Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marsja

marsja

23-07-2009 om 11:09

Jacky

Tijd voor een zwanger na miskramen-lijstje?

Ik hoop dat je vrijdag een goede echo hebt! Niet iedereen heeft even veel ongemakken van een zwangerschap, dus dat is een slechte maatstaaf.

Nog 1 dagje afwachten. Mag je al vroeg voor de echo?

Ik ben ook misselijk met een positieve test in mijn handen, maar steek mijn kop nog maar even in het zand. Eerst die 12 weken door zien te komen.... Iemand nog tips daarvoor?

Vonda

Vonda

23-07-2009 om 21:07 Topicstarter

Nee hoor jacky

Je blijft maar lekker nog even hier, als je onzeker bent... je stond zwanger op het lijstje en daarom had ik je er bij het volgende lijstje afgehaald. Ik persoonlijk had er (anderhalf jaar geleden denk ik) toen ik hierbij kwam een beetje moeite met het feit dat onderaan het lijstje allemaal de zwangeren nog stonden (die dus allang bij gezellug aan het schrijven waren). Ik vond het zuiverder om alleen de mensen op het lijstje te hebben die nog niet zwanger waren, dus vandaar. In jouw geval, met jouw onzekere voorgeschiedenis, had ik er misschien iets voorzichtiger mee om kunnen gaan.
Anyway, je bent en blijft welkom! Wat mij betreft hoeven de mensen met een geschiedenis van miskramen niet een eigen draadje te starten, ik vind het prima zo (tenzij zij dat natuurlijk zelf graag willen).

Hier even niets te melden trouwens. Zitten in de net-na-de-ongesteldheid-maar-nog-niet-de-eisprong-periode.

Groetjes,
Vonda

Jacky

Jacky

24-07-2009 om 21:00

Goed nieuws!

Vandaag de echo en ik was van het meest negatieve scenario uitgegaan, durfde niet eens te kijken, maar bleek een goed kloppend hartje te zien, wel een paar dagen jonger dan de berekening, maar voorlopig zijn wij de komende week in de zevende hemel! Volgende week opnieuw een echo om te zien of het hartje actiever is gaan kloppen. Blijft spannend maar ben een stuk positiever, zover ben ik namelijk nog nooit gekomen na mijn 1e zwangerschap.
Vonda, fijn dat je zo meeleeft. Zodra ik volgende week meer zekerheid heb, zal ik het draadje verlaten. Ik vindt dat je goede argumenten noemt.
Hopelijk jij deze maand ook raak?

Noe

Noe

25-07-2009 om 20:35

Gefeliciteerd!

Jacky, wat een heerlijk nieuws zeg! ik heb vrijdag echt wel 10x gekeken of er al een reactie van je was. was zo benieuwd.nou en nu maar genieten hoor(haha zonder misselijkheid)! want je bent gewoon zwanger, echt geweldig!droom maar lekker weg bij het idee van een klein hummeltje.

gr. Noe

mama-kim

mama-kim

26-07-2009 om 17:31

Terug van even weg geweest

allereerst JACKY gefeliciteerd!!! wat een goed nieuws!

ben even weg geweest, drukke dagen gehad, mijn zoontje is ondertussen aleen echte peuter geworden, lijkt net of hij had gewacht tot hij bijna 2 was, hij kent ineens zoveel worden en hij maakt nu kleine zinnetjes van 2 3 woordjes!! ben zo trots...

helaas flink ongesteld geweest, dus op naar de volgende maand.. naar mijn berekening moest ik mn eisprong de 24e hebben deze maand, dus ik ben benieuwd!

fijne week allemaal

liefs kim

elfje-lief

elfje-lief

26-07-2009 om 22:37

Ga ook weer meedoen

Hoi meiden,

Ja ik ga er ook weer voor. Onze dochter wordt 15 augstus twee en is toch wel echt toe aan een broertje of zusje.... dus we gaan er weer voor.

Manlief is nu op vakantie en ben nu net voor het eerst ongi geworden na het verwijderen van mijn spiraaltje. Mooier kan het haast niet zijn. Maar ja wanneer mijn eisprong nu is??? Lastig lastig als je al weer twee jaar niet ongi bent geweest. We zullen wel zien!

Succes allemaal

marsja

marsja

27-07-2009 om 08:05

Vroege miskraam

Woensdag teste ik heel licht positief, zaterdag nog steeds, dus ik vertrouwde het niet helemaal. En nu begin ik te vloeien. Waarom is zwanger worden voor mij zoveel makkelijker dan zwanger blijven?

