Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

13-06-2009 om 10:55

Nathalie

Hoe is het met je? Ik hoop stiekem dat je ongi niet heeft doorgezet. Volgende week op vakantie? Ik hoop dat je ondanks alles een beetje van je vakantie kan genieten. Wat een heftige tijd moet het voor jullie zijn. Knuffel!

Liefs Therese

Merel78

Merel78

13-06-2009 om 13:29

Nathalie

nathalie hoe is het met je? ik hoop met therese dat het niet heeft doorgezet...oh wat hoop ik dat verschrikkelijk voor je...

Ik kan me maar ten dele indenken - omdat ik het zelf niet meegemaakt heb - hoe heftig deze periode voor jullie moet zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie wens heel gauw in vervulling mag gaan.

liefs Merel

Merel78

Merel78

13-06-2009 om 13:30

Lijstje 13 juni

Vonda (43), 2e kindje, NOD 20 juni, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Therese (27), 1e kindje, NOD rond 20 juni bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk).

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 28 juni, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Liesje is na ruim 3 jaar zwanger en mag nu heerlijk gaan genieten!!! Van harte meid!

Merel78

Merel78

13-06-2009 om 13:31

Lijstje

Ook ik heb me van het lijstje af gehaald. Ik wens jullie heel veel geluk en ik hoop echt dat jullie wens voor een baby gauw in vervulling gaat. Hierbij nog wat ((((hormoontjes)))) jullie kant op. Ik blijf jullie volgen!

Heel veel liefs, Merel

Therese

Therese

14-06-2009 om 10:05

Misselijk

Sinds een paar dagen 's ochtends misselijk, donderdag en vrijdag veel krampen gehad, mijn tepels zijn alweer donkerpaars en ben momenteel niet te genieten. Mmh waar komt me dat bekend voor? Krijgen we nog een extra kansje voor de vakantie....

Inbraakje therese

DuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimDuimerdeduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim
Hoop dat het helpt!
Leifs Nina

Merel78

Merel78

15-06-2009 om 07:28

Therese

oh wat spannend...ik denk aan je!

Merel

madelief74

madelief74

16-06-2009 om 19:03

***lijstje 16 juni***

Vonda (43), 2e kindje, NOD 20 juni, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Therese (27), 1e kindje, NOD rond 20 juni bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk).

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 28 juni, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

madelief74

madelief74

16-06-2009 om 19:07

Vonda

Hoi Vonda,

nog 4 dagen te gaan he! Spannend hoor.
Ik heb geen idee wanneer mijn ongi weer begint. Misschien laat het wel weken op zich wachten na de mk.
Wanneer gaat jouw dochter naar school? Die van mij in januari. Lijkt me wel heel erg leuk voor haar. Ik zal haar wel missen... Aan de andere kant weer iets meer tijd voor mezelf..

Liefs Madelief

madelief74

madelief74

17-06-2009 om 11:18

Geen zwangerschapshormonen meer in mijn bloed

Zonet een testje gedaan om te kijken of de zwangerschapshormonen al uit mijn urine zijn. Dat schijnt normaal gesproken na een mk wel 4-6 weken te duren. Mijn mk was 1 juni en ik ben blij dat ze er nu al uit zijn. Jippie dan maar! Hoe raar he, dat je blij kan zijn met het testresultaat: NIET zwanger. Hahahaha. En toch ben ik blij.

Op naar de toekomst!

Liefs, Madelief

Merel78

Merel78

17-06-2009 om 12:10

Allemaal

meiden hoe is het?
madelief, fijn!! nu op naar een nieuwe ronde en hopelijk ben je gauw zwanger en blijf je dan ook zwanger.
vonda, spannend, voel je al iets?
nathalie hoe is het met jou?

groetjes, Merel

Vonda

Vonda

17-06-2009 om 17:03 Topicstarter

Och madelief...

