Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
sarah

sarah

16-03-2009 om 15:00

Wel of niet stoppen [met de pil]

Hai allemaal,
Ik zit te denken om binnenkort te stoppen met de pil. Zit alleen nog in dubio omdat ik momenteel naast mijn werk een opleiding doe, waarmee ik in september 2010 klaar ben. De kans is groot dat ik niet snel zwanger zal raken (partner is verminderd vruchtbaar). Maar soms word ik er toch wat zenuwachtig van, want wat nou als ik wel snel zwanger ben, dan wordt het wel lastig met werk en studie. Aan de andere kant, wat is nou belangrijker? Misschien horen die zenuwen er gewoon bij? Of moet ik toch mijn verstand volgen en nog even wachten zodat ik wat verder ben met mijn studie... Nou, mijn vraag is eigenlijk om tips en ervaringen. Misschien hebben meerderen van jullie in dit schuitje gezeten?
Alvast bedankt!
Groetjes, Sarah

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Lotus*

*Lotus*

16-03-2009 om 17:15

Wat ervaring

Ik zat destijds ook in hetzelfde schuitje. Ik werd de eerste maand na het stoppen van de pil direct zwanger. Helaas was ik erg misselijk en zoo misselijk dat de studie werd uitgesteld en uitgesteld. Uiteindelijk bevallen en nog steeds geen afgeronde studie. Nu 4 jaar en 2 kinderen verder ben ik dan eindelijk klaar.
Je weet niet hoe het loopt.
Wie weet worden jullie heel moeilijk zwanger en misschien is het snel raak.
Ik denk niet echt dat iemand het voor jullie kan beslissen.
Ik heb geen spijt van mijn keuze gehad, maar het was allemaal wel makkelijker geweest als ik klaar was met de studie en wat werkervaring op had gedaan.

Loekske

Loekske

16-03-2009 om 18:55

Eigen keuze

Hoi Sarah,

Ook ik heb in hetzelfde schuitje gezeten.. Hou ik wel genoeg van hem om eraan te beginnen en kan ons huwelijk dit wel aan. Ben ik niet te jong. Kan ik mijn baan behouden ben inleen kracht namelijk al 2 jaar dezelfde baas maar toch allemaal twijfels...

Wij hebben de knoop door gehakt en we zien wel... Komt tijd komt raad...

Niemand kan de keuze voor je maken dit moet je zelf doen. Je moet er voor de volle 100% achter staan anders ga je met je eigen in de knoop.

Succes!!!

Loekske

Carolien

Carolien

16-03-2009 om 23:47

Wel gedaan

toen ik graag zwanger wilde raken mocht ik net een eenjarige deeltijdopleiding gaan doen voor mijn werk. Heb wel een klein beetje getwijfeld, maar niet serieus: wat het zwaarst is, moest het zwaarst wegen. de keuze voor een kindje was belangrijker dan alle rest.
Uiteindelijk had ik op twee fronten heel erg veel geuk: ik was gauw zwanger en was uitgerekend tijdens de zomervakantie. Heb uiteindelijk maar 1 lesdag gemist en heb tijdens het eerste deel van mijn zwangerschapsverlof een groot werkstuk gemaakt. Vier weken na de bevalling zat ik met baby aan de borst tentamen te doen en twee weken daarna begon het lesprogramma weer en heb ik de opleiding kunnen afronden.
Dat het zo viel was natuurlijk vooral geluk. Dat ik het volhield had te maken met het feiten dat ik niet zwaar zwanger ben (niet misselijk oid), dat ik gemakkelijk beval en daarvan goed kon herstellen en dat baby het goed deed. Allemaal dingen die je niet zo sterk kunt beïnvloeden. Daarnaast kan ik goed plannen en dat hielp me ook weer om vol te houden.
Groetjes en sterkte met de afweging,
Carolien

sarah

sarah

17-03-2009 om 13:17

Ervaringen

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik weet oko wel dat ik de keuze zelf moet maken, maar vind het toch wel erg leuk om ervaringen te horen. Bij mij wisselt het per moment wat ik denk. Het plan is om in de zomer te stoppen met de pil. In september ben ik klaar met mijn opleiding (is ook een opleiding vanuit mijn werk. Aand e ene kant heb ik heel strek iets van "ja maar, je laat je toch niet tegenhouden door een opleiding?". Zeker ook omdat het door de verminderde vruchtbaarheid van mijn man ook nog wel eens moeilijk kan worden. Aan de andere kant word ik al zenuwachtig als ik er aan denk dat het ook wel eens gelijk raak kan zijn. Ik vind het zelf heel stom dat ik er zo over nadenk. Misschien gewoon maar stoppen en zien wat er gebeurt. Vind het echt leuk om ervaringen te horen. Dus als er meer mensen zijn....?!

Merel78

Merel78

17-03-2009 om 14:52

Hier

hier gewacht; niet voor een opleiding, maar wel tot ik een vast contract kreeg (na een halfjaarcontract). wij hebben dus 5 maanden gewacht. Zit nu in mijn 4e ronde, dus achteraf had het niet zoveel uitgemaakt als we wel begonnen waren, maar dat weet je toch niet van te voren. Persoonlijk denk ik dat als je in september klaar bent en nu stopt dat het nog wel meevalt en het nog wel af te ronden valt. maar ook dat weet je - helaas - niet van tevoren, omdat je niet weet hoe je zwangerschap verloopt en hoe moe en misselijk je bent. Het is een blijft een gok, maar ik denk dat ik em zou nemen.
wanneer ben je nu precies klaar, september dit jaar of volgend jaar. 2009 zou ik denk ik nog even wachten, rond de zomer is dan m.i. mooi tijdstip, 2010 dan zou ik niet zolang wachten en eerder stoppen (nu of in de zomer). Maar goed, dat zou ik zijn en jij bent jij. Wat vind je man er overigens van? die heeft natuurlijk ook nog een stem in het kapittel, lijkt me.

succes met je overwegingen.

groetjes, Merel

Dees 68

Dees 68

18-03-2009 om 23:41

Hier ook gedaan

Bij oudste. Ik volgde toen een Masteropleiding en liep tegen de dertig, dus de kinderwens begon op te spelen. Wij hebben gewoon onze kop in het zand gestoken en zijn begonnen voor een kindje. En toen bleek ik zomaar ineens zwanger te zijn en uitgerekend te zijn in de maand dat ik moest afstuderen. Uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen. De combinatie zwanger zijn en studeren was bij tijd en wijle wel zwaar (zeker omdat ik dagelijks zo'n 175 km enkele reis moest afleggen), maar toch te doen. En mijn afstudeerscriptie werd een maandje uitgesteld. Na mijn afstuderen ben ik nog een maandje of drie thuis geweest en daarna langzaam begonnen met solliciteren en toen mijn oudste 5 maanden was ben ik weer begonnen met werken.

Vooraf maakte ik me nergens zorgen om, toen ik pas zwanger was maakte ik me overal zorgen om en achteraf viel alles toch wel mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.