Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Na 8 jaar 2e? Man twijfelt en dit maakt me verdrietig.


Mona-xxx schreef op 07-09-2022 om 18:20:


Jonagold schreef op 07-09-2022 om 19:44:

[..]

Zeg, wil je woord ‘meid’ even aanpassen in je post? Dat ervaar ik als ontzettend denigrerend.

En natuurlijk is het een samenloop van omstandigheden, zonder haar ernstige ADHD was ze nooit zo uit de bocht gevlogen. Maar de komst van haar brus was wel degelijk een katalysator.

Wat is er mis met die meid, wat moet ik dan zeggen die mevrouw. En ik vind het gewoon niet juist om een kind de schuld te geven voor het gedrag van een ander kind. Ze is toch volwassen. Waarom leg je niet 1 procent van de verantwoordelijkheid bij haar neer. 

Mona-xxx schreef op 07-09-2022 om 20:14:

[..]

[..]

Wat is er mis met die meid, wat moet ik dan zeggen die mevrouw. En ik vind het gewoon niet juist om een kind de schuld te geven voor het gedrag van een ander kind. Ze is toch volwassen. Waarom leg je niet 1 procent van de verantwoordelijkheid bij haar neer.

Uhh...dat meisje was nog lang niet volwassen toen het tweede kind geboren werd en haar ontsporing is natuurlijk niet de schuld van dat tweede kind. Maar door dat extra kind veranderden de verhoudingen in het gezin blijkbaar dusdanig dat het meisje in combinatie met de puberteit en heftige ADHD toch ontspoord is. Niet omdat ze dat zelf wilde, niet omdat haar ouders dat wilden, laat staan omdat het kleine brusje dat wilde. 

MamaE schreef op 07-09-2022 om 20:39:

[..]

Uhh...dat meisje was nog lang niet volwassen toen het tweede kind geboren werd en haar ontsporing is natuurlijk niet de schuld van dat tweede kind. Maar door dat extra kind veranderden de verhoudingen in het gezin blijkbaar dusdanig dat het meisje in combinatie met de puberteit en heftige ADHD toch ontspoord is. Niet omdat ze dat zelf wilde, niet omdat haar ouders dat wilden, laat staan omdat het kleine brusje dat wilde.

Dank voor je uitleg MamaE.

Wat ik TO vooral mee wilde geven is dat een tweede kind naast een al bestaand ‘heftig’ kind onverwachte en onbedoelde (negatieve) effecten kan hebben.

Volgens mij is "meid" tegenwoordig een gewoon woord. 

Meisje is als 'jongetje'.....
Mevrouw is te formeel. 

Dan zeggen mijn jongvolwassenen kinderen dus meid, net als 'jongen'. 

Mij klonk het eerst ook grof in de oren, maar nu snap ik het wel.

Meid is toch een heel normaal woord? Leuke meiden en jongens.

Bijtje82

Bijtje82

13-09-2022 om 20:49

MMcGonagall schreef op 13-09-2022 om 20:46:

Meid is toch een heel normaal woord? Leuke meiden en jongens.

Het ligt eraan.hoe het woord meid gebruikt wordt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.