Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Mama__28

Mama__28

25-08-2019 om 13:13

Twijfel om voor een 2de te gaan

Twijfel een 2de kindje (als ons dit gegund is) of toch niet?

Wij hebben een dochter van 3. En ik vooral twijfel over er over om nog voor een 2de kindje te gaan.
Het ene moment denk ik Ja! En het volgend moment denk ik nee het is prima zo.

Heb een prima zwangerschap gehad behalve veel stress door mijn vader en zusje. Dat heeft de zwangerschap wel overschaduwd.
Bevalling is ook geen nachtmerrie geweest. Ingeleid met 37+5 en een bevalling van 3 uurtjes.
Wel met spoed opgenomen 5 dagen na de bevalling met een baarmoederontsteling die net op tijd is ontdekt.

Verder hebben we een makkelijke baby gehad en nog!
Ze is vrolijk, sociaal kind.

Toen ze 1 werd heb ik de pil laten staan. Hele hoop ellende gehad daarna, maar geen zwangerschap. Wel een paar miskramen rond 5/6 weken.
Na de laatste heb ik het er bij neergelegd. En twijfel ik erg of we nog voor een 2de moeten gaan.
Als ik een baby'tje zie dan denk ik weer jaaa ik wil ervoor gaan, maar even later denk ik nee.
Ik denk dat het een soort van angst is.
Weet nu hoe ons leven eruit ziet. Hoe gaat dat worden met een 2de.
Is het egoïstisch om onze dochter alleen op te laten groeien.

Echter is een goede broer/zussen band ook niet gegarandeerd. Mijn man heeft weinig contact met zijn broer en ik heb helemaal geen contact met mijn zusje.
Dus in die zin kan het ook zo ivm een goede band hebben.

Hoop dat jullie je ervaring of gedachtes willen delen.

Toen je de eerder voor een 2e ging

Kun je dat gevoel nog terug halen? Als je dat nog hebt zou ik zeggen ja
anders nee?

Mama__28

Mama__28

25-08-2019 om 22:16

Lilian1

Nee dat gevoel is niet zo sterk meer.
Behalve als ik een baby vast heb, maar zodra de baby weer weg is ebt dat gevoel ook weg.

Aan de ene kant vind ik het prima hoe ons leven nu is, maar aan de andere kant blijft er toch iets knagen.

Leeftijd.

En kan je het gevoel dat je een beslissing moet nemen een paar jaar loslaten? Heb ik gedaan en het is bij één kind gebleven. Het voelde steeds meer "compleet", zo met zijn drietjes.

Louise

Louise

25-08-2019 om 22:50

Heb zelf één kind

En een stiefkind dat veel ouder is maar wel 60% vd tijd bij ons woont. De kinderen zijn leuk met elkaar maar schelen teveel in leeftijd om echt wat samen te doen. Dus in ren bepaald opzicht is mijn kind enig kind.
Ik vind het niet zielig voor een kind om enig kind te zijn maar wij houden wel rekening ermee bij bv vakanties en uitstapjes. In dat op zicht lijkt het mij makkelijker als je er twee (of meer) in ongeveer zelfde leeftijd hebt. Maar idd, je weet van te voren nooit of ze t met elkaar kunnen vinden. Wij nemen vaak een vriendje of vriendinnetje mee met een uitstapje ofzo en dat is dan automatisch iemand met wie kind (en wij) het kan vinden, dat is wel lekker, weinig ruzie 😊
Ook vind ik voordeel van klein gezin dat we heel flexibel zijn. Ik hoef veel minder te plannen dan mijn vriendinnen met grotere gezinnen. En als kind uit logeren is, kan ik ook op stap 😎

Niki73

Niki73

26-08-2019 om 11:57

Niet egoïstisch

"Is het egoïstisch om onze dochter alleen op te laten groeien. "
Nee, totaal niet!! Sommige broers en zussen kunnen totaal niet met elkaar door één deur, heb je daar over nagedacht?
Er zitten voor- en nadelen aan grotere en kleinere gezinnen, maar wat je ook kiest, het is niet slecht of egoïstisch. Vriendjes en vriendinnetjes zullen voor een enig kind hopelijk een belangrijke rol gaan spelen, maar dat gun je elk kind, ook kinderen uit een groter gezin.

