Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Juffie

Juffie

30-03-2018 om 06:41

Negatieve bloedtest, toch zwanger?

Hoi iedereen,

Ik ben helemaal in de war. Hopelijk kunnen jullie me wat helpen!
Ik ben nu een dikke week overtijd.
Op 6 dagen overtijd een thuistest gedaan. Negatief.
Bij mijn vorige zwangerschap was die ook negatief, terwijl ik toch zwanger bleek te zijn.
Op 6 à 7 dagen een bloedtest laten doen. Ook negatief.
Toch heb ik klachten die ik me echt niet inbeeld : grotere borsten en tepels, gevoelige tepels met meer 'bolletjes' op, rugpijn, af en toe misselijk, extreem moe, waterige afscheiding, 's nachts zweetbuien. Na mijn eisprong heb ik een week steekjes gehad rond linkereierstok en baarmoeder. Mijn hartslag is ook een pak sneller en af en toe heb ik hartkloppingen. Raar gevoel in mijn buik, opgezet en opgeblazen gevoel. Voel regelmatig 'steekjes', een paar dagen geleden was ik aan het lesgeven en moest ik lachen omdat mijn buik zo kriebelde, net alsof ik in een attractie zat! Dit is de hele dag op en af gegaan. En nog belangrijker : al negen dagen geen menstruatie.
Aangezien ik een grotere bh moet dragen nu, weet ik dat ik me dit niet allemaal inbeeld.
Toen ik aan de huisarts vroeg of ik ondanks de negatieve bloedtest (toen was ik 6 à 7 dagen overtijd) toch zwanger zou kunnen zijn, antwoordde hij wat vaag. Mijn hcg was niet 0, maar ook niet 6 waaruit zou blijken dat ik echt zwanger ben.
Herkent iemand dit? Zijn er vrouwen die pas later een positieve bloedtest in handen hadden, terwijl ze eerst negatief testten?
Bedankt alvast voor jullie reacties!!

Groetjes,
Juffie

RH

RH

31-07-2018 om 11:47

negatieve bloedtest

Hallo Juffie,

Is er daarna nog iets meer bekend over jouw situatie?
ik ben sinds januari gesotpt met de pil. Wij willen ook graag zwanger raken.
nu ben ik al 18 dagen over tijd. 7 thuistesten en die zijn allemaal negatied. gisteren bloed laten prikken en vandaag te horen gekregen dat die ook negatief is.

ik ben nog nooit zo land over tijd geweest. ik vind dit best wel lasting en word er verdrietig van....

Guppie

Guppie

10-08-2018 om 00:06

Hormoonhuishouding

Inmiddels zal je wel weten of je zwanger bent. Klachten kunnen ook te maken hebben met ontregelde hormonen.
@RH, de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten aan allerlei voedingsstoffen; onder andere zink. Naderhand herstelt zich dat niet vanzelf. Zou je moeten bijsturen. Over wat je kan doen aan oestrogeendominantie kan je het nodige vinden op internet.

Angela67

Angela67

10-08-2018 om 23:07

Stel je voor Guppie

Dat mensen nou bewust kiézen voor oestrogeen-dominantie, heb je daar dan bezwaar tegen? Kun je je voorstellen dat het een ontzettende persoonlijke keuze is en dat jij en je kwezelgoeroe gewoon eigenlijk niet goed weten hoe ontzettend fijn het is als oestrogeen af en toe eens dominant is? Want ja, jullie hebben natuurlijk hetzelfde probleem als ik dat er helemaal níets over te vinden is.... Noem eens wat boeken, wetenschappelijke artikelen en websites?
Gr Angela

Rijkje

Rijkje

17-06-2019 om 12:12

@Juffie: hoe is het verlopen?

Beste Juffie,

Ca een jaar geleden heb jij dit bericht gepost en een aantal reactie daarop gekregen, maar zelf heb je dit onderwerp nog niet afgesloten door het verloop te vertellen.

Wil je toch vragen om dat aub te doen!

Net zoals jij ben ik nu in een vergelijkbare situatie en word gek vd onzekerheid en moeten wachten. Alleen zou bij mij een zwangerschap nu wel hele erge gevolgen kunnen hebben op mijn gezondheid.
Ik ben 3mnd geleden bevallen van ons 3e kindje en heb weer een hele heftige bevalling achter de rug.

Ik ben vanaf week 2 begonnen aan de pil die bij de borstvoeding gebruikt kan worden. Dit schijnt wel een wat lichtere pil te zijn. Ik heb hem ca 3mnd doorgeslikt zonder pauze, maar heb hem wel eens vergeten en kreeg toen direct een vlekje wat snel verdween.

Echter omdat ik heel erg last had vd bijwerkingen ben ik ermee gestopt en haf een hele tijd voor het stoppen geen gemeenschap. Echter nu na 1,5week nogsteeds niet ongesteld. Heb na 1 week thuis met Clear Blue test gedaan wat negatief was. Maar omdat ik bij 2 vd 3 voorgaande zwangerschappen een negatieve uitslag had terwijl ik zwanger was, heb ik toch maar een bloedtest gedaan bij de huisarts. Die heeft t naar het ziekenhuis gestuurd. Het uitslag is NEGATIEF.

Toch twijfel ik ontzettend, omdat ik de voortekenen van zwangerschap heb zoals de voorgaande zwangerschappen en nog nooit zonder zwangerschap over tijd ben geweest ook niet wanneer ik de pil doorgeslikt had na de bevalling en of bij borstvoeding.

Nu zegt de arts dat ik mij geen zorgen moet maken, maar als chemist die vaak genoeg in een laboratorium testen heeft uitgevoerd, blijf ik sceptisch over het werk van een laborant. Testen zijn nu eenmaal gevoelig en zijn vaak afhankelijk van hoe goed een laborant ze uitvoert. Ik twijfel en heb angst dat er misschien toch een fout is gemaakt, waardoor deze een negatieve uitslag geeft terwijl t positief zou moeten zijn.

Wellicht krijg ik een peace of mind als ik het verloop van jouw verhaal weet...

Freya

Freya

07-03-2020 om 04:23

@Rijkje hoe is het verlopen?

Hallo,
Nu is mijn vraag aan jou hoe het is verlopen?
Bij mij is het geval dat ik licht bloedverlies heb gehad, toen dacht ik uiteraard dat ik ongesteld was geworden en daarmee klaar.

Een aantal dagen nadat het over was werd ik extreem misselijk en vermoeid, na de 3e dag vond ik het vreemd dat ik nog steeds zo vermoeid was dus heb 'voor mijn gevoel' nog een test gedaan en bleek de test ditmaal positiever te zijn dan de andere testen. Bloedonderzoek was negatief.

@Emma

@Emma

07-03-2020 om 09:54

Positief

Hoe kan een zwangerschapstest "iets positiever" zijn, vergeleken met een eerdere?

Hej, 

Ik zit in een gelijkaardige situatie en kwam zo hier terecht...

Kunnen jullie aub vertellen hoe het is afgelopen bij jullie? Ben echt wel benieuwd...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.