Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Opaal

Opaal

08-09-2009 om 11:00

Overtijd, negatieve test, zou het toch nog? ervaringen?

Hallo meiden,ik weet het is een nogal oude discussie maar misschien willen jullie toch mij wat moed inspreken. Ik ben twee dagen over tijd, zou afgelopen zondag ongesteld moeten worden. Twee weken daarvoor heb ik heel duidelijk mijn eisprong gevoeld (korte felle pijn links) en had ook veel cervix slijm en een zachte open baarmoedermond (gevoeld). Die dag geklust en ook die week daarvoor nog een keer. Op weg naar mijn NOD had ik wel alle verschijnselen van een naderende ongesteldheid, tot en met hevig pijn toe (ik heb ernstige endometriose dus vandaar). Maar al wat kwam geen bloed, gisteren getest (met wel drie verschillende merken... wat een junkie hè) en allen negatief. Inmiddels zijn alle ongi klachten over en voel ik me vrij normaal eigenlijk, zou het toch nog kunnen dat ik zwanger ben en te vroeg getest heb, was pas één dag overtijd? Zal ik over een paar dagen nog eens testen? Ik zou zo graag zwanger zijn! Zijn er onder jullie die ook wat meer over tijd moesten zijn voordat ze positief testten? of komt dat niet meer voor met de moderne testen?

Liefs Opaal

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

08-09-2009 om 11:32

Opaal

Hoi Opaal,

Bij de zwangerschap van mijn zoontje testte ik pas na een week overtijd positief. Houdt moed!

Groetjes,
Jitske, die ook zit te duimen, maar nog niet kan testen.

Opaal

Opaal

08-09-2009 om 12:10

Jitske

Dank je Jitske, dat geeft moed, ik heb eigenlijk ook helemaal geen verschijnselen maar dat klopt wel met nog laag hcg natuurlijk. Ik houd nog maar even moed.
En jij? hoe lang nog wachten? dat wachten is verschrikkelijk hè, je kunt de dagen wel vooruit kijken.

Liefs Opaal

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

08-09-2009 om 13:44

Nog 5 dagen......

Ik weet niet hoe ik de week door moet komen.......

Jij ook sterkte!

Opaal

Opaal

09-09-2009 om 09:38

Vanmorgen getest

... en mega negatief, gatver wat een teleurstelling. Vandaag drie dagen overtijd maar helemaal niets, ook geen verschijnselen(hoewel ik die bij mijn eerdere zwangerschap pas bij week 6 of 7 kreeg en dat was nog met een tweeling ook). Ik moet de hoop maar laten varen, misschien komt het wel doordat ik een half jaar geleden gestopt ben met de prikpil en daardoor nu pardoes een menstruatie oversla. Pff, niks aan om de dag met zo'n teleurstelling te beginnen en het doet je zo beseffen dat je het zo graag wil. Ik hoop maar gauw ongesteld te worden kunnen we weer aan het "werk".
Jitske, jij bent weer een dagje verder, houd vol de wachtweken zijn horror, maar ik wens je een mooi resultaat!

Liefs Opaal

Opaal

Opaal

09-09-2009 om 11:34

Helemaal waar eveline

Precies dat is het, wij zouden langzaam aan een derde gaan denken, maar ineens is daar dan toch het opletten op je eisprong, die niet willen missen, en dan nu als klapper dat overtijd zijn.... en dan ja hoor ben je er zo weer de hele dag mee bezig en wordt meteen duidelijk hoe graag ik het wil (en wel NU haha). Weg is de relaxte houding, nu ja, hervinden maar weer en proberen zoals jij zegt je eraan over te geven. Dank voor je bericht!

Opaal

Opaal

Opaal

11-09-2009 om 12:53

5 dagen over tijd en...

één positieve Predictor test met ochtend urine vandaag! Die was best wel goed te zien.... maar later vandaag met een kruidvat getest en helemaal negatief, nog geen weerschijn van iets... gek word ik er van! maar een positieve test is toch positief... Slopend dit, morgen ochtend maar weer testen?

Opaal

parasolletje

parasolletje

11-09-2009 om 14:21

Opaal

tja..een streep is een streep ! dus ik geloof dat ik je toch mag feliciteren...als het het echt zeker wilt weten , koop dan een test die exact aangeeft hoeveel weken je bent(clearblue met indicator)...mijn vriendin testte met de test en deze gaf aan 5 weken zwanger...na een paar bruinverlies dagen en zelfs beetje bloedverlies deed ze nogmaals zo'n clearblue test, echter toen gaf deze aan dat ze niet zwanger was...ze deed nogmaals een test met kruidvat en die gaf weer zwanger aan..een test van de apotheek gaf ook zwanger en tenslotte deed ze maar weer een clearbluetest die aangaf hoeveel weken ze zwanger was..helaas gaf deze test aan dat ze niet zwanger was..dagen erna kreeg ze de bleoding..wat ik ermee wil aangeven is dat die clearbluetest met indicator zelfs aangeeft wanneer het vruchtje zich niet goed heeft ingenesteld.Deze test is gewoon helder en duidelijk en je weet waar je aan toe bent ! dus..ren naar de winkel en koop zo'n clearblue test met aantal weken aanduiding en test!!! dan weet je gelijk of je zwanger bent en hoeveel weken..doennnnnnnnnnnnnnn...succes en groeten van parasol

femmetje

femmetje

11-09-2009 om 15:49

Je zou zeggen een streep is een spreep?!

