Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Vorm van sperma

Hallo Dames,

Mijn man heeft zijn sperma laten controleren op fertiliteit. Om 19.15 heeft hij het geproduceerd en om 21.10 is het pas onderzocht (1 uur later dan voorgeschreven).
De uitkomst is dat de hoeveelheid en beweeglijkheid goed is maar de vorm niet helemaal goed is (niet bar slecht maar ook niet goed).
Aangezien de huisarts deze test heeft afgenomen is het mij nu niet helemaal duidelijk wat dit zegt. De huisarts weet er ook te weinig van, denk ik.
Weet iemand dat wat dit betekent?
En: zou het kunnen dat het te maken heeft met de tijd tussen het produceren en het nakijken van het sperma?

Ik hoop dat iemand me kan helpen een antwoord te vinden op mijn vragen...

Liefs, Regien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beweeglijkheid

Ik heb vroeger in deze "business" gewerkn en wat ik me kan herinneren dat alleen de beweeglijkheid minder wordt als het sperma langer lijft staan. De afwijkende vormen ( en er zijn heel veel variaties) hebben invloed op de kwaliteit en veranderen dus niet door het sperma een paar uur te laten staan ( moet geen dagen zijn).

Nuancering....

Het moet zijn: de afwijkende vormen KUNNEN invloed hebben op de kwaliteit.(En excuses voor de taalfouten)

Regien

Regien

27-08-2009 om 16:24 Topicstarter

Niet goed dus?

Wat ik begrijp Shonagh is dat er dus iets niet goed is met het sperma van mijn man...

Maakt me ongerust merk ik

Ships...

Nee regien

De kwaliteit van het sperma ligt aan de beweeglijkheid ( goed dus), hoeveelheid ( ook goed) en de vorm van de spermatozoen. Gezonde spermatozoeen kunnen verschillende vormen hebben, maar er zijn ook afwijkende vormen die dus infertiel zijn. Belangrijk is dus het percentage infertiele spermatozoen. Komt er nog nader onderzoek bij een gespeciliseerd lab ?

Regien

Regien

27-08-2009 om 20:43 Topicstarter

Shonagh

Op het briefje dat ik hier nu voor me heb liggen staat: Morfologie sperma (Typerberg) 10% en ideaal is 14%.
Zegt jou dit iets?

Maandag moeten we naar de gynaecoloog, dan vraag ik sowieso hoe het zit en of er meer onderzoek nodig is.

Regien

Nee, dit zegt me niets( meer), te lang geleden.
Hopelijk kan de gynaecoloog jullie maandag vertellen hoe vruchtbaar het sperma is.

Regien

Regien

27-08-2009 om 22:00 Topicstarter

Dank je wel...

....voor jullie reacties Shonagh en Gertrudis!

Over 3 maanden nog eens testen

want bijvoorbeeld 1 griepje en sperma ziet er belabberd uit, kan zomaar dus perfect zijn als je nog een keer test.

het is nogal een moment opname dus 1 test zegt niet zoveel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.