Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Kinderwens maar nog niet lang samen

Hoi,

Sinds 13 maanden heb ik een vriend. We zijn sinds het begin altijd bij elkaar geweest en na een half jaar samen gaan wonen. Nu begint bij ons allebei de wens naar een kindje steeds meer te komen. We zouden dan ook graag in januari 2013 willen stoppen met de pil. De enige reden die mij tegen houdt is dat we dan pas 1.5 jaar bij elkaar zijn, en ik niet weet hoe de omgeving reageert. Hoe denken jullie hier over? Alvast bedankt!

Vic

Vic

15-08-2012 om 22:50

Niet te kort

Ik vind 1,5 jaar niet te kort. Ik ken stellen waarvan de vrouw al na een paar maanden zwanger was. Garanties over de bestendigheid van je relatie heb je nooit. Als het nu goed gaat, je hebt huis en baan, en je wilt er beide voor gaan, waarom dan niet? Wat de omgeving daarvan vindt, zou me verder niet zo boeien.

tonny

tonny

17-08-2012 om 14:12

Zo is dat

een huis en een baan en allebei volop van plan hier iets goeds van te maken - dat is toch prachtig. Als er commentaar te geven zou zijn, dan doen mensen dat een jaar later ook. Tenzij je in je achterhoofd weet dat er zinnige redenen zijn om hier níet aan te beginnen (liefde maakt blind, aldus het gezegde) dan zou je nog eens even kunnen nadenken.

maar verder - als het het zeker weet, gerust stoppen met die pil, je weet nooit hoe vlot het raak is. Wie weet heb je dan tegen de zomer een baby, mooie tijd van het jaar

A zorac

A zorac

22-08-2012 om 23:27

Doen

Als jullie zelf geen reden zien om te wachten met een baby zou ik er gewoon aan beginnen.

Even een vraag

(wij zijn niet getrouwd, samenlevingscontract hier dus zo bedoel ik het niet).

Zouden jullie beide voordat je stopt met de pil willen trouwen/samenlevingscontract/partnerregistratie willen doen, elkaar als 1e erfgenaam willen opgeven en op alle overige wettelijk en financiele vlakken aan elkaar willen verbinden ?

Zo ja doen. Zo nee, niet doen. Samen een kind krijgen is namelijk het meest verbindende denk ik dus alles daar onder moet je wel willen.

Hier zijn we lang geleden gaan samenwonen, verliefd, ik net met diploma op zak en nauwelijks werk, hij een nieuwe baan, ik woonde op 30m2 in een studentenunit. We hebben samen een huis gekocht (was iedereen op tegen) en toen we de sleutel kregen was ik al een aantal maanden zwanger. Tja, na meer dan 11 jaar samen en heel veel hoogtepunten en ook wel echt dieptepunten zijn we nog steeds samen, 2 kinderen en een ander huis. We gaan ooit wel eens trouwen, vinden we een leuk idee. Iig het is duidelijk dat iedereen toendertijd misschien wel wijze adviezen hebben gegeven (niet samenwonen, niet een huis kopen, abortus laten uitvoeren etc ) maar dat het toch echt goed kan komen allemaal

Yippe

Yippe

24-08-2012 om 09:44

Doen

Ik was anderhalf jaar na het begin van onze relatie zwanger, het voelde gewoon goed en dat blijkt. Onze oudste is nu tien en we hebben inmiddels vier kinderen. Dus als jullie het samen willen, niks van commentaar aantrekken, misschien krijg je dat niet eens, en gewoon ervoor gaan.

A zorac

A zorac

25-08-2012 om 00:29

Wel een goede testvraag

Los van of het allemaal inderdaad gaat regelen is het voorstel van Manda inderdaad een prima test of je je inderdaad genoeg aan elkaar verbonden voelt.

vaasje

vaasje

16-09-2012 om 10:31

Felaa

En zijn jullie er al uit?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook snel

Ik heb na zes jaar alleen te zijn geweest mn huidige vriend leren kennen terwijl ik toen zwanger was dmv donor. Ik wou heel graag n tweede maar had geen veiend en ook geen zicht hierop. Ik had al wel contact met hem maar verder niks. Ten tyde van de zwangerschap hebben we elkaar ontmoet en t klikte meteen zo goed dat we eigenlijk niet meer bij elkaar weggeweest. Na acht maanden besloten we er voor te gaan.
Ik ben vrij nuchter. Het kan altyd misgaan en hoelang je er ook over doet garanties heb je nooit
Daarnaast weet ik dat ik t alleen ook red dus wij zijn er gewoon voor gegaan. Helaas is onze eerste zwschap misgegaan.

Ik zou zeggen als het goed voelt gewoon doen! En laat anderen maar praten. Zij voelen niet wat jullie voelen en leiden niet jullie leven!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.