Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madelief74

madelief74

29-08-2009 om 19:54

Zwanger!

Lieve lieve dames,

ik draai al 10 dagen duimen maar ik moet toch langzamerhand toegeven dat het deze maand toch gelukt is! En nu maar hopen dat het blijft zitten. Ik ben in ieder geval al verder dan de vorige twee keer dat het mis ging. Ik wens anderen net zoveel succes als dat wij dat nu hebben!

Heel veel liefs,
Madelief

Geweldig madelief

Ik draai mijn duimen voor je mee!

Geniet...

Liefs, Regien

Merel78

Merel78

30-08-2009 om 15:37

Madelief

Lieve Madelief

VAn harte gefeliciteerd! En hopelijk blijft het goed gaan! En hopelijk volgt de rest gauw!

Liefs, Merel

Vonda

Vonda

02-09-2009 om 17:40 Topicstarter

Madelief!

Wat super, van harte gefeliciteerd hoor!!!

Vonda

Madelief

Van harte met je zwangerschap! Geniet er lekker van!

En hier

Zondag eidag, als het goed is dan..
Heb nu al wat last van mijn liezen en cervixslijm.
Of komt mijn ei eerder??
In ieder geval maar even goed "klussen" dan

madelief74

madelief74

02-09-2009 om 19:42

Heel erg bedankt

Heel erg bedankt voor al jullie felicitaties, heel erg lief!!! Het is niet een makkelijke weg geweest. We hebben veel onzekerheid gehad en hebben de mk'en allebei op verschillende manieren verwerkt. Gelukkig hebben we volgende week al een echo om het hartje te horen en misschien dat we er vanaf dat moment ook echt zorgeloos van kunnen genieten. Begrijp me niet verkeerd, het blijft een wonder dat zwanger worden en we zijn er heel blij mee, maar net zo onbezorgd als de eerste keer.... nee. Helaas niet. Maar we doen er alles aan om het zo te maken. Ik wens jullie allemaal heel veel succes meiden. Dat het jullie ook snel mag lukken!

Veel liefs, Madelief

Vonda

Vonda

07-09-2009 om 23:16 Topicstarter

*** lijstje 7 september 2009 ***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.
Marsja (38), NOD plm 7 september, 4e kindje, zoon van 11, dochter van 9, zoon van 1,5. Hebben een miskramengeschiedenis. Bezig sinds juni 2009.
Nathalie (29), NOD 9 september, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 4e en laatste IUI poging. Na de vakantie gaan we beginnen met IVF.
Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.
Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.
Vonda (43), NOD 30 september, 2e kindje, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3,5 jaar.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.
Therese (27), 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland.
Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

***
Madelief (35) is zwanger!!! Heel veel geluk toegewenst!!

mee1977

mee1977

10-09-2009 om 08:12

Therese

Waar ben je meid?

Omdat wij in jan 2008 samen hier schreven en jij toen als eerste zwanger was, wat helaas niet zo mocht blijven.
Ben ik je blijven volgen, inmiddels is het rond om jouw al weer een tijdje stil..

Ik hoop dat alles goed met je is! Ik gun je zoveel goeds toe, en vooral dat je wens uit mag komen. Hopelijk kan die arts (dr veenendaal??) iets voor je betekenen.

Ik blijf lezen.

Therese

Therese

13-09-2009 om 15:33

Mee!

Ik kan me je nog heel goed herinneren! Gaat alles goed en met de kleine ook?

Ja ik heb een poos niet geschreven hier. Ook wel bewust om wat afstand te nemen (niet dat het altijd lukt, want lees ook stiekem mee hier ).

Alles gaat redelijk goed. Een paar weken geleden voor een tweede keer gecurreteerd, doordat er weefsel was achtergebleven wat maar niet naar buiten wilde. Vorige week voor het eerst ongesteld geworden, dus de boel werkt weer en dat is ene behoorlijke opluchting. Ik was erg bang voor verklevingen en andere ellende.