Nou ja, liever nu dan over 2 maanden. We gaan vrolijk verder. Geen idee wanneer mijn NOD nu is, ik verwacht over een week of 6.

Vonda

Vonda

27-07-2009 om 08:47 Topicstarter

*** lijstje 27 juli 2009 ***

Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).
Vonda (43), NOD 9 augustus, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Noe (27), NOD 11 augustus, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden. 2e ronde.
Marsja (38), NOD plm 7 september, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Hebben een miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Mama-Kim, NOD ? (eisprong 24 juli), 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.
Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad en heeft nu eerst een maandje pauze.
Nathalie (29), NOD ?, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.
Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.
Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad. ZWANGER!!! Echo liet een goed kloppend hartje zien.

Vonda

Vonda

27-07-2009 om 08:52 Topicstarter

Jacky

Ik snap goed dat je er nog niet op durfde te hopen, wat fijn dat je een kloppend hartje zag, wat een opluchting zeg!
Voorzichtig genieten maar!
En wat het lijstje betreft: mijn wil is zeker geen wet hoor. Het ging mij meer om het lijstje destijds waar mensen op stonden die niet meer op het draadje kwamen (ook logich, uiteraard). Dit draadje verlaten hoeft niet hoor! Iedereen is altijd welkom. Het ging alleen om het lijstje.
Hier nog niet zoveel te melden. Ben aan het uitrusten van een superleuke maar zeer vermoeiende zangweek. Net geklust, wat mooi uitkomt voor mijn eisprong die ik morgen of overmorgen verwacht.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

27-07-2009 om 08:55 Topicstarter

Elfje-lief

Van harte welkom op dit draadje!
Dat het maar snel raak mag zijn voor jullie!

Vonda

Vonda

Vonda

27-07-2009 om 08:57 Topicstarter

Marsja

Wat enorm balen joh, zo jammer...
Ik heb op het lijstje voor jou een voorlopige NOD neergezet.

Groetjes,
Vonda

madelief74

madelief74

27-07-2009 om 18:06

Marsja

Jeetje Marsja, wat naar voor je! Je steekt het positief in zo te lezen. Hoe doe je dat? Hier is het niet zo rooskleurig. We hebben twee mk'en gehad, dec en juni. Maar misschien omdat het in combinatie met verhuizing en allebei vorig jaar een nieuwe baan is dat we er niet zo goed mee om kunnen gaan. We staan regelmatig tegen elkaar te ruziën. Ofwel: manlief staat te schreeuwen en ik klap dicht en denk ondertussen: stik d'r maar in. We lijken elkaar geen rust meer te gunnen. Als ik zeg dat ik even wat voor mezelf wil doen (even alleen in bad) slaan bij hem de stoppen door over dat ik al zoveel voor mezelf doe en dat hij ook wel eens wat voor zichzelf wil doen. In mijn ogen heeft hij dat al (hij sport 4x per week), maar kennelijk voelt hij dat niet zo...
Zwanger worden zit er niet in want als we het al doen is het zeker niet op het goede moment. Meiden, heel erg sorrie voor mijn niet zo positieve verhaal, maar ik zie het eventjes niet meer zo zitten. Vrijdag gaan we op vakantie en dan is het voor ons ook de "klus" periode, maar of dat deze maand gaat lukken...

NOD is 17 augustus

Veel liefs
Margriet

marsja

marsja

28-07-2009 om 08:00

Madelief

Hoi Margriet,

Ik positief? Ja, deze miskraam (als ik het zo mag noemen) doet mij niet zoveel. Iets meer teleurgesteld dan dat ik normaal ongesteld wordt omdat ik toch een aantal dagen met het idee rondliep dat ik zwanger was. Maar ik ben 2 kindjes verloren met 10-11 weken, heet ook een vroege miskraam, maar dat voelt toch heel anders. Twee minimensjes met alles erop en eraan, teentjes, vingertjes, maar zo klein... Ziekenhuis, incomplete miskraam, curretage. Nee, dan liever zo. Nu hoef ik alleen maar afstand te nemen van mijn droom. Alleen is er weer een extra schepje angst bij op gegooid voor een nieuwe zwangerschap.

