Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
madelief74

madelief74

09-05-2009 om 08:19

Tijd maken voor klussen

Hoi, ik ben een moeder van 35 jaar en ik heb een hele lieve dochter van 3,5. Ik wil dolgraag weer zwanger worden maar een en ander lijkt niet mee te werken. Hoe lukt het jullie om tijd te maken op precies het juiste moment voor het "klussen"? Onze kritieke periode lijkt wel behekst. Genoeg verstorende factoren: dochterlief die ons geen tijd wil geven, vermoeidheid, hoofdpijn, ziekzijn, gewoon geen zin... Ik vraag me wel eens af of we echt zwanger willen worden. Ik weet dat ik wel heel graag wil, maar zitten we wel op een lijn samen? En de tijd dringt voor mijn gevoel!! Het leeftijdsverschil tussen mijn dochtertje en (als het ons gegund is) nr 2 is nu al 4 jaar als ik direct zwanger wordt.
Wie voelt dit ook wel eens zo? Ik wil dit gevoel graag met anderen delen.
Liefs, madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Heel herkenbaar wat je schrijft. Alleen al van het idee 'deze week is het weer zover, we moeten aan de bak' krijg ik al geen zin. Maarja, ik vind het ook zonde om een maand de kans te missen, dus zin wordt gemaakt. 's avonds laat als dochter in bed ligt, even kort als we moe zijn, verstand op nul en gewoon gaan. Voor mezelf vind ik het nog niet eens zo erg, vooral voor m'n man vind ik het vervelend als we 'moeten'. Hij is toch degene die moet presteren!
Maar ik begrijp je dus heel goed, en velen met mij denk ik, maar ik vind het doel belangrijker dan eventuele verstorende factoren. Ik zou zeggen: effe overheen zetten en gaan.
Succes!

Ook herkenbaar

Voor mij is hetgeen wat je hier vertelt ook herkenbaar; alleen hebben wij nog geen kinderen; wel zijn we zo'n dik jaar aan het proberen en iedere keer heb ik toch weer mijn menstruatie; waarschijnlijk heeft dit toch ook met stressituaties te maken, waardoor je niet of moeilijk vruchtbaar wordt, maar af en toe vraag je je wel eens af....

madelief74

madelief74

11-05-2009 om 11:00

Timing is belangrijk

Hoi Marije,
bedankt voor je reactie, het helpt om te weten dat anderen het ook zo voelen. Ik las dit weekend in een boek over zwanger worden dat het heel belangrijk is het regelmatig te doen. Niet te weinig; want als je 10 dagen geen sex hebt gehad dan zitten er veel dode zaadcellen in het sperma. Niet te veel; want als je het dagelijks doet dan zitten er ook weer minder zaadcellen in het sperma. Plastisch he! 2-3 dagen onthouding voor het moment supreme schijnt het beste te zijn. En ik maar denken dat 1 keer ook genoeg zou zijn!!
Nou, aan de bak dan maar! En even flink rekenen...
groetjes Madelief

madelief74

madelief74

11-05-2009 om 11:05

Niet denken aan de witte olifant

Hoi Danique,
bedankt voor je reactie! Ja, ik denk ook de hele tijd: ik MOET ontspannen zijn! Anders zorg ik er met mijn stressig gedoe misschien wel voor dat het niet lukt. Maar hoe kan ik nou verplicht ontspannen zijn als ik alleen maar denk: ik hoop dat het nu gelukt is. En dan dat wachten ... die twee weken. Ik word er af en toe gek van! Iedere dag wil ik wel een test doen. Wij zijn nu "serieus" bezig sinds een maand of 8, maar als ik diep in mijn hart kijk weet ik dat het eigenlijk al 1,5 jaar is... Wij hebben het nooit veilig gedaan en ik heb altijd alleen maar zin tijdens mijn vruchtbare periode, dus. Maar goed, gewoon doorgaan en eens een ander beleid volgen denk ik maar. Timing schijnt toch belangrijker te zijn dan ik dacht.
Succes !!!! Ik duim voor je.
Groetjes Madelief

Steuntje in de rug

Hoi Madelief,

Het heeft niet alleen te maken met stressfactoren hieromtrent maar ook andere elementen, zowel zakelijk als prive. Bij mij is het zakelijk even wat minder en dan ben je toch gauwer vatbaarder voor ziektes, minder weerstand, minder energie, terwijl als het allemaal lukt en je beter in je vel zit, hiervan energie zou moeten krijgen.

Wat betreft de timing daarvan was ik al wel op de hoogte. Een keer is niet voldoende in je vruchtbare periode, 2-3 keer heb je meer kans. Dus nu maar hopen op wat minder stress, wat meer ontspanning en dan maar op hopen op een wonder!

Jij ook succes!

Groetjes Danique

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.