Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Temperatuur vraagje

Wie heeft er weleens getemperatuurd en dan zonder duidelijke verhoging toch die maand zwanger geworden.

Bij mij stijgt en daalt de temp elke keer. Kom er maar geen wijs uit.

Groetjes Poldergirl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Temperaturen

ik heb geloof ik 3 maanden getemperatuurd. Ik heb 1 maand gehad dat het heel onduidelijk was, dan kon ik echt geen patroon vinden in die rare pieken en dalen. De andere 2 lijstjes waren wel duidelijk met een verloop naar vruchtbaar en menstruatie etc.

Veel succes !

Ook een aantal maanden getempt

maar bij mij was er geen peil op te trekken, mijn temp vliegt blijkbaar altijd alle kanten op, dus op advies van de gyn mocht ik er mee stoppen. en zijn we verder gegaan met andere behandelingen ze hebben toen alles in de gaten gehouden met echo's.
succes
liefs merry

Waarom temperaturen?

Zover ik weet is deze methode vrij onbetrouwbaar, en moet je het maanden doen om er een patroon in te vinden.
Ovulatietesten zijn handiger. Wel bestellen via www.zwangerschapstest.nu, want bij de drogist zijn ze peperduur.

Sterkte!
Wendy

poldergirl

poldergirl

18-11-2008 om 18:45 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Ik ben begonnen met tempen omdat ik een vrij onregelmatige cyclus heb, en hoopte zo in ieder geval een ei te kunnen ontdekken. En om het "verplichte" klussen niet onnodig lang te laten duren. Maar begrijp al uit jullie verhalen dat dat niet altijd werkt.
Misschien dus wel gunstig voor mij dat ik wel een ei heb gehad, maar alleen dus niet met tempen heb gevonden.
Groetjes Poldergirl

Biene M.

Biene M.

18-11-2008 om 23:24

3 maanden

Als bij Manda: de eerste maand was het totaal onduidelijk, daarna kwam er wel lijn in. Ik kwam er ook pas na een paar weken achter dat je elke dag op dezelfde tijd moet temperaturen. In mijn geval dus ook in het weekend om 6.00 u.

Therese

Therese

19-11-2008 om 13:45

Temperaturen

Het meest handige is je temperatuur op www.fertilityfriend.com invullen. Deze rekent dan je eisprong uit. Bij mijn ene zwangerschap kon ik duidelijk aan mijn kaartje zien dat ik zwanger was (een stijging) en bij de volgende zwangerschap zag ik niks.
Als je het gebruikt om te bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn, vind ik het zelf een lastige methode. Vooral als je onregelmatig bent, want je weet pas wanneer je ei is gesprongen nadat het al gesprongen is. Veel handiger zijn ovulatietesten. Via matcare of sensitest zijn ze fijn goedkoop en je krijgt dan een positieve test een 24-48 voordat je ei springt, zodat je kan klussen. Succes!

Therese

Therese

19-11-2008 om 13:46

Ik bedoel...

24-48 UUR voordat je ei springt!

Dees 68

Dees 68

19-11-2008 om 16:13

Aanvulling op therese

Dit (positieve test 24 tot 48 uur voor de eisprong) werkt niet bij iedereen zo. Mijn LH-piek bleek namelijk later te zijn. Dus op het moment dat ik een positieve test in handen had, zat mijn eisprong er vaak ook al aan te komen.

Het handigste is dus nog steeds voor de eisprong klussen, ook al gebruik je ovulatietesten.

Dat dit moeilijk plannen is, weet ik ja...

Tip die ot is

als je verder normaal vruchtbaar bent zou ik gewoon lekker nog een jaar sex hebben wanneer en hoe vaak bij jullie past. Als het dan na een jaar niet gelukt is zou ik pas beginnen met ovulatietesten en temperaturen (beide tegelijkertijd dus).

poldergirl

poldergirl

20-11-2008 om 18:52 Topicstarter

Erg ongeduldig

Tja ben denk ik nu erg ongeduldig, dat komt omdat ik er voor mijn gevoel nu niet al te lang meer mee kan wachten. Nu kan mijn moeder nog oppassen, maar ze wordt wel elk jaar weer een jaartje ouder(gelukkig).Als het dan nog 2 jaar duurt voordat de volgende er is, dan wil of kan ze het misschien niet meer.
En omdat ik dus een vrij onregelmatige cyclus heb, wilde ik graag weten wanneer mijn ei geweest is, dan kunnen we stoppen met het verplichte, en het gewoon weer voor de lol doen.
Gr Poldergirl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.