Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Overtijd


Index224 schreef op 19-07-2022 om 08:25:

[..]

Goh, meen je?

Waarom deze onaardige reactie ?

Index224

Index224

19-07-2022 om 12:20 Topicstarter

Roos55 schreef op 19-07-2022 om 11:37:

[..]

Waarom deze onaardige reactie ?

Omdat jouw reactie common sense is. Het is niet zo dat ik 2, 3 of 4 dagen overtijd ben en ervan uitga dat mijn lichaam een robot is die precies is afgesteld. Ik ben 11 dagen overtijd, dat is toch weer anders. 

Het zou kunnen dat je een late eisprong hebt gehad (dan kan het nog alle kanten op), maar het is ook mogelijk dat je een keer een menstruatie overslaat. Dan heb je afgelopen maand geen eisprong gehad. Hier vind je verschillende mogelijke oorzaken: https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-word-al-paar-maanden-niet-ongesteld#:~:text=Vooral%20in%20de%20eerste%20en,lijnen%2C%20mager%20zijn%2C%20medicijnen.

Al een tijdje zwanger zijn zonder positieve test hoor je wel eens, maar komt als het goed is niet zo vaak voor. Als je zwanger bent, stijgt je HCG heel snel, dus drie weken na de bevruchting verwacht je eigenlijk wel een knaltest. 

Ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt!

En nog een tip: ik gebruikte meestal de tests van de action (zowel voor ovulatie als zwangerschap), die zijn echt spotgoedkoop.

Index224 schreef op 19-07-2022 om 12:20:

[..]

Omdat jouw reactie common sense is. Het is niet zo dat ik 2, 3 of 4 dagen overtijd ben en ervan uitga dat mijn lichaam een robot is die precies is afgesteld. Ik ben 11 dagen overtijd, dat is toch weer anders.

Nee hoor 

Ook dat kan voorkomen zonder dat je zwanger bent


Index224

Index224

19-07-2022 om 15:03 Topicstarter

Roos55 schreef op 19-07-2022 om 13:02:

[..]

Nee hoor

Ook dat kan voorkomen zonder dat je zwanger bent


Tuurlijk, dat blijkt.. common sense dus...

Maar wat iemand al eerder zei, het is wel opmerkelijk. Er is wel een reden dat dat gebeurt. 

Index224

Index224

19-07-2022 om 15:03 Topicstarter

Paardenbloemetjes schreef op 19-07-2022 om 13:00:

Het zou kunnen dat je een late eisprong hebt gehad (dan kan het nog alle kanten op), maar het is ook mogelijk dat je een keer een menstruatie overslaat. Dan heb je afgelopen maand geen eisprong gehad. Hier vind je verschillende mogelijke oorzaken: https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-word-al-paar-maanden-niet-ongesteld#:~:text=Vooral%20in%20de%20eerste%20en,lijnen%2C%20mager%20zijn%2C%20medicijnen.

Al een tijdje zwanger zijn zonder positieve test hoor je wel eens, maar komt als het goed is niet zo vaak voor. Als je zwanger bent, stijgt je HCG heel snel, dus drie weken na de bevruchting verwacht je eigenlijk wel een knaltest.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt!

En nog een tip: ik gebruikte meestal de tests van de action (zowel voor ovulatie als zwangerschap), die zijn echt spotgoedkoop.

Dank voor je reactie! 

Index224

Index224

19-07-2022 om 15:05 Topicstarter

Okay ik ben tot het besef gekomen dat ik een week na mijn menstruatie corona (met koorts) heb gehad. Stond er niet bij stil dat dit invloed kan hebben op de eisprong. Tenminste.. ik ga er nu maar vanuit dat dit invloed heeft gehad ? 

Index224 schreef op 19-07-2022 om 15:05:

Okay ik ben tot het besef gekomen dat ik een week na mijn menstruatie corona (met koorts) heb gehad. Stond er niet bij stil dat dit invloed kan hebben op de eisprong. Tenminste.. ik ga er nu maar vanuit dat dit invloed heeft gehad ?

Joh


dus niet zwanger 

heb je die clearblue al geprobeerd? Ik vind elf dagen over tijd vanwege koorts nog steeds apart maar goed, ben geen dokter 

Corona kan invloed hebben op je menstruatie. Ik neem aan doordat het je eisprong voorkomt. In ieder geval lijkt het me een plausibele verklaring voor het uitblijven van je menstruatie zonder dat je zwanger bent. Wel een teleurstelling voor je, begrijp ik? In dat geval, knuffel!

Index224

Index224

19-07-2022 om 15:21 Topicstarter

Roos55 schreef op 19-07-2022 om 15:14:

dus niet zwanger

Joh. Daar ging ik ook niet vanuit gezien ik nog steeds negatief test. 

Index224

Index224

19-07-2022 om 15:22 Topicstarter

Jonagold schreef op 19-07-2022 om 15:18:

Corona kan invloed hebben op je menstruatie. Ik neem aan doordat het je eisprong voorkomt. In ieder geval lijkt het me een plausibele verklaring voor het uitblijven van je menstruatie zonder dat je zwanger bent. Wel een teleurstelling voor je, begrijp ik? In dat geval, knuffel!

Dankjewel! Het is meer dat ik duidelijkheid wil. Ik acht de kans op een zwangerschap ook heel klein, maar dan zou ik wel graag weer ongesteld willen worden...

Index224

Index224

19-07-2022 om 15:24 Topicstarter

Aviendha schreef op 19-07-2022 om 15:16:

heb je die clearblue al geprobeerd? Ik vind elf dagen over tijd vanwege koorts nog steeds apart maar goed, ben geen dokter

Ja.. corona is de enige evt. verklaring die ik zou kunnen hebben. Ik weet nog niet of dat dé verklaring is. 

Bovendien zou ik in dat geval nog wel zwanger kunnen zijn... gezien ik na corona veel seks had (vakantie... ) Ik wil de clearblue morgen of overmorgen gebruiken. 

Index224 schreef op 19-07-2022 om 15:24:

[..]

Ja.. corona is de enige evt. verklaring die ik zou kunnen hebben. Ik weet nog niet of dat dé verklaring is.

Bovendien zou ik in dat geval nog wel zwanger kunnen zijn... gezien ik na corona veel seks had (vakantie... ) Ik wil de clearblue morgen of overmorgen gebruiken.

Ik hoop voor je dat je door Corona een latere eisprong hebt gehad, en datje wel zwanger bent, maar nog net te vroeg om te testen. Ik hoop vooral dat je snel duidelijkheid hebt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.