Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Na 8 jaar 2e? Man twijfelt en dit maakt me verdrietig.


Jeetje ik geef gewoon een perspectief van hoe sommige vrouwen denken. En dit komt vaker voor dan je denkt. Ik heb dit in mijn omgeving ook veel voor zien komen. En dan kunnen jullie wel allemaal zeggen dat het fout is maar dit gebeurt gewoon. Misschien niet zo je kop in het zand steken. Ik zeg niet dat het juist is, maar als je graag een kindje wil en je man is erg aan het twijfelen...

En daarnaast ik zou gewoon voor de optie gaan dat je de voorbehoedsmiddelen bij hem legt. Als hij geen tweede kind wil dan zorgt hij daar zelf voor, maar als hij geen condoom om wil doen dan was het belijkbaar ook niet zo belangrijk voor hem.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 22:42:

Jeetje ik geef gewoon een perspectief van hoe sommige vrouwen denken. En dit komt vaker voor dan je denkt. Ik heb dit in mijn omgeving ook veel voor zien komen. En dan kunnen jullie wel allemaal zeggen dat het fout is maar dit gebeurt gewoon. Misschien niet zo je kop in het zand steken. Ik zeg niet dat het juist is, maar als je graag een kindje wil en je man is erg aan het twijfelen...

En daarnaast ik zou gewoon voor de optie gaan dat je de voorbehoedsmiddelen bij hem legt. Als hij geen tweede kind wil dan zorgt hij daar zelf voor, maar als hij geen condoom om wil doen dan was het belijkbaar ook niet zo belangrijk voor hem.

Kan zijn maar in mijn ogen is dat echt het ultieme verraad. Dikke kans dat het huwelijk zo'n 2e kindje niet overleefd. Lekker alimentatie betalen voor een kind dat je in de 1e plaats eigenlijk al niet wilde. Lekker hoor zo'n vrouw die zo egoïstisch is... 

Als ik man zou zijn en geen kinderwens meer zou hebben zou ik altijd kiezen voor sterilisatie juist om dit soort zaken te voorkomen.

Miraval schreef op 02-09-2022 om 22:20:

Ik weet niet wat ik lees hier.... je man erin luizen op die manier. Bah. Wat is er mis met accepteren dat hij misschien geen 2e kindje wil? En als TO dat wel graag wil en die wens niet opzij kan zetten is er maar 1 oplossing en dat is een andere relatie beginnen met iemand die ook zo graag een kindje wil...

TO ik heb ook voor een keuze gestaan, maar dan kindloos te blijven. Mijn man wilde geen kinderen meer en ik had wel een sterke kinderwens destijds. Na lang gedacht en gepraat hierover besloten kinderwens opzij te zetten omdat ik veel te gelukkig was en ben in mijn relatie. En nog steeds geen spijt van. Je kunt nu eenmaal niet kiezen voor een half kind. Je moet het beiden echt willen. Ik zou zeggen tel je zegeningen...

Vwb anticonceptie... tja dat kun je bij je man neerleggen. Dan condooms of sterilisatie.

Jeetje dat zou ik niet kunnen. Dan zou ik een andere man hebben gekozen. Jij verdient ook je kinderwens. Had hij al kinderen? Dan lijkt het mij extra zuur dat jij geen kinderen mag krijgen en hij al kinderen heeft. 


TO toch zou ik de voorbehoedsmiddel bij hem leggen. Op het moment suprime denken mannen er meestal niet aan, gokken er op dat je niet zwanger raakt of zien opeens het probleem niet meer. In dat geval geeft hij dus toestemming. 

Miraval schreef op 02-09-2022 om 22:50:

[..]

Kan zijn maar in mijn ogen is dat echt het ultieme verraad. Dikke kans dat het huwelijk zo'n 2e kindje niet overleefd. Lekker alimentatie betalen voor een kind dat je in de 1e plaats eigenlijk al niet wilde. Lekker hoor zo'n vrouw die zo egoïstisch is...

Als ik man zou zijn en geen kinderwens meer zou hebben zou ik altijd kiezen voor sterilisatie juist om dit soort zaken te voorkomen.

Precies ja, maar heel veel mannen doen dat niet. Dus ik zie dat als een teken dat ze het ergens dan toch willen. Zeker als ze heel erg twijfelen.

Dus omdat er vrouwen zijn die zo denken en het in jouw omgeving regelmatig voorkomt is het opeens normaal?
Als je het niet oké vindt, moet je het ook niet als advies geven.

Oh, en sterilisatie is wel meteen heel definitief. Dan kun je je ook niet meer bedenken. Ik geloof dat sommige klinieken daar ook wel een leeftijdsgrens voor hanteren.

MamaE schreef op 02-09-2022 om 22:53:

Dus omdat er vrouwen zijn die zo denken en het in jouw omgeving regelmatig voorkomt is het opeens normaal?
Als je het niet oké vindt, moet je het ook niet als advies geven.

Oh, en sterilisatie is wel meteen heel definitief. Dan kun je je ook niet meer bedenken. Ik geloof dat sommige klinieken daar ook wel een leeftijdsgrens voor hanteren.

