Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nathalie_80

nathalie_80

22-04-2009 om 13:27

Marije clomid

Hee Marije,

Ik heb mijn 5 dagen Clomid erop zitten en dit was voor mij inderdaad de 1e keer. En ik moet heel eerlijk zeggen dat het me vies is tegengevallen, ik heb de laatste dagen zo'n hoofdpijn gehad en ik was super duf. Leek wel of ik onder invloed van het een of ander was.
Ik hoop maar dat onze 1e IUI poging meteen lukt en dat ik niet weer aan de Clomid hoef, vind er niks aan.
Maar goed ik mag niet klagen, ik heb het er graag voor over.

En jij, heb jij er ook last van? Of is het bij jou geen probleem??

Knuf Nathalie

Nathalie

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Hoop voor je dat dit inderdaad de eerste en enige keer is dat je het hoeft te slikken!
Ik merk er eigenlijk niets van, niks geen hoofdpijn of moeheid. Gelukkig groeien m'n eitjes er wel goed door, dus daar heeft het tenminste wel invloed op. Ben vanmiddag bij de gyn geweest en ik mag morgen m'n pregnyl prik en dan vrijdagavond aan de bak.
Krijg jij straks ook pregnyl? Voel je je nu wel weer goed? Nu je het niet meer slikt?
Liefs Marije

Dees 68

Dees 68

22-04-2009 om 19:58

Inbraakje voor therese...

En anders... neem je gewoon je slaapzakje mee en blijf je voor de deur liggen totdat je wel mag! Dan kunnen ze je toch niet weigeren?

Meestal volg ik dit draadje niet zo, maar ik zag toevallig je naam langskomen en jouw wel en wee volg ik wel een beetje namelijk, vandaar deze reactie.

En voor iedereen: ik heb nog wat ovulatietesten liggen (matcare en predictor). Ik schreef vorig jaar mee bij zwanger worden na miskraam en heb toen in een pessimistische bui grootschalig ingekocht. En nu zit ik er dus mee . Dus als ik er iemand anders een plezier mee kan doen... Ik hoef er verder niets voor te hebben want ik gebruik ze toch niet meer en weggooien is ook zonde vind ik. Dus roep maar als iemand ze wil hebben.

groetjes Dees

Nod en meer...

Tjee Therese.. wat een shit zeg.....!! Het zou toch verboden moeten worden... 'en anders maar een cyclus wachten' ik zou echt denken.. ja hállo.. NO WAY.. kan me je reactie dan ook heel goed voorstellen... Vaak als je flink 'dramt' lukt het om toch iets meer voor elkaar te krijgen (is mijn ervaring.. maar goed.. dan wel op een andere afdeling..) ik hoop zó voor je dat ze je niet langer laten wachten dan nodig!!!!!
En liesje.. kan me jouw gevoel ook goed voorstellen hoor! alles wat je wilt is duidelijkheid... (het liefst tot in detail, maar ja...helaaaaaas ( ) Hoop dan ook voor je dat je die duidelijkheid snel hebt!
Dees, wat lief dat je je ovulatietesten aanbiedt.. ik twijfel er zelf een beetje aan of ik er aan wil beginnen.. (ik denk mn eisprong goed te voelen en heb een redelijk regelmatige cyclus enz.., fijn in elk geval dat je ze zelf niet meer nodig hebt!!)
Marije...voor jou dus ook bijna actie... succes morgen met de prik.. is dat pijnlijk/vervelend??
Mette.. hoe is het met jou?

Hier... als ik uitga van een regelmatige cyclus van 28 dagen, zou vandaag mn NOD zijn.. maar is dus niet geheel duidelijk... maakt het wel wat spannender... heb wel wat last van borsten, maar ja.. we weten allemaal dat dat 2 dingen kan betekenen... afwachten dus weer...mn gevoel zegt dat het niet 'raak' is... maar ja.. hopelijk houdt dat me een keer voor de gek

Liefs!

Euhm..

ik zou morgen mn NOD hebben bij cyclus van 28 dagen..was foutje.. nou ja.. we zien het wel.. dat verandert niet..
Doeii

Yrma

A.s. maandag hebben we een gesprek met de gyn om te bespreken hoe we het aan gaan pakken. Daarna weet ik dus meer. Ben alleen bang dat we nu weer moeten wachten totdat Lief ongesteld wordt en daarna pas kunnen beginnen. Ik verwacht dat dat nog ruim een maand duurt. Balen dus! En die maand daarna gaan we drie weken op vakantie, dus grote kans dat we dan weer een poging mislopen.... Tja, geduld is een schone, maar vervelende, zaak.

