Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


TwoThirds schreef op 22-02-2024 om 19:07:

[..]

Ik zou niet alles geloven wat mensen zeggen... Je kunt bovendien zelf voelen of ie er nog in zit. Prima als je geen spiraal wilt, maar kom dan niet met zo'n opgeblazen verhaal aanzetten.

En als je er ook nog condooms bij gebruikt zit je helemaal safe.

Nou, geen spookverhalen hoor, wat deze reageerder zegt. Familielid is er twee x zwanger door geworden.
1x abortus gedaan en ze heeft uiteindelijk van de 2de keer een baby

Dus waarom zo stellig dit spookverhalen noemen...dat vind ik dan weer gek

maar goed, volgens mij was dit stel er alweer uit samen en begon man aan het idee te wennen en zal inmiddels vast een beetje het idee omarmen, nu de eerste shok voorbij is.

Nou, laat ik dan maar eens vertellen dat ik 20 jaar geleden een heus pessaruim gebruikte in combinatie met zaaddodende pasta. Ik was toen al een soort van fossiele bezienswaardigheid daardoor, dus ik snap wel dat niemand dat nu zou willen gebruiken. Maar het heeft mij van ongeveer mijn 42e tot mijn 45e voor een zwangerschap behoed. 

EmmaT schreef op 23-02-2024 om 07:42: Ik was toen al een soort van fossiele bezienswaardigheid daardoor

en dat op de vroege ochtend, geweldig

BritgetJones007 schreef op 23-02-2024 om 07:51:

[..]

en dat op de vroege ochtend, geweldig

Het was nog gekker: je had toen ook een tijdje het zgn 'vrouwencondoom'. Dat ritselde als een gek en daar kregen wij enorm de slappe lach van. Hoor je ook nooit meer iemand over

EmmaT schreef op 23-02-2024 om 08:05:

[..]

Het was nog gekker: je had toen ook een tijdje het zgn 'vrouwencondoom'. Dat ritselde als een gek en daar kregen wij enorm de slappe lach van. Hoor je ook nooit meer iemand over

BlairW schreef op 22-02-2024 om 22:54:

[..]

Van de 200 vrouwen boven de 35 jaar die gesteriliseerd worden, raakt er nog één onbedoeld zwanger. Deze kansen zijn waarschijnlijk even groot bij ringetjes als bij clipjes. Bij dichtbranden van de eileiders is de kans op zwangerschap mogelijk groter, tenzij bijna de hele eileider dicht gebrand wordt.

Klinkt ook niet hoopvol. Nog steeds geen 100% zekerheid. Ik zou van de hormonen af willen, niet meer ongesteld worden en gewoon 100% veilig zijn tegen een zwangerschap. Maar dat lijkt onmogelijk. We kunnen naar de maan, maar een methode om zeker niet meer zwanger te worden is te moeilijk.

Bij mij zijn eileiders dichtgebrand. 99.9 procent had de gynaecoloog toen gezegd dat dit goed is. 100 procent kan nooit maar ik doe t ervoor! Je kan ook te ver gaan he. 

BritgetJones007 schreef op 23-02-2024 om 06:17:

[..]

Nou, geen spookverhalen hoor, wat deze reageerder zegt. Familielid is er twee x zwanger door geworden.
1x abortus gedaan en ze heeft uiteindelijk van de 2de keer een baby

Haar spiraal is er 2 keer 'uitgevallen'? En na de eerste keer vonden de artsen regelmatige controle of een ander middel niet verstandiger?

Koperspiraal en condooms samen, dan zit je wel op >99,9999% hoor, zonder hormonen.

Theekopje schreef op 23-02-2024 om 13:44:

[..]

Bij mij zijn eileiders dichtgebrand. 99.9 procent had de gynaecoloog toen gezegd dat dit goed is. 100 procent kan nooit maar ik doe t ervoor! Je kan ook te ver gaan he.

De pil is bij correct gebruik minder betrouwbaar dan dit. Dus ik zou ervoor gaan als de bijwerkingen niet te zwaar zijn. 

Trientje-vitamientje schreef op 23-02-2024 om 15:00:

[..]

De pil is bij correct gebruik minder betrouwbaar dan dit. Dus ik zou ervoor gaan als de bijwerkingen niet te zwaar zijn.

Voor mij was dit helaas de enige optie en nog een keer zwanger worden overleef ik niet. Ik moest het helaas wel zelf betalen. Maar goed, als je veel zekerheid wil hebben is dit heel wat.

Theekopje schreef op 23-02-2024 om 19:22:

[..]

Voor mij was dit helaas de enige optie en nog een keer zwanger worden overleef ik niet. Ik moest het helaas wel zelf betalen. Maar goed, als je veel zekerheid wil hebben is dit heel wat.

Ja dat is een discussie waard; waarom allerlei zwangerschapszaken wel vergoed worden, maar wil je geen kinderen - dan niet. 

TwoThirds schreef op 23-02-2024 om 19:24:

[..]

Ja dat is een discussie waard; waarom allerlei zwangerschapszaken wel vergoed worden, maar wil je geen kinderen - dan niet.

Off topic maar TO is toch weg: Ik heb toevallig van de week de minipil (te gebruiken in combinatie met borstvoeding) gehaald. 3 x 28 pilletjes. 28 euro. Best fors, het is nog niet eens voor 3 maanden. Minipil heeft geen stopweek. 

Had me natuurlijk kunnen verzekeren maar dat verschil in premie is ook best groot, dan kan je het net zo goed zelf betalen. 

BlairW schreef op 22-02-2024 om 09:42:

[..]

Zo makkelijk geroepen. Ik zoek al jaren naar een methode die er 100% voor zorgt dat ik als vrouw geen kind meer kan krijgen. Maar die is er niet. Mijn man zou best nog een kind willen, dus de verantwoordelijkheid van de anticonceptie ligt bij mij. Ik slik de pil, want die is het veiligst. Sterilisatiemethodes zijn bij vrouwen niet 100% betrouwbaar. Alles er uit laten trekken wil ik best, hele baarmoeder en eierstokken weg. Maar dat doen ze niet. Spiraal? Genoeg verhalen over spiralen die gaan zwerven of er ongemerkt uitvallen, nee bedankt. Dan hebben we nog dat staafje in je arm. Ik ken iemand die daar doorheen zwanger is geworden. Dus dan blijft de pil over, want bij goed gebruik is die het betrouwbaarst. Maar helaas ook geen 100%. Maar ik hoor graag wat je me hierover adviseerd.

Eileiders compleet laten verwijderen is 100%. Niet dichtbranden, geen klemmetjes of essure. Gewoon geheel verwijderen. Wel nog ongesteld maar geen vervroegde overgang omdat je eierstokken en baarmoeder gewoon behouden blijven 

Koekie1980 schreef op 24-02-2024 om 13:39:

[..]

Eileiders compleet laten verwijderen is 100%. Niet dichtbranden, geen klemmetjes of essure. Gewoon geheel verwijderen. Wel nog ongesteld maar geen vervroegde overgang omdat je eierstokken en baarmoeder gewoon behouden blijven

Dat wilden ze bij mij niet doen hoor. Ik was al een jaar bezig om gesteriliseerd te worden. Daar moest ik al veel voor doen. Ik was 30. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.