Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Na 8 jaar 2e? Man twijfelt en dit maakt me verdrietig.


RoodVruchtje schreef op 02-09-2022 om 20:04:

[..]

Triest genoeg zijn er toch vrouwen die er zo over denken helaas.

Ik weet dat het niet ideaal is maar genoeg vrouwen vinden dat inderdaad een goede optie. TO zei van niet, dus gaat ze nu een andere manier proberen. Ik zou nog steeds de anticonceptie bij hem laten liggen. Als hij geen condoom om wil doen, maar wel seks wil hebben dan is het aan hem. 

Ik snap werkelijk niet dat er vrouwen zijn die zo denken, laat staan een ander zo adviseren. Maar dat zegt alles over dergelijke vrouwen. 
Gelukkig is TO een stuk wijzer. 

Vrijevlinder schreef op 02-09-2022 om 20:37:

Ik snap werkelijk niet dat er vrouwen zijn die zo denken, laat staan een ander zo adviseren. Maar dat zegt alles over dergelijke vrouwen.
Gelukkig is TO een stuk wijzer.

De biologische klok doet gekke dingen met je. Ik heb ook maar 1 kind, maar mijn man en ik zouden er dolgraag meer willen. Het was alleen niet mogelijk vanwege andere redenen. Als de reden was dat mijn man het niet wilde had ik waarschijnlijk overwogen om de pil niet meer te slikken. Die drang voor een 2de was zo ontzettend sterk. Je raakt helemaal in een tunnelvisie en denkt alleen maar na over dat mogelijke kind. Dus ik snap die vrouwen best wel goed.  

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 20:52:

[..]

De biologische klok doet gekke dingen met je. Ik heb ook maar 1 kind, maar mijn man en ik zouden er dolgraag meer willen. Het was alleen niet mogelijk vanwege andere redenen. Als de reden was dat mijn man het niet wilde had ik waarschijnlijk overwogen om de pil niet meer te slikken. Die drang voor een 2de was zo ontzettend sterk. Je raakt helemaal in een tunnelvisie en denkt alleen maar na over dat mogelijke kind. Dus ik snap die vrouwen best wel goed.

Zelfde situatie hier in de zin van 1 kind en vanwege medische redenen blijft het daarbij, terwijl de wens voor meer er wel was.

Maar je partner door leugen of bedrog een kind opdringen (want zo zie ik het wel), dat nooit. Dat komt je relatie echt niet ten goede.

MamaE schreef op 02-09-2022 om 21:31:

[..]

Zelfde situatie hier in de zin van 1 kind en vanwege medische redenen blijft het daarbij, terwijl de wens voor meer er wel was.

Maar je partner door leugen of bedrog een kind opdringen (want zo zie ik het wel), dat nooit. Dat komt je relatie echt niet ten goede.

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen. 

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:37:

[..]

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen.

Normaal gesproken maak je in een relatie afspraken over anticonceptie en dan houd je je daar ook aan. Je kunt ook een punt achter je relatie zetten en op zoek gaan naar iemand die wel nog een kind met jou wil. Maar je partner voorliegen over dat je anticonceptie gebruikt terwijl je dat niet doet om jouw wens door te drukken vind ik echt niet oké. Als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, is je partner automatisch de vader van het kind. Je zadelt iemand dan op met een enorme verantwoordelijkheid. Zeggen dat hij dan zelf maar voorbehoedsmiddelen moet gebruiken kan wel. Maar dan raak je dus doorgaans niet zwanger. 

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:37:

[..]

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen.

Zo kan je ook de andere kant op redeneren. Is TO bereid om een bom onder haar relatie te leggen omdat ze graag een tweede wil? De eerste was kennelijk niet gemakkelijk en is nog steeds pittig, er is een historie van burn-out en ziekte. Ik kan me best voorstellen dat als het leven nu eindelijk in wat rustiger vaarwater is gekomen haar man vreest voor wat ze allemaal overhoop halen als er een tweede komt. De beslissing voor een kind maak je niet in je eentje.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:37:

[..]

