Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cheshire

Cheshire

26-10-2009 om 10:43

Mogelijk zwanger? en bv-vraag..

Hallo,

Ik zal eerst kort mijn verhaal schetsen en daarna mijn vragen.
Begin augustus ben ik gestopt met het geven van borstvoeding wegens medicatie die niet samenging met bv.
Eind september heb ik voor het eerst na de bevalling mijn menstruatie weer gehad. Helaas is het in de afgelopen weken eenmaal voorgekomen dat we het condoom zijn vergeten. Dat is nu iets meer dan een week geleden. Voor mijn gevoel was dat niet in een onveilige periode, maar ik had toch eigenlijk wel weer mijn menstruatie moeten krijgen afgelopen weekend. Op zich maakte ik mij daar niet zo druk over, omdat dat nou eenmaal kan gebeuren als je cyclus zich weer opstart, maar vandaag kwam er spontaan melk uit mijn borsten.

Nu dus mijn vragen:
Kan het zijn dat ik zwanger ben?
En zou ik weer kunnen starten met het geven van borstvoeding omdat er dus weer/nog melk is?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)

Cheshire.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat overdenkingen

"Kan het zijn dat ik zwanger ben?" - ja, dat kan, maar als je pas een week geleden onveilig hebt gevreeën, zal je dat nu nog niet echt kunnen merken. Je cyclus kan enorm anders zijn na een bevalling.
"En zou ik weer kunnen starten met het geven van borstvoeding omdat er dus weer/nog melk is?" - dat er melk uit je borsten komt is niet zo gek - dat kan jaren nadat je bent gestopt nog gebeuren (bij mij laatst nog; weliswaar maar een enkel druppeltje, maar wel 4 jaar na de laatste borstvoeding). Of je weer kunt voeden hangt denk ik af van hoe oud je baby is, hoe goed de borstvoeding liep voordat je stopte, en de tijd / moeite die je erin wilt steken. Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Laat je kind zo vaak mogelijk drinken als mogelijk is.
Misschien hebben anderen, bv Rembrandt, nog andere of betere adviezen voor je.

groet,
Caroro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.