Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

05-10-2009 om 21:09

Vonda!

Heej Vonda,

Wat een super goed nieuws! Ik volg jou ook nog steeds

Geniet van je zwangerschap, want voor je het weet ben je mamma!

Liefs Elke en Tess (alweer 1 maand oud!)

Even inbreken vonda

Van harte met dit mooie nieuws!

liora

liora

06-10-2009 om 12:12

Vonda wow!

Hee Vonda, wat lees ik nou? Ben je zwanger??? Niet te geloven, gefeliciteerd. Jeetje hee, niet te geloven.

Groetjes,

Liora

Nod

Vandaag heb ik mijn NOD letterlijk.
Nog geen spoor van ongesteldheid te bekennen.
Geen krampjes, geen hoofdpijn, eigenlijk helemaal niks.

Dus maar afwachten wat het de komende dagen gaat brengen. Ik denk helemaal niks, want mijn ei heb ik ook niet kunnen vinden. Ik heb niet elke dag getest en alleen maar rond mijn berekende dagen, dus misschien heb ik wel wat gemist.

Het zou een wonder zijn als het in 1 keer raak zou zijn

Therese

Therese

06-10-2009 om 19:26

Jaaaaaahhhh!! vonda!

Ik zit stuiterend en gillend achter mijn pc! Wat een geweldig nieuws.

Ik ben zooo blij voor je en ik wens je een héérlijke zwangerschap toe!!

Joepie!!

Liefs Therese

Therese

Therese

06-10-2009 om 19:32

*** lijstje 6 oktober***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.

Nathalie (29), NOD 15 oktober, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 15 oktober start de 1e IVF.

Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.

Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.

Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.

Kikuryu, NOD 6 oktober, 4e kindje, nogal varierende eisprong.

Therese (27), NOD 31 oktober, 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland (onlangs schildklieronderzoek gehad).

Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

***

Marsja is zwanger!!! Had op 21 september een positieve test! Ivm miskramen spannende eerste 12 weken.

Vonda is zwanger!!! Heb vandaag (4 oktober) een positieve test!

Therese

Therese

06-10-2009 om 19:39

Update

Ik heb weer een echte nod! We moeten onze keiharde stinkende best doen, want we hebben nog tot eind maart de tijd om het in Nederland te proberen.
De gynaecoloog van de privekliniek waar we lopen gaat dan met pensioen. Helaas is dit de enige arts in Nederland die Ascal, progesteron en schildkliermedicatie voorschrijft bij herhaalde miskramen. Voor mijn gevoel is dat voor onze de enige mogelijkheid om ooit een goede zwangerschap te krijgen.
Na maart wordt het Belgie of Duitsland en zie daar toch enigzins tegenop. Daardoor gaat het nog meer een belasting worden en wil zoveel mogelijk mijn leven leiden zonder dat hier al onze energie door wat opgeslokt.
Zwanger worden is nooit ons probleem geweest en ik hoop dat we in ieder geval nog een kans mogen krijgen het aankomende half jaar. Afwachten maar weer...

Liefs

Therese

ik duim voor je !

Asa Torell

Asa Torell

06-10-2009 om 20:06

Vonda

(hier ook een meelezer van dit draadje) van harte gefeliciteerd! Ik duim lekker voor je dat alles goed gaat de komende tijd!

Merel78

Merel78

06-10-2009 om 20:13

Therese

lieve meid

Voor jou een dikke knuffel en ik hoop zo dat je nog een kans gaat krijgen...en niet alleen kans, maar dit keer een poging die lukt!! Het is je zo gegund! Ik leef met je mee!

Liefs, Merel

Anna3

Anna3

06-10-2009 om 20:58

Vonda gefeliciteerd!

Je kent me niet, maar ik ben zo blij dat je zwanger bent! Dat je over 8 maanden een pracht van een baby mag baren. (Omdat ik een een vergelijkbare situatie zit als jij zat voel ik me extra betrokken.)

Asa Torell

Asa Torell

06-10-2009 om 23:11

Therese

Ik duim ook hard voor jou!

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:07 Topicstarter

Marsja

Dank je!!! Dat die kleine in jouw buik maar lekker genesteld mag blijven!!!

Groetjes van Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:11 Topicstarter

Leitje

Ja, die echo, daar zal ik wel naar uitkijken... maar vooral naar die van 20 weken. ik verwacht ook nog een eerdere echo en dat is wel een beetje angstig, ik heb de leeftijd dat je tests worden aangeboden en vorige keer hebben we de combitest laten doen. Ik denk dat we nu hetzelfde laten doen. Mooi want daar zit ook een echo bij, maar natuurlijk ook eng.
Hoe gaat het bij jou? Jullie hadden klustijd dacht ik?

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:14 Topicstarter

Nathalie

Ja, de eerste keer bij mij was het raak na slechts 2 cyclussen, dus deze keer heb ik wel heel lang moeten wachten inderdaad. Zullen we afspreken dat het bij jou andersom wordt? Dus op de eerste nog even wachten (maar komt wel) en de tweede er zo achteraan??
Dank voor je lieve woorden, ik gun het jou ook zo, lieve meid...

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:16 Topicstarter

Manda!

Ik vond het zo leuk om jou te volgen, mooi dat die droom van een tweede voor je uitgekomen is!!! ik denk dat je er toch wel ene hard hoofd in hebt gehad. Dat mij nu (hopelijk) hetzelfde overkomt vind ik nog niet te bevatten...
Misschien heb ik straks net als jij een mooi damesstelletje!