Wat spannend bij jou! Ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt en dat het gewoon lekker RAAK is! Je NOD is dan dus vandaag...? Houd je ons op de hoogte?

Groetjes!

Mette

Tjee.. dat is best lastig dan voor jullie.. je wéét gewoon nooit precies waar je aan toe bent en dat is irritant op zn tijd! in inderdaad.. geduld is een schone zaak maar wordt met dit soort dingen enorm op de proef gesteld... (zo gemeen van de natuur he )
Mijn NOD is in principe vandaag wanneer ik dus weer uitga van 28 dagen. Gezien mn eisprong (die ik volgens mij erg duidelijk gevoeld heb tussen de 6e en 8e van deze maand) zou het kloppen.. maar goed... ik wéét natuurlijk niet zeker hoe zo'n eisprong voelt..(ook weer zo gemeen van die natuur...)
Afwachten dus... (m.a.w... GEDULD...tssss)
Best gek he.. dan een buitenstaander vaak geen idee heeft wat er allemaal bij je speelt en wat er in je hoofd omgaat.....

Respect!

Ik wil even mijn respect uitspreken voor iedereen die het medische traject doorloopt, het is soms mens-onterend hoe ze met je omgaan, de bijwerkingen van de hormonen en het geprik en gepor en de afspraken, het wachten enz. Dames juliie hebben mijn respect ! ik ben er alleen na de onderzoeken al helemaal klaar mee hahahaha
Ik duim weer voor iedereen natuurlijk !!!!!

update. Nou ja ik ben nog steeds niet ongesteld weet ook echt niet wanneer ik dat kan verwachten en na de kijkoperatie vind ik klussen ook best wel nog eng hihihi bloos. In iederegeval heb ik hub zo ver dat hij niet meer in bad gaat de komende maanden...geen paniek dames wij hebben ook een douche hahahahahaah Nee zonder gekheid als ik op maandagavond werk houdend de mannen een mannenavond in bad met allerlei verschillende gemotoriseerde bootjes en daarna nog washandgevechten en tja erg leuk hoor maar die zaadjes zwemmen er niet beter door natuurlijk

(

Gezien mn eisprong zou dit toch wel mn NOD moeten zijn.. dus kon ik het niet laten te testen... maar één hele vette streep.. (helaas maar één..)
Ik weet: hoop houden zolang er geen bloed is, maar mijn hoop is redelijk vervlogen....
En net als Liesje heb ik ook veel respect voor de meiden die in de medische molen zitten.... (dan denk ik ook weer.. ik moet niet zeuren..)
XXX

Vonda

Vonda

23-04-2009 om 22:51 Topicstarter

Yrma

Nou, zolang je niet ongesteld bent, is er hoop hoor!!!! Ik blijf duimen. Ben heel benieuwd!!

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

23-04-2009 om 22:57 Topicstarter

En hier is er een heel chagrijnig

Ik dus, helaas. Was vreselijk ongeduldig met dochter, omdat ze met een pen haar ene hand aan beide kanten, een been en een voet onder had gekliederd.... terwijl ze even op het potje zat. Gelukkig mooi gepoept en geplast dus stickers verdoend, maar dat pengekrabbel was ik minder blij mee... Tja, waarom ben ik nou zo chagrijnig he...??? Het vlees smaakte me ook al minder vandaag.
Tja, en verder had ik vandaag ook al zo'n gek verschijnsel wat ik normaal alleen heb bij een naderende ongesteldheid: dan ontsnappen er luchtbelletjes voordat er bloed komt. Voor mij vaak de vooraankondiging dat het die maand weer niet gelukt is. Maar nu is het gek want ik zou pas de 30e ongesteld moeten worden.
Ik heb dus geen idee, gekke verschijnselen allemaal, maar durf nergens op te hopen.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Hmmm... fijn dat pengekrabbel.. (ook zo heerlijk herkenbaar... soms kun je het ook gewoon even NET wat minder hebben...)
Spannend dus bij jou!!! Verschijnselen voor menstruatie zijn dan idd nog wel wat vroeg ja... pas volgende week... nou.. wie weet he??
Hier ook spannend... weet ook gewoon écht niet waar ik vanuit moet gaan.. dat is superirritant eigenlijk...
iig nog geen spoortje bloed... (maar wel tieten als formaat theezakje, dus wat dat betreft....)
Fijn weekend allemaal.. (begreep dat het weer wat minder wordt.. jammer jammer.. vandaag ook al hele dag binnen gezeten met het werk... , maar misschien valt het mee..)
Groetjes en mn duimen draaien voor jullie allen!!

