Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Kan ik toch zwanger zijn?

Hoi! 

Ik heb al een paar jaar een koperspiraal en ben altijd super regelmatig ongesteld. Ik heb een normale cyclus omdat ik geen hormonen binnenkrijg.
Ik wijk eigenlijk nooit meer dan een dag qua ongesteldheid.
Afgelopen woensdag zou ik ongesteld moeten worden, maar afgelopen zaterdag had ik (5dagen eerder dus) al een lichte bloeding. Hield een paar dagen aan. Maar echt niks vergeleken bij m'n gewone ongesteldheid die vrij hevig is.
Verder was ik ook wel heel moe. 
Afgelopen woensdag heb ik meteen (op m'n eerste nod) een test gedaan: negatief.
Nu gister ineens de hele dag vreselijk misselijk terwijl ik dat nooooit ben... Ook een opgeblazen buik en zo.
Kan het zijn dat ik toch zwanger ben en m'n test nog te vroeg was? 
Heeft iemand ervaring hiermee? En wanneer zou ik opnieuw kunnen testen? 

Hoop dat iemand dit herkent!


Het zou kunnen. Je kan nu wel weer een test doen, als die nu nog negatief is dan weet je het zeker.

Ik heb geen ervaring met een koperspiraal, wel met een bloeding terwijl ik zwanger was. Die hield ook echt wel een paar dagen aan en ik dacht dat het een rare menstruatie was. Niet dus. De test die ik na die 'rare menstruatie' deed was ook negatief. Maar een paar dagen later had ik toch een positieve test. Het kan raar lopen.

Plantlover

Plantlover

10-09-2021 om 15:47 Topicstarter

Bedankt voor je antwoord!! 
Zo gek hoe dat zo kan lopen inderdaad....
Wel fijn om te weten dat het dus toch kan.

Ik zag net toch weer een klein beetje bloed dus nu snap ik er helemaal niets meer van haha. Ik zal mezelf wel gek gemaakt hebben.
Toch nog een testje dit weekend en dan zal het wel weer niks zijn.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 15:52

Persoonlijk denk ik dat het komt doordat je gestopt bent met je koperspiraal en alles nu wat rommelt

Nose schreef op 10-09-2021 om 15:52:

Persoonlijk denk ik dat het komt doordat je gestopt bent met je koperspiraal en alles nu wat rommelt

?

Plantlover

Plantlover

10-09-2021 om 15:56 Topicstarter

hi Nose,
Ik ben niet gestopt met de koperspiraal...die zit er nog in.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 16:03

Plantlover schreef op 10-09-2021 om 15:56:

hi Nose,
Ik ben niet gestopt met de koperspiraal...die zit er nog in.

Ooh sorry niet goed gelezen 🙏🙏

Plantlover

Plantlover

10-09-2021 om 16:06 Topicstarter

Haha, geen probleem

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 16:10

Misschien wat grieperig geweest? Of je coronavaccinatie gehad? Je lichaam gaat in beide gevallen hard aan het werk. Dat kan de boel even ontregelen. Oh, en spanning over wel/niet zwanger kan in sommige gevallen de menstruatie uit laten blijven voor een maandje.

Ben je toevallig 40+? Zo begon het bij mij ook te rommelen.
Ik ben trouwens ook wel eens pril zwanger geweest met mijn koperspiraal. Dat kan incidenteel voorkomen omdat een bevruchting niet 100% verhinderd wordt door het spiraal.

Plantlover

Plantlover

10-09-2021 om 16:31 Topicstarter

Nee, 26 hihi.
Ohh echt... En dan? Krijg je een vroege miskraam?

Tja, wij hebben hier ook geen glazen bol
Zou er toch snel nog een testje aan wagen...

Plantlover schreef op 10-09-2021 om 16:31:

Nee, 26 hihi.
Ohh echt... En dan? Krijg je een vroege miskraam?

Ja, ik denk het. De test was heel licht positief en twee weken later werd ik ongesteld.

Het kan. Ik ben zwanger geraakt met koperspiraal en had pas bij 15 dagen overtijd positieve test. Hij is nu 4.

Maar nu geen spiraal meer maar mijn menstruatie sloeg van pfizervaccinatie op hol. 

Als je misselijk van je zwangerschap bent, zou je ook genoeg hcg moeten hebben om een test positief te laten uitslaan.

Ik denk dus dat de kans klein is dat je zwanger bent.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-09-2021 om 22:56

MMcGonagall schreef op 10-09-2021 om 16:28:

Ben je toevallig 40+? Zo begon het bij mij ook te rommelen.
Ik ben trouwens ook wel eens pril zwanger geweest met mijn koperspiraal. Dat kan incidenteel voorkomen omdat een bevruchting niet 100% verhinderd wordt door het spiraal.

Ik dacht dat een koperspiraal bevruchting niet verhinderd,  maar alleen  innesteling tegen gaat?


Je hebt immers gewoon een ovulatie. De vrijgekomen eicel kan dan bevrucht worden,  hij kan alleen niet innestelen.  Tenminste,  zo heb ik het altijd begrepen. Of doet een spiraal ook nog iets anders?

Maar to: heb je toevallig vaccinaties gehad? Daar kan het ook wat ontregeld van raken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.