Deze week krijg ik waarschijnlijk mijn uitslag van een uitgebreid schildklieronderzoek te horen. Door al mijn bloedwaardes van het afgelopen jaar op een rijtje te zetten kwamen we erachter dat na elke miskraam mijn schildklier steeds trager ging werken. Hij valt nog wel binnen de normaalwaardes, maar zit nu wel echt op de grens. Verder hebben we een intake bij de immunoloog staan om nogmaals alles te laten checken. Mijn lijf reageert op een zwangerschap als een immuunprobleem en wil het graag tot op de bodem uitgezocht hebben. Dr. van Veenendaal is gelukkig ontzettend meedenkend en is een erg fijne arts. Bij hem krijg je het gevoel dat je niet hoeft te vechten voor alles.

Alles loopt door, maar ik ben de laatste tijd er toch minder mee bezig. De afgelopen twee jaar heeft alles in het teken van zwanger worden en zijn, gestaan en merk dat ik me nu weer op andere dingen aan het richten ben. In het voorjaar mag ik waarschijnlijk betaald mijn postdoc gaan doen en heb besloten dat ik 'ja' ga zeggen. Heb het altijd wat afgehouden omdat mijn 'planning' was eerst kinderen en dan mijn vervolgopleiding parttime. Het is me al lang duidelijk geworden dat sommige dingen niet te plannen zijn en dat je het maar moet nemen zoals het is en het beste ervan moet maken. Mocht ik zwanger raken tijdens de opleiding en het gaat goed, verzinnen we wel een oplossing.

Ook staan we sinds een maand ingeschreven voor adoptie en zijn we ons aan het orienteren op pleegzorg. Niet voor nu, maar misschien voor later. De kans wordt steeds reeler dat onze tijd niet gaat komen op de manier die we ooit voor ogen hadden, maar dat er meer is. Het lijkt ons ook geweldig om (tijdelijk) kindern op te vangen en ze een liefdevol en veilige plek te kunnen bieden.

Het voelt goed om dit soort dingen gewoon te doen en zo nieuwe uitdagingen te vinden. Het is een proces en ik merk dat hoe we erin staan verandert in de loop van de tijd.

Een heel verhaal, maar een samenvatting hoe het gaat en waar we mee bezig staan.

Liefs trees

Therese

Fijn om wat van je te lezen meid! Goed om te horen dat je je op andere dingen dan zwanger worden aan het orienteren bent. Voelt goed, denk ik he? Ook je post doc, lijkt me fijn om even met jouzelf bezig te zijn en niet op 'Therese- die-moeder-wil-worden'. You go girl! Ik hou je in de gaten. Schrijf zelf ook al een jaar niet heel erg actief mee, maar van sommige meiden kun je gewoon moeilijk afscheid nemen. Hoeft ook niet denk ik.
X voor jou omdat ik je zo'n topper vind.
Linnie

nathalie_80

nathalie_80

13-09-2009 om 22:50

Weer terug van vakantie

Hallo dames,

Ik zie dat er alweer iemand in blijde verwachting is. Madelief van harte gefeliciteerd en geniet van deze mooie tijd. Ik hoop dat wij jullie snel mogen volgen.

Therese wat goed dat je je eigen dingen weer oppakt, misschien dat het dan opeens wel heel snel gaat lukken en blijft!! Ik hoop het zo voor jullie. Ik vind je een kanjer! Zo dat moest ik ff kwijt.

Nou wij zijn gister teruggekomen van vakantie. Lekker 2 weekjes in Kroatie geweest. Heerlijk weer gehad, dus ik heb het hier nu wel een beetje koud, hihi. Maandag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor de IVF, we hebben wel al de informatie bijeenkomst bijgewoond en er moeten nu dus alleen nog wat onderzoekjes gedaan worden. Ik ben benieuwd. En dan zal het voor ons snel gaan beginnen. Erg spannend!

