Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madeliefje

madeliefje

08-10-2009 om 18:01

Beginneling

Hallo!
Ben nieuw hier. We zijn eigenlijk nog amper begonnen met proberen, maar voelde afgelopen eisprong opeens en we hadden kort genoeg daarvoor geklust (ca 36 uur).

Stom hoor, maar ik ben echt aan het uitkijken naar a.s. maandag (10 oktober) (betekent NOD je eerstvolgende menstruatie?). Ik heb totaal geen last van pms en daar ben ik normaal een ster in. Ben zowaar een zonnetje deze week. Is het gek om te denken dat ik nu al zwanger zou kunnen zijn?

Liefs,
madeliefje

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 22:52 Topicstarter

Therese!

Ja, super he!!! En nee, soms kan ik het nog niet geloven! Zoals ik je dacht ik al eens eerder heb verteld heb ik wel vertrouwen dat het zal gaan als de vorige zwangerschap, maar zekerheid heb ik natuurlijk ook niet. Toch blijf ik gewoon positief.
Therese, wat leef je toch fijn met me mee, al heb je het zelf niet gemakkelijk.
Toen ik nog niet zwanger was haalde ik altijd weer hoop uit andere zwangeren die het na lange tijd lukte. Dan dacht ik: zie je wel!!! Het kan wel!

Therese, ik hoop dat het jou ook een keer mag lukken, het gebeurt vast, al moet je er misschien nog even op wachten!

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 22:58 Topicstarter

Asa torell

Bedankt Asa! (wat toch een mooie nick!). Leuk dat je zo meeleeft!!! Dank voor het duimen!!!
Over 2 dagen dan is het 5 weken en dan is het 2 mm... en ik bedacht vanmiddag op het werk dat er al zoveel bepaald is... jongetje of meisje, dat het op mij of Vondaman zal lijken, in elk geval weer een spannende andere mix van ons beiden dan onze dochter... ik hoop dat het allemaal goed gaat want ik ben zo benieuwd....

Groetjes!
Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 23:01 Topicstarter

Anna

Nee, ik ken je niet maar toch vind ik het heel leuk dat je reageert, dat doet altijd goed. Weet je, ik was eigenlijk al half en half aan het accepteren dat het niet meer zou lukken, ik had al een grens getrokken zoals je misschien weet. En dan toch nog! Met slechts 1 x klussen wel tijdig genoeg maar niet erg gepland... sja dan lukt het blijbaar ineens!
In welke zin is jouw situatie vergelijkbaar? Als je 't niet wilt vertellen is okee hoor.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 23:07 Topicstarter

Leitje

Nou, nu dus mooi afwachten! Hoe bedoel je of de gynaecoloog het kan zien? Ik weet niet of je, als het nog maar een paar weken is, het al kan zien, ik dacht dat je dan alleen nog maar kan testen op het HCG-hormoon. maar mijn mening voor een betere hoor.
Ja die combitest bij mijn dochter was gunstig, daar was ik destijds wel blij mee, en door gerustgesteld.

Wacht-ze af verder!!
Ik blijf het hier ook volgen!!

Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 23:10 Topicstarter

Therese

je moet flink aan de pillen lees ik, lijkt me heel zwaar. Ik ben zelf ook nogal 'hormonaal' zullen we zeggen. Vondaman moet het bij mij ook altijd ontgelden, al probeer ik hem soms wel te waarschuwen. Heeft niet altijd het gewenste effect.
Ik wist trouwens niet dat ze bij een echo met 4 weken al een vlekje kunnen zien, vroeg zeg.

Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 23:14 Topicstarter

Therese: echo

Nog iets vergeten: je vraag over wanneer ik mijn eerste echo krijg. Nou, ik heb momenteel nog helemaal geen contact met het medische circuit, ik zal binnenkort de verloskundigenpraktijk maar eens bellen! (ik reed vaak door het dorp waar ze zaten en zat er zo naar te verlangen daar weer heen te mogen, gek he, idem dito als ik op een bord de aanduiding van het ziekenhuis zag waar mijn dochter geboren is). Ik denk dat ik de eerste echo met de combitest zal krijgen in het ziekenhuis, en dan ws nog een met 20 weken. In 2005 had die praktijk in elk geval zelf geen echoapparaat.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

08-10-2009 om 23:17 Topicstarter

Madeliefje

Welkom hier!
NOD betekent 'niet ongesteld datum'. Dus de datum dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden, maar waarop je dus liever niet ongesteld wordt vanwege de beste reden: een zwangerschap.
Vonda

Therese

Therese

09-10-2009 om 10:09

Vonda en echo

Tegenwoordig krijg je ook een termijnecho! Deze is nog voor de echo van de combitest en is afhankelijk van je pratijk zo rond de 8 á 10 weken. Mag je alvast eerder even in je buik gluren .