Lijkt me ook een heel dubbel gevoel, joh. Enerzijds blij zijn dat de hormonen er niet meer zijn maar anderzijds... nog steeds veel sterkte en veel goede moed weer toegewenst meiske...
Mijn dochter is van eind maart 2006 dus ik vermoed dat zij ook zo begin 2010 (wat klinkt dat jaartal gek!) voor het eerst gaat wennen aan school. We moeten nog een schoolkeuze maken, er is hier teveel keus zou je haast zeggen!
Ik voelde me de laatste dagen zo labiel (had ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap) dat ik dacht, nou... misschien is het wel... Dus ik (veel te vroeg, eigenlijk niet mijn gewoonte) aan het testen en natuurlijk een negatief resultaat. Baal. Dus ik ben maar weer lijdelijk aan het afwachten. Zaterdag is de dag weer inderdaad.
Weet je, ik heb eigenlijk besloten dat dit jaar echt het laatste is dat ik (we) het probeer. Mijn leeftijd en de risico's en het leeftijdsverschil gaan ook meespelen voor mij en mijn vriend. Maar ik wil ergens ook een grens trekken. Ik vraag me wel af hoe ik er aan toe ben als het dan inderdaad 1 januari 2010 is en ik ben inderdaad niet zwanger... daar wil ik eigenlijk nog niet zo aan denken. Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik ergens die grens wil trekken, zodat er ook een zekere rust komt: dat is het dan gewoon en zo blijft het. Lastig hoor, heb wel een brokje in de keel bij het typen hiervan. Kan dan best wel een beetje jaloers zijn op de jonge leeftijden van iedereen (behalve ik dus) hier in het rijtje... nog zoveel kansen.
Maar goed, nog even afwachten hier dus je hoort het snel.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

17-06-2009 om 17:05 Topicstarter

Merel

Wat leuk, je bent een draadje gestart in Gezellug!!! Superleuk hoor!! Heel leuk om met andere zwangeren van dezelfde periode allerlei dingen uit te wisselen. Heel heel misschien volg ik je wel, maar ik reken er niet op want vooralsnog voel ik niets bijzonders (ja, voel me niet superhappy maar dat zegt niks natuurlijk).

Groetjes,
Vonda

Therese

Therese

17-06-2009 om 18:34

Madelief

Oh wat raar kan het zijn om te testen of je hormonen uit het bloed zijn . Ik doe het zelf ook altijd, want geeft toch weer wat rust als alles weer 'normaal' is. Hoe voel je je emotioneel momenteel?
Ik hoop echt dat de toekomst je iets moois gaat brengen en dat de volgende zwangerschap een pracht van een baby gaat opleveren.

Liefs

Therese

Therese

17-06-2009 om 18:36

Vonda

Het klinkt alsof je in de put zit en aangezien je altijd zo positief bent, moet het nu wel erg heftig zijn. Ik wil je heel veel sterkte wensen en schrijf lekker van je af. Als ik je wat jaartjes extra zou kunnen schenken, had ik het met alle liefde gedaan!

Liefs

Therese

Therese

17-06-2009 om 18:42

Ook te vroeg getest

En duidelijk positief. Heb ook het idee dat mijn nod ongeveer rond nu ligt ipv zaterdag, gezien de start van de krampjes, symptoompjes, streep op de test etc. Tja ben inmiddels expert in het analyseren van prille zwangerschappen.

Nou daar gaan we dus weer. De emotionele achtbaan is weer gestart...

Kan nog niet echt enthousiast worden eigenlijk. Sorry ik hoop dat dit niet kwetsend over komt op iedereen die nu al zo lang wanhopig op die positieve test wacht. Ik heb er teveel gezien en tot nu betekenen positieve testen veel emotionele en fysieke pijn. We zullen zien wat deze onze brengt.

