Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Pregnylspuit

Ik heb afgelopen zaterdag een pregnylspuit gehad van 10.000 mg. Er waren op dat moment 3 eitjes in mijn eierstok (16, 19 en 21 mm). Van de gyneacoloog 'moesten' we zaterdagavond en zondagavond klussen. Nou, dit hebben we uiteraard gedaan...

Nu ben ik 4 dagen verder en voel ik een soort van kramp afgewisseld met een soort drukgevoel en ook soms een jeukerig gevoel van binnen in mijn buik.

Herkend iemand dit??? Wat kan dit betekenen?
Kan iemand mijn ongerustheid wegnemen?

Hope so...

Liefs!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regien

Regien

31-12-2009 om 10:18 Topicstarter

Blij....of niet?

Ik heb net de dokter gebeld voor de uitslag van het bloed. Hij vertelde dat ik meerdere eisprongen heb gehad en een HCG waarde heb van 88!!!

Mag ik nu blij zijn of niet?????

m@ss

m@ss

01-01-2010 om 09:18

Hoi

Ik weet het niet helemaal zeker.....
want de de waarde van de prenyl zit ook nog in je lijf.

Ik zal voor je duimen

Regien

Regien

01-01-2010 om 11:09 Topicstarter

M@ss

Dat was precies dat ik tegen mijn huisarts zei: ik heb een pregnylspuit gehad, kan het daardoor niet komen dat mijn HCG waarde verhoogd is. Hij ontkende dit stellig.
Op internet kan ik nergens terugvinden binnen welke termijn de HCG waarde uit je bloed zijn en ook niet hoe hoog de waarden zijn die gemeten worden. Balen.

Maandagochtend ga ik opnieuw bloed prikken om mijn HCG te bepalen.....afwachten dus.

Dank je voor je reactie!

m@ss

m@ss

01-01-2010 om 12:54

Regien

hoeveel dagen zit je nu voor nod?
ik heb namelijk bij de 2e te vroeg getest , met kruidvat merk. En had toen ook pregnyl gebruikt maar was wel zwanger!!

Therese

Therese

01-01-2010 om 13:49

Pregnyl

Een vriendin van mij is helaas ook pregnyl-expert. Zij vertelde me dat het ongeveer een week kan duren voordat het uit je lijf is. Dit is wel afhankelijk van de hoeveelheid die je gespoten hebt. Grofweg zou het per dag halveren.

Begrijp ik goed dat je afgelopen zaterdag de spuit hebt gezet, zondag je eisprong hebt gehad en je donderdag je hcg-waarde hebt laten bepalen? Een waarde van 88 4 á 5 dagen na je eisprong lijkt me erg hoog als het nu al van een zwangerschap zou komen. Ter vergelijking deze zwangerschap was mijn hcg-waarde 8 dagen na eisprong 50 en dat was ruim bovengemiddeld. Verschil is wel dat er bij maar één eitje is gesprongen.

Ik hoop natuurlijk dat ik er compleet naast zit en zo niet dat je alsnog zwanger bent. Het kan zijn dat je HCG nu daalt (verdwijnend pregnyl) om daarna weer te stijgen!

Heel veel succes en hopelijk een mooi begin van 2010!

Groetjes Therese

Regien

Regien

01-01-2010 om 14:07 Topicstarter

Therese

Dank je voor je reactie, ben ik echt heel blij mee!

Ik heb zaterdag een pregnyslspuit gehad van 10.000 en woensdagochtend bloed laten prikken omdat ik zeker wilde weten dat er een eisprong plaats had gevonden.
Er bleken meerdere eitjes te zijn gesprongen (bij de fm echo voor de pregnylspuit waren er ook 3 eitjes zichtbaar van 16, 19 en 21 mm).
Vervolgens zei mijn huisarts: en je HCG waarde is 88. Ik reageerde totaal niet enthousiast natuurlijk omdat ik ook op de hoogte was van het feit dat pregnyl HCG bevat. Ik vertelde dit tegen de huisarts die hier ontkennend op reageerde. Je bent echt zwanger, ben je niet blij?

Pffff.....ik wil ook zo graag en durf nu niets meer te geloven. Net stond ik onder de douche en toen dacht ik: ik ga morgenvroeg gewoon een zwangerschapstest doen, als mijn hcg is gedaald ben ik niet zwanger, is hij verhoogd wel.
Maar nu realiseer ik me, inderdaad zoals jij schrijft, dat het hcg nu wel gedaald kan zijn maar alsnog later omhoog kan gaan omdat ik toch zwanger ben/wordt........

Het allerbeste is gewoon afwachten tot de bloedtest maandag denk ik...maar wat is ze ongeduldig! Kon ik maar in mijn baarmoeder kijken

Maar Therese: hoe gaat het met jou?? Ik heb je draadje bij zwangerschap gevolgd!
Kun je er nu helemaal van genieten??