Maar ik zie dat mijn NOD op 9 september staat, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Maar goed, de laatste IUI poging is niet doorgezet omdat ik wel veel kleine eitjes had, maar het ene grote eitje was al na een paar dagen gaan krimpen en verdwenen. Dus geen eisprong gehad afgelopen cyclus. Alles ligt dus een beetje overhoop, heb t idee dat al die hormonen mij helemaal niet zo goed doen. Maar goed, we wachten af tot de ongi komt. Zal toch niet zo lang meer op zich laten wachten, heb al vanaf woensdagmiddag wat krampjes. Normaal zet het dan wel door, maar zal wel door de vakantie komen.

Nou, ik ga nu snel te bed, morgen mag de kleine man alweer naar de peuterspeelzaal dus vroeg op. Maar ik heb wel nog lekker een week vakantie!!

Liefs Nathalie

Elke

Elke

13-09-2009 om 23:16

Inbraakje therese

Heej Therese,

Fijn om te lezen dat je even afstand hebt kunnen nemen en dat ze wellicht een oorzaak hebben kunnen vinden voor alle ellende.

Ik hou je nog steeds in de gaten en duim echt kei hard voor je!!!

Liefs Elke
(04-09-09 bevallen van een dochter Tess)

Dees 68

Dees 68

14-09-2009 om 10:43

Inbraakje voor therese

Wat vind ik jou een sterke vrouw! Knap hoor zoals je je iedere keer weer hervat, daar heb ik echt bewondering voor.

En wat fijn voor je dat het je lukt om je ook op andere dingen te richten.

En ik hoop met heel mijn hart dat jullie hartewens, op welke manier dan ook, in vervulling gaat komen. Dat je grootste probleem maar mag worden dat je straks hoogzwanger tot over je oren in het werk zit!

Dees (ooit samen even geschreven in zwanger worden na miskraam)

nathalie_80

nathalie_80

14-09-2009 om 10:53

Elke

Hee Elke,

Zo ik had helemaal niet in de gaten dat er alweer 9 maanden om waren. Van harte gefeliciteerd met je dochter!!

En wat een leuke naam!

Gaat alles goed? Bevalling ook goed gegaan??

Wij hebben vanmiddag een afspraak bij de fertiliteitsarts om de IVF of ICSI te bespreken. Erg spannend stiekem toch wel.

Nou geniet lekker van deze mooie tijd!

Liefs Nathalie

Nathalie80

Hoe is het gisteren gegaan bij de fertiliteitsarts?

Komend weekend spannend!

As zondag mijn NOD, maar al wel wat klachtjes die zouden kunnen duiden op een eventuele zwangerschap
Erg zere borsten, heb er met enige regelmaat steekjes in, borrelende darmen, een temperatuur van 37.3 en gistermiddag ernstige zin in een broodje haring.. Na het broodje haring werd ik misselijk?!?
Nu weet ik dat je temperatuur sowieso hoger zal zijn na je ovulatie tot je menstruatie eraan komt, alleen was ie vorige maand rond dezelfde periode rond de 36.8..
Kortom, het wordt allemaal weer spannend deze week!!
Volgens een buuf had ik glanzende ogen en kan het dus niet missen haha.. Ik ben zeer benieuwd!
Zijn er nog meer meiden die in de buurt van haar NOD zitten?
Liefs..

mee1977

mee1977

15-09-2009 om 13:00

Therese

Hallo,

Niets gaat ook zoals het zou moeten he, moet je de pijn van een curritatie al indergaan, blijkt het niet helemaal goed gedaan te zijn. Moet je nog een keer..

Ik kan me er geen voorstelling van maken wat dat geestelijk met je doet. Eerst al elke keer weer de pijn en verdriet dat het weer niet zo mag zijn, dan de lompe artsen die je elke keer weer tref. En dan ook nog een behandeling die niet helemaal goed uitgevoerd is..

Ik neem mijn petje voor je af, want meestal klinkt er toch positiviteit door in je berichtjes.

Ik vind het dan ook fijn om te lezen dat Dr. van Veenendaal wel een meelevend persoon is, die oog heeft voor jouw.

Goed dat je weer aan de studie slaat, zoals jij kan weten is niets te plannen, dus grijp je kans en neem hem, als je (ik hoop het zo voor je) toch een voldragen zwangerschap mag krijgen zie je dan wel weer verder.!!

