Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Overtijd

Ik ben 10 dagen overtijd en test negatief. Ik gebruik al een jaar geen anticonceptie meer. Tot op heden was ik nooit extreem bezig met zwanger worden maar nu mijn menstruatie uitblijft en de testen negatief blijven, wil ik ook wel graag duidelijkheid. Ik kon altijd de klok erop gelijk zetten; dag 26 krijg ik hoofdpijn, dag 27/28 begint het met lichte bloeding en 3 dagen later zet het door. Het is nu dag 42 en geen van alle. De huisarts zegt dat ik over een week weer moet testen.. 
Ik weet dat hier niemand is met een glazen bol, maar zijn er wel vrouwen die heel laat positief hebben getest? 


ja dat is mogelijk, iemand die ik beroepsmatig ken testte pas positief tussen de 6 en 8 weken bij beide zwangerschappen, zelfs de bloedafnametest was volgens de huisarts negatief maar ik twijfelde, want het was precies de grens en ze had bij zwangerschap nr. 1 al laat positief getest. 

Blijven testen, hcg kan per dag al flink stijgen als je toch zwanger bent. 

ik testte pas na 15 dagen overtijd positief. Wel met koperspiraal maar die bevat geen hormonen. Mijn zwangerschap werd echter vervolgens ook nog teruggezet dus heb een latere eisprong gehad waarschijnlijk

Hoe oud ben je ?

Index224

Index224

19-07-2022 om 06:49 Topicstarter

Max88 schreef op 18-07-2022 om 20:53:

ja dat is mogelijk, iemand die ik beroepsmatig ken testte pas positief tussen de 6 en 8 weken bij beide zwangerschappen, zelfs de bloedafnametest was volgens de huisarts negatief maar ik twijfelde, want het was precies de grens en ze had bij zwangerschap nr. 1 al laat positief getest.

Blijven testen, hcg kan per dag al flink stijgen als je toch zwanger bent.

Dankje! Ik ben om de dag aan het testen..

Index224

Index224

19-07-2022 om 06:49 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 18-07-2022 om 21:06:

ik testte pas na 15 dagen overtijd positief. Wel met koperspiraal maar die bevat geen hormonen. Mijn zwangerschap werd echter vervolgens ook nog teruggezet dus heb een latere eisprong gehad waarschijnlijk

Hmm oke! Vermoedelijk heb ik ook een late eisprong gehad. Tenminste.. dat lijkt mij de enige verklaring.  

Index224

Index224

19-07-2022 om 06:49 Topicstarter

Viva-amber schreef op 19-07-2022 om 05:55:

Hoe oud ben je ?

Ik ben 28

Index224

Index224

19-07-2022 om 06:57 Topicstarter

Net weer negatieve test gehad.

Wat een spannende tijd hè?! 

Test je steeds met hetzelfde merk? 
Mijn ervaring is dat clearblue een stuk gevoeliger is. 

Bel anders nog een keer je huisarts, dat je je zorgen maakt en heel zenuwachtig bent. 

Of rechtstreeks een verloskundige, leg het uit. Misschien mag je al een afspraak maken voor over een paar weken. 

Succes en sterkte!

of je wacht even af
Je lichaam is geen robot 

Index224

Index224

19-07-2022 om 08:25 Topicstarter

Blokje schreef op 19-07-2022 om 08:03:

Wat een spannende tijd hè?!

Test je steeds met hetzelfde merk?
Mijn ervaring is dat clearblue een stuk gevoeliger is.

Bel anders nog een keer je huisarts, dat je je zorgen maakt en heel zenuwachtig bent.

Of rechtstreeks een verloskundige, leg het uit. Misschien mag je al een afspraak maken voor over een paar weken.

Succes en sterkte!

Ja, ik test altijd met die van kruidvat, 2 voor 5 euro.. Dank voor de tip, ik ga overmorgen een andere proberen! 

Index224

Index224

19-07-2022 om 08:25 Topicstarter

Roos55 schreef op 19-07-2022 om 08:18:

of je wacht even af
Je lichaam is geen robot

Goh, meen je? 

Roos55 schreef op 19-07-2022 om 08:18:

of je wacht even af
Je lichaam is geen robot

Nee, maar als je altijd een regelmatige cyclus hebt en ineens wijkt het 11 dagen af, dan is dat wel opmerkelijk te noemen. 

Ik heb dit zelf ook gehad toen ik probeerde zwanger te worden. Het was toen inderdaad een late eisprong. De cyclus erna werd ik helemaal niet ongesteld en bleek ik na verder onderzoek geen eisprong meer te hebben door een hormonale onbalans, PCOS. Met medicatie was dit gelukkig bij mij snel opgelost. Dus ik zou nog even afwachten en als het toch langer duurt weer naar je huisarts gaan. 

Index224

Index224

19-07-2022 om 09:34 Topicstarter

Aaaadje schreef op 19-07-2022 om 08:56:

Ik heb dit zelf ook gehad toen ik probeerde zwanger te worden. Het was toen inderdaad een late eisprong. De cyclus erna werd ik helemaal niet ongesteld en bleek ik na verder onderzoek geen eisprong meer te hebben door een hormonale onbalans, PCOS. Met medicatie was dit gelukkig bij mij snel opgelost. Dus ik zou nog even afwachten en als het toch langer duurt weer naar je huisarts gaan.

Dank voor je verhaal. Ik ga maandag opnieuw de huisarts bellen, als ik dan nog niet ongesteld ben. 

Ik testte bij beide zwangerschappen pas positief toen ik al elf weken was. Wel inderdaad met clearbleu, Kruidvat bleef nog steeds negatief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.