Het klopt dat ze heel soms bij vier weken een stipje/ vlekje kunnen waarnemen, maar dat is wel afhankelijk van de ligging van je baarmoeder, de ervaring van degene die de echo maakt en het belangrijkste: de gevoeligheid van de apparatuur. In ons ziekenhuis hebben ze bijv. één extra gevoelig echo-apparaat. Maar er moet wel reden zijn om zo echo te maken, want dat doen ze absoluut niet standaard.

Hoe voel je je nu verder? Al symptoompjes en wordt Vondaman al gillend gek van de hormonen

Liefs

Therese

Therese

09-10-2009 om 10:13

Leitje

Afwachten is hier ook niet mijn sterkste punt. Jij bent ook al zo poos bezig! Ik moet zeggen dat ik het wachten wel steeds makkelijker vind worden. In het begin was elke maand te lang en heb me nu wel ingesteld op dat het lang kan gaan duren (als het uberhaupt al lukt). Voor ons wordt het volgende maand twee jaar alweer sinds we bezig zijn en achteraf gezien is de tijd best snel gegaan. Daar probeer ik me maar aan vast te houden.

Jullie gaan naar de gyn voor onderzoeken? En hebben jullie ook zo lang over jullie eerste kindje gedaan?

Succes met wachten!

Liefs

Therese

Therese

09-10-2009 om 10:19

Elke

Hi meis,

Het gaat goed met jullie meisje he? Wat klink je héérlijk gelukkig!

Nee het ligt niet aan mijn schildklier maar het is wel een negatieve factor. Ik heb officieel de diagnose 'onverklaarbare herhaalde miskramen'. Net zoals 50% van mijn medelotgenootjes door gebrek aan geld en onderzoek op dit gebied.

We hebben nu twee ziekenhuizen en één kliniek bezocht en heb zoveel onderzoek gehad, waarvan het meeste zelfs dubbel of nog vaker. Ik denk niet dat we ooit de oorzaak gaan vinden en wat we nu gaan doen is door extra hormonen en andere medicijnen mijn lijf een handje helpen in de hoop dat de kans dat ik het afstoot zo klein mogelijk wordt. Zelf ben ik ontzettend blij dat ik een gynaecoloog heb gevonden die er echt alles aan wil doen wat in zijn macht ligt.

Liefs

Therese

Therese

09-10-2009 om 10:21

Kikuryu

Ik help je mee aftellen!

En dan weer hup naar de huisarts. Liever niet voor een doorverwijzing naar de psychiater, maar naar de gynaecoloog!

Of inderdaad beter. Je huisarts bellen met de mededeling dat je zwanger bent.

Succes met aftellen en wachten!

Therese

Therese

09-10-2009 om 10:25

Madeliefje

Welkom hier!

Je NOD is inderdaad de dag dat je ongesteld. Veel succes gewenst en hopelijk mag je het draadje snel zwanger verlaten.

Groetjes Therese

Vonda

Hé zwangere Vonda!!!

Ik moet as woensdag naar de gyn en woensdag t/m vrijdag is mijn NOD. Dus zou betekenen dat ik woensdag wel of niet ongesteld ben / moet worden en anders vrijdag. Als ik dat niet ben, kan hij het dan al zien.....

Misschien moet ik wel rustig afwachten. Ik hoor dan namelijk ook hoe het met het zaad van mijn man gesteld is...

Wachten, wachten, wachten. Om gek van te worden. Ik wil het zoooooo graag.

