Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Waar komen deze symptomen vandaan?

Hallo,
Ik ben sinds een maand gestopt met de pil. Niet kort daarna kreeg ik last van erg jeukende tepels, en vervolgens van zere/gevoelige borsten.
Gisteren leken ze wel een maat groter, en een beetje harder...
Nu hoor ik hier en daar dat je door het stoppen me de pil ook last van borsten kunt krijgen en jeukende tepels.. maar het zou ook maar zo kunnen zijn dat het meteen de eerste keer 'raak' is...
Wie kan meer vertellen over symptomen bij stoppen met de pil? ik kan hierover maar weinig op internet vinden...
(en kan pas over kleine twee weken testen volgens mij.. eerste dag laatste menstruatie was 26 december..)
Groeten Mira

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Over 2 weken pas testen

dan heb je dus net je eisprong gehad, het lijkt mij wat te vroeg voor zwangerschapsymptomen.

Nod 23 jan

Hoi Mira,
Volgens mij is je NOD 23 januari, dus vrijdag a.s., als je 26 december ongesteld geworden bent. Dan zou je in principe kunnen testen. Maar als je net met de pil bent gestopt kan het ook wel wat langer duren. Die pijnlijke en jeukende borsten kunnen eigenlijk nog niet van een zwangerschap komen.
Succes!

Mira27

Mira27

18-01-2009 om 22:30 Topicstarter

Volgens mij

klopt dat van NOD omstreeks 23 jan. Ik moet misschien iets vollediger zijn... ik heb deze verschijnselen sinds een week, (va 12 jan) dat is dus ong. 2 weken na de eerste dag laatste menstruatie...
Het lijkt mij ook supervroeg, maar mn borsten zijn echt wel een maat groter en behoorlijk gevoelig... waar kan dat anders dan van komen vraag ik me dan af.. ze zijn ook harder.. en die jeukende tepels... pfff ik weet t niet hoor... maar ik wacht het wel af... het weekend maar testen.. (wil eigenlijk wachten tot maandag... maar of dat lukt??)
Bedankt voor het meedenken in elk geval!!

Maar

Zoals Manda al zegt, dan zou je dus al zwangerschapssymptomen hebben voordat je uberhaupt een eisprong gehad hebt? Maar voor je eisprong kun je toch niet zwanger zijn...
Tenzij je vorige maand al zwanger geraakt bent en toch nog een keer gewoon gemenstrueerd hebt. Op zich niet zo raar, is mij ook al een paar keer gebeurd. Dus het zou kunnen maar het lijkt me sterk als het echt zo is als je beschrijft. Neemt niet weg dat ik voor je hoop dat het zo is natuurlijk!

Juliëtte

Juliëtte

19-01-2009 om 11:46

Aan de andere kant..

kun je jezelf helemaal gek maken met alle symptonen die je (denkt) te voelen als je graag zwanger wil worden. Elk krampje, steekje, dingetje voel je of zie je..gewoon omdat je natuurlijk heel graag zwanger wil zijn. Terwijl je normaal daar helemaal niet zo op let en dan ook minder voelt.

Logische reactie hoor, ik was net zo Het enige wat er op zit is afwachten...en da's zooo moeilijk !

Ja precies

nu bestaat het natuurlijk wel, vrouwen die het al heel snel voelen maar volgens mij is dat eerder toeval.

Ik heb toen ik een positieve test had echt niets gevoeld, helemaal niets tot een week of 6 terwijl ik wel op elk seintje, elk steekje heb gelet, niets was objectief echt een duidelijk symptoom. Idem bij mijn 1e zwangerschap, toen had ik het niet door tot ook een week of 6, die zwangerschaps was ongepland en daarbij lette ik dus helemaal niet op.

Nu ben ik 14 weken zwanger en ik voel mij echt objectief anders, echte zwangerschapssymptomen zijn duidelijk, herhalen zichzelf.

Mira27

Mira27

19-01-2009 om 13:45 Topicstarter

Ja..maar..

het was niet echt de bedoeling dat het zo snel zou gaan. dus als het niet zo is ben ik er niet heel teleurgesteld over. Was er meer van geschrokken, en die jeukende tepels was ook iets wat ik nog nooit heb gehad...
Dit van die borsten is niet iets wat ik 'denk' te voelen... (al snap ik wel wat je er mee bedoelt hoor Juliette) We zien het wel...

Na eisprong

Kun je ook last van je borsten krijgen, tenminste ik had dat wel heel vaak dat ik de 2e helft van mijn cyclus gevoelige borsten had. Bij deze zwangerschap had ik last van branderige borsten ipv pijnlijk leek het net of ze in brand stonden.
En als je zwanger wilt worden lijkt idd. elk steekje gerommel in je buik of wat dan ook op zwangerschapsverschijnselen, gewoon omdat je zo graag wat wilt voelen.
Groetjes Poldergirl

Juliëtte

Juliëtte

19-01-2009 om 14:18

Over die borsten

Ik voelde mijn borsten ook echt elke maand hoor Mira, dat zat niet tussen mijn oren (dat ik dacht ze te voelen) nee, het was echt zo ! Jarenlang voelde ik ze als we bezig waren met zwangerworden maar ja ik was telkens niet zwanger.

Weet je, heel veel dingen die je voelt, die voel je ook echt, alleen uitvergroot omdat je zwanger probeert te worden en das reuzespannend. Maar veel van die dingen horen gewoon bij een cyclus. Poldergirl noemt het ook al, dat ze vanaf de eisprong haar borsten goed voelde. En krampjes bijv. vlak voor je menstruatie, ja ik had ze toen ik idd ongesteld werd maar ook toen ik zwanger bleek te zijn.

Veel succes hoor, ik hoop voor je dat het raak is!

Yep

ik heb normaal gesproken 3 weken cup A en 1 week cup B.

Verder ben ik ook 3 weken best ok om mee te leven, maar die andere week ben ik "from Hell" maar wel met grote borsten...

Mira27

Mira27

19-01-2009 om 16:56 Topicstarter

Thanx

voor jullie meedenken enzo... kan alleen maar afwachten..
ik ga er maar vanuit dat het 'storm in een glas water is'

Mira27

Mira27

23-01-2009 om 20:51 Topicstarter

En dat was het ook...

die storm in een glas water...
Vandaag ongesteld geworden.... Gister dacht ik het al te voelen, de pijnlijke gespannen borsten waren van de één op andere dag over, en ik kreeg echt ongesteldheidskrampen... jammer maar nieuwe ronde nieuwe kansen...
Weet iemand wat 'normaal' is voor een eerste menstruatie sinds het stoppen met de pil? Ben het maar een heel klein beetje tot nu toe...
Pfff jullie hadden erg gelijk met dat je bepaalde gevoelens zelf waarschijnlijk gewoon versterkt omdat je dat wilt... als ik moe was dacht ik 'komt vast door...' en ik dacht ook echt misselijk te zijn... (pfff erg zeg)
Maar wat heeft dat 'geen hormonen meer nemen' een hoop invloed op je lichaam dan.. ik kende dit namelijk écht niet dat met die borsten, en ben ook veel emotioneler.. kon janken om niks... echt gevoeliger ofzo...
Nou ja... op naar de volgende 'ronde'..
Ben dus wel direct volgens normale cyclus ongesteld geworden, hopelijk blijft dat zo..
Groetjes Mira

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.