Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

PMS en zwanger worden - symptomen

Wat ik me al lange tijd af vraag na mijn ovulatie; zijn dit PMS symptomen of tekenen van een vroege zwangerschap?

Elke maand krijg ik een paar dagen na mijn ovulatie last van gevoelige tepels, zere en grotere borsten (vooral de zijkant) en een wat emotionelere gesteldheid. Best verwarrend want dit zouden ook de signalen kunnen zijn van een prille zwangerschap. 

Zijn er dames die dit herkennen, de PMS symptomen? En hoe voelde het de maand dat je zwanger bent geworden - dezelfde PMS klachten of juist niet? 

Ik ben heel benieuwd want denk elke maand als ik mijn borsten weer wat voller voel worden, het is weer niet gelukt deze maand.. 

MRI

MRI

10-08-2022 om 13:51

Ja ik herken het. Ik dacht dat ik onwijze PMS had maar werd maar niet ongesteld. Toen bleek ik zwanger. Inderdaad zijkant van de borsten gevoelig, grotere borsten etc. Maar je weet dus: dit kan allebei zijn: alleen een test geeft de uitslag of je ook zwanger bent. Dus wachten met blij zijn tot je de test hebt gedaan. 

Yara2022

Yara2022

10-08-2022 om 14:47 Topicstarter

Vind het zo irritant dat ik dit elke maand heb 🙈. Af en toe is het minder, soms wat erger maar altijd aanwezig na ovulatie. Wel fijn om te lezen dat je dezelfde PMS klachten had en toch zwanger was. Dat geeft me wat hoop.. 

ik had dat ook bij PMS, toen ik zwanger was niet. Na de bevalling toen ik voor het eerst ongesteld werd kreeg ik het weer. 

Ik wist altijd dat ik zwanger was als mijn borsten juist geen pijn deden.

ohhh eindelijk iemand gevonden die hetzelfde ervaart als ik! Ik herken dit als geen ander. Elke maand weer denk je... zal het? Maar elke maand eindigt het in een teleurstelling...

Mijn man en ik zitten nu in ronde 9 en ik heb nu een week voor mijn menstruatie alweer het gevoel dat het hem niet is geworden. Ik kamp ook met pre-menstrueel syndroom, dus ik voel me het grote gedeelte van de cyclus crap(buikpijn, bekkenbodempijn, gevoelige vagina, opgezette en pijnlijke borsten, enorme stemmingswisselingen en vooral somberheid) en kan mijn menstruatie dus van mijlenver aan voelen komen en inderdaad na de eisprong begint het weer. Elke keer die teleurstelling dat het niet gelukt is... en elke keer krijg ik er een beetje minder vertrouwen in. Het lijkt een verre droom, zoiets als de loterij winnen.
Ik kan me zo goed voorstellen hoe je voelt. Ik heb nog geen idee of er bij mij iets mis is.... maar ik ga er al bijna vanuit. Die onzekerheid maakt je soms gek en de angst dat niet lukt is bij mij ook continue aanwezig. Mensen in de omgeving zeggen dan: "niet teveel aan denken" en "niet teveel mee bezig zijn". Die mensen kan ik soms wel wurgen. Het is lief bedoelt, maar het helpt helemaal niet. Hoe kun je nou niet aan je grootste wens denken? Daarnaast wordt ik in mijn omgeving ook veel geconfronteerd met vriendinnen die allemaal binnen 3 maanden proberen al zwanger zijn. Ik gun ze het ontzettend, maar elke babyshower doet weer pijn. Ik ben inmiddels ook 31... de tijd tikt verder....

Ik weet precies hoe je je voelt en ik vraag me ook steeds af hoe het zou moeten voelen met PMS klachten. Heb je ze dan juist wel... of juist niet.... 

Ik heb altijd pijnlijke en grotere borsten bij PMS, maar toen ik zwanger was had ik pijnlijke en ijskoude tepels, ze waren zelfs helemaal wit. Verder was ik aan het begin van de zwangerschap enórm moe. Ik kon na het avondeten echt mijn ogen niet meer open houden, ik haalde de afwas niet eens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.