Van alles wat

Oh Yrma! Spannend! heb je alweer opnieuw een test gedaan? het is nu toch al wel een paar dagen later..
Vonda, wat gek, van die verschijnselen ruim voor je NOD. Wie weet wijst het op iets spannends!!
Hier donderdag de pregnylprik gehad, wel gek hoor, komt de verloskundige bij me thuis om te prikken. Zou d'r zo graag met ander nieuws willen bellen.. Heb gelukkig geen last van die prik, het zetten is even vervelend, maar verder geen bijverschijnselen.
Gisteravond actie ondernomen en nu maar weer hopen op het beste. De gyn adviseerde om (als het nu niet gelukt is) het nog 1x met clomid en pregnyl te proberen en het anders even te laten rusten. De meeste stellen zijn namelijk binnen 6x zwanger, en dit is onze 5e keer. Dan is het misschien nodig om alles even goed na te kijken, bij man en bij mij. Al kon hij zich niet voorstellen dat er iets niet goed zit, omdat het de vorige keren wel zo makkelijk gelukt is. Hoop dat dat allemaal niet nodig is!!
Liefs

nathalie_80

nathalie_80

25-04-2009 om 14:30

Marije

Hee Marije,

Ik heb nu nergens meer last van, gelukkig is die hoofdpijn weggetrokken. GIsteren heb ik een echo gehad en daar bleek ook wel uit dat de Clomid voor mij een beetje teveel van het goede is geweest. In mijn linkereierstok zaten 3 grote eitjes al en rechts zaten er 5 en nog wat kleintjes.

Nu is het eigenlijk maar hopen dat die 5 rechtse niet doorgroeien want dan kan de eerste IUI poging wel gewoon doorgaan en dan met 3 eitjes. Dan bestaat natuurlijk de kans dat het er 3 worden, maar goed wij bekijken het anders. Met het slechte zaad van mn partner, hebben we met 3 eitjes natuurlijk 3x zoveel kans en dat is voor ons het belangrijkste.

En ja, ik krijg ook nog Pregnyl, moet vanavond de eerste ovulady test doen en als die al positief is dan moet ik vanavond die spuit Pregnyl nog gaan halen en dan zou ik morgen worden geinsemineerd. Het is pas dag 11 vandaag en normaal heb ik pas eisprong rond dag 16/17 maar goed met zo'n lading eieren weet je het maar nooit

Jullie hebben gister goed geklusd?? Ik hoop zo voor jullie dat het deze keer raak is. Wordt er bij jou dan ook gekeken mbv echo's of je meer eitjes ontwikkeld??

Heel fijn weekend en tot snel,

Knuf Nathalie

Nathalie

He Nathalie,
Jeetje, 8 eieren in totaal! Dat is wel een heleboel zeg. Dan kan de dosering clomid wel wat omlaag zou je zeggen (al hoop ik dat je het nooit meer nodig hebt!).
Ik zou het ook mooi door laten gaan, ook al zou ik 3 eitjes hebben, is alleen maar meer kans. En de kans op 3 bevruchtingen lijkt me best klein.. En anders is het maar zo. Hopen dat die 5 niet doorgroeien, zou wel balen zijn als het nu wordt afgeblazen.
Ik kreeg donderdag die pregnyl, was m'n 13e dag. Normaal heb ik een cyclus van 8 weken, dus voor mij is dit echt heel fijn. Dag 11 is helemaal snel, nou ja, hoe sneller het allemaal gaat, hoe beter.
Ik krijg ook follikelecho's ja, deze keer was er 1 eitje (ik heb er altijd maar 1 en die was 17 mm. ze groeien 2mm per dag, dus de volgende dag mocht ik die prik. Eerst wachtte ze nog weleens tot m'n ei 23 mm was, nu geven ze die pregnyl wat eerder. Schijnt niets uit te maken, als ie maar minimaal 18mm is.
Enne, dan krijg je misschien vanavond je prik, en dan morgen al geinsemineerd? Ik moet die prik altijd 'sochtends, en dan de dag erna 's avonds sex hebben, misschien heeft jouw gyn er andere tijden voor staan voor wanneer je het vruchtbaarst bent, dan hoor ik ze graag!
Ik hoop voor je dat het vanavond en morgen allemaal door kan gaan, en natuurlijk dat het resultaat oplevert. En dan samen op naar de wachtweken!
Liefs Marije

Dees 68

Dees 68

25-04-2009 om 22:32

Yrma

Als ik je, als langdurig gebruiker van ovulatietesten, een tip mag geven is wel het om er zolang mogelijk mee te wachten. Met ovulatietesten gaat de spontaniteit er gauw vanaf, als je begrijpt wat ik bedoel . Dus als je het idee hebt dat het zonder ook wel lukt, zou ik er als ik jou was nog niet aan beginnen.

