Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
100%mama

100%mama

17-04-2010 om 13:39

Kan iemand hier wijs uit worden...rare cyclus

Paar maanden geleden ben ik gestopt met de anticonceptie, de reden moge duidelijk zijn , maar....ik heb mijn cyslus bijgehouden en ik kan er geen wijs uit, volgens mij had ik nu al ongesteld moeten zijn, maar na 3 testen negatief heb ik geen idee....

Ik ben op 26 februari ongesteld geworden, daarna op 19 maart, 22 dagen cyclus dus. Met deze cyclus zou ik op 9 april weer ongesteld moeten worden berekend op 22 dagen. Een gemiddelde cyclus is 28 dus als ik dat aanhou had ik gisteren ongesteld moeten worden......niet dus. Ik "voel" mijn rug (heb ik normaal ook als ik ongesteld moet worden), maar 5 minuten later weer niet, beetje tussen de oren misschien ook dus of niet. Een zwanger gevoel heb ik ook niet, maar dat had ik met de eerste ook niet. Stel, ik wordt niet ongesteld, wanneer kan ik dan het beste opnieuw een test gebruiken? En als ik wel ongesteld wordt, hoe kan ik dan in godsnaam met zo'n onregelmatige cyclus zwanger worden!

Nouja, beetje warrig verhaal, maar dat is het ook voor mij....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juul M

Juul M

18-04-2010 om 03:13

Wennen

Het kan soms even duren voor je cyclus na het stoppen van anti conceptie regelmatig wordt. Dus hopelijk zal het voor jou ook snel regelmatig worden. GEwoon gezellig blijven klussen en wanneer testen, tja, misschien over 2 weekjes weer? Heel moeilijk, ik weet het! Dat wachten en niet weten omdat de cyclus zo onregelmatig is en zwanger worden wordt je ook niet altijd 1-2-3. Dus ik zal voor je duimen dat je gewoon snel zwanger bent!
Juul

100%mama

100%mama

18-04-2010 om 11:01

Inmiddels

ben ik vanacht ongesteld geworden. Dank je Juul, voor je reaktie.

Het is ook even wennen, aangezien ik na het stoppen met de pil direct zwanger was bij de 1e dus heb geen idee hoe mijn cyclus er "natuurlijk" uit ziet. Lekker klussen blijven we zeker Het is alleen zo moeilijk omdat je toch "je beste dagen" juist wil klussen en dat is dus niet te berekenen, mits ik van die ovulatie stips koop. Aan de ene kant geeft dat wellicht iets meer inzicht, aan de andere kant zijn we heel blij met 1 en zou het een cadeautje zijn als er een 2e komt, maar het is geen moeten, begrijp je en toch hoop je weer aan de andere kant snel zwanger te zijn. Ahhhhh! Hahahaha

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-04-2010 om 20:51

Strips

Je kunt online van die ovulatiestrips kopen van Matcare. Die zijn niet zo duur, betrouwbaar (Romed niet!!!) en geven goed inzicht in je cyclus. En je krijgt er dan ook een paar zwangerschapstesten bij.
Toen ik na prikpilgebruik eindelijk weer ongesteld werd heb ik deze zwangerworden-kit ook gebruikt en ik vond het wel heel handig. Want idd, je wilt die goede dagen toch niet missen als je graag een kindje erbij wilt.

grt Dendy

100%mama

100%mama

19-04-2010 om 10:24

Bedankt dendy

Ik ga er op kijken en bestellen! Bedankt voor je tip voor betrouwbare!

memmie

memmie

19-04-2010 om 19:40

Onregelmatige cyclus

na de geboorte van mijn dochter ben ik nooir in een normale cuclus gekomen soms 5 soms zelfs 6 of 7 weken. toen ik de laaste keer na 10 weken nog niet ongesteld was heb ik toch maar eens getest en ik bleek zwanger, geen idee hoelang door die rare cyclus.
Bij de termijn echo bleek ik 9weken en 3 dagen zwanger te zijn. Dus zelfs met een rare cyclus kun je zwanger raken (dochter 2 wordt volgende maand 2)

peggy

peggy

20-04-2010 om 07:49

Cyclus valt wel mee

Deze cyclus valt op zich nog wel mee als ik het zo lees. tuurlijk, het is vervelend als je niet weet waar je aan toe bent als je zwanger wilt worden. maar als ik naar mijn eigen cyclus kijk vind ik jouw cyclus nog regelmatig. mijn cyclus varieert van 29 dagen tot zelfs 56 dagen. juist als ik denk dat ik het moet gaan worden zit er weer een lange tijd tussen. misschien helpt een ovulatietest wel bij je of vraag even bij de huisarts om iets wat je cyclus regelmatig maakt of vrij om de 2 dagen. sterkte met zwanger worden. liefs, peg

