Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod? vonda heeft hem op 14/15 januari 2010


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vonda

Vonda

17-01-2010 om 11:22 Topicstarter

Het is ongelofelijk maar toch voorbij

Dit had ik eigenlijk niet gedacht, maar het is toch voorbij. Ik had het niet gedacht want ondertussen is het al dag 28 van de cyclus, terwijl ik al jarenlang een cyclus heb van 25/26 dagen...
Maar goed, vanmorgen urine opgevangen om later te gaan testen. Ik mocht lekker uitslapen en heb toen gedoucht. Tegen half 11 heb ik eerst ontbeten en toen had ik de moed verzameld om te gaan testen. Helaas, maar 1 streepje. Ik moest toevallig ook naar de WC en toen zag ik het ook daar.... roze op het papier, ongesteld dus.
Heb het net verteld aan Vondaman. Ik ben er wel verdrietig over al had ik de laatste dagen dus ook wel twijfels of we het allemaal zouden gaan redden...
Vondaman was wel opgelucht, dat neem ik hem ook absoluut niet kwalijk, had ik wel verwacht. Hij zei ook dat hij het wel zwaarder had ingezien deze laatste dagen dan hij eerder zou hebben verwacht van zichzelf, al had hij ook zoiets van: als het er komt, dan is dat zo en redden we het ook wel.
Gemengde gevoelens dus ook bij mij. Nu wil ik ook niet verder, woensdag is de afspraak bij de huisarts. Ik zou er ook niet tegen kunnen om nog langer in onzekerheid te zitten....
Ach ja, lastig allemaal. Ik vind het wel zwaar. Gisteren was ik er eigenlijk nog van overtuigd dat die 2e er zou komen, nu blijft het definitief bij eentje.
Biene, mooi berichtje heb jij geschreven, dank je wel. Toch beginnen bij mijzelf ook twijfels te ontstaan, en gecombineerd met de toenemende moeite die Vondaman er mee heeft (al liet hij mij tot nu toe nog de ruimte) brengen mij ook tot de conclusie dat er ergens een grens moet zijn en dat die nu, echt, echt nu, is bereikt. Dit was mijn allerlaatste poging.
Al blijft het moeilijk dit te accepteren. Ik had graag een draadje 'uitgerekend in sept/okt/nov/2010' willen starten, het heeft niet zo mogen zijn.
Gelukkig ben ik ook goed in het tellen van mijn zegeningen....
Lieve, lieve meiden, dank voor jullie lieve berichten en jullie steun. Als ik jullie niet had...

xxxxx
Vonda

Vonda

een hele dikke knuffel voor je. Wat vind ik dit erg voor je, ik had het je zo gegund. Ik hoop dat je dit alles een plekje kunt geven.
Knuffel

Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 12:01

Vonda

ik weet niet goed wat ik moet zeggen,
sterkte!!

greot, pol

Biene M.

Biene M.

17-01-2010 om 13:30

Vonda

He bah, wat jammer. Ik weet hoe je je voelt, ken de teleurstelling en de angst voor de volgende teleurstellingen. En de toenemende zorgen over of het allemaal wel lukt met een kindje erbij, naarmate je langer op die zwangerschap wacht. Begrijpelijk dat jullie er nu een punt achter gaan zetten. Succes woensdag, het lijkt me een raar moment.

X Biene

Asa Torell

Asa Torell

17-01-2010 om 14:53

He bah vonda

Wat verdrietig! En wat gemeen, die valse hoop die je lijf je dan geeft .

Vonda

Jeetje, wat afschuwelijk voor je...inderdaad wat Asa Torell zegt: gemeen dat je lijf die valse hoop dan geeft.

Ik wens je heel veel sterkte met het afscheid nemen van je verlangen naar een kindje..

Liefs,
Regien

Petr@

Petr@

17-01-2010 om 19:54

Vonda

Ach, wat afschuwelijk! Ik had het je zoooooo gegund...
Dikke knuffel,

liefs,
Petr@

peggy

peggy

18-01-2010 om 07:39

Vonda

hoi vonda,

ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt. mensen vragen altijd als iemand 1 kind heeft wanneer de 2e komt. en als het dan niet lukt zeggen de mensen ach, je hebt toch een kind? maar mensen snappen vaak niet dat het het gezinsgeluk pas helemaal compleet is als mensen een kindje er bij willen.ze zeggen ook dat je gelukkig moet zijn met wat je hebt. is wel makkelijk gezegd.want voordat je het verwerkt hebt ben je weer een poosje verder en in je achterhoofd blijf je voorlopig of altijd nog zo iets houden van hoe zou het kindje er uit hebben gezien en alle vragen die je verder nog zou hebben. ik bvind het goed om te horen dat je er zelf nuchter tegen over staat. maar geef je zelf de tijd om het samen met je man te verwerken. dat maakt het verwerkingsproces ook wat makkelijker.
sterkte meis.