Praten jullie samen over de miskramen? Mannen beleven het heel anders dan vrouwen. Mijn man is erg bezorgd om mij, hij wil mij geen pijn zien hebben en ziet dat mijn verdriet en angst anders zijn dan die van hem. Om die reden vond hij het ook moeilijk om mij weer zwanger te laten worden.

Ik wens je in elk geval een fijne vakantie. Hopelijk doet de vakantie goed voor jullie relatie. Even rust, geen werk. Probeer van elkaar te genieten en heel veel te praten (en dan komt dat klussen vanzelf wel

mama-kim

mama-kim

29-07-2009 om 09:42

...

allereerst marsja wat rot voor je!!
inderdaad wat ik hier meerdere keren lees praat er goed over!

zoals in het nieuwe lijstje stond, ik moest rond de 24e mn eisprong hebben, maar heb nu al vanaf de 23e last van een soort kramperig gevoel, lijkt net of ik ong. moet worden....

dit is zo verwarrend!
hebben hier meer dames hier last van, want ik heb dat eigenlijk nooit :S

maar goed, we zien het wel als t goed is moet ik over 1,5 week ong. worden dus we zien het wel...

liefs kim

Vonda

Vonda

29-07-2009 om 22:14 Topicstarter

Kim

Nou, dat herken ik juist ook erg als eisprong-gevoel hoor! Het is bij mij juist ook steeds erger geworden in de loop van de afgelopen jaren, de pijnlijkheid van de eisprong. Vanaf dat het begint (bij mij gisteravond 21.00 uur!) heb ik er wel een dag last van: buikpijn, zwaar gevoel in mijn benen, pijn in de liezen, een pijnlijk gevoel bij het gaan zitten. Niet echt leuk, wel minder erg dan de ongesteldheid maar wel herkenbaar zoals jij het zegt...

Hier tijdig geklust denk ik: voorafgaande aan de eisprong en erna.

Ik ben er best wel mee bezig dat ik gesteld heb dat dit het laatste jaar is. Wel goed om een grens gesteld te hebben, maar ook wel benieuwd hoe het zal zijn als het toch echt niet gelukt is... ik zit in elk geval nog niet echt te rekenen hoeveel kansen nog dit jaar... ik hoop maar gewoon dat het raak is.

Groetjes,
Vonda

mama-kim

mama-kim

30-07-2009 om 09:47

Vonda

hoi, ik hoop echt voor je dat het gaat lukken, maar stel je voor dat het idd niet zo mag zijn, zou je dan nog overwegen om het volgend jaar nogmaals te proberen?

ik ben blij dat ik niet de enige ben die van die kramperige gevoelens voel, zat me eigen al helemaal gek te maken, dat ik onzin dingen voel...

maar wat ik wel vreemd vind is dat ik last van mn borsten heb sinds vanochtend...beetje pijnlijk...het kan toch niet zijn dat ik (stel dat ik zwanger zou zijn) nu al verschijnselen heb??

pffff nu dit allemaal terwijl net mn mannetje voor een week weg is naar het buitenland :S

maar gelukkig heb ik jullie om mn hart bij te luchten hahaah

liefs kim

nathalie_80

nathalie_80

30-07-2009 om 13:22

***lijstje 30 juli 2009***

Madelief (35), NOD 26 juli, 2e kindje, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Vonda (43), NOD 9 augustus, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Noe (27), NOD 11 augustus, 2e kindje, heeft een dochter van 10 maanden. 2e ronde.

Nathalie (29), NOD 13 augustus, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 3e IUI poging.

Marsja (38), NOD plm 7 september, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Hebben een miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Mama-Kim, NOD ? (eisprong 24 juli), 2e kindje, heeft een zoontje van bijna 2.

Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad en heeft nu eerst een maandje pauze.

Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.

Jacky (39), NOD 30 juni, 2e kindje, oudste is 5. Helaas 5 mk gehad. ZWANGER!!! Echo liet een goed kloppend hartje zien

nathalie_80

nathalie_80

30-07-2009 om 13:34

Hallo allemaal

Ik heb het lijstje maar aangepast, gister alweer voor de 3e keer inseminatie gehad. Dus ik weet nu wanneer mijn NOD weer ongeveer is. Het worden weer 2 zware wachtweken.

Ik moet zeggen dat we deze keer wel 2x zoveel bruikbaar zaad hadden als de vorige 2 keren. Dus dat stemt wel positief.

