Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wit slijm

hoi allemaal,

ik ben peggy en al een jaar bezig om zwanger te worden van ons tweede kindje. Maar het lukt niet echt. Ik heb een onregelmatige cyclus en voel mijn eisprong ook niet.
Ik heb een hele tijd gehad dat ik het om de 6 weken was, toen was het om de 5. Heb een paar keer achter elkaar gehad dat ik het om de 4 weken was. Afgelopen keer werd ik na 46 dagen ongesteld. En nu na 44 dagen ben ik nog steeds niet ongesteld. Het is heel vervelend want doordat ik het zo onregelmatig ben weet je nooit wanneer je weer ongesteld moet worden en wanneer je nou vruchtbaar bent. Nou heb ik wel wat vage pijn in mijn buik hier en daar af en toe een grote vlok wit slijm in mijn urine. Weet iemand wat dit is? Als het deze maand niet lukt om zwanger te worden loop ik in januarie bij de gynaecoloog.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

14-12-2009 om 12:27

Slijm en symptothermale methode

Hoi Peggy,

Vervelen he als je niet weet hoe je cyclus in elkaar zit. Ik had zelf een cyclus die 14 tot 100 dagen duurde dus ik kan met je meevoelen. Heb zelf de symptothermale methode gebruikt om te ontdekken wanneer m'n vruchtbaren dagen waren, en dat werkte (bij mij!) erg goed. Mij m'n middelste was ik in de 1e ronde zwanger, bij de jongste in de 3e ronde...

Op onderstaande website staat uitleg over symptothermale methode (google ook eens op methode billings). Hierbij kan je op basis van het slijm dat uit je vagina komt, evt in combi met je temperatuur, bekijken wanneer je vruchtbaar bent. Het wordt beschreven als methode van anticonceptie, maar kan ook heel goed gebruikt worden als je juist wel zwanger wilt worden.

De hoeveelheid en kleur van het slijm verandert met je cyclus. Kan zo niet zeggen wat 'wit slijm' precies betekent.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=43

Succes!

peggy

peggy

14-12-2009 om 14:00

Thnx hanne

bedankt voor je bericht hanne. Het is zeker vervelend als je zo een lange en zeker onregelmatige cyclus hebt. Ik heb de link gevolgd en de site bekeken. Het is best wel veel werk om dat te doen. Ik wacht nog een dag of 4/5 met een test te doen. is deze negatief kan ik jouw methon wel de altijd nog doen of ik loop aankomende maand bij de gynaecoloog. we wachten nog even af.

Ovulatietesten

Ik had ook altijd zo'n lange cyclus, geen pijl op te trekken. Dus ook geen idee wanneer ik het vruchtbaarste was. Ik ben ovulatietesten gaan gebruiken. Ik begon 12 dagen na m'n menstruatie en ging gewoon door totdat ie positief was. Dat duurde soms nogal lang, dus ik kocht ze via internet, matcare, die zijn niet zo duur. Na een jaar proberen was ik mbv die testen in 1x zwanger en de volgende keer weer meteen in 1 keer. Ik raad ze iedereen aan!
Succes!

Hanne.

Hanne.

14-12-2009 om 20:26

Werk valt wel mee

Het valt wel mee hoeveel werk het is. Ik heb in iedergeval alleen m'n slijm bekeken, en dat is 1x per dag even na het plassen in je WC papiertje kijken. (en even voelen)

peggy

peggy

14-12-2009 om 21:34

Ovulatietesten

thnx voor het advies. de arts gaf me aan dat ovulatietesten onbetrouwbaar zijn . ik heb ze 1x geprobeerd en gaf toen uiteindelijk 2 strepen aan. eindelijk een ovulatie dacht ik nog. wij hebben gevreen en uiteindelijk werd ik binnen 4 dagen ongesteld. ik denk dat het bij de een wel werkt en de ander niet.

peggy

peggy

14-12-2009 om 21:37

Slijm

tot nu toe heb ik geen slijm meer. ik snap er niks meer van wat mijn lichaam allemaal uitspookt. het is knap verwarrend. maar vrijdag als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik een test doen. we zullen het zien en misschien wel horen.

peggy

peggy

14-12-2009 om 21:40

Link site

bedankt voor de link, zal er eens een kijkje nemen. hopelijk kom ik dan achter de juiste antwoorden. ik hoop ook snel zwanger te zijn. wacht al een jaar en word het nu echt zat,

peggy

peggy

15-12-2009 om 10:21

Niet zwanger

Nou ben ik al 46 dagen na mijn laatse ongesteldheid en nog steeds niet ongesteld. heb voor de zekerheid maar een test gedaan in de hoop op een positieve uitslag. maar ook dit keer sta ik op het punt om een potje te gaan huilen. hij was negatief. ik word hier zo moe en verdrietig van. zit er echt serieus aan te denken om de arts te bellen en me door te late nverwijzen naar de gynaecoloog.

Balen

Hoi Peggy,

balen hoor. Ik heb ook een lange cyclus 5 - 7 weken. Ik ben vrij snel doorgestuurd door de huisarts naar de gyn. Moest wel 2 maanden temperaturen, daar zag je zeker geen eisprong (temp verhoging). Gyn zei dat bij zo'n lange cyclus er vaak helemaal geen eisprong is. Ik heb Clomid gekregen. En heb inmiddels 3 kids.

Succes!

peggy

peggy

15-12-2009 om 22:42

Gynaecoloog en clomid

morgen belt de arts me op met telefonisch spreekuur en dan ga ik me door laten verwijzen naar de gynaecoloog.ik zal het er ook zeker over hebben wat je schrijft en wie weet wat er dan uitkomt. ik hou jullie op de hoogte. bedankt voor je berichtje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.