Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Overtijd


Mijn ervaring is dat Kruidvat sneller positief is dan clearblue. Althans recent op één dag licht positief getest met Kruidvat en uur later negatief met clearblue. Volgende dag was ook Kruidvat weer negatief en kwam mijn menstruatie 3 dagen over tijd alsnog door.

Overigens kan de stress van niet weten waarom je niet menstrueert ook zorgen dat de menstruatie uitblijft. Het is moeilijk maar probeer het los te laten.

Index224

Index224

19-07-2022 om 16:16 Topicstarter

Jillz schreef op 19-07-2022 om 16:07:

Mijn ervaring is dat Kruidvat sneller positief is dan clearblue. Althans recent op één dag licht positief getest met Kruidvat en uur later negatief met clearblue. Volgende dag was ook Kruidvat weer negatief en kwam mijn menstruatie 3 dagen over tijd alsnog door.

Overigens kan de stress van niet weten waarom je niet menstrueert ook zorgen dat de menstruatie uitblijft. Het is moeilijk maar probeer het los te laten.

Oke dank voor je antwoord! Ik kan denk ik niet meer doen dan wachten en testen..

Ik heb helemaal geen stress hoor! Daar zal het niet aan liggen

Index224

Index224

19-07-2022 om 16:20 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-07-2022 om 15:54:

[..]

Ik hoop voor je dat je door Corona een latere eisprong hebt gehad, en datje wel zwanger bent, maar nog net te vroeg om te testen. Ik hoop vooral dat je snel duidelijkheid hebt!

Lief, dankjewel!

vervelend met corona kan de boel van slag zijn, maar ook met dat weer.

Index224

Index224

21-07-2022 om 10:17 Topicstarter

Hi iedereen, even een update. Ik ben gister ongesteld geworden. Opgelucht dat er nu duidelijkheid is en dat ik al met al niet suuuper lang heb hoeven wachten. Ik ga er nu maar even vanuit dat corona (was erg ziek) mijn hormoonbalans tijdelijk heeft verstoord en hou het nu gewoon weer in de gaten.

Fijn dat het duidelijk is voor je👍

Index224 schreef op 21-07-2022 om 10:17:

Hi iedereen, even een update. Ik ben gister ongesteld geworden. Opgelucht dat er nu duidelijkheid is en dat ik al met al niet suuuper lang heb hoeven wachten. Ik ga er nu maar even vanuit dat corona (was erg ziek) mijn hormoonbalans tijdelijk heeft verstoord en hou het nu gewoon weer in de gaten.

Jammer, maar wel fijn dat het nu duidelijk is. Hopelijk is de boel snel weer op orde en houd je over niet al te lange tijd een positieve test in je handen.




Hey lieve meiden,


Ik zit met een vraagje ik ben 5 jaar geleden zwanger geweest, toen ik een paar keer mn pil was vergeten.
Helaas toen moeten weghalen ivm prive dingen.. daarna ben ik aan de prikpil gegaan rond de 2 jaar aan gezeten..

Nu al 2jaar ermee gestopt, en nog niet raak geweest.. mijn eerste vraag kan dit door de prikpil komen of door de abortus?


Ik ben nu 3 dagen overtijd en normaal voor dat ik ongesteld wordt heb ik trek in rare dingen ect.. en doen mn borsten pijn maar dat heb ik nu gewoon helemaal niet.. maar ik hen vamorgen getest maar van de action maar die is negatief..


helpppp



Sarina11 schreef op 05-10-2022 om 13:18:




Hey lieve meiden,


Ik zit met een vraagje ik ben 5 jaar geleden zwanger geweest, toen ik een paar keer mn pil was vergeten.
Helaas toen moeten weghalen ivm prive dingen.. daarna ben ik aan de prikpil gegaan rond de 2 jaar aan gezeten..

Nu al 2jaar ermee gestopt, en nog niet raak geweest.. mijn eerste vraag kan dit door de prikpil komen of door de abortus?


Ik ben nu 3 dagen overtijd en normaal voor dat ik ongesteld wordt heb ik trek in rare dingen ect.. en doen mn borsten pijn maar dat heb ik nu gewoon helemaal niet.. maar ik hen vamorgen getest maar van de action maar die is negatief..


helpppp



Dat je nog niet zwanger bent heeft niks te maken met de abortus. Je zou na zo'n ingreep een maand later zelfs gewoon weer zwanger kunnen worden. 

De prikpil zou wel wat invloed kunnen hebben, maar niet nog na 2 jaar. Is je cyclus regelmatig? En heb je seks op je vruchtbare dagen?

Test over 3 dagen nog een keer. Nog steeds negatief en niet ongesteld? Neem dan contact op met je huisarts. 

Als je met anticonceptie stopt en binnen een jaar niet zwanger bent mag je doorverwezen worden naar een gynaecoloog. Als je 35+ bent zelfs na 6 maanden. Die kan jou en eventueel je partner verder onderzoeken. 

Als je voor je abortus een curettage hebt gehad, is er een (heel) kleine kans dat het niet zwanger worden daarmee te maken heeft. Heel af en toe ontstaan er verklevingen bij de baarmoedermond. In dat geval ben je meestal niet of maar heel lichtjes ongesteld. Een abortus met medicijnen heeft sowieso geen invloed. Je kunt idd naar je huisarts om te kijken of er een oorzaak te vinden is. Ik hoop op snel een positieve test voor je!

Hey dankjewel voor je antwoord.. 
Ja ik ben zeer regelmatig.. en we hebben inderdaad elke dag gemeenschap dus daar moet het niks mee te maken hebben. Ja ik ga wel weer testen over paar dagen.

Sarina11 schreef op 05-10-2022 om 17:00:

Hey dankjewel voor je antwoord..
Ja ik ben zeer regelmatig.. en we hebben inderdaad elke dag gemeenschap dus daar moet het niks mee te maken hebben. Ja ik ga wel weer testen over paar dagen.

Elke dag is niet nodig. Zaadcellen leven zo'n 24-48 uur. Om de dag is beter, dan heeft hij meer zaadcellen in 1 zaadlozing. 

Mag ik vragen waarom je nog niet naar de huisarts bent geweest als je al 2 jaar probeert zwanger te worden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.