Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Lean1

Lean1

01-12-2008 om 20:24

Wat als je cyclus niet opstart...

Even een vraag voor een kennis van mij...
Zij is in ongeveer juni gestopt met de pil, maar nog geen cyclus te bespeuren. Ze is nog helemaal niet ongesteld geweest. Volgens de huisarts kan dat wel een half jaar duren na pilgebruik voor dat je weer ongesteld wordt.
Zij vroeg zich af of er homeopathische middelen zijn die bij kunnen dragen aan het opstarten van de cyclus.
Ik heb hier zelf wel eens wat gelezen over teunisbloemolie? Weet iemand daar meer van?
Voor reguliere medicijnen vindt ze het nog wat te vroeg.

Al vast bedankt,

Lean

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

He lean!

Leuk je weer te "spreken".

Wat minder leuk onderwerp natuurlijk. Mijn zus heeft dit ook. Wordt maar niet ongesteld. Na 9 maanden mocht ze naar de gyn. Nu blijkt dat ze het pco syndroom heeft. Geen eisprong betekend dit. Er zitten wel eitjes maar die zijn en blijven te klein. Ze zit nu aan de hormonen en weet ik veel hoeveel pillen. Echt heel vervelend want ze moet heel vaak naar het ziekenhuis voor echos. Tot nu toe gebeurd er helaas helemaal niks.

Ik hoop dat je kennis dit niet heeft en dat het gewoon op gang komt.

liefs lisa

houtsnip

houtsnip

01-12-2008 om 22:00

Hangt ervan af...

Ha Lean,

Als je op eigen houtje kruiden gaat slikken, moet je een beetje geluk hebben of het aanslaat of niet, is mijn ervaring. Heeft je vriendin haast, dan kan ze een acupuncturist proberen met een goede reputatie en registratie (lid NVA). Naast het aanprikken geeft een acupuncturist vaak kruiden die bij je klacht en de rest van je lichamelijke gesteldheid passen. Zo krijgen mensen die kouwelijker zijn andere kruiden dan mensen die het doorgaans warm hebben voor dezelfde klacht, bijvoorbeeld. (Dit voorbeeld is wat kort door de bocht, meer om het 'passen bij je lichamelijke gesteldheid' wat te verduidelijken.)
Een acupunctuurbehandeling kost rond de 50 euro. Zelf heb ik een keer al na twee behandelingen en een maand kruiden slikken resultaat gehad.
Als acupunctuur geen optie is, dan kan je vriendin supplementen met een oestrogeen-achtige werking proberen: shatavari, false unicorn root (bestellen in de VS), Dong Quai (ook bekend onder de naam Angelica). Maar zoals gezegd, het blijft een kwestie van proberen en kijken of het aanslaat.
Hoop dat je vriendin snel weer in de maandelijkse draaimolen zit.
Groeten,
Houtsnip

femmetje

femmetje

02-12-2008 om 11:01

Hier wel

Ik heb na het stoppen met de pil maar liefst 68 dagen moeten wachten op iets wat op bloed leek...Duurde mij te lang ben Monnikspeper gaan slikken en teunisbloem en toen kwam het op gang denk dat ik rond dag 40? ben gaan slikken dus best snel resultaat. Toen afspraak bij accupuntuur gemaakt en laten prikken rond dag 12 van 2de cycles en ongeveer 3 weken later was ik zwanger!!!!
Dus ja of het helpt bij mij wel...
Toen na bevalling van 1ste in juli pas weer ongi geworden in febr met primolut.... had geen zin om zelf te dokteren en daarn accupuntuur gedaan en weer in 1x zwanger!!!

Succes!! FEM (29 weken zwanger)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2008 om 11:03

heb van alles geprobeert, een klein kapitaal uitgegeven aan teunisbloemolie en andere dingen. Dit heeft bij mij niets geholpen. Uiteindelijk ( na 1,5 jaar!) ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en die heeft mij de pil 2 cyclussen laten doorslikken. Dus zonder stopweek. Na 1,5 strip ben ik gigantisch ongesteld geworden, ik heb echt een paar dagen op een handdoek gezeten en geslapen. En daarna was de boel weer op orde. Dit was trouwens wel na prikpilgebruik.

grt, Dendy

Precies prikpil

ik heb na 1 jaar prikpil gebruik 2 jaar geen cyclus gehad. Ik ben 1 keer blijkbaar wel vruchtbaar geweest want toen kondigde dochter zich in mijn buik aan.

Lean1

Lean1

02-12-2008 om 16:32

Wat lekker vlot

al zo veel reacties...
Ik sein het even door!

Groeten, Lean

Reden?

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat zou dan de reden kunnen zijn dat je zolang niet menstrueert als je stopt met de pil? Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik werd altijd gelijk ongesteld na het stoppen.

Ook een stomme vraag

Hoe weet je zo zeker dat het komt door die teunisbloem-olie en andere dingen? Als de huisarts zegt dat het wel een half jaar duren kan, dan kan het kennelijk wel een half jaar duren. Zonder die teunisbloem-olie was het dan wellicht ook op dat moment wel gebeurd.
Ik zou juist niet vertrouwen op dat soort tamelijk vage dingen.

Lean1

Lean1

05-12-2008 om 17:44

Gelezen

zijn de reacties door mijn kennis.....
Men is bedankt voor de reacties!

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.