Eerlijk gezegd vind ik het wel erg moeilijk om hier nog mee te schrijven, aangezien veel van de oude garde inmiddels al zwanger naar een ander draadje is verhuisd. Ook op het werk lijkt iedereen weer tegelijkertijd zwanger te zijn, best pijnlijk als je van al die mensen al hun 1e kindje geboren hebt zien worden en nu dus vrolijk nr 2 onderweg is. Ontzettend mooi voor hun, maar ik begin het allemaal steeds moeilijker te vinden. Wordt constant met mn neus op de feiten gedrukt en dan is het toch wel erg moeilijk om je er niet teveel mee bezig te houden.

Sorry voor mn gezeur, het was niet de bedoeling er een "miep"mailtje van te maken.

Heel veel succes allemaal weer!

Liefs Nathalie

Merel78

Merel78

31-07-2009 om 12:18

Lieve meiden

Nathalie, Therese, Vonda, Madelief, Mette....maar ook alle nieuwe meiden, een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Ik blijf voor jullie hopen dat jullie wens gauw in vervulling mag gaan.

Liefs, Merel

Vonda

Vonda

31-07-2009 om 21:16 Topicstarter

Nathalie

Ik snap wel wat je bedoelt: ook bij mij op het werk regent het zwangeren. Twee naaste collega's van mij zelfs tegelijkertijd, op 1 week na!
Wel positief dat er nu meer bruikbaar zaad bij jullie was.
En... je weet toch dit draadje er juist ook is voor het tegen elkaar aan praten, dus gewoon doen hoor!

Vonda

Vonda

Vonda

31-07-2009 om 21:17 Topicstarter

Merel

Je bent een schat. Dank voor je knuffel en eentje terug!!

Vonda

Vonda

Vonda

31-07-2009 om 21:18 Topicstarter

Hier

Dus even in de wachtweken, komende week lekker op vakantie.

Groetjes en tot over een week!

Vonda

mama-kim

mama-kim

05-08-2009 om 19:02

Pff wachten duurt zo lang!

zoo dames,

nog 2 nachtjes slapen dan hoor ik officieel ong...te worden....
ik hoop zo dat het deze maand wel raak is!!

liefs,

kim

Therese

Therese

06-08-2009 om 17:06

Terug van vakantie!

Heerlijke vakantie gehad. Enige strubbelingen de eerste dagen, doordat de curretage achteraf gezien niet compleet bleek te zijn geweest. Ondanks dat hebben we wel genoten en nieuwe energie op gedaan. Toch blijft het ontzettend moeilijk om geconfronteerd te worden met gezinnen en kleine kinderen. Soms stiekem toch best wel jaloers op vrouwen die wel mama zijn. Tja ik ben ook maar een mens.
Veel gepraat deze vakantie en besloten dat we in ieder geval nog twee zwangerschappen in Nederland gaan proberen, maar dat we daarna de grens overgaan voor een behandeling die hier niet gedaan kan worden. Dat geeft in ieder geval weer enig perspectief voor de toekomst. Voorlopig geven we het niet op! Ik vloei nog steeds van de curretage en ga er vanuit dat het nog wel even gaat duren voordat ik weer een menstruatie krijg. Daarna gaan we het weer proberen en hopen we dat er eentje blijft plakken.

Ik zal eens even bijlezen wat hier allemaal is gebeurd. Ik zie in ieder geval een hoop nieuwe namen op het lijstje.

liefs

Therese

Therese

06-08-2009 om 17:10

Nathalie

Ik lees dat je weer in de wachtweken zit. Wat ontzettend spannend zeg. Ik hoop het zo voor jullie!

Ik begrijp je gevoelens wel dat het moeilijk is dat je iedereen op dit lijstje op zwanger ziet gaan, terwijl jezelf maar eeuwig hier blijft hangen. Ik vind het zelf ook niet altijd even makkelijk, maar ik hoop dat je hier nog wel blijft hangen. Anders voelen Vonda en ik ons ook zo alleen . En als je wilt 'miepen' wij luisteren/ lezen wel.

Succes met wachten!

liefs

Therese

Therese

06-08-2009 om 17:16

Madelief

Wat in een moeilijke periode zit je nu. Wij hebben de 'schreeuw en slaan met deuren periode' ook gehad na een aantal miskramen. Ik vond dat hij me niet begreep en vice versa hetzelfde. Ondertussen zit je boordevol emoties en hormonen wat ook niet bepaald meehelpt. Het is een cliche, maar op een rustig moment er goed overpraten, is hier het enige geweest wat goed hielp. Bij ons kwam daar heel veel goeds uit voort en er ontstond wederzijds begrip. Ik merk dat het erg belangrijk is dat we ook blijven praten en dat de enige manier is om op een lijn te blijven zitten. Het lukt niet altijd overigens, maar soms moet er van beide kanten ook gewoon even uit.