Dus waarom moeten wij vrouwen ons lichaam aanpassen voor de man. Ik zou als ik graag een kind zo willen en een man niet het zijn probleem maken. Waarom moet ik mijn wens opzij zetten voor hem als hij er nog geen eens moeite voordoet?

RoodVruchtje schreef op 02-09-2022 om 17:34:

[..]

Ook dit, maar vooral ook het feit dat als er straks een 2e is hun leeftijden te ver uit elkaar liggen bij uitstapjes met het gezin. Zo vindt de oudste nu mss ravotten in een speeltuin nog leuk, maar als die 2e er eenmaal is is het ‘stom en kinderachtig’ voor hem. Zo ook vice versa.


Ik snap jullie beiden, maar neig meer je man beter te begrijpen, omdat jullie al heel wat te verstouwen hebben gehad en hij geen zin meer heeft weer helemaal opnieuw te beginnen met een baby. Tel je zegeningen dus, al klinkt dit cliché en niet wat je wil horen met wél een kinderwens.

Tegen de tijd dat de jongste dan 4 is en het liefst hele dagen in de speeltuin zit, is je oudste zo goed als 14 en heeft hele andere interessen.

Daarnaast, maar dat is iets dat zelf ook in mijn achterhoofd zou spelen, zouden jullie er nu maximaal kunnen zijn voor je kind. Als je kind eenmaal naar de middelbare school gaat, wordt het leven een stuk duurder. Schoolbijdragen fors hoger, clubjes, kleding, zakgeld. Maar ook stunts die je kind uithaalt (ik heb als ouder best wel wat rekeningen moeten aftikken voor online gamen, omdat het niet duidelijk was dat het niet gratis was, etc.). Het leven is best ingewikkeld en het leven wordt ook steeds duurder. Woonruimte moeilijker te krijgen, etc. Met 1 kind is dat misschien allemaal nog betaalbaar, maar lukt dat ook met 2?

MamaE schreef op 02-09-2022 om 22:53:

Dus omdat er vrouwen zijn die zo denken en het in jouw omgeving regelmatig voorkomt is het opeens normaal?
Als je het niet oké vindt, moet je het ook niet als advies geven.

Oh, en sterilisatie is wel meteen heel definitief. Dan kun je je ook niet meer bedenken. Ik geloof dat sommige klinieken daar ook wel een leeftijdsgrens voor hanteren.

En wat is normaal? Het gebeurt vaak. Is dat niet wat normaal betekend? Dus waarom zou ik het dan niet vermelden. Ik zeg dat ik de keuze snap en zou daar niet een vrouw voor veroordelen. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet zo aanpakken, maar het zou wel in mijn achterhoofd blijven.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 22:50:

[..]

Jeetje dat zou ik niet kunnen. Dan zou ik een andere man hebben gekozen. Jij verdient ook je kinderwens. Had hij al kinderen? Dan lijkt het mij extra zuur dat jij geen kinderen mag krijgen en hij al kinderen heeft.


TO toch zou ik de voorbehoedsmiddel bij hem leggen. Op het moment suprime denken mannen er meestal niet aan, gokken er op dat je niet zwanger raakt of zien opeens het probleem niet meer. In dat geval geeft hij dus toestemming.

Tja... soms is de liefde voor een man groter dan een kinderwens. Kinderen zijn ook niet zaligmakend of een garantie op geluk. Ik ken veel situaties waarbij mensen weleens zeggen als ik dit vooraf had geweten was ik er niet aan begonnen. Nu ben ik erg blij met mijn kindloos bestaan en de vrijheden die ik heb tov vriendinnen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Dus nee ik heb er geen spijt van en het was een weldoordachte beslissing.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 22:56:

[..]

Dus waarom moeten wij vrouwen ons lichaam aanpassen voor de man. Ik zou als ik graag een kind zo willen en een man niet het zijn probleem maken. Waarom moet ik mijn wens opzij zetten voor hem als hij er nog geen eens moeite voordoet?

Dan moet je hem wel de kans geven om moeite te doen en dus aankondigen te stoppen met de pil of dat je spiraal eruit gaat. Je bent samen verantwoordelijk voor anticonceptie en de keuze voor wel/niet een kind. Als je met elkaar afspreekt dat de vrouw aan de pil gaat of een spiraal neemt mag de man er in een stabiele relatie vanuit gaan dat dat ook zo is. De basis onder elke relatie is vertrouwen. Het is dan niet fair om daar zomaar mee te stoppen zonder dat te overleggen/aan te kondigen want dan geef je hem niet de kans om zelf maatregelen te treffen indien hij geen kind wil. 

Diyer schreef op 02-09-2022 om 22:58:

[..]

Tegen de tijd dat de jongste dan 4 is en het liefst hele dagen in de speeltuin zit, is je oudste zo goed als 14 en heeft hele andere interessen.