Groetjes,
Regien

Regien

Regien

01-01-2010 om 14:08 Topicstarter

M@ss

Om eerlijk te zijn zit ik nu maar liefst 8 dagen voor mijn NOD;-(

Ik had de bloedtest alleen maar gedaan omdat ik zeker wilde weten dat ik een eisprong had gehad, dit was het geval, meerdere zelfs (zie reactie op Therese). Toen kwam de dokter met het HCG verhaal waardoor ik helemaal in de war ben geraakt.

pffffffffff...............

Regien

Regien

01-01-2010 om 14:11 Topicstarter

Hcg uit pregnyl experts

Heeft iemand van jullie enig idee hoeveel HCG er in je lichaam terecht komt na het nemen van 10.000 Pregnyl??

En: kan het zo zijn dat er nog HCG van de Pregnyl in mijn bloed zit en er HCG van een vroege zwangerschap in mijn bloed zit?

Ik zou willen dat ik even mijn gynaecoloog kon bellen maar die is er nu niet...

Groetjes,
Regien

Therese

Therese

02-01-2010 om 17:17

Regien

Ik ben zo vrij geweest om je vragen aan een vriendin voor te leggen. Dezelfde als waar ik eerder al over schreef en helaas al veel ervaring heeft met pregnyl. Ik kopieer even de mail:

-----------

ten eerste: waarom heeft de HA 5 dagen na de pregnyl bloed afgenomen???? daar snap ik niets van.
een zwangerschap is echt pas minimaal een dag of 8 na de eisprong te zien in het bloed???

maargoed mijn antwoord is simpel:

HCG 5000 blijft een week in je bloed. 10000 langer!!!! echt.
ik, en de MMMeisjes, testen vaak een week(je) na de pregnyl, om te zien of de test weer wit is.
zodat, als je weer (vroeg) test en streepjes ziet, je zeker weet dat ze niet van de pregnyl komen.
ik heb echt vette posi testen gehad dag of 5,6 na pregnyl en niet van zwanger zijn!!

opzich vind ik 88 nog weinig trouwens, zo kort na de preg.
dat houdt in dat t alweer aan t verdwijnen is denk ik.

mijn advies: DUMP DIE ARTS!
wat een amateur!

echt zeer fout wat hij doet.
ze moet eens vragen waarom zo snel al prikken, en waarom hij niet weet dat pregnyl week in bloed blijft.

ik vind t heel naar voor haar dat ze zo in de spanning zit.
het enige wat ze kan doen is zich rond dag 10 weer laten prikken. indien er dan (wat) HCG wordt gevonden is dat (een begin van of poging tot) zwanger zijn!

over of preg en hcg van zwangerschap naast elkaar kan staan: ja dat kan.
hcg wordt meteen na de innesteling gemaakt, en die vindt 5 a 10 dagen NA ei plaats.
stel innestel is daadwerkelijk op dag 5, dan kan er wat (heel weinig! denk onder de 10) worden afgegeven, terwijl de pregnyl hcg er ook nog is.

maar op dit moment, zo kort na pregnyl, en nog voor innesteling, slaat bloedtest uit wegens pregnyl!

uiteraard zijn de wonderen de wereld niet uit, en is mijn mening/ervaring/kennis niet heilig.

maar ik zeg: dumpen die HA en heel veel knuffels voor haar.

sorry voor lange brabbel, ik denk en schrijf tegelijk, echt een vrouw!

------------

Ik hoop dat dit wat antwoorden geeft op je vragen. Ik hoop dat je over een week gewoon een mooie positieve zwangerschapstest hebt, omdat je zwanger bent!! Veel succes!

Liefs Therese

ps lief dat je vraagt hoe het met me gaat. Het gaat super en ik ben echt dolgelukkig! Ik besef heel goed dat dit een groot wonder is en dat het krijgen van kinderen geen vanzelfsprekend is.

Regien

Regien

02-01-2010 om 18:14 Topicstarter

Therese

Hoi Therese,

Wat ontzettend lief dat je mijn vragen voorgelegd hebt aan je vriendin die (helaas) expert is wat betreft HCG en Pregnyl. Haar verhaal is zo helder als glas!
De hoogte van het HCG is dus niet van zwanger zijn maar van Pregnyl;-(

Ik vind het zo vreemd dat de HA me niet goed voorgelicht zou hebben, het is een heel oprechte en deskundige man vandaar dat het me verbaasd.

Vanmorgen ook nog bij de apotheek geweest die voor mij 'in de boeken' heeft gekeken waar bij de 'stof' Pregnyl niet staat dat het een vertekende zwangerschapstest kan geven. Op de bijsluiter staat er ook niets van..

Maandagmorgen ga ik wederom bloed prikken (8 dagen na de Pregnyl) en in de avond heb ik een afspraak met mijn HA.

Ik voel me zo gespannen..pfff...ik wilde met de bloedtest alleen maar zeker stellen dat ik een eisprong gehad zou hebben.

Fijn dat het zo ontzettend goed met je gaat! Inderdaad kinderen krijg je niet zomaar, die worden je 'gegeven'! Het is je gegund!

Groetjes,
Regien

p.s. Is de expert-vriendin inmiddels zwanger of moeder?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.