Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Stippel

Stippel

20-08-2010 om 10:06

Wie schrijft er met me mee tot nod?

Hoi hoi,
Ik ben sinds deze maand weer actief bezig om zwanger te worden, heb nu net mijn meest vruchtbare dagen gehad en ik kan niet wachten tot 1 sept!
Wie doet er met me mee?

grt Stippel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb mn naam veranderd

Maar ik ben dezelfde...

Pip78

Hoi Pip,

Ik ben op dit moment (wederom) in de onderzoeksfase terecht gekomen dus heb even geen NOD.

Maar, je schrijft: "weer actief bezig". Hebben jullie even pauze gehad? Gebruiken jullie medicijnen?

Hoe dan ook: schrijf maar lekker van je af als je even op bent van de zenuwen, ik 'luister'

Groetjes,
Regien

Regien

Hoi Regien,

Ja en nee...ik heb al 2 kindjes, heb een enorme wens voor een derde, maar durfde het niet aan ivm mijn ziekte. Ik heb MS, en gelukkig gaat het daar heel goed mee, maar dat is ook weleens minder geweest. Ik mocht mezelf prijzen dat ik 2 gezonde kinderen op de wereld zette, ook nog een meisje en een jongen. Ik vond dat ik daar tevreden mee moest zijn, maar ik wil zo graag nog een keer...
Maar er zijn zoveel maar-en...hoe gaat het met me over een paar jaar, hoe gaat het met mn vermoeidheid als er nog eentje bij zou komen? Ik heb sinds april een nieuwe baan, omdat het werk als verpleegkundige op de verpleegafdeling te zwaar voor me werd, maar dat is een jaarcontract. Ik heb nog geen zekerheid of het verlengd gaat worden...al heb ik een vast contract met het ziekenhuis en kunnen ze me niet op straat zetten.
En toch...ik wil het, ik wil het!
Mijn oudste is bijna 5, de jongste 3, ik vind het nu wel mooi!
Dus mijn 'weer actief bezig zijn' heeft niet zozeer te maken met het zwanger worden, maar meer met mijn gevoel eromheen.
Ik heb voor mezelf, uiteraard samen met partner, de knoop doorgehakt en dat maakt het voor mij zo spannend en kan ik niet wachten tot 1 sept.

Maar jij schrijft dat je wederom in de onderzoeksfase zit?! Dat is al eerder gebeurd? Waarom nu weer?! Of heb je al eerder een kindje gekregen dmv medische hulp?

Lfs Pip

Pip78

Jeetje Pip, wat heftig zeg! MS, dat is niet mis, ik kan me voorstellen dat je niet goed aan een derde durft te beginnen. Aan de andere kant, je weet niet wat er morgen gebeurt, niemand weet dat.
Leuk dat jullie samen de knoop doorgehakt hebben om voor een derde te gaan!

Ik duim met je mee! Was je bij de andere twee kinderen snel in verwachting of niet? Hoe voelde je je tijdens de zwangerschap?

Wat betreft jouw vraag aan mij: ik ben door mijn gynaecoloog doorverwezen naar een professor in Genk en die wil allelei uitslagen opnieuw doen en van daaruit bekijken wat een kan en mag (ivf, icsi, nog een keer iui...etc.)
Ik heb nog geen kinderen dus dat heeft er niets mee te maken.

Liefs,
Regien

Regien

Jeetje...maar als ik het goed begrijp heb je al iui gehad? Helaas zonder resultaat. Ik ben niet heel erg thuis in die kant van het zwanger worden, maar ken genoeg mensen waar het allemaal niet vanzelf gaat/is gegaan!(helaas)
Bij de eerste was ik na 5 maanden zwanger, bij de 2e na 4 maanden, dus ik mag niet mopperen.
Alleen nu ben ik al heel lang geleden (voor mn gevoel) gestopt met de pil (zal ongeveer een half jaartje zijn) en waren we heel voorzichtig. Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, dus wist precies wanneer we uit moesten kijken. Ik was er nog niet klaar voor om weer zwanger te worden. Maar nu was ik vorige maand overtijd...dacht ik, maar ik was eigenlijk te vroeg. Mijn cyclus is wat verkort de afgelopen tijd. Maar doordat ik er even van overtuigd was dat het allemaal klopte en ik overtijd was, wilde ik er voor gaan!
Ik heb altijd tussentijds bloedverlies, is ook uitgebreid onderzocht, maar ze kunnen alleen maar zeggen dat dat komt doordat mijn baarmoeder zich supergoed klaarmaakt voor een eventuele zwangerschap, het slijmvlies wordt heel dik, zo dik, dat ik al wat verlies voor de menstruatie.
Voordat ik bij de vorige keer zwangerschappen wist dat ik zwanger was, bleef dat bloedverlies uit en wist ik het eigenlijk al. Nu ben ik een week na mn eisprong, geen bloedverlies...goed teken?!
Tijdens de zwangerschappen voelde ik me super! Energie voor 100, helaas is dat na de zwangerschap ook weer gauw over! De kans op een aanval tijdens de zwangerschap wordt verkleind, de kans dat je tijdens het ontzwangeren een aanval krijgt is weer groter. Is gelukkig beide keren niet gebeurd!
Wat je zegt is waar, niemand kan in de toekomst kijken...iedereen kan wel iets krijgen waardoor het opvoeden van de kinderen zwaarder/moeilijker wordt.
En als het met mama minder gaat, zijn ze met zn drietjes om elkaar te ondersteunen. (als deze 3e zwangerschap doorgaat)
Ik moet gewoon nog geduld hebben, ik zou 1 sept ongesteld moeten worden, maar wat ik zeg, cyclus is niet meer zo regelmatig. Dus wacht denk ik zowiezo tot weekend af...

Wanneer heb je de onderzoeken?

Lfs Pip

En oja

als ik dan zwanger zou zijn moet ik gelijk een echo laten maken! Ik heb een EUG (buitenbaarmoederlijke zwangersch.) in de voorgeschiedenis (plus 2 miskramen, maar dat terzijde) Dus dan blijft het nog even spannend!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.