Ik hoop dat jullie erg snel voor een kindje mogen gaan zorgen. Het mooiste zou zijn als het kindje is van jullie samen, maar ook een geadopteerde zoon/dochter komt bij jullie goed terecht!! En dat jullie ook nog nadenken over pleegzorg, bevestig voor mij, dat jullie hart op de goede plaats zit!!!

Veel liefs en ik blijf je volgen!!!
Bianca

Elke

Elke

15-09-2009 om 20:39

Nathalie

Heej Nathalie,

Dank je wel

Ja, achteraf gezien zijn die 9 maanden inderdaad erg snel gegaan. En alle moeite die we ervoor hebben moeten doen om ons wondertje nu bij ons te hebben, lijkt alweer vergeten

Hoe is je afspraak geweest bij de fertiliteitsarts?

Liefs Elke

nathalie_80

nathalie_80

15-09-2009 om 21:02

Update afspraak arts

Hoi hoi,

Denaja; Ik lees dat het bij jou spannend is. Maar goed, als je er een goed gevoel bij hebt dan is het zo tijd om te testen

Bij de fertiliteitsarts was het niet zo spannend. We moesten bloed laten prikken en beslissen of we IVF of ICSI zouden willen doen. Maar goed, dat is afhankelijk van de hoeveelheid goed zaad van mn partner. En wij zitten net in het grensgebied. Dus als bij mij de eitjes opgeprikt worden, dan kijken ze hoeveel goede zaadcellen ze hebben en dan beslissen zij of het IVF of ICSI wordt. Als het voldoende is, gaan we nl liever voor IVF. Dan heb je toch nog iets meer natuurlijke selectie dan bij ICSI, waarbij gewoon een willekeurige zaadcel in het eitje wordt gestopt. Maar nu moeten we eerst afwachten tot we de resulten van het bloedonderzoek hebben en dat is uiterlijk as maandag. Dan moeten we nog een afspraak maken bij de IVF-verpleegkundige en die zal ons gaan inplannen. Wel spannend allemaal.

Nou het is nog een heel verhaal geworden, misschien wel een beetje teveel van het goede. Het geeft mij wel rust om zo even neer te zetten.

Liefs Nathalie

Nieuw

Hallo,

Ik had bij het draadje clubje zwanger worden ook al een berichtje gezet, maar geen reaktie tot nu toe.
Kijken of dat er hier iets meer leven in de brouwerij is...
Dit was mijn berichtje;
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.

Eigenlijk niet echt nieuw, want ik heb vaker mee geschreven, alleen dan onder een andere schuilnaam. Helaas was dit bekend geworden en heb ik nu maar wat nieuws bedacht. De grap is dat ik ook bij het groepje van korina, zara enz. heb geschreven.

Maar dan nu.

We willen gaan proberen voor een 4e.

Het begon verlede maand toen ik opeens niet goed ongesteld werd. Hiervoor had ik veel tussenbloedingen gehad. Dus toch maar even testen voor de zekerheid. Deze was negatief. Maar de grap was dat wij alle twee het een beetje jammer vonden. Wij houden wel van een groot gezin en zien de derde als een echt kadootje en aanvullig op ons geluk. Dus gaan we toch nog een keertje proberen voor een 4e. Het is gek genoeg nog spannender als de vorige keren. Misschien omdat ik nu een stuk volwassener ben geworden en mijn relatie is uitgegroeid tot iets unieks.

Wanneer mijn nod is weet ik niet erg goed.
Ik kan alleen een beetje gokken op 6 oktober.
Ik heb altijd een groot varrierende eisprong. Daardoor is het zwanger worden ook iets lastiger. Bij mijn zoontje hebben we er anderhalf jaar over gedaan en dat was niet echt een pretje. Toen heb ik de ovulatietesten uitgevonden wat een stuk beter hielp. Mijn cyclus varieerd tussen de 24 en de 50 dagen

groetjes!!!