Groetjes,

Leitje

Therese

Toen we voor de eerste zwanger wilde worden, waren we ook 13 maanden bezig. Nu zijn we inmiddels 14 maanden bezig.
Ik ben begin vorige maand nar de gyn geweest omdat we toen 1 jaar bezig waren en dan mag je de MM in. Ik ben ook al niet meer zo piep (37) dus het is nu of nooit zeg maar. Ik heb eerst een aantal vragen moeten beantwoorden en bloed moeten prikken. Mijn man moest zijn zaad inleveren en as woensdag moet ik weer terug komen. Dan is ook mijn NOD. Dus ik ben erg benieuwd. Ik heb het laatste half jaar cycli gehad van tussen de 22 en 27 dagen en woensdag is dag 25 en dit was zeg maar gemiddels. Ik had 1x 27 dagen. Dusssss

Fijne dag.

Leitje

Therese

Wat heftig zeg met die onverklaarbare miskramen... Maar heb je al een kindje??
Wat moet dit frustrerend zijn. Zwanger zijn en dan weer een miskraam. Hopelijk lukt het de gyn met al zijn middelen om het vruchtje vast te houden.

IK DUIM VOOR JE!!

Liefs,

leitje

Asa Torell

Asa Torell

09-10-2009 om 20:33

Vonda

Ja, dat kindje zit er echt al gewoon in jouw buik te zitten he! Ik vond dat bij de 2e zwangerschap geweldig, dat je het dan echt zo beseft - bij de 1e was het veel abstracter. Wat heerlijk dat het voor jou ook een 2e keer mag gebeuren!

Vonda

Vonda

10-10-2009 om 06:37 Topicstarter

Therese, echo en wachten

Hoi!
Dat wist ik niet. Dat zou misschien betekenen dat ik drie echo's krijg? Termijn echo, bij de combitest (11-14 weken) en dan nog eens bij 20 weken? Ik ben benieuwd. Ik dacht dat in 2005 die van 20 weken de termijn echo werd genoemd. Misschien is het ondertussen allemaal veranderd. Ik ben benieuwd of de praktijk waar ik heenga inmiddels een echoapparaat heeft, dat hadden ze eerder niet, moest ik voor naar het ziekenhuis.
Wat betreft wachten: ik heb vaak gedacht: als ik nou maar wist DAT het wel een keer goed zal gaan (ook al duurt dat bv nog 10 maanden), dan zou ik er veel rustiger onder zijn (ja, logisch he!). Maar het helemaal niet weten maakt het zo vervelend. Helemaal herkenbaar dus.
Vonda

Vonda

Vonda

10-10-2009 om 06:38 Topicstarter

Leitje

De tijd van afwachten van de NOD vond ik altijd wel de leukste want meest hoopvolle tijd. Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt...
Vonda

Vonda

Vonda

10-10-2009 om 06:40 Topicstarter

Asa, tweede keer

Ja, daar ben ik erg dankbaar voor - ik had er eigenlijk niet meer op gerekend.
Vonda

liora

liora

10-10-2009 om 11:45

Vonda

Hoi Vonda,

Ja je hebt minimaal drie echo's: eentje rond een week of acht, dan voor de combinatietest rond 12 weken, en dan nog een algemene screening rond 20 weken.

Die heette bij mijn eerste zwangerschap niet termijnecho hoor, en dat was in 2003!

Ga je geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest doen?

Liora

Merel78

Merel78

10-10-2009 om 19:19

En miss. nog wel meer

echo's vonda...bij de vorige vk praktijk (ik ben gewisseld ivm verhuizing) was het termijnecho (rond 10 weken, maar was bij mij met 12 ivm vakantie), en 20 weken echo (en wij deden geen combi test, dus daar geen extra echo voor). En verder moest ik nog een keer terug voor een groeiecho vanwege twijfel van de vk over groei (niks aan de hand uiteindelijk).

Maar bij deze praktijk doen ze er standaard 2 in het begin: 8 weken, 12 weken en dan de 20 weken echo in het ziekenhuis. Dus wie weet...spannend meid, ik ga je op de voet volgen, hopelijk komen er gauw nog meer meiden bij van dit draadje.
Nathalie en Therese ik denk ook heel veel aan jullie. Ik hoop dat het jullie ook gauw gegund is. En de rest natuurlijk ook.

