Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft er ervaring met ovulatietest?

Hallo allemaal,

Wij zijn nu al ruim een jaar bezig met een 2e kindje. Gelukkig hebben wij een gezonde zoon van 2 jaar, maar we willen graag een broertje of zusje voor hem. Wij vinden het natuurlijk ook fantastisch als we een zoon of een dochter erbij krijgen. Nu ben ik begin van deze maand bij de gyn geweest. Nu gaan ze het zaad van mijn man bekijken, maar ondertussen willen we niet stil zitten.
Nu heb ik gehoord dat ovulatietesten kunnen helpen om zwanger te worden. Ik heb dit nog nooit geprobeerd en vindt ze ook erg duur. Maar nu we alweer zo lang aan het proberen zijn, wil ik alles zo'n beetje uitproberen. Met onze zoon zijn we ook ruim een jaar bezig geweest.
Dus wie weet hoe het werkt en wil me dat vertellen??

Liefs,
Leitje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
B...

B...

21-09-2009 om 17:44

Goede ervaringen

hallo Leitje,

ik heb er goede ervaringen mee.
Als je een regelmatige cyclus hebt, is het ideaal vind ik.

En duur.... kijk een op sensitest.nl
daar heb ik ze besteld. valt erg mee

succes!

groetjes
B...

Dees 68

Dees 68

21-09-2009 om 19:10

Heb er nog liggen....

Voor een prikkie mag je ze wel overnemen, doe er toch niets meer mee denk ik.

Dus het maar zeg maar als je interesse hebt.

Leitje

Leitje

23-09-2009 om 15:49 Topicstarter

B...

Ik heb ze gisteren besteld bij Sensitest.nl en vandaag binnen gekregen. Ik kan vanaf vrijdag testen dus we gaan er het beste maar van hopen. Het zou zo fijn zijn als ik zwanger wordt. Het is zoooo gewenst. Maar dit geldt voor alle vrouwen hier. Als je er zoveel voor over hebt om zwanger te worden...

Bedankt voor je tip. Ik vond het wel spannend om online te bestellen. Je weet immers maar nooit of het te vertrouwen is. Je betaalt natnuurlijk vooraf...

Maar in ieder geval bedankt.

Groetjes,

Leitje

Leitje

Leitje

23-09-2009 om 15:50 Topicstarter

Dees68

Mag ik hieruit opmaken dat je zwanger bent....

Ik heb ze gisteren al besteld, maar in ieder geval bedankt.

Groetjes,

Leitje

B..

B..

24-09-2009 om 13:39

Leitje

Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn.
heel veel succes!

groetjes
B..

Leitje

Leitje

24-09-2009 om 17:58 Topicstarter

B...

Dank je wel voor je steun. Ik kan dat erg goed gebruiken.
Ik kan vanaf zaterdag testen met de ovulatietest..

Morgen moet ik mijn man zijn zaad inleveren en 14 oktober moet ik bij de gyn terug komen.
Ik hoop zo dat het gaat lukken om weer zwanger te worden en een normale bevalling te kunnen meemaken....

Liefs,

Leitje

Dees 68

Dees 68

24-09-2009 om 18:09

Leitje

Nou nee, eigenlijk mag je daar uit opmaken dat ik zwanger was... En met de geboorte van onze jongste spruit is ons gezin nu dus compleet.

Succes met zwanger worden!

Dees 68

Dees 68

24-09-2009 om 18:11

Overigens...

Zijn wij zwnger geworden tijdens de follikeltracing. Daar kan geen ovulatietest tegen op!

Leitje

Leitje

25-09-2009 om 14:21 Topicstarter

Dees68

Dan heb je test zeker niet meer nodig!!
Follikeltracing ken ik niet maar ik kan me voorstellen dat dit enorm ver in de MM zit. Hopelijk ben ik eerder zwanger.
Dit weekend kan ik al gaan testen.
Ben erg benieuwd.

Groetjes,

Leitje

Dees 68

Dees 68

25-09-2009 om 21:51

Valt wel mee hoor

Was bij ons de volgende stap na bloedonderzoek en onderzoek naar de zaadkwaliteit. Er wordt dan door middel van echo's gevolgd hoe je eicel zich ontwikkelt en wanneer die gaat springen en als je dat allemaal weet is mikken op het goeie moment eigenlijk niet zo moeilijk meer...

Leitje

Leitje

28-09-2009 om 14:21 Topicstarter

Dees68

Ik heb al een bloedonderzoek gehad en vorige week het zaad van mijn man ingeleverd. Wat een gedoe allemaal!
Maar ben dus nu bezig met ovulatietesten en ik zou vanaf zaterdag kunnen testen, maar nog steeds geen ovulatie!! Wat duurt dat lang. Misschien heb ik wel helemaal geen ovulatie en kan ik dus niet meer zwanger worden.
Half oktober moet ik weer naar de gyn. Ben benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren.

Dees 68

Dees 68

28-09-2009 om 15:05

Bloedonderzoek...

Hoi Leitje,

Heb je bloedonderzoek gehad op de 3e dag van je cyclus? Dan wordt namelijk ook de staat van (ik noem het voor het gemak maar even) je eisprongmachine gecontroleerd. Je krijgt dan straks een lijstje gepresenteerd met allemaal getallen en die vertellen ook iets over efficient jouw lichaam de cyclus doorloopt. Dus als het goed is krijg je daar dus ook een antwoord op.

Op de site van Freya kun je daar meer over vinden en er zijn ook een aantal interessante boeken op de markt, mocht je daar meer over willen weten.

En daarnaast kun je natuurlijk ook altijd je vragen hier stellen (genoeg ervaringsdeskundigen hier....).