Therese

Therese

18-09-2009 om 10:09

Iedereen

Elke. Je bent al bevallen! Wat gaat de tijd toch snel en wat héérlijk dat jullie een prachtige dochter hebben gekregen. Van harte gefeliciteerd en wat een leuke naam zeg (vrienden noemen mij ook tess). Hoe bevalt het moederschap?

Nathalie. Klinkt inderdaad allemaal erg spannend. Maandag hoor je meer en weet je ook al wanneer je eventueel zou kunnen starten?

Aan iedereen. Wat zijn jullie toch een stel schatten met al jullie lieve woorden!

Liefs Therese

Merel78

Merel78

18-09-2009 om 13:38

Therese

Lieve Therese

Ik had al eerder op je berichtje willen reageren, maar ben en blijf helaas erg moe en niet lekker, dus vandaar dat het er nog niet zo van gekomen was. Ik vind het heel mooi om te lezen hoe het nu met je gaat, de plannen die je maakt, het verder kijken naar de toekomst en tegelijk ook bij de dag leven. Fijn ook dat je je bij dr. van veenendaal serieus genomen voelt en je je daar op je gemak voelt. laat je het nog weten wat uit de onderzoeken komt?

Ik hoop voor jou op een wonder, dat je mama mag worden, al dan niet via de natuurlijke weg. Maar vooral dat je jezelf blijft en genieten kunt van de dingen om je heen. Ik wens je heel veel geluk toe en ik blijf je volgen. En ik heb veel bewondering voor de moed waarmee je dit doorgaat.

Heel veel liefs, Merel

marsja

marsja

21-09-2009 om 08:02

Kikuryu

Welkom op het draadje.
Wat leuk dat je voor een 4e kindje gaat! Wij ook.

Bij mijn 1e had ik ook varieerdende cyclussen van 3 tot 7 weken Gelukkig is dat na de zwangerschap regelmatiger geworden. Het is echt lastig. Gebruik je nu ovulatietesten?

marsja

marsja

21-09-2009 om 08:08

Wanneer (exact) nod?

Mijn eisprong was maandag 2 weken geleden (duidelijk voelbaar), de dag daarna was mijn temperatuur netjes omhoog. Een paar dagen later een 2e tempverhoging Vanochtend mijn 14e superhoge temperatuur. Is nu vandaag mijn NOD of morgen? Mijn temp zakt nooit voordat ik ongesteld wordt.

En nee, ik ga nog niet testen. Ik heb geen testen in huis en heb geen zin om ze te halen. Of ik nu in de zenuwen zit of ik zwanger ben of stress heb of de zwangerschap blijft plakken.... Met 3 miskramen voor mijn laatste wondertje verheug ik me niet op de eerste 12 weken.

Vonda

Vonda

21-09-2009 om 16:09 Topicstarter

Hier weinig te melden

Eisprong is geweest, maar liefst 1 (!) x geklust voorafgaande aan. Geen verschijnselen of zo.

Groetjes,
Vonda

marsja

marsja

21-09-2009 om 17:52

Positief

Net van de zenuwen toch een test gehaald en die was positief, echt duidelijk positief! En dat midden op de dag.

Pffff, nu aftellen voor de eerste 12 weken

Marsja,

Nou, ik zal je dan maar als eerste feliciteren!
Spannende tijd zal je nog door maken.

Ik gebruik ovu testen, want anders heb ik geen schijn van kans!
Maar dan nog kan ik gewoon mijn eisprong missen....
Deze maand begint al goed met een hele rare cyclus (zie ander draadje) dus ik ben benieuwd of dat ik weer anderhalf jaar mag oeffenen.

Vonda

Vonda

22-09-2009 om 23:39 Topicstarter

Hey marsja!

Super, super!!! Van harte gefeliciteerd meid! Ik duim met je mee voor de eerste 3 maanden!

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

22-09-2009 om 23:50 Topicstarter

Kikuryu

Van harte welkom bij dit draadje! Ik wens je veel succes toe. Ik heb even weinig te melden, daarom kom ik nu even niet veel hier.

Groetjes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.