Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

PCOS en (opnieuw) zwanger worden


Nou, alsjeblieft: dan mijn ervaring ook maar. Nóg een een positieve!

Ik had ook een zeer onregelmatige cyclus met lange tussenpozen. Een gynaecoloog zei toen ik een jaar of 20 was dat ik nooit kinderen zou kunnen krijgen, afgaande op wat hij op de echo zag. Dat heb ik toen niet echt serieus genomen, artsen zeggen wel eens vaker iets dat niet klopt. Ik kan me niet herinneren dat hij PCOS noemde als aandoening.

Rond mijn 30ste wilden we graag kinderen. Na een eerste miskraam bleef een zwangerschap ruim een jaar uit en dacht ik weer aan die gyneacoloog. In het ziekenhuis is toen PCOS vastgesteld. Na een heel korte periode Clomid te hebben geslikt (ik herinner me geen bijwerkingen) werd ik zwanger van onze oudste dochter. Daarna is mijn cylcus genormaliseerd (geen idee waarom en hoe), en heb ik zonder enige medische hulp en snel op elkaar nog 3 kinderen gekregen. Tussen de zwangerschappen in hebben we alleen condooms gebruikt (dus ik geen pil of spiraal).

Regendrup.

Regendrup.

12-01-2022 om 11:38 Topicstarter

Meander, wat een fijn bericht!

Regendrup.

Regendrup.

12-01-2022 om 11:39 Topicstarter

Waarschijnlijk ga ik vandaag een afspraak maken bij de verloskundige om de spiraal te laten verwijderen. Ik ga proberen om er dan openminded in te gaan. Kijken wat mijn cyclus doet. En wie weet valt dat wel mee. 

Hoe gaat het bij jou Regendrup? Heb je al een cyclus?
Hier even frustratie.. afgelopen week follikel meting gehad nav letrzol die ik aan het begin van de cyclus heb geslikt maar het lijkt niet aan te slaan. Mijn follikel is niet goed genoeg gegroeid in een aantal dagen en nu heb ik morgen weer een meting. Ik was daarnaast clearblue ovulatietesten aan het doen en dinsdag en woensdag een smiley (wel een heel vaag 2e lijntje dus ik vond het al bijzonder) en vandaag niks. Terwijl woensdag dus mijn follikel nog veel te klein was dus ovulatie nog niet kon zijn… 

Regendrup.

Regendrup.

14-02-2022 om 16:56 Topicstarter

Heideplantje schreef op 10-02-2022 om 09:09:

Hoe gaat het bij jou Regendrup? Heb je al een cyclus?
Hier even frustratie.. afgelopen week follikel meting gehad nav letrzol die ik aan het begin van de cyclus heb geslikt maar het lijkt niet aan te slaan. Mijn follikel is niet goed genoeg gegroeid in een aantal dagen en nu heb ik morgen weer een meting. Ik was daarnaast clearblue ovulatietesten aan het doen en dinsdag en woensdag een smiley (wel een heel vaag 2e lijntje dus ik vond het al bijzonder) en vandaag niks. Terwijl woensdag dus mijn follikel nog veel te klein was dus ovulatie nog niet kon zijn…

Hoe gaat het nu met je? Wat een spannende tijd en zoveel tegenstrijdige gevoelens he. Ik wens dat bij jullie snel goed nieuws mag komen.

Lief dat je vraagt hoe het hier gaat.

Wegens omstandigheden nog niet naar de verloskundige geweest. Spiraal zit er dus nog, dus nog geen idee hoe het zit met cyclus. Ook echt even geen ruimte voor in mijn hoofd. Wie weet, komt dat nog. En anders heb ik mijn antwoord dat dan de andere kant op schiet: dan is het goed zo. 

gaat verder prima hoor! Wel ondertussen gehoord dat de hoeveelheid letrozol omhoog moet dus hopelijk doet het iets de volgende cyclus.

voor jou dus nog even afwachten! En als je er nu nog niet aan toe bent, dan ook gewoon niet doen. Met dit soort dingen is het belangrijk om naar je gevoel te luisteren 

Zou eens wat doen aan oorzaken van de pcos en aan je hele gezondheid werken. Hormoonspiraal zorgt voor aanmaak van meer stresshormonen in je lichaam en al die hormonenzooi niet best. Zorgt ook voor verminderde opname/verhoogde uitscheiding van allerlei stoffen zoals zink en zink is juist belangrijk voor je hormonen. Belangrijk is de insulineresistentie omkeren. Belangrijk supplement is D-chiro inositol. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.