Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
tfj14

tfj14

18-07-2011 om 10:57

Wanneer weer zwanger na extreme vroeggeboorte?

In maart dit jaar is mijn (eerste) dochter geboren na een zwangerschap van slechts 24 weken en 3 dagen. Zij is kort na de geboorte overleden. De oorzaak van de vroeggeboorte is niet gevonden. Aangezien ik heftige weeen kreeg ligt het niet voor de hand dat ik cervixinsufficientie had, maar het is ook niet uitgesloten. Een infectie, of ernstige afwijkingen bij mijn dochter zijn mogelijke oorzaken, maar dat was niet achteraf vast te stellen. Een gelecho heeft uitgewezen dat er geen afwijkingen zijn aan mijn baarmoeder.

Mijn gynaecoloog heeft mij geadviseerd om een jaar te wachten met een volgende zwangerschap. Dit is met name gebaseerd op statistieken: bij de groep vrouwen die na een (extreme) vroeggeboorte binnen een jaar weer zwanger worden komt het vaker voor dat de baby weer (veel) te vroeg geboren wordt.

Ik vind een jaar echt veel te lang, maar aan de andere kant wil ik dit nooit meer meemaken.

Wie heeft ervaring met het weer zwanger worden na extreme vroeggeboorte? Hoe snel ben je weer zwanger geworden? Is je kindje op tijd geboren? Hoe heb je de zwangerschap ervaren? Etc etc.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asj

Asj

19-07-2011 om 15:06

Prematuur

mijn kinderen zijn alle 3 te vroeg geboren, Tussen de 1e en 2e is er anderhalf jaar, ik heb telkens vanaf 20 weken met absolute bedrust in het ziekenhuis gelegen om een vroeggeboorte te voorkomen, daarna was er 4 jaar tussen maar weer een vroeggeboorte ondanks bedrust, weeenremmers edm
mijn zus haar kindje was ook te vroeg geboren, (woog 1 kg), zij heeft maar 1 kindje, Bij een andere zus zijn de kinderen heel kort na elkaar gekomen en waren ze beide op de uitgetelde datum gezond en wel gekomen
mogelijks komt het bij ons omdat onze moeder destijds tijdens haar zwangerschap DES-medicatie genomen heeft, maar daar herinnert ze zich niets van

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.