Maar ze zijn nog wel even goed geloof ik, dus mocht je je bedenken: ik ben meestal te vinden in het nov 2008 mama's draadje bij Gezellug.

Groetjes Dees

Therese

Therese

26-04-2009 om 11:01

En yrma?

Nog steeds geen bloed? Ik blijf duimen draaien voor je (en hopelijk ben ik niet te laat!).

Mette morgen na de gynaecoloog toch? Succes alvast en ik hoop dat jullie toch snel mogen beginnen. Als je eenmaal het besluit hebt genomen, is elke maand te lang en jullie hebben natuurlijk ook al lang op de wachtlijst gestaan.

Vonda spannende kwaaltjes. Zou het dan toch eindelijk? Ik ga deze maand dan ook mijn tenen blauw schoppen

Ik heb nog steeds geen annulering van het amc gehad (klopt nu heel hard op haar houten keukentafel!). Uiterlijk maandag mogen ze afbellen en anders gaat het door. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Precies zoals Mette al zegt, 'zonde van de energie'. Ik heb deze week ook ontzettende heibel met mijn huisarts gehad (inmiddels ex-huisarts). In mijn ogen ging ze veels te ver. Ze gaf een aantal malen aan dat ik het hele zwanger worden-gebeuren, maar even een paar maanden moest uitstellen omdat ik nog zo jong ben en nog maar even moest genieten van het leven zonder kinderen. Zij was immers pas 33 toen ze haar eerste kind NAM (je kunt ze schijnbaar ook nemen...eventueel ergens op bestelling kopen?). Behalve dat ik echt niet zat te wachten op haar ongevraagde advies, nam ze onze wens in mijn beleving helemaal niet serieus. Na vijf miskramen mag toch wel duidelijk zijn dat onze kinderwens niet zomaar een bevlieging is? Ik ben acuut geswitched van huisarts, want dit was duidelijk de spreekwoordelijke 'druppel' na eerdere akkefietjes.
Normaal ben ik redelijk vredelievend mens, maar dit is duidelijk een (té?) gevoelig onderwerp voor me.

Vonda

Vonda

26-04-2009 om 15:45 Topicstarter

Yrma

Ja, ik zit ook de hele tijd te letten op mijn borsten in de wachtperiode: worden ze al groter?? Terwijl ik me eigenlijk helemaal niet meer kan herinneren of ik dat de vorige keer al zo snel kon merken.
Wel leuk dat ik er met een vriendin over heb kunnen praten afgelopen vrijdag, over onze kinderwens, eigenlijk houden we het geheim voor de familie en zo. Wel een opluchting. Zij was er eigenlijk ook wel benieuwd naar en was ook wel verrast dat we inderdaad nog wel een tweede willen.
Hier verder weinig verschijnselen alleen emotioneel gezien af en toe uit balans, maar daar wordt aan gewerkt.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

26-04-2009 om 15:47 Topicstarter

Therese

Ja, op zoiets van een huisarts zit je helemaal niet te wachten. Hopelijk hoor je maandag niets van het ziekenhuis en dan mogen jullie weer verder!! We duimen!

Groetjes,
Vonda

Hier...

nog geen bloed.... (en ook nog niet weer getest..ik wacht tot de 30e, als het nog nodig is dan... omdat ik dan op 34 dagen zit, net als de vorige keer... )
Later meer reacties.. moet ff snel..
Doeiii

Vonda

Vonda

26-04-2009 om 21:44 Topicstarter

Merel

Is op vakantie meen ik, vandaar dat we niets horen van haar. Ben benieuwd!

Vonda

Vonda

Klopt Vonda, Merel is op vakantie.. .ik hoop zo dat ze terug komt met goed nieuws!!!!
OH ja.. en het was zeker armen-benen en gezicht-kras weekend...mijn zoontje heeft het ook ontdekt... (en ook ik werd heel chagarijnig wakker gisteren, zomaar.. geen eens een reden.. dus ik dacht, ik wordt ongesteld, maar tot nu toe dus nog niet... Misschien hing het gewoon 'in de lucht' ofzo...)
Therese... ik werd bijna ook echt kwaad bij het lezen van het verhaal van je huisarts.. hoe kunnen ze toch zoiets zeggen hee... gaat echt wel héél ver. Ten eerste kan zij daar nooit over oordelen, ten tweede moet ze altijd je wens serieus nemen, en ten derde mag ze het nooit never met zichzelf vergelijken... bah! Groot gelijk dat het nu je ex-huisarts is.. ik had hetzelfde gedaan... pff.. waardeloos!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het even niet helemaal op een rijtje heb wie wat staat te wachten.. wel dat Mette naar de gyn gaat en dat Nathalie en Marije midden in de medische molen zitten... voor iedereen spannende tijden dus...en Vonda, jij hoeft ook al niet heel erg lang meer te wachten tot je NOD he..zou koninginnedag 2009 een dag worden om nooit te vergeten? ik hoop het zo!!

