Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
noniempje

noniempje

22-12-2008 om 14:24

Wel of niet zwanger?

Hallo allemaal,

ik heb afgelopen vrijdag een test gedaan, want ik was "overtijd" (ben echter onregelmatig, tussen de 28 en 38 dagen, dus wanneer kun je eigenlijk van over tijd spreken? Dit was in elk geval een periode van 30 dagen) Test was licht positief, geen hele dikke streep, maar wel duidelijk een streep.

Enfin, ik doe vanmorgen nog een test (nu dus 33 dagen) in de hoop op een hele vette streep, is de test negatief! Ik heb en had wel allerlei kwaaltjes (net als bij de 1e) gevoelige borsten, niet lekker etc.)

Kan dit?? Eerst positief en dan negatief? Beide keren was de test clear blue.

Ik ben er helemaal van in de war!

Graag mening / ervaringen.

Liefs noniempje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

22-12-2008 om 16:01

Ook gehad...

Een aantal maanden geleden had ik ook een positieve test, een dag later weer getest en het streepje was beter te zien. Drie dagen later was de test negatief en twee dagen later werd ik ongesteld. Het was balen, maar ik had het liever zo dan weer een miskraam krijgen. Doordat het zo pril was voelde het voor mij niet aan als een vroege miskraam, maar dat is misschien persoonlijk?! Het kan dus dat er iets mis is gegaan met de innesteling en ik kan me voorstellen dat het heel verwarrend is. Waren de testomstandigheden wel hetzelfde? Beiden keren ochtendurine en geen pot thee van te voren opgedronken?

Therese

hmmm, dat was niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte...

De omstandigheden waren exact gelijk, meteen uit bed 's ochtends gelijk getest...

Ik hoop nu nog dat de test niet goed was ofzo.. morgen ga ik nog eens met een ander merk testen...

Therese

Therese

22-12-2008 om 17:18

Mmh..

sorry ik wou dat ik een fijnere ervaring voor je had. Wie weet heeft iemand anders dat? Ik heb ooit weleens gelezen dat er zelfs verschil in gevoeligheid kan zitten tussen testen van hetzelfde merk. Lijkt me slim als je morgen opnieuw test. Misschien nog een tip? Ik heb zelf nogal veel (teveel) testervaring en het meest gevoelige en duidelijkst zijn bij mij de goedkope kruitvattest van twee voor 5 euro. Ik zal voor je duimen morgen!

noniempje

noniempje

24-12-2008 om 11:38

Kweenie

Even alles op een rij:

Vrijdag (dag 30 cyclus) Een positieve clearbluetest! Geen hele dikke vette streep, maar duidelijk genoeg.

Maandag (dag 33 cyclus) Een negatieve clearbluetest! Diezelfde avond vertoonde de test (heel de dag niet meer gekeken)ineens toch een licht streepje...

Dinsdagochtend (dag 34 cyclus) weer getest (nu kruidvat) en helaas ook negatief.. maar wederom 's avonds toen ik nog eens keek ook een licht streepje...

Vandaag is het woensdag (dag 35 cyclus) en ik heb sinds gisteren een opgezette buik (heb ik normaal nooit), ben erg moe en heb nog steeds zere borsten, licht misselijk...

Pffft wat is het toch lastig! Als het niks meer is, word ik maar liever snel ongesteld, dan kan ik weer verder gaan. Maar nu.. dit is verwarrend en moeilijk. Aan de ene kant durf ik niet meer te hopen, aan de andere kant wil ik de hoop ook nog niet opgeven...

Therese

Therese

26-12-2008 om 12:10

Poeh wat een spanning zeg!

Lastig dat de testen nog steeds geen uitsluitsel geven. Het klopt dat testen na afleestijd niet meer geldig zijn, maar bij de kruitvattest krijg je echt geen (gekleurde) streepjes 24 uur later?!? Ik heb er al heel wat versleten het afgelopen 1,5 jaar. Overigens verschilt het per test wat de afleestijd is. Bij de ene test is het 5 minuten en bij de andere een half uur. Ik heb het ook al meerdere keren gehad en bleek toen echt zwanger te zijn. Wel werden de testen over de dagen heen steeds duidelijker. Eigenlijk weet ik het niet zo goed. Ik vrees toch het ergste. Misschien als je maandag nog steeds niet ongesteld bent een bloedtest bij de huisarts vragen?

noniempje

noniempje

27-12-2008 om 15:24

Dag 38: nog steeds niks!

Gisteren (dag 37) weeer getest (dit keer predictor) en helaas weer negatief... nu ook 's avonds nog steeds niks, in tegenstelling tot de 2e en 3e keer testen..

@ Knurf: de allereerste test gaf meteen een positieve uitslag, die heb ik niet pas later bekeken. Dus die was echt geldig. Net als Therese heb ik al aardig wat test-ervaring en heb ik nog nooit meegemaakt dat negatieve testen later positief werden. Vandaar dat ik het resultaat van de andere testen wel in mijn verhaal heb meegenomen...

Ik vind het maar lastig. De partner van een collega heeft zelfs maandenlang negatieve testen gehad en die bleek opeens toch al 4 maanden zwanger! En dan denk ik weer, misschien heb ik dat ook! Ander feit: de welbekende verschijnselen (in lichtere vorm dan bij mijn 1e kindje weliswaar) en mijn buik is 's avonds zo bol! (had ik bij de 1e ook) En dat terwijl ik geen ons ben aangekomen... Ik weet gewoon niet meer wat ik ervan denken moet!

Ik hou jullie op de hoogte...

Spannend

Ik heb bij mijn eerste 2 kinderen ook pas na resp. 3 en 4 weken (dus 7 à 8 weken zwangerschap) positief getest dus het kan nog wel hoor.
Erg spannend voor je!

Hmm

ik zou als het na het weekend nog niet duidelijk is de ha bellen en vragen of je een doorverwijzing kan krijgen voor een bloedtest. De uitslag duurt dan wel weer een kleine week maar goed nog veel langer in spanning lijkt mij niet prettig. Verder kan er dan ook misschien gekeken worden of er een bbz gaande is.

Maar ik hoop gewoon dat je morgen een overtuigende test hebt. Ik testte vroege positief op dag 26 met de goedkope testen (E4,95 2 testjes) van het Kruidvat.

Oh jee

ik lees net dat je begonnen bent met een positieve cb test en daarna niet meer positief getest hebt. Hmm, ik zou toch helaas denken aan een vroege miskraam, ik heb dat 1 keer gehad, toen had ik op de nod dag een positieve test (licht streepje) en daarna alleen maar negatieve. Na een week werd ik 'ongesteld', het voelde alsof ik heel vol zat, veel gegeten had, na een paar dagen was dat ook weer voorbij.

maar het kan nog wel, ik zou toch even die bloedtest vragen !

noniempje

noniempje

30-12-2008 om 11:41

Helaas

de bloeding is gisteravond begonnen... bedenk op deze plaats maar even alle scheldwoorden die er zijn (ik zal ze er niet neerzetten, zodat dit forum netjes blijft en ik niemand onnodig kwets)

een heel verdrietig noniempje

Therese

Therese

30-12-2008 om 13:51

Shit shit

wat ontzettend balen zeg! Scheld maar lekker van je af en huil maar eens flink potje.

Liefs Therese

Lean1

Lean1

30-12-2008 om 16:02

Balen hoor!

Ik vind echt niets vervelender dan hop krijgen en toch weer niets. Ik weet wat je doormaakt en leef met je mee!

Lean

Lean1

Lean1

31-12-2008 om 12:04

Ahum...

HOOP dus in plaats van hop.....

lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.