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:17 Topicstarter

Elke

Dikke knuffel!! Zie het andere draadje.
Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:18 Topicstarter

Geerke - ik ben dol op inbrekers!

Dank je!!!
Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:20 Topicstarter

Liora

Super he!!!
Ik vind het trouwens moedig dat jij het zelfs alleen hebt aangedurfd! Dat zou ik niet kunnen. We hebben nog tegelijkertijd in het draadje gezeten ook he?
Ja, ongelofelijk, na bijna 2 jaar... ik was me eigenlijk al een beetje aan het voorbereiden op een leven als moeder van een enig kind (dat ook nog eens spoedig schoolgaand zou zijn).

Vonda

Vonda

Vonda

07-10-2009 om 00:21 Topicstarter

Kikuryu

Ik hoop op een wonder voor jou!
Heb je nieuws?
Vonda

Nee

Nog steeds geen nieuws....
Ik moet vanmiddag wat boodschapjes doen en misschien haal ik wel een test.
Maar ik heb echt nergens last van.
Ook niet van mijn duiveltjes

Het zal vast gewoon een lange syclus zijn.....daar ga ik dan maar van uit, kan het altijd meevallen.

Vonda

Wij hebben, toen ik zwanger was van onze zoon, ook een combitest laten doen. Ben je toch een beetje gerustgesteld.

En idd we hebben een druk weekend gehad hahaha.

Nu is het grote afwachten begonnen. eind volgende week verwacht ik mijn NOD. En dan moet ik de 14e terug naar de gyn. Zou hij het eventueel kunnen zien of ik dan zwanger ben????

Ik ben zo benieuwd. We hebben deze maand echt heeeeel hard ons best gedaan. Rest ons niets anders dan afwachten...

Groetjes en een fijne zwangerschap.

Leitje

Therese hen

Therese hen

07-10-2009 om 18:08

Kikuryu

Heb je de test gehaald .

Je maakt het wel spannend zeg!

Therese

Therese

07-10-2009 om 18:14

Leitje, nathalie en hier

Op welke dag zit je als je naar de gyn moet en krijg je daar een echo? Vanaf 4 weken kunnen ze een vlekje/ zwangerschapsring/ innestelingsplek zien op een hele gevoelige echo, maar hoeft nog niet.

Nathalie. Hoe is het met jou? Kom je het wachten een beetje door? Ik vind zelf het wachten op van alles en nog wat erg frusterend en ik zal wel niet de enige zijn. Ik wil ook gewoon even laten weten dat ik aan je denk en met je meeleef.

Ik heb vanochtend contact gehad met de gynaecoloog. Ik ga een andere dosering schildklierpillen gebruiken deze cyclus, vanaf mijn eisprong al aan de bloedverdunners en de progesteron en een twee maal hogere dosering. Ik reageer vrij slecht op hormonen en met name manlief zal het weer moeten ontgelden ben ik bang. Hij weet waarvoor het is en is juist dan extra lief.

liefs

Therese

Therese

07-10-2009 om 18:15

Vonda

Geloof je het al

Ik vind het nog steeds helemaal geweldig voor je. Weet je al wanneer je de eerste echo krijgt?

liefs

Elke

Elke

07-10-2009 om 22:59

Inbraakje therese

Heej Therese,

Is het nu zeker dat het aan je schildklier ligt of is dit nog niet zeker?
Ik blijf voor je duimen dat je snel zwanger zal zijn en ook blijft! Ik hou je in de gaten

Liefs Elke

Negatief

Tja, toch maar een test gedaan maar deze was weer negatief.

Dus de stand van zaken;
Ik heb in augustus de pil geslikt en moest 8 september ongesteld worden. Dit is niet gebeurt.
Daarna niet verder geslikt en zou nu echt ongesteld moeten zijn, maar nog geen spoor van te bekennen.

Ik heb maar een telefonische afspraak met mijn huisarts gemaakt om daar eens info te winnen.
Het maakt mij in ieder geval behoorlijk gek

Therese

Hoi, hoi,

Als ik naar de gyn moet zit ik op dag 25 en dat is meestal de tijd dat ik mijn NOD heb. Maar het zou ook kunnen dat ik nu een langere cyclus heb. Het is afwachten en daar ben ik erg slecht in; ik wacht al 14 maanden....

Maar jij hebt het ook niet makkelijk met schildklierpillen en zo...... Hopelijk zal het voor jou een vruchtbare periode worden.

Groetjes,

Leitje

Kikuryu

Wat zei de huisarts hier allemaal van?? Misschien naar de gyn om te kijken of je wel of niet zwanger bent het is om gek van te worden die onzekerheid...

Sterkte!!

Leitje

Huisarts

Tsja, de huisarts vond het wel erg raar, maar zei dat ze niks er aan kon doen.
Gewoon nog een maandje verder gek worden (ze zei dus dat ik nog een maand moest afwachten) en hopelijk komt alles vanzelf op gang.....
Ehhh hopelijk een pos. test lijkt me toch iets leuker?

Dus ik voel mij nu echt een niet begrepen kneusje die een dagje psichiater best nodig zou hebben

Dus wie gaat er mee aftellen tot 8 november???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.