Liefs

Merel78

Merel78

17-06-2009 om 20:20

Therese

ach lieverd...ik kan me zo indenken dat dit zo moeilijk voor je moet zijn. Terwijl een positieve test iets blijs zou moeten zijn, is het nu dubbel. Ik weet ook niet zo goed wat ik precies moet zeggen, ik deel je ervaring immers niet, maar ik denk veel aan je en ik hoop elke keer weer met je mee op een wonder. Ik hoop dat je mensen om je heen vindt bij wie je kunt uithuilen, je gevoelens uiten...

Sterkte in deze spannende en emotionele tijd.

Heel veel liefs, Merel (die niets liever hoopt dan dat je ook in mijn draadje komt en dan tot het eind)

Merel78

Merel78

17-06-2009 om 20:23

Vonda

lieve vonda

ik hoop zo dat het je nog gegund is...ik hoop dat je ook zwanger bent. En ik had ook te vroeg getest he...dat weet je (5 dagen van tevoren, vrijdag getest, woensdag nod).En ook eerst negatief, en een week later positief! Dus misschien is het hoopvol? pffft ik wou je gewoon 10 jaar jonger denken maar ja, dat werkt ook niet he!

nou ja, gewoon een dikke knuffel, ik leef met je mee!

Merel

Zomaar een meelezer

Zomaar een meelezer

17-06-2009 om 20:29

Therese...

Lees ik het nou goed en ben je nu weer zwanger? En dit: jullie zouden toch een pauze houden voordat je in augustus naar die bijzondere dokter Veenendaal zou gaan? Ik snap niet zo goed waarom je nu wéér het risco neemt om zwanger te worden terwijl het nu wel echt duidelijk moet zijn dat iets niet in orde is met je lijf? Je hebt al tig miskramen achter de rug; de kans is nu groot dat deze ook niet voldrage zal worden.
De dokter vroeg even niet zwanger te worden? Zo kan hij nooit exact achterkomen wat er mis is met je. Die paar maanden wachttijd, dat moet toch kunnen?
Sorry, dit moest ik even kwijt, want dit begrijp ik niet helemaal!
Overigens wens ik je natuurlijk heel veel succes! En dat je heel snel een kindje mag krijgen.
Groetjes, zomaar een meelezer.

Biene M.

Biene M.

17-06-2009 om 20:52

Zomaar een meelezer

Sorry, ik breek hier in, maar ik ontplof zowat van jouw belerende bericht aan Therese! Wat weet jij er eigenlijk van, ben jij haar gynaecoloog? Er zijn mensen die drie keer miljoenen winnen in de loterij en er zijn mensen die zes miskramen achter elkaar krijgen. Zolang niet is aangetoond wat er is, weet niemand of er iets mis is of dat Therese gewoon driedubbele pech heeft.

Als Therese nu zwanger is kunnen er twee dingen gebeuren: 1 ze krijgt een kind en hoeft niet meer naar welke dokter dan ook en 2 ze krijgt een miskraam en kan alsnog alle mogelijke onderzoeken laten doen en behandelingen starten.

Ze heeft een kinderwens en het is aan haar om zwanger te raken of niet. Jouw kritiek vind ik zeer ongepast.

Biene

Zeg zomaar een meelezer

Ik krijg het gewoon helemaal warm (en niet in positieve zin) van jouw reactie aan Therese.
Ik weet dat het zelden voorkomt, maar ik hoop echt dat de redactie jouw reactie verwijdert. Onbegrip is je goed recht, je zo uiten is ronduit kwetsend.

Lieve therese

Mijn duimen en tenen en positieve gedachten draaien weer volop voor jou en mini-therese in wording.
Ik begrijp dat blij zijn even moeilijk is. Beleef het zoals jij het nodig vindt te beleven.
Ik leef met je mee.
Dikke X
Linnie

Merel78

Merel78

17-06-2009 om 21:05

Meelezer

Nou ik geloof niet dat ik de enige ben die zich over jouw reactie loopt op te winden. Ik vraag me echt af waar je het lef vandaan haalt om zo'n ongelooflijk ongevoelige reactie neer te zetten. Ik denk niet dat Therese daar op zit te wachten.Dat je het niet snapt, dat kan ik nog wel begrijpen, dat je het denkt ook. Maar niet dat je dit hier op deze manier neerzet.

