer wat jullie nou gaan doen?
liefs merry

Hedda

Hedda

23-01-2009 om 13:18

Gaaf!

5 joh! Had er zich 1 zich verstopt!?
Heel blij voor je. Gezellige avond dan alvast morgenavond

Ik heb gebeld en de dokter vindt dat we nog maar een keer moeten flushen. Alles is in orde dus wie weet zijn we deze keer aan beurt om zwanger te worden. Vrijdag moet ik bij hem langs voor de 1e folikel meting en dan gaan we bespreken hoe we daarna verder willen mocht deze poging mislukken.
Morgen beginnen met de puregon. 1 keer 50+ in de ochtend en in de avond nog een keer.

Op hoop van zegen.

Fijn weekend allemaal.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

23-01-2009 om 16:32

Balen

Ik kom net bij de apotheek vandaan en die hebben niet voor mij de puregon. Dat is enorm balen omdat we nu niet kunnen starten. Wie woont in de buurt van Hoofddorp en heeft puregon over die je niet meer gaat gebruiken?

We moeten maar denken dat deze poging het niet waard zal zijn. Neemt niet weg dat ik het een verloren kans vindt.

Hedda

Hedda

balen ik heb net een paar weken geleden de boel weggeven aan de kliniek.

MIsschien andere apothekers, even een rondje bellen dus, in ziekenhuizen zitten ook apothekers. Ik hoop dat je nog wat kan vinden.

Ik heb even gekeken voor je

ik heb nog maar een beetje puregon, denk voor drie keer spuiten ofzo, ik wil het je wel opsturen, maar er is dus al wat van gebruikt. anders toch even proberen bij andere apotheek. ik weet ook niet als ik het op zou sturen of het optijd aan is, maar wil het gerust doen, dan heb je iedergeval voor twee dagen, en dan heeft de apotheek misschien ook weer. het zou zo zonde zijn als je niet kan beginnen.
laat het maar even horen, wat je wilt.
nou de tweede inseminatie heb ik ook al gehad, heb verleden nacht mooi geovuleerd, dus alles gaat zo als het moet. dus vanavond nog even met zijn tweeen feestje bouwen hhhi. en dan over tien dagen bloed testen.
meiden een fijn weekend
liefs merry

Hedda

is het nog gelukt?? het zou zonde zijn als je deze ronde moet missen omdat er geen medicijnen zijn, zou wel heel sneu en stom zijn. als het nou niet gelukt is, zou barrahus niks kunnen doen?
hoe is het verder meiden? zijn er weer dames bezig met een nieuwe ronde?
liefs merry

Hedda

Hedda

26-01-2009 om 17:02

Helaas

Bedankt voor jullie reacties om me nog te kunnen helpen helaas is het niet meer gelukt. Ik heb wel 20 apotheken gebeld maar ze konden niks voor me betekenen. Ik had ook geen recept omdat het Barrahus het hadden door gefaxt. Jammer. Ik baal er behoorlijk van.

Mijn afspraak van vrijdag vandaag maar afgebeld.

Sterkte me de wachtdagen Merry.

Liefs Hedda

Ooh jeetje wat zonde

och wat vind ik dit sneu. wat zeiden ze in barrahus? konden ze niks voor je doen?
ik had het graag voor je op willen sturen. nou meid sterkte.
liefs merry

Hedda

Hedda

27-01-2009 om 09:10

Merry

Ja heel lief van je. Helaas konden ze in het Barrahus ook niet veel doen ze vonden het ook heel sneu. Ik had een recept moeten mee krijgen van ze en dat was helaas niet gebeurt. Nouja we gaan in februari met goede moed er tegen aan.

Morgen ben ik jarig en is het feest zonder spuiten en kan ik heerlijk genieten van alle lekkere dingen. Zaterdag een feestje dus allemaal gezellige leuke dingen.

Wanneer kun je je bloed laten testen?

Fijne dag.

Hedda

ooh allemaal leuke dingen, lekker genieten en alvast gefeliciteerd met je verjaardag,met heel veel kadootjes
hopen voor je dat de verplichte pauze vruchten afwerpt en dat je heel mooi een nieuw jaar kan beginnen.
ik moet volgende week maandag of dinsdag bloed testen, ik weet het zo niet eens, hahah ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn, zo te zien lukt het
voor de rest voel ik niks en merk ik niks, heb het erg druk met werken dus kan mijn aandacht goed verzetten.
he meid een hele fijne dag morgen.
liefs merry

Lean1

Lean1

28-01-2009 om 11:41

Hedda

Wat balen voor je!!
Wel een heel fijne verjaardag gewenst!!