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

11-09-2009 om 16:53

Er is hoop!

Goed zeg. Nog niet helemaal zeker natuurlijk, maar je bent weer een stapje dichterbij.

Over een paar dagen zal vast iedere test positief zijn.

Opaal

Opaal

12-09-2009 om 09:50

Nee, vandaag negatief getest

.... met clear blue digitaal.... dat is natuurlijk niet goed lijkt me, vandaag 6 dagen over tijd, dan zou die toch ook wel wat moeten aangeven niet, heb eerste plasje gebruikt?
Feiten: één positieve test van predictor, hele stapel negatieve testen ook de dure bekende...; ik voel me wel zwanger, heb zware onderbuik met soms beetje zeurderig gevoel, beetje gevoelige borsten soms, en wat weeig in de buik (kan ook wel heel goed van alle stress komen).

Tja, ik wacht het maar af, gek word ik er van, helemaal in de stress. Ze zeggen wel eens dat je niet een beetje zwanger kunt zijn, je bent het of niet... nou volgens mij ben ik een klein beetje zwanger, haha, ik hoop dat ik gauw duidelijkheid krijg, voor mijn part gewoon ongi kan ik weer verder ten minste.. dit is vreselijk!
Is er nog hoop??????
Opaal

donna

donna

12-09-2009 om 13:33

Misschien wel opaal; lees mijn verhaal maar

Hier een berichtje van een zwangere dame; inmiddels ruim 9 weken. Ik zal het kort houden maar als je nog vragen hebt: stel ze gerust.

De dag dat ik mijn nod moest krijgen getest. Helaas negatief! Ik snapte het niet. Had voor mijn gevoel toch echt duidelijke "zwangerschaps-tekenen" zoals grotere borsten en een soort van vage misselijkheid. In die week nog 2 testen gedaan en die waren ook negatief. De week daarop naar de dokter omdat ik het zelf niet meer zo snapte. Die ook een test doen; kon die middag bellen voor de uitslag en...negatief!!! Die week daarop weer naar de dokter want nog steeds niet ongi geworden en begon me een beetje zorgen te maken. Dokter wimpelde me een beetje af. Zei dat het wel een half jaar kon duren voordat je na pilgebruik, weer een eisprong kon hebben. Maar...die had ik toch echt wel eerder die maand gevoeld Ze gaf me een verwijsbrief voor een bloedtest mee. Dat was op een vrijdag. Ik zou dan maandag bloed laten prikken.

Echter, eenmaal thuis dacht ik zaterdag mijn eisprong (weer) te voelen en besloot om een ovulatietestje te doen (ooit per ongeluk meegestuurd gekregen bij een bestelling van zwangerschapstesten op internet)en die was...positief! Ik door het dolle want "ik had in ieder geval een eisprong dus de hele boel werkte nog". Die zondag was de ovulatietest weer positief....die maandag daarop ook...vreemd want zoveel dagen achter elkaar heb je meestal geen positief resultaat omdat je maar kort vruchtbaar bent. Bloedtest had ik al uit mijn hoofd gezet want ik was overtuigd dat ik toch niet zwanger zou zijn, dus niet gegaan. Die dinsdag ging ik winkelen en was de hele dag zo misselijk als wat. Liep ook te boeren als een...tja?! Mijn moeder vroeg steeds wat er toch met me aan de hand was haha.

's Middags besloot ik bij het Kruitvat nog een testje mee te nemen; ik had opeens zo een mal gevoel. Tja, 3x raden: hardstikke positief. En dat pas na 2 weken nadat ik ongi had moeten worden!

Verklaring voor de positieve ovulatietesten (opgezocht op google): deze testen reageren ook positief als je zwanger bent omdat LH en Lcg-waarde, voor de helft op elkaar lijken. Vandaar dat ik al 3 dagen mijn zogenaamde eisprong had

Dus, ik zou zeggen; geef nog niet op. Zeker niet als je bepaalde symptomen voelt. Succes!
Hmmm... toch nog een lang verhaal geworden hihi.

Opaal

Opaal

12-09-2009 om 13:51

Dank je donna

Wat een verhaal zeg! geeft me inderdaad weer wat moed, is ook hard nodig ook want tjonge krijg nauwelijks hap door mijn keel van de spanning, ook niet goed natuurlijk. Heel af en toe voel ik wat zeurderige pijn en dan denk ik oh hèhè daar komt de ongi... maar niks nog geen bruinig slijm, niets, dus broek weer omhoog en weer verder... zo dus nu al dagen in de weer. Mijn gevoel zegt zwanger en daar probeer ik aan vast te houden maar ja die moderne toverstokjes moeten toch ook wat laten zien..... Nogmaals dank je voor je verhaal, het kan dus altijd nog!