Daarnaast, maar dat is iets dat zelf ook in mijn achterhoofd zou spelen, zouden jullie er nu maximaal kunnen zijn voor je kind. Als je kind eenmaal naar de middelbare school gaat, wordt het leven een stuk duurder. Schoolbijdragen fors hoger, clubjes, kleding, zakgeld. Maar ook stunts die je kind uithaalt (ik heb als ouder best wel wat rekeningen moeten aftikken voor online gamen, omdat het niet duidelijk was dat het niet gratis was, etc.). Het leven is best ingewikkeld en het leven wordt ook steeds duurder. Woonruimte moeilijker te krijgen, etc. Met 1 kind is dat misschien allemaal nog betaalbaar, maar lukt dat ook met 2?

Je weet toch niet wat TO verdient. Misschien kan ze het makkelijk betalen. En dat online gamen is zon kul argument. Misschien doen haar kinderen dat niet of kijken haar kinderen wel beter uit dan luk raak op alles te klikken. En die argumenten kan je ook gebruiken om helemaal geen kinderen te nemen. En je kan toch ook dingen van de oudste aan de jongste geven. Jeetje wat een doemdenkerij.  

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 22:56:

[..]

Dus waarom moeten wij vrouwen ons lichaam aanpassen voor de man. Ik zou als ik graag een kind zo willen en een man niet het zijn probleem maken. Waarom moet ik mijn wens opzij zetten voor hem als hij er nog geen eens moeite voordoet?

Ik vind dat een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd. Want waarom is jouw kinderwens belangrijker dan zijn wens voor geen (extra) kind. Het is een hele lastige kwestie maar wel 1 die instemming vergt van beide kanten. Als er 1 twijfelt dan moet je het niet doen. Een half kind is onmogelijk. En ja, als die kinderwens zo groot is dan is een nieuwe relatie aangaan de beste keuze als het niet wederzijds is. Maar zoals ik al eerder schreef... kinderen zijn ook niet zaligmakend. Je kunt ook gelukkig zijn zonder kinderen of maar met 1 kind.

Miraval schreef op 02-09-2022 om 23:01:

[..]

Tja... soms is de liefde voor een man groter dan een kinderwens. Kinderen zijn ook niet zaligmakend of een garantie op geluk. Ik ken veel situaties waarbij mensen weleens zeggen als ik dit vooraf had geweten was ik er niet aan begonnen. Nu ben ik erg blij met mijn kindloos bestaan en de vrijheden die ik heb tov vriendinnen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Dus nee ik heb er geen spijt van en het was een weldoordachte beslissing.

Gelukkig voor jou. Er zijn ook genoeg vrouwen die het als een knagende leegte beschouwen. Ik zou dat wel zo voelen als mijn partner daar niet toe bereid was. En je hebt gelijk kinderen zijn niet zaligmakend, maar ik ben wel een ander persoon geworden door mijn dochter en daar ben ik erg blij mee.

MamaE schreef op 02-09-2022 om 23:02:

[..]

Dan moet je hem wel de kans geven om moeite te doen en dus aankondigen te stoppen met de pil of dat je spiraal eruit gaat. Je bent samen verantwoordelijk voor anticonceptie en de keuze voor wel/niet een kind. Als je met elkaar afspreekt dat de vrouw aan de pil gaat of een spiraal neemt mag de man er in een stabiele relatie vanuit gaan dat dat ook zo is. De basis onder elke relatie is vertrouwen. Het is dan niet fair om daar zomaar mee te stoppen zonder dat te overleggen/aan te kondigen want dan geef je hem niet de kans om zelf maatregelen te treffen indien hij geen kind wil.

Natuurlijk maar na een half jaar zou ik wel zeggen van of je doet er iets aan of we hebben geen seks meer of je gaat een kind krijgen. Mannen zijn niet achterlijk die mogen ook echt wel hun schouders er onderzetten. Waarom moet een vrouw er alleen voor zorgen om geen kinderen te krijgen, maar moet je wel samen beslissen om een kind te nemen. Het lijkt erop dat mannen dan alleen de lusten krijgen en niet de lasten dragen.

Zuster88

Zuster88

02-09-2022 om 23:11 Topicstarter

Pfieuw wat een argumenten 😳
Ga niks stiekem doen of ala moment supreme zonder condoom omdat lust dan voor keuzes bij volle verstand gaan. Zie dat niet als een bewuste keuze om het wel te willen.   Weet niet hoe jullie mannen zijn maar veel denken doet tie van mij dan niet 😅 alhoewel ik zelf ook niet 🤭
Maar goed dwaal af..hou van eerlijkheid en openheid welke kant het dan ook op mag gaan. Dat heeft ons er altijd doorgesleept dus dit komt ook vast wel goed. Hij is de liefde en m'n maatje van't leven dus die wil ik echt niet kwijt ondanks m'n wens. 
Mocht hij niet willen stel ik wel sterilisatie voor. Dan vind ik het na 15jaar hormonen een goed idee dat hij er nu voor zorgt.Moet dit weekend werken dus gelukkig beetje afleiding overdag, zal ergens na weekend een update doen. Allemaal een prettig weekend en geniet nog even van het mooie weer 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.