Lean

Fijne dag en

gefeliciteerd met je verjaardag Hedda, hopelijk mag ik je binnenkort voor iets anders feliciteren.

Het is feest tralala hedda is jarig

van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag gewenst. op naar een mooi jaar!!!
liefs merry

Hedda

Hedda

28-01-2009 om 18:58

Heerlijk

Heerlijk al die aandacht. Geweldig. Voel me helemaal jarig. Dank jullie wel.

Ik ga lekker taartjes eten de hele avond. Voor jullie allemaal ook 1!

Oh dat gaat er wel in

een taartje, zalig !

Merry hoe is het met jou, hou je het nog vol in deze spannende tijd ? Ik blijf driftig duimen voor jullie !!

Ik voel nog niks, manda

het begint zo langzamerhand wel te kriebelen, maar ben nog heel rustig eronder. ik voel ook helemaal niks, normaal heb ik allemaal steekjes enz. kan er weer geen peil op trekken. nou ja rustig blijven door ademen.
hedda stuur die taart maar op, ik heb er ook wel zin in. anders was je morgen in barrahus geweest, dan had je het wel even kunnen langs brengen hahah. maar ja dat gaat dus niet deze keer.
manda hoe verloopt je zwangerschap??
liefs merry

Merry

nou het is wat, goed dat je er rustig onder bent, en maar wachten en hopen... oh wat is het zwaar.

Hier alles prima, ben nu 16 weken zwanger en voel mij sinds dit weekend weer goed (misselijkheid is weg).

Manda, je hebt nu weer zin in taart

hahah wat fijn dat je je weer goed voelt, dan had je dus echt wel de taart van hedda willen hebben. jeetje alweer 16 weken wat gaat dat hard, alweer bijna op de helft.
nog een paar dagen en dan mag ik bloed testen, spannend. ik voel me niet raar, geen tekenen van iets, zo als gewoonlijk weet ik niks pfff vermoeiend.
nou ja zoals ik al eerder zei, gewoon blijven ademhalen en sterk zijn.
liefs merry

Hang in there

merry, nog even voor weer die spannende test ! Oh vreselijk die hoop en wanhoop in deze dagen. Nou ik hoop het dat dit hem is !

houtsnip

houtsnip

31-01-2009 om 15:47

Met klamme handen en bonkend hart...

mijn eerste spuit gezet, gisteravond. Daarna een korte huilbui. En nu voel ik me wel een beetje trots op mezelf. Zo van: grote kans dat het niets wordt, maar ik heb me in ieder geval niet tegen laten houden om het te proberen. Niet door mijn eigen angst, van naalden, hormonen, kunstmatige kunstgrepen en dergelijke. Niet door een arts die zei dat ik gewoon geduld moest hebben, en niet door een arts die zei dat het toch niks meer ging worden bij mij, met of zonder ivf.
Ik heb a gezegd en ik ga helemaal door tot z. Ik zie wel wat het wordt. Het mag mislukken, hou ik mezelf maar steeds voor. Ik hoop dat het lukt, maar het mag mislukken. Houtsnipman en ik hebben samen al een kind gekregen. Ik hoop zo op een broertje of zusje. En tegelijkertijd, als het niet gebeurt, komt het ook goed. We zijn ouders, we weten hoe een kind van ons eruit ziet, zich gedraagt, we zijn gelukkig met z'n drieen.
In dit draadje las ik rond Manda's ivf-cycli een mooie; ivf als rouwproces. Zo voelt het soms. Alles doen wat je kan doen en als het dan nog niet lukt, dan maar afsluiten. De hoop opgeven dat mijn kind een broertje of zusje krijgt in haar leven. Maar nu nog niet. Nu nog even alles op alles zetten. Prikken, gezond leven en acupunctuur.
Morgen een afc om de dosis Puregon te bepalen.

Groeten,
Houtsnip

Houtsnip

ach lieve houtsnip, dit wat je schrijft is zo herkenbaar. Ik zit nu dan wel met een dikke buik met schoppend figuur erin maar ik weet dit nog zo goed, oh dapper dat je er aan begint !

Hou oud ben je eigenlijk ? En is er ooit een reden gevonden waarom het niet lukte (mocht je dat al verteld hebben mijn excuses mijn geheugen is momenteel een zeef) ?

Ik vind wat je zegt dat het ook mag mislukken verrassend, ik had er veel aan gehad als ik zo er in had kunnen staan, is toen niet in mij opgekomen.

Ik heb het idd als rouwproces ervaren, bij elke stap die je deed kon het ook weer een stap dichter bij mislukking liggen. De treffende uitspraak 'rouwproces' is van Sinilind toen ik haar tegen het lijf liep met een enorme depressie.

Achteraf gezien vond ik het geestelijk het zwaarste, die naalden, de pijn, de 100 keer dat je met je beentjes in de lucht ligt is allemaal te doen, dat ben je snel vergeten (althans ik heb daar geen nare herinneringen meer aan), ik zat bij Leiderdorp waar ik het als heel prettig en menselijk heb ervaren.

Ik hoop het, ik hoop dat het je na de 1e keer gewoon zwanger wordt, want dat muntje kan opeens zomaar op de juiste kant vallen. En het is al eens gelukt, jullie kunnen samen kinderen maken

Lekker voor jezelf zorgen, veel hier schrijven als je daar wat aan hebt, zet hem op !

Houtsnip en manda

houtsnip, wat knap van je om je angst aan de kant gezet te hebben, en dat je het dus gewoon dat ding geprikt hebt, top hoor. na een paar keer prikken ben je het wel gewend.en natuurlijk mag je dan even lekker huilen, lucht op. ik hoop voor je dat deze behandeling gaat werken!!
manda bedankt weer voor de opbeurende woorden. i'm still hanging on!!! maandag bloed testen maar volgens mij krijg ik dan pas woensdag de uitslag, dat is pas killing!!
meiden een fijn weekend.
liefs merry

houtsnip

houtsnip

01-02-2009 om 13:50

Manda en merry

Fijn, zo'n hart onder de riem, Merry en Manda. Om je vragen te bantwoorden: ik ben 38, en ze hebben bij mij een wat laag AMH-gehalte in mijn bloed gevonden. (AMH is zo'n beetje het nieuwe FSH, alleen omgekeerd. Hoe lager je AMH, hoe fouter de boel.) Na wat avondjes zoeken via google, kwam ik erachter dat het allemaal nog zo'n vaart niet loopt als wel wordt beweerd: ook met een AMH-gehalte van 0,0 valt nog gewoon zwanger te worden. Dat ben ik nu aan het proberen. Gelukkig ook in Leiderdorp, een verademing na het academische ziekenhuis waar ik eerst liep. Overigens hebben ze in Leiderdorp ontdekt dat de 24-uurs overleving van Houtsnipman's zwemmers niet denderend is. Mijn AMH opgeteld bij zijn 24-uurs overleving maakt zwanger worden via de natuurlijke weg wel een enorme toevalstreffer. Nu we via IVF/ICSI gaan proberen, liggen de kansen wat gunstiger.
Het geestelijk stuk, inderdaad, ik kan me er nog geen details bij voorstellen, maar ik weet wel dat het op me af gaat komen. Ik zet dat stuk nu steeds opzij met de gedachte: een dag tegelijkertijd. Net als dat ik alle medicijnen in mijn koelkast niet in een keer hoef in te spuiten, zijn de wachtweken nu nog niet aan de orde voor mij.
Maar voor jou wel, Merry. Het lijkt me zenuwslopend zo naar het laatste eindje toe. Lukt het je nog om aan iets anders te denken?

Lean1

Lean1

01-02-2009 om 14:32

Houtsnip

De kop is er af... De eerste spuit, ja verschrikkelijk was dat, bij de instructie heb ik echt zitten huilen van ellende. Na een tijdje spuit je echter als een ouwe junk...
Hopelijk komt het bij jou niet zo ver, en is het met poging 1 raak!

lean

Lean1

Lean1

01-02-2009 om 14:33

Merry

de duimen draaien weer overuren, hopelijk met resultaat1

lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.