Veel sterkte en ik hoop dat jullie er samen uitgaan komen!

liefs

Merel78

Merel78

06-08-2009 om 20:03

Lieve therese

dan ook nog maar even een inbraakje voor jou nu je terug bent met een hele hele dikke knuffel! Ik vind je zo'n onwijs moedige meid, echt waar. Wat jij niet al voor je kiezen hebt gekregen en dan zo hoopvol blijven. Fijn dat je in elk geval ook een beslissing hebt kunnen nemen hoe nu verder en d'r moet, d'r moet gewoon eentje blijven plakken bij jou (of waarom niet gelijk twee...)

Liefs, Merel (die je blijft volgen!)

Therese

Therese

07-08-2009 om 18:36

Merel

Wat een ontzettend lief berichtje van je! Ik probeer zoveel mogelijk hoop te blijven houden, want als ik er alleen maar aan denk dat het misschien nooit gaat lukken, raak ik zo ontzettend in de put. Al die onderzoeken en nooit een oorzaak gevonden, maken me soms weleens somber. En toch zal die somberheid niet helpen om onze wens in vervulling te laten gaan. Al is het soms onoverkomelijk. Blijven hopen en proberen, is de enige manier voor ons. Nieuwe plannen maken helpen daar goed aan mee. Het geeft weer een houvast.

Fijn om te lezen dat bij jou alles goed gaat en dat je 12 weken hebt bereikt (ik lees soms nog stiemen mee op het februari-draadje. Ik was trouwens erg ontroerd dat mijn naam nog onder aan het lijstje stond. Ik vond het fijn dat ik niet 'verdwenen' ben.

liefs

mama-kim

mama-kim

08-08-2009 om 18:13

....

nou dames ik heb het bereikt!! IK BEN ZWANGER!!!

vandaag getest met 2 verschillende tests, clearblue gaf heel vaag iest aan, toen huismerk geprobeerd maar die gaf wel een vette roze streep!!!!

ik ben zo verschrikkelijk blij! nu nog de 12 weken halen...

voor de rest van jullie wens ik jullie netzoveel geluk als ik!! ik hoop dat het voor een ieder van jullie ook lukt!

liefs van een nu nog op een roze wolk zittende kim

Noe

Noe

08-08-2009 om 23:24

Gefeliciteerd kim!

Ohh Kim,
wat een heerlijk nieuws zeg! Van harte! Spannende tijden die er nu aankomen, ahh geweldig gewoon! Het is je echt gegund!

Zelf ben ik vandaag ongi geworden en heb ik nogal een rotweek achter de rug. Mijn dochtertje van 10 maanden is vorige week van de trap gevallen doordat ik met mijn domme hoofd het traphekje was vergeten. Soms ben je met gewoon teveel dingen bezig. Ik liep met haar en nog wat boodschappen naar boven en zette alles weg. Vervolgens dacht ik o ja even Noenoe op de grond zetten en een flesje voor haar maken. Maar ze kruipt overal heen en opeens hoorde ik gerommel. Echt mijn hart zat in mijn keel. Ik had het echt niet meer. Meteen ben ik naar het ziekenhuis gegaan. We hebben echt heel erg geluk gehad, want ze had alleen maar een klein schrammetje op haar hoofd. Toch moesten we een nachtje in het ziekenhuis blijven ter observatie omdat het zo'n val is geweest natuurlijk en ze nog zo'n klein hummeltje is. Maar ondanks alles was die lekkere tuttebel alleen maar aan het lachen, ook toen ze de hele nacht om het uur werd wakker gemaakt om haar bloeddruk te meten en met een lampje in haar ogen te schijnen.
Ik voel mij er zo rot over. Je bent de hele dag aan het opletten en dan vergeet je gewoon het belangrijkste. Gelukkig is het goed afgelopen, maar steeds gaat er toch door je hoofd dat ze naar beneden valt en wat er allemaal niet had kunnen gebeuren. Pfff moet er echt even van bijkomen.

Liefs een geschrokken Noe

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.