Opaal

donna

donna

12-09-2009 om 14:32

Dat wachten is niet leuk..

En je wordt er zo onzeker van. Je hele dag draait om zwanger of niet zwanger zijn Alle gekke dingen die je voelt ervaar je als een "teken". Tenminste, dat had ik wel hoor. Op een gegeven moment denk je: laat me nou maar ongi worden want dan heb ik in ieder geval zekerheid en kan ik op weg naar de volgende ronde.

Heb je normaliter wel een regelmatige cyclus? Heb je al je temperatuur een paar dagen bijgehouden? Ik blijf gewoon voor je duimen!!

Ik hoop het voor je

Ik hoop het zo voor je, Opaal...!!

Therese

Therese

13-09-2009 om 19:48

Ik hoop het echt voor je..

maar een vriendin van me had een poosje geleden een valse test met predictor. Andere testen waren negatief. Ik heb de test gezien en het was duidelijk een licht roze streepje. Volgens de bloedtest was haar HCG waarde 1 oftewel negatief. We hebben samen veel gegoogled en vonden veel valse positieve testen van predictor (ook de normale plus-test van CB overigens met valse streepjes).

Ik hoop dat jij nog een hartstikke positieve test gaat krijgen en dat je bovenstaande meteen mag vergeten. Eventueel kun je nog een bloedtest bij de huisarts vragen, zodat je meteen zekerheid hebt.

Therese

Therese

13-09-2009 om 19:56

Test-tip

Misschien nog een test-tip, want voor mij is de meest betrouwbare en gevoelige test; de kruitvat-test 2 voor 5 euro (in één doosje). Ik ben zeven keer zwanger geweest en met deze test, testte ik altijd als eerste positief en heeft nog nooit valse streepjes gegeven.Ze zeggen dat het laatste bijna nooit voorkomt, maar ik heb zoveel testen versleten de afgelopen jaren dat ik het toch een paar keer zelf heb ervaren. Met één type test, bleek zelfs mijn zus zwanger te zijn, terwijl ze al ruim een jaar geen seks heeft gehad

Opaal

Opaal

13-09-2009 om 20:47

Meiden, het is klaar, ik kap er mee (beetje lang)

...vanochtend weer met de predictor getest... en héél licht positief maar wel een stuk minder als die van vrijdag. Dat kan niet anders betekenen dan dat het niet goed gaat. Ik heb ook minder verschijnselen als ik eerlijk ben. Nog immer geen bloed, wat ik nu wel balen vind, want zonder dat kan ik niet verder. Geduld hebben maar. Lichaam is natuurlijk geen machine dus het zal misschien nog wel even wat dagen duren maar heus wel goed komen de komende weken. Ik wacht mijn volgende menstruatie af als die ook niet komt dan naar de dokter want ik wil niet met een missed abortion blijven zitten.
Therese, ik heb gisteren dat zelfde over die predictor testen gelezen, ongelooflijk hè. Is best een bekend merk, kan toch niet waar zijn dat die mensen valse hoop geeft... ze zeggen bij predictor dat het betekent dat het vruchtje zich niet heeft genesteld, ik geloof er niks van, hcg zit alleen in je bloed en urine als er contact is met je bloedbaan via de baarmoeder, ergo vruchtje is ingenesteld. Vreselijk, want door die positieve test heb ik ten onrechte hoop gekregen, dat is toch te erg!!
Afgelopen week was best emotioneel, hubbie en ik hebben veel gepraat, vooral vandaag over de teleurstelling dat het niet zo is, best goed want we zijn er wel uit: als het ons gegeven is dan is een derde kindje heel welkom. Zou een mooi kadotje van het leven zijn, onze tweeling is door ivf geboren en dan zou een spontane zwangerschap dit keer zó bijzonder zijn.

Allemaal heel erg bedankt voor het "luisteren", was fijn om hier zo mijn ei kwijt te kunnen, vooral doordat ik er zo onzeker van werd.

Alle liefs Opaal

Therese

Therese

18-09-2009 om 10:02

Opaal

Wat een teleurstelling zeg. Veel sterkte ermee!

Liefs Therese

Opaal

Opaal

21-09-2009 om 09:48

Therese

Dank je! inmiddels nog immer niet ongesteld... en geen positieve testen. Ik zelf denk dat het vruchtje het niet heeft gered maar dat mijn lijf het nog niet afstoot ofzo. Ik heb nu ook maar een afspraak gemaakt voor begin oktober bij mijn vast gyn, gaan we wel kijken. Schijnt niet erg te zijn dat het het nog zo lang zit. Rare is dat ik me bij tijd en wijle nog steeds beetje zwanger voel, ook regelmatig ongi gevoel maar er komt maar niks.... niks an, ben nu al weken van de leg bah.

Dank je voor je lieve woorden! Opaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.