liefs en groetjes peggy

Salie

Salie

18-01-2010 om 09:54

Vonda

He Jeetje zeg. Ik had het zo gehoopt voor jullie. Bah.
Een hele dikke knuffel voor jullie.
Liefs van Salie

Merel78

Merel78

18-01-2010 om 19:28

He vonda toch

Wat ontzettend jammer zeg, ik had het zo gehoopt voor je en het je ook zo gegund! Ik wens je wijsheid in je verdere beslissingen en in het acceptatieproces. Het lijkt me heel moeilijk als je zo graag wil dat er (nog) een kindje komt en het niet zo mag zijn.

Een hele dikke knuffel voor jou!

Liefs, Merel

Vonda

Vonda

18-01-2010 om 23:09 Topicstarter

Lieve meiden

Wat een fijne reacties toch...
Gisteren was een zware dag. Vandaag had ik veel afleiding door mijn dochter en dat was enerzijds ook moeilijk maar ook wel goed.
Ik snap achteraf ook waarom ik zo'n lange cyclus had: de eisprong kwam later dan normaal, zo'n 5 dagen later. Logisch natuurlijk dat dat de nod ook opschuift maar dat had ik me niet gerealiseerd.
Vonda

emmonis

emmonis

20-01-2010 om 11:17

Vonda

Wat ontzettend jammer en verdrietig. Ik had het jullie zo gegund. Dikke knuffel.

Vonda

Vonda

20-01-2010 om 19:44 Topicstarter

Vandaag naar de huisarts geweest

en spiraal laten plaatsen. Au-auw! Eerst wat uurtjes op de bank gelegen, Vondaman kon nog even thuis blijven. De rest van de dag gelukkig nauwelijks pijn gehad met wat pijnstillers.
Wel heel raar, deze afspraak had ik een tijdje geleden natuurlijk al gemaakt, en toen kwam er nog zo'n laatste kans doorheen, maar ik wilde het ook niet nog eens uitstellen. 't Was wel een emotioneel moment bij de huisarts. Zij vroeg me wat dingen vooraf en kon zich ook wel voorstellen dat ik op een gegeven moment rust wilde op dit front.
Het is goed zo, maar de acceptatie zal nog moeten komen. Eerst nog vooral verdriet.
Dank voor jullie lieve berichtjes, lief, emmonis.

Groetjes,
Vonda

Merel78

Merel78

20-01-2010 om 19:56

Lieve meid

Alleen een hele, hele dikke knuffel voor jou. Zo dapper en zo moeilijk! Ik wens je veel sterkte en heel veel steun in je verdriet! Zorg goed voor jezelf he!

Liefs, merel

Vonda

Wat moet het een moeilijk en verdrietig moment geweest zijn bij de huisarts.
Ik hoop dat het jou en Vondaman de rust geeft die jullie zo hard nodig hebben.

Sterkte en liefs,
Regien

peggy

peggy

20-01-2010 om 22:15

Vonda

lieve vonda,

geef je zelf aub de tijd om alles te verwerken. de beslissing die jullie genomen hebben is niet niks.
heel veel sterkte en liefs, peggy

Biene M.

Biene M.

20-01-2010 om 22:20

Vonda

Lijkt me dat de buikpijn peanuts is vergeleken bij de hartenpijn. Sterkte met allebei.

Liefs, M

marsja

marsja

21-01-2010 om 09:48

Vonda

Moeilijk en dapper hoor om zo definitief afscheid te nemen van je droom. Sterkte met alles!

Therese

Therese

22-01-2010 om 11:33

Vonda

Ik heb hartgrondig staan vloeken toen ik je berichtje las. Ik had je het zo hard gegund en vind het echt vreselijk dat je nu deze grote wens vaarwel moet zeggen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verdrieti en dit moedige besluit.

Liefs en een dikke knuffel Therese

Vonda

Vonda

27-01-2010 om 22:58 Topicstarter

Lieve, lieve meiden

Zo ontzettend bedankt.
Het is heel raar, het blijft een beetje op de achtergrond en tegelijk voelt het alsof het leven ook doorgaat...
Ik zal jullie fijne reacties nooit vergeten.

Vonda

peggy

peggy

28-01-2010 om 09:42

Vonda

je was een fijne meid om hier op het forum te hebben. dikke x en liefs peggy

Petr@

Petr@

28-01-2010 om 21:52

Vonda

Geen woorden om je te troosten (die bestaan toch niet), alleen even een hele dikke knuffel voor je...

liefs,
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.