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen.

je praat het goed, omdat jezelf er ook zo over denkt. 

Je bedriegt je partner als je het op deze manier doet, en is sowieso slecht voor je relatie.Je hebt het er met zijn 2-en over en op basis daarvan ga je er wel of niet voor. Als je als vrouw zijnde nog graag een kind wilt, maar je partner niet, dan ben je als vrouw niet degene die daar de eindbeslissing in neemt. Het is heel lastig als je niet hetzelfde er over denkt, maar er altijd 1 die 'zijn/haar zin' niet krijgt. 

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:37:

[..]

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen.

Als je meent recht te hebben op een tweede kind, dan zoek je een partner die dat met je wil. Jouw partner heeft het recht om geen tweede kind te willen. Hij is je niets verplicht. En je tweede kind heeft het recht om niet ongewenst te zijn door een van zijn ouders

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 18:11:

Misschien moet hij gewoon in het diepe gegooid worden. Stel dat je jouw voorbehoudsmiddelen een keer 'vergeet' en zwanger raakt, dan zal hij vast niet meer twijfelen. Als het puntje bij het paaltje komt gaat hij er wel voor.

En ik schil bijna 20 jaar met mijn halfbroer en ik heb een betere band met hem dan met mijn volle broer waar ik slechts een paar jaar mee schil. Dus leeftijd zegt niet alles.

Mona: bah bah bah!! Ik had al niet zo'n hoge pet van je op door andere reacties van jou, maar deze is werkelijk te walgelijk voor woorden!

Tickel schreef op 02-09-2022 om 17:21:

Is een broertje of zusje voor je kind wel leuk met bijna 10 jaar verschil?

Dat is hartstikke leuk heb het nu 4 keer om mij heen gezien en 4 keer hele trotse broers en zus.

Laat ik maar niet meer reageren op Mona. Is niet goed voor mijn bloeddruk. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

02-09-2022 om 22:13

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 21:37:

[..]

Ik denk dat het in de wegstaan van een tweede kinderwens ook een doodvonnis is voor je relatie. Zeker als de mening van je partner het enige probleem is omdat hij beren op de weg ziet. Ik zie het meer als een leugen voor best wil. Ik zou het gevoel hebben dat het mijn lichaam is en dat ik het recht heb op een tweede kind als ik dat zou willen en zeker als je partner zelf geen voorbehoedsmiddelen neemt.

Realistisch gezien denk Ik wel dat ik het zou vertellen dat ik zou stoppen met de pil en als hij toch seks wil dat hij dan zelf maar voor de voorbehoudsmiddelen zou moeten zorgen.

Maar ik snap die vrouwen heel goed die dat niet doen.


Leuk ook voor het kind als het er wel zou komen met de wetenschap dat zijn/haar moeder, z’n vader heeft bedrogen/voorgelogen.

Een kind - ongeacht het hoeveelste - is sowieso geen recht. Je hebt het recht om het te willen of niet te willen, maar het is geen recht om het ook te krijgen. Omdat het geen product is, niet iets waar je 'aanspraak' op kunt maken en wat een ander voor jou kan regelen. 

Ik weet niet wat ik lees hier.... je man erin luizen op die manier. Bah. Wat is er mis met accepteren dat hij misschien geen 2e kindje wil? En als TO dat wel graag wil en die wens niet opzij kan zetten is er maar 1 oplossing en dat is een andere relatie beginnen met iemand die ook zo graag een kindje wil... 

TO ik heb ook voor een keuze gestaan, maar dan kindloos te blijven. Mijn man wilde geen kinderen meer en ik had wel een sterke kinderwens destijds. Na lang gedacht en gepraat hierover besloten kinderwens opzij te zetten omdat ik veel te gelukkig was en ben in mijn relatie. En nog steeds geen spijt van. Je kunt nu eenmaal niet kiezen voor een half kind. Je moet het beiden echt willen. Ik zou zeggen tel je zegeningen... 

Vwb anticonceptie... tja dat kun je bij je man neerleggen. Dan condooms of sterilisatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.