Nathalie

Nathalie, hoe is het gegaan van het weekend? Is de inseminatie doorgegaan zondag? Hoop het voor je.

Therese

Therese

27-04-2009 om 18:48

Woensdag gaat door!

Joepie ik heb geen annulering gehad van het AMC! De hele dag angstvallig mijn telefoon in de gaten gehouden. Eenmaal een onbekend nummer. Mijn hart sloeg over. 'Goedemiddag met de nederlande energie maatschappiij, wij hebben een geweldige aanbieding voor u'. Nog nooit zo blij geweest met zo nutteloos telefoontje haha.

Ik heb hetzelfde probleem als Yrma, wie heeft wanneer wat? Natalie ik begrijp dat je afgelopen weekend de inseminatie gehad hebt? Het is doorgegaan?

En Yrma met een cyclus van 34 dagen heb je dus veels te vroeg getest. Er is dus nog een goede kans (duim duim).

Vonda, hoe is het gevoel?

Mette hoe was het bij de gynaecoloog vandaag?

Therese

Pfff wat fijn....zal een hele opluchting zijn... (heb je daar in elk geval geen onrust meer van!!)

Test...

Tja.. zo kun je ook denk ja.. dat ik te vroeg getest heb... (ik ging eigenlijk niet echt weer van 34 dagen uit...) Kreeg vandaag zowaar weer een beetje hoop omdat ik ietwat gevoelige borsten heb... (dus kon ik het toch niet laten en heb ik vnvnd weer getest... .. helaas.. weer 1 streep)
Nou ja.. wie weet komt het nog maar heb niet zo heel veel hoop meer.. toen ik mn eisprong meende te voelen goed geklust maar daarna paar dagen niet.. zul je net zien... wacht dus nog maar een paar dagen verder...

elsje78

elsje78

27-04-2009 om 21:53

Yrma

Hoi

Even "illegaal" hier, kijk vaak even om te zien hoe het met jullie gaat (en duim natuurlijk mee) maar ik wilde je even een beetje hoop geven:

De maand dat ik zwanger werd had ik al 4 maanden keurig een cyclus van 27-28 dagen, dus op dag 28 testte ik, negatief. Toen op dag 30 weer, ook negatief. Pas op dag 34 had ik een positieve test... Dus het kan!

Liefs Elske... en Therese, Vonda, Nathalie, Marije en de anderen die ik misschien vergeet: Ik denk aan jullie en blijf duimen!!

Vonda

Vonda

27-04-2009 om 23:50 Topicstarter

*** lijstje 27 april 2009 ***

Merel (30), 2e kindje, NOD 19 april, bezig sinds december 2008. Dochter van 23 maanden.
Yrma, 2e kindje, NOD 26 april. Gestopt met pil sinds december 2008.
Vonda (43), 2e kindje, NOD 30 april, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.
Marije (28), 3e kindje, NOD ongeveer 9 mei. Bezig sinds augustus 2008.
Nathalie (29), 2e kindje, NOD 14 mei, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 23 maart een HSG gehad, bezig met 1e IUI poging.
Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.
Liesje (34), NOD ??, 1 zoontje van vier, bezig sinds maart 2006. Zaad van Hub is slecht maar we kiezen niet voor medische hulp bij het zwanger worden. Geven het nog 1 jaar de kans.
Therese (27), eerste kindje, NOD 16 mei, bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) en feb. 09 mk (7wk). Veel onderzoek gehad, maar geen aanwijsbare oorzaak gevonden. Bezig met second opinion op het herhaalde miskramen-spreekuur in het AMC.

Vonda

Vonda

27-04-2009 om 23:51 Topicstarter

Hier

Af en toe luchtbelletjes gehad gisteren (is de voorbode meestal van de komst van bloed) dus ik ben niet heel optimistisch. Maar we wachten het af!!

Groetjes,
Vonda
(ik dacht ik zet het lijstje er gewoon even weer op)

Vonda

hmmm ik heb ook al een paar dagen van die luchtbelletjes af en toe... ik heb dat nooit als een voorteken herkend maar ... het zou maar zo kunnen... ik blijf alleen hopen dat wij elkaar op of rond 30 april een positieve virtuele high five kunnen geven!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.