Merel

Kon me niet inhouden

en heb de redactie gemaild.

Therese

Therese

17-06-2009 om 21:50

Aan zomaar meelezer

Mert tranen in mijn ogen zit ik jouw berichtje te lezen. Misschien de hormonen, maar jouw woorden zijn zeer kwetsend. Je hebt geen idee waar je over praat en wat je zegt. Ik weet niet wat het doel is van jouw woorden, maar als het bedoeld is om ons keihard te raken kan ik je vertellen dat je er zeer in geslaagd bent. Ik zit hier gewoon met trillende handen dit berichtje te tikken. Verdorie!!! Niemand heeft ons te zeggen dat wij onze zwangerschapswens moeten uitstellen en voor jou informatie twee ziekenhuizen en twee teams aan gynaecologen geven aan dat er geen enkele reden is om niet zwanger te mogen worden. Toevallig is dit een kans om weer een hele batterij aan ellendige onderzoeken te kunnen overslaan. Weet jij wat we meemaken en hebben meegemaakt? Zo nee hou dan alsjeblieft je mond en in het gevolg je oordelen over ons voor je.

Therese

Therese

Therese

17-06-2009 om 22:02

En dan ook nog zo laf...

om dit even anoniem te komen melden. En als het weer misgaat kom je dan even anoniem melden, zie je wel? En ook al gaat het mis, dan hebben we in ieder geval deze extra kans weten te pakken. Onze keus en ons leven en wij zijn blij met dit extra kansje dat ons geboden wordt. Waarschijnlijk onbegrijpelijk voor mensen zoals jij.

Nu ga ik echt ophouden, want ben echt compleet over de rooie en verlaag me liever niet tot jouw niveau. Al ben ik bang dat ik me nu al teveel heb laten meeslepen. Nu ben ik het tenminste kwijt en hopelijk dringt het nu tot jou door dat je niet zomaar alles kan zeggen.

He verdorie...

had zo gehoopt dat je dit niet had hoeven lezen Therese.
Makkelijk gezegd, maar trek je er niet teveel van aan. 99% van de dames hier leeft vanuit haar tenen met je mee. Jammer van die 1% maar de meesten hebben echt het beste met je voor.
Toch truste voor straks.
X
Linnie

Therese

Therese

17-06-2009 om 22:25

Linnie en de andere meiden

Lief dat jullie wel zo meeleven. Echt heel fijn en jullie hebben geen idee hoe goed het ons elke keer doet dat mensen weer meeleven!

Pff ik ben weer enigzins tot rust gekomen, maar ik heb toch wel even een potje zitten huilen. Ik kreeg echt het gevoel dat mezelf moest verdedigen, van oh sorry 'meelezer' dat ik zwanger ben geraakt. Het is niet zo dat de wereld vergaat als ik weer een miskraam krijg. Zolang ik nog steeds ondanks alles mijn leven kan leiden en ervan genieten blijven we gewoon doorgaan. Volgens de wijze woorden van mijn gyn, 'de aanhouder wint'! De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof in wonderen hoe moeilijk het soms ook is.

Nu ga ik lekker slapen en fijn om nog even positief af te sluiten.

Linnie jij ook truste als je dit nog leest.

Liefs

Vonda

Vonda

17-06-2009 om 22:54 Topicstarter

Meelezer

Zeg maar even wie je bent, dan weten we dat ook weer.....

Bah

Vonda

Vonda

Vonda

17-06-2009 om 22:55 Topicstarter

Therese

Hopelijk slaap je lekker, moge het je/jullie dit keer nu echt lukken...

Dikke kus,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.