Sterkte met wachten!

Leitje

Leitje

01-10-2009 om 13:56 Topicstarter

Dees68

Ik heb geen bloedonderzoek op de 3e dag gehad. Volgens mij heeft de gyn het idee dat ik wel gewoon een eisprong heb....
Ik kon dus vanaf zaterdag testen met de ovulatietest en op woensdag nog steeds geen positieve test. Ik baalde enorm en had duidelijk het idee dat ik geen ovulatie heb. Maar vanmorgen.... Had ik een positieve ovulatietest. Dus het weekend staat voor de deur en wij kunnen hard gaan klussen. Deze maand moet het zeker maar eens gebeuren. Dat zeg ik iedere maand maar dan zou het een juni kindje zijn en dat lijkt me geweldig. Dan is mijn zoon net 3 geworden. Tja, ik denk altijd enorm vooruit...
En dan maar afwachten....

Groetjes,

Leitje

Bedankt voor je steun!!

Dees 68

Dees 68

02-10-2009 om 18:44

Leitje

Even nog een laatste tip: Je moet eigenlijk proberen te klussen voordat de test "op groen" springt. En dan voor de zekerheid erna ook nog een keer. Dat vergroot je kansen op een zwangerschap aanzienlijk.

En verder: mocht je twijfelen aan je hormoonhuishouding/ eisprong etc. Gewoon vragen aan de gyn of ie dat wil onderzoeken.

Succes met klussen.

xx

xx

04-10-2009 om 20:09

Leitje

Ik heb ook jarenlang met ovulatietesten rond gehobbeld. Ik kocht ze altijd via internet 20 stuks voor een klein prijsje en ze deden eht prima hoor. Zelf ben ik nu toevallig zwanger geworden in de maand waarin ik ze juis niet heb gebruikt... Je moet goed opletten dat je elke dag op hetzelfde tijdstip test, dan krijg je het beste een beeld. Verder uiteraard zodra de test positief is flink aan de klus. Je kunt het ook zien aan het slijm ( lekker onsmakelijk, maar heeft mij ook altijd goed geholopen) zodra het dun en doorzichtig wordt komt je ei eraan. Dat is dan ook de periode om te klussen. Verder kun je ook temperaturen, zei het niet dat als je temperatuur stijgt de eisprong al achter de rug is. Dus dat is wel handig als je heel regelmatig bent, dan weet je ongeveer de beste periode. Maar het is wel een gedoe, het moet rectaal en 's ochtends voordat je uit bed stapt, dus je mag nog niet in beweging zijn geweest.

Bij onze eerste zijn we met ZH totaal 3 jaar bezig geweest, ons manneke van 2 jaar en 3 maanden is ontstaan uit de 4e poging IUI. Nu ben ik 10 weken en 3 dagen zwanger van de 2e, dit heeft ook weer meer dan een jaar op zich laten wachten. Zelf denk ik dat ik wat lastig baarmoederslijmvlies heb, waardoor het niet lukt, tegenwoordig gebruik ik een plantaardig product om de zuurgraad op peil te houden en sindsdien ben ik nu dan voor de 2x zwanger, dus ik heb zo'n vermoeden dat het goedje zijn werk heeft gedaan. (In april heb ik helaas een miskraam gehad en nu lijkt het erop dat het goed zit.)

Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoop dat het jullie snel mag lukken.

Liefs,
Sannie

marije

marije

05-10-2009 om 14:10

Mag ik vragen hoe dat goedje heet om de zuurgraad op peil te houden ? Ben wel benieuwd.

Groetjes Marije

Leitje

Leitje

05-10-2009 om 16:13 Topicstarter

Sannie

Dank je wel voor je advies. We hebben dit weekend ons klusweekend gehad. Ik heb de ovulatietesten ook op internet gekocht samen met een paar zwnagerschapstesten. Die zaten samen in een pakket. Ik hoop zo dat ik deze mag gebruiken halverwege de maand. I

Wat lijkt me dat trouwens erg zeg. Ben je zo lang bezig om zwanger te worden, ben je eindelijk zwnager, gaat het mis....

Fijn dat je nu weer zwnager bent en dat alles nu maar goed mag gaan.

Ik blijf je volgen!!

Groetjes,

Leitje

xx

xx

06-10-2009 om 08:46

Marije

pffft daar vraag je me wat. HEt is een witte tube met paarse letters. Het is een soort gel wat je in moet brengen, ik gebruik het elke 3 dagen en ik vind het wel stomtoevallig dat ik nu sinds ik het gebruik 2x zwanger ben geworden, terwijl ik toen al meer dan een jaar bezig was....

Als ik morgen even tijd heb, dan zoek ik de naam nog even op. Het ligt bij de spullen van intieme hygiëne bij bv DA drogist, bij de kruidvat heb ik het nog niet gezien.

Ik vind het erg opvallend, dus ik ga er vrolijk mee door.

Liefs,
Sannie

marije

marije

06-10-2009 om 09:23

Sannie

Hoi,

dan weet ik in elk geval al wat meer en het lijkt
me wel de moeite waard om te proberen.
Als je nog tijd hebt om het uit te zoeken graag maar het hoeft echt niet vandaag of morgen
In elk geval al bedankt.

Liefs Marije.

xx

xx

07-10-2009 om 14:14

Marije

speciaal voor jou: bioclin Multi gyn

Wie weet werkt het, bij mij is het wel heel toevallig.

Liefs,
Sannie

marije

marije

08-10-2009 om 08:46

Hoi Sannie,

Dankjewel dat je het speciaal opgezocht hebt ! Ik ga het zeker proberen.
Nog een hele fijne en goede zwangerschap toegewenst.

Liefs Marije.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.