Mama__28

Mama__28

26-08-2019 om 20:30

Blij met jullie reacties

Ik zou best nog een jaar willen wachten om te kijken of het gevoel nog terug komt.
Mocht dit niet het geval zijn dan leg ik het naast me neer en zijn we compleet met ons 3en.

Dat broers/zussen geen goede band hoeven te hebben dat heb ik aan de lijve ondervonden. Zoals ik in mijn bericht al aan gaf ik zelf heb geen contact meer met mijn zusje en mijn man ook amper met zijn broer.

Ik geef het nog even de tijd 😊

Trix

Trix

29-08-2019 om 07:58

Vraag

Je schrijft: "Na de laatste heb ik het er bij neergelegd."
Bedoel je dan dat je sindsdien weer de pil slikt of een ander voorbehoedsmiddel gebruikt? Om opnieuw een zwangerschap met miskraam te voorkomen? Dat werd mij niet helemaal duidelijk.

En verder ben je zeker niet egoïstisch als je het heel bewust bij 1 laat. Je zult wel altijd mensen treffen die er een mening over hebben, dus kweek een beetje olifantenhuid.

Verder ontmoette ik deze week een vrouw met 4 kinderen, van 16, 9, 4 en de jongste van 3 maanden. Ik weet niet hoe oud je bent (28?), maar er kan best meer dan 4 jaar tussen twee kinderen zitten. Je hoeft dus niet per se nu of over een jaar te kiezen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het rust geeft om te kunnen zeggen: we zijn compleet.

Sproetje

Sproetje

07-09-2019 om 00:28

vraagje

wil je partner een 2e ?

Lanza

Lanza

19-09-2019 om 13:07

Ik herken

de twijfel wel. Bij ons was het niet vanzelfsprekend dat er een tweede achteraan zou komen. We hebben hier lang en uitvoerig over gesproken. Ik herken alle argumenten die je geeft, zo hebben wij ook zitten wikken en wegen.

Uiteindelijk toch voor een tweede gegaan en nu zijn we drie jaar verder en ik ben zo blij met die beslissing. Onze tweede maakt ons gezin echt compleet.

De jongens zijn dol op elkaar en zijn alleen maar aan het lachen, spelen en dollen met elkaar. Ze zijn zo close. Eerder ging mijn oudste nog wel eens alleen logeren bij opa en oma, maar hij wil liever dat zijn broertje meekomt, anders mist hij hem te veel. Dus nu gaan ze samen. Opa en oma zeggen ook dat het geen extra last is, omdat ze zoveel met elkaar optrekken en zo ervaren wij dat ook.

De nadelen die ik eerder zag, zijn er dus niet en ik ben alleen maar blij dat we ervoor zijn gegaan. Maar je moet wel een beetje geluk hebben, de garantie dat je een gezond kind krijgt dat leuk met je oudste kan opschieten, kan niemand je geven.

Guppie

Guppie

24-09-2019 om 18:57

Oestrogeen/progesteron

Wel of niet zou je zelf, samen met je man, moeten uitvogelen.
Pil bevordert oestrogeendominantie. Oestrogeen is dan hoger, ten opzichte van het progesteron. Verder ontregelt hij je hypofyse en werkt verhogend op het cortisol. Ook bevordert de pil uitscheiding van vitaminen en mineralen, waaronder zink en vitamine B. Te laag progesteron geeft hoger risico op miskramen. Miskramen kunnen natuurlijk tal van oorzaken hebben. Bijvoorbeeld ook tekorten aan voedingsstoffen. Beste zou zijn om na pilgebruik je lichaam weer te resetten. Nog beter zou zijn geen pil gebruiken.
https://lymeherstel.nl/tips/bijnieruitputting-deel-6-oestrogeendominantie/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.