Liefs, Merel

Anna3

Anna3

11-10-2009 om 13:58

Vonda

Ik schreef dus dat mijn situatie vergelijkbaar was aan die van jou. Dat is voor een deel zo, namelijk de leeftijd. Ik ben 42 en altijd als vrouwen van 40 of ouder een kinderwens hebben dan voel ik me heel erg betrokken - en ben ik heel blij als blijkt dat het nog kan.
Voor een ander deel is mijn situatie echter heel anders dan die van jou. Toen ik 38 was werd ik voor het eerst (spontaan) zwanger, maar ik kreeg een miskraam. Daarna duurde het - wat mij betreft - te lang voor ik opnieuw zwanger werd, en zijn we het medisch circuit in gegaan. Ik had niet de rust om af te wachten, wilde zooo graag, en vond dat ik ook niet de tijd had om me dat te kunnen permitteren. Na 3 mislukte iui's werd ik bij de eerste ivf/icsi-poging zwanger en is vorig jaar onze dochter geboren, net na mijn 41-ste verjaardag. Ik hoop nog heel erg op een tweede, we zitten weer volop in de ivf-behandelingen, maar deze keer helaas nog zonder succes.
Als het spontaan lukt is het natuurlijk helemaal geweldig.

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 16:00 Topicstarter

Anna

Ja, dan snap ik het heel goed. Fijn dat het uiteindelijk gelukt is, dat geeft nog meer hoop voor een tweede! Mijn vriend wilde niet het medische circuit in, hij wilde het gewoon laten afhangen van de natuur en dat snap ik ook wel en kon ik ook wel accepteren. Wat betreft de tijd vond ik wel dat ik persoonlijk een al vrij hard tikkende biologische klok had, dus ik voelde wel dat er ergens een grens moest zijn.

Vonda

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 23:25 Topicstarter

*** lijstje 11 oktober 2009 ***

Noe (27), NOD 5 september, 2e kindje. Bezig sinds juni 2009. Heeft een dochter van 10 maanden.
Nathalie (29), NOD 15 oktober, 2e kindje, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 15 oktober start de 1e IVF.
Regien (34), NOD 14 september, 1e kindje, zijn in januari gestart met zwanger raken, te hoog prolactine gehalte-gebruik clomid.
Denaja(29), NOD 20 september, 3e kindje. Bezig sinds juli 2009.
Mette (27), NOD ?, 1e kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Elfje-Lief, NOD ?, 2e kindje, heeft dochtertje van bijna 2. Bezig sinds juli 2009.
Kikuryu, NOD 6 oktober, 4e kindje, nogal varierende eisprong.
Therese (27), NOD 31 oktober, 1e kindje, bezig sinds november 2007, 7 miskramen gehad, nog 2 pogingen in Nederland, anders naar buitenland (onlangs schildklieronderzoek gehad).
Leitje (37), 2e kindje, bezig sinds september 2008, heeft een zoontje van 2. Als deze cyclus niet lukt, naar het ziekenhuis.

Vonda

Vonda

11-10-2009 om 23:29 Topicstarter

Veel succes, lieve meiden....

Dank voor jullie steun! Ik hoop dat jullie ook snel mogen volgen.
Ik heb Marsja en mij van de lijst gehaald, het draadje behoort jullie toe. Ik zal hier nog graag meelezen. En mocht het ervan komen, ik sta gewoon bij gezellug...
Groetjes,
Vonda

Heel licht

Zondag ochtend (kwart voor vijf) werd ik weer wakker. Voor de honderdste keer van die twee streepjes op een test edroomd. Grr, de nacht is toch om te slapen?
Dus toch maar mijn laatste test uit de kast en nog een keer proberen.
Na en minuut niks te zien zoals altijd, maar na 3 minuten stond er toch echt een tweede streepje!!!
Ik ga woensdag maar nog eentje voor de zekerheid doen, maar denk toch echt dat het toch raak is

Kikuryu

Wat fantastisch!!!
's Nachts moet je slapen, maar ik denk dat je de rest van de nacht geen oog meer hebt dichtgedaan!!!
Spannend hoor...

Ik wacht in spanning op jouw volgende berichtje!!!

Leitje

wat een super leuke reaktie,
maar ik durf het bijna niet te geloven...
Ik heb zo het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd.
De ha heeft net met zo veel moeite mij geprobeerd te overtuigen dat die dingen (testen) echt betrouwbaar zijn en als ze nee zeggen dat het ook nee is en dat ik dan een paar dagen verder geen wonderen hoef te verwachten...

Vonda

Vonda

12-10-2009 om 15:23 Topicstarter

Kikuryu

Sjonge, dat zou boffen zijn joh!!!
Ik hoop van harte dat je het snel kan gaan geloven!!!

Groetjes van Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.