100%mama

100%mama

21-04-2010 om 14:47

Dank

Bedankt voor de lieve reaktie's! Heb zojuist een ovulatie test gekocht en ga het met dat vanaf zondag testen en dan zien we wel hoe het loopt. Ik wil het wel een beetje natuurlijk houden als jullie begrijpen wat ik bedoel, maar aan de andere kant ook wel een beetje vorm van "weten" wanneer zeg maar. Tuurlijk ben ik eerlijk....ik kan wel heel hard schreeuwen van "komt het dan graag, komt het niet dan ook goed" en dat is ook zo, we ZIJN heel gelukkig met onze zoon, maar gevoelsmatig wil je natuurlijk liever gisteren zwanger zijn als je dan "bezig" ben zeg maar, hahaha, zo'n muts ben ik dan ook wel weer!

Annemarieke

Annemarieke

23-04-2010 om 15:39

Stil

Hoi,
Al een heel tijdje lees ik met jou en de andere dames hier mee en wil jullie bedanken voor de steun die ik krijg door de berichten hier te lezen. Reageren of mijn eigen verhaal vertellen heb ik nog nooit gedurft maar jou verhaal peggy lijkt zo ontzettend op het mijne! Net alsof je lichaam een spel met je speeld.
Sinds drie maanden gebruik ik net als jij Clomid maar tot op heden zonder resultaat. Voel me er ook nog eens heel erg idioot van en ben echt op het punt er mee te stoppen! Ben heel benieuwd wat jou ervaringen tot nu toe zijn. Ben je uberhaupt al begonnen?

Groetjes Annemarieke

100%mama

100%mama

25-04-2010 om 09:01

Nou ben ik stil

Ik hoop niet dat ik mensen nu verdrietig heb gemaakt, omdat IK dacht dat mijn cyclus zo raar is, wat dan achteraf best lijkt mee te vallen.......Ik bid dat ik niet op hetzelfde punt terecht kom en kan dan ook alleen maar zeggen.....sorry als ik iemand verdrietig heb gemaakt met iets wat ik als probleem zag/zie.....

xx

Annemarieke

Annemarieke

25-04-2010 om 12:59

Denk aan je

Lieve ...
Niet verdrietig zijn om wat mensen zeggen en vinden. Dat punt ben ik inmiddels gepasseerd! Als JIJ vind dat je een vreemde cyclus hebt en je ervaard dat als probleem dan is dat zo!!
Kop op meid!

Liefs Annemarieke

peggy

peggy

26-04-2010 om 07:18

100%mama

hoi,

het was niet mijn bedoeling je verdrietig te maken hoor. echt niet. tuurlijk is het vervelend als je zwanger wilt worden en je hebt een onregelmatige cyclus en tuurlijk is het voor jou zelf wel een probleem. ik wilde je niet kwetsen. groetjes peggy

100%mama

100%mama

26-04-2010 om 08:59

Lief

maar IK was juist bang dat ik mensen gekwetst heb....ik weet van mijn beste vriendin hoe zwaar het is om heel graag zwanger te willen worden maar het lukt niet en dat mensen dan met in haar ogen "onbenullige" problemen naar voren komen. Ik ben dus zeker NIET gekwetst, in tegendeel hoor!

Inmiddels heb ik een ovulatie set gekocht om zo hopelijk wat meer inzicht te hebben in wanneer we "het" het beste kunnen doen. Tot nu toe is het voor ons nog geen issue, we hebben het er al over gehad dat ik hem kan bellen dat hij NU naar huis moet komen als de tijd rijp is. Ik hoop dat we nooit in het verdriet terecht komen van jullie en van mijn vriendin (hoewel ik met trots mag zeggen dat ze na 4 IUI en 4 jaar proberen nu 4 mnd zwanger is....spontaan....prachtig!).

Alle liefs!

Annemarieke

Annemarieke

26-04-2010 om 09:00

Sorry

Lieve Peggy,
Het wase geen aanval op jou hoor! Iedereen heeft zo zijn eigen mening. Sorry als je je aangesproken voelde.

Liefs Annemarieke

100%mama

100%mama

30-04-2010 om 12:43

Nou

op de beschrijving stond 16 dagen voor het einde van de cyclus beginnen met testen. Heb voor de zekerheid 20 dagen genomen en ben zondag gaan beginnen waarbij ik dus maandag al "de piek" had! Ben ik even blij dat ik niet